ESKO zatial poloautomaticke zberace nerobi? Aspon to neplanuju? Lebo ak a-32 skutocne planuju skonvertovat do pseudoduobusov, tak to bude dost o hubu... Aj ked skor si myslim, ze a-32 ostane smradobusova, ako doteraz. Ale to uz do zilinskeho fora naozaj nepatri, ospravedlnujem sa za OT.
Tento kus nemá poloautomatické nasadzovanie zberačov, len sťahovanie. Po výmene diesla naspäť za batérie je už určený do Mariánskych Lázní, takže je konfigurovaný s ohľadom na ich požiadavky a finančné možnosti a poloautomatické zberače Kiepe sú dosť drahé.
Úbytky napätia v koncových úsekoch sú tecnicky vyriešené. Aj na železnici popri trakčnom vedení na stožiaroch je samostatne natiahnuté zosiľovacie vedenie na prenos výkonov a znižovanie úbytkov napätia. Trakčné meniarne sú od seba vzdialené asi 20 km, z toho vyplýva, že každá z nich je napájaná z iného zdroja. To má výhodu, že v prípade výpadku meniarne je možné ju odstaviť z napájania trakčnej sústavy a ďalšie dve vedľajšie meniarne ju nahradia protismerným napájaním.
V našom prípade by bolo prepojenie meniarní, tak ako uvádzaš, príliš nákladné a teda nie je v tomto období realizovateľné. Ja som uvažoval nad tým, či by bolo možné diaľkovo odpojiť meniareň od napájania trolejbusového vedenia a zvyšné meniarne by napájali celú sústavu do odstránenia poruchy, prípade do obnovenia dodávky el.energie do vypadnutej meniarne.
Raz v lete som cakal na zast. Zavodska na prvy ranny spoj. Okolo prave prechadzali trolejbusy z depa smerujuce na niektoru konecnu a vodic jedneho z nich zastavil a opytal sa, ci niekto nepotrebuje zviezt na Solinky. Bol som teda riadne prekvapeny tymto pristupom. Napadlo ma preto, ci by sa to nedalo zaviest nejako oficialne - spoje z konecnej do depa by po ceste normalne brali cestujucich. Niekde som sa docital, ze napr. v BA to nechcu, o.i. aj preto, ze by cestujuci boli zbytocne zavadzani. Ale napr. v Prahe to funguje - posledne spoje po polnoci su oznacene - napr. "v - spoj jede po zastavku Vapenka" alebo "s - od zastavky Ohrada spoj jede do zastavky Vozovna Stresovice".
Navyse by sa tym dal ciastocne riesit aj sucasny stav, ked posledne spoje z mesta idu este skor ako o pol jedenastej vecer.
Tak pokiaľ ide o bratislavské Dlhé Diely, tak tam budú premávať dve linky. 32 a 33. Linka 33 je okružná a po celej jej trase budú troleje. Takže pomocný pohon bude používať len pri výjazde a dojazde do vozovne. Linka 32 bude premávať časť trasy pod trolejmi a časť na pomocný pohon. Keď pôjde z úseku z trolejmi do úseku bez, tak môže stiahnuť zberače za jazdy a za jazdy aj prepnúť pohon. Keď ide z úseku bez trolejov do úseku s trolejmi, tak na najbližšej zastávke budú namontované také korýtka, pod ktoré musí trolejbus presne zastaviť a zberače sa automaticky dajú na trolej. Pokiaľ by tam neboli, tak je stále možnosť nasadiť zberače ručne.
Ako laik si neviem dobre predstavit "duobus", co ma premavat v Bratislave. Konkretne ako bude prebiehat ta zmena pohonu? Stiahnutie palic si viem predstvit automatizovane, ale ako ich zase nahodit? Klasicky to robi vodic tak, ze vylezie a v rukaviciach sa ich snazi trafit na trolej, ale neviem, ako to ma byt v tomto pripade, v BA Vecerniku pisali, ze cestujuci zmenu nepociti...
Ubytok napatia na koncovych usekoch jednej meniarne nie je, lebo ku kazdemu useku /aj k tomu najvzdialenejsiemu/ idu od meniarne v zemi samostatne kable. Minimalny ubytok napatia je len na jednotlivych usekoch.
Napatie 825 V na meniarnach je preto, lebo elektrarne podla normy musia zarucit maximalne kolisanie napatia +/- 10%, co je pri 750 V prave do 825 V.
/Sam som mal s tym kedysi doma problemy, odisiel mi TV a na konci ulice, kde som vtedy byval, bolo namiesto 220V len 194V. Domahal som sa vtedy napravy na elektrarnach a museli to zvysit./
Najlepsie riesenie s meniarnami je take, aby kazda bola napajana z ineho zdroja /aspon z dvoch/ a aby samotne meniarne boli navzajom prepojene v zemi samostatnym kablom. Pri vypadku jedneho zdroja a jednej meniarne by sa tato prepojila s tymto kablom na druhu meniaren, vlastne nie na nu ale na dalsi zdroj. Toto v ZA nemame.
Dve rôzne napájania jednej meniarne by bol príliš veľký luxus, ktorý nie je ani v žel. doprave. Treba hľasať iné riešenie.
Ja som chcel vedieť či je možné diaľkovo odpojiť od napájania trolejbusového vedenia poškodenú meniareň, prípadne odpojiť meniareň ak je prerušená dodávka el. energie vn káblom a či tie dve ďalšie majú dostatočný výkon, aby utiahli trolejbusy v prevádzke.
To závisí od zmluvy. Sú veľkí odberatelia, ktorí majú garantovanú dodávku el. energie a tam je potom dodávka istená min. z dvoch vedení a v prípade prerušenia dodávky energie sú aj sankcie voči dodávateľovi. Vyzerá to tak, že DPMŽ k nim nepatrí.
galiyosha
http://www.mujweb.cz/www/machr/Skoda%20tr21%20ACI.html
http://www.spvd.cz/hertl/vozidla/trejsi.htm (uplne na spodu stranky)