Dnes na Hurbanovej za Tescom vrchári prehadzujú troleje na nové stĺpy. Na TB linkách jazdia autobusy, napr. na L6 som videl známu rošerácky rekonštruovanú Karosu č.58.
Náhodne sa s nikým na ulici nestretneš, ale len pri nejakej udalosti, napr. otvorenie trolejbusovej trate. To sa však nechystá a na stretnutí si ešte nebol. Ak sa nemýlim, tak v tomto školskom roku by si mal maturovať, čiže tiež nebudeš mať asi čas.
Takze, Juraj - byvam na Vlcincoch, pridem na zastavku Zel. stanica na strane sudu. Zistim ze najblizsia 14 mi ide za x minut. Tak cakam, cakam, a medzi tym mi z opacnej strany ubzikne 4, o ktorej som nevedel ze ide a bol by som nou doma skor. Dobehnut logicky uz nestihnem. A prave na toto narazam. Treba nalepit CP na jednu stranu(sudu) s odchodmi niektorych liniek aj s opacnej strany(stanice), aby sa clovek vedel zariadit podla toho, odkial mu ide skor na dane sidlisko. A to nie len na stanici, ale aj Hurbanovej a policii. I ked lepsie by to bolo vypisat rovno na tu tabulu...
A prečo požadujú na električku Bčko? Veď vodič električky vôbec nemusí mať normálny vodičák, ale preukaz vodiča dráhového vozidla (alebo tak nejako sa to volá).
Nuž tak výnimku na vodičák B si naozaj nepamätám. V ktorých rokoch to bolo? Keď som sa v 1984 prvýkrát zaujímal o brigádnickú prácu vodiča v DPB, tak mi najprv sľúbili, že mi umožnia spraviť si "C" a drátlolezný kurz za podnikové penaze za záväzok zotrvať 2 roky vo VPP, ale nakoniec povedali, že brigádnikovi ee a išiel som na električky, kde som aj osem rokov zotrval. "C" + trolejkurz som si potom spravil už ako kmeňový zamestnanec, keď som odišiel z VŠ a ostal som jazdiť kmeňovo na električkách a brigádnicky na trolejbusoch a o pol roka som si HPP a VPČ prehodil.
Mas pravdu, ale to bolo za socializmu, kedy bol nedostatok pracovnych sil". Vtedy bola udelena Ministerstvom vnutra Spravou pre dopravu /tak sa vtedy volalo "ministerstvo dopravy na Slovensku, vsak S499.1023?/ VYNIMKA aj na vodicak B, co v hojnom pocte vyuzivali aj zeny.
Teraz je sice okolo 10-15% "nezamestnanych", ale vodici su bud v Taliansku na kamionoch alebo v Anglicku a Irsku. Nedostatok pracovnych sil /vodicov/ je podla mna este vacsi ako vtedy. A mozna pomoc zien sa javi este dolezitejsia ako kedysi. Ved zeny dnes tvoria nemale percento vodiciek v EU ako v MHd, tak aj v zajazdovej doprave!
Urady prace robia namatkovo /S499.1023 - prepac za bohemizmus/ kontroly v podnikoch, ci nie je vykonavana diskriminacia zien, nielen ale AJ preto davame inzeraty, ze prijmeme vodicov a VODICKY MHD.
Situacia je komplikovanejsia v tom, ze kedysi vojaci takmer kazdemu chlapovi-vojakovi umoznovali za par korun si urobit C-cko/ aj ja som jeden z nich/, kde bol po 2 rokoch uz len formalny krocik /dolozenie "praxe"/ k D-cku /aj tu som, kedze nemam "modru knizku"-to asi mladsim nic nehovori- prikladom/. A v r. cca 1995 ministerstvo dopravy zrusilo tuto vynimku.
Otazka je, ze je to sice dolezite, ale ci je to naozaj problemom alebo podnetom pre zeny od varechy a hrncov na podpore mat svoju zmysluplnu pracu. Len v ramci priatelskej diskusie pri roznych prilezitostiach som nadobudol dojem, ze strach z troleji a pravidelna na minutu precizna pracovna doba prevazi ponizenie od varechy a hrncov. Pre svoju objektivitu musim napisat, ze si zeny ako vodicky VYSOKO VAZIM pre ich opatrnost a sofersku preciznost!!!
Decko su autobusy, kamiony su C+E. Inak kedysi si na D musel mat minimalne dva roky praxe s nakladiakom, dnes si ho mozes urobit priamo ako rozsirenie B-cka. Inac ja osobne neviem, ci je dobry napad pustit za volant autobusu hocikoho bez praxe s vacsim vozidlom.
Na trolejbus NIKDY nestačil vodičák skupiny B + zácvik. Minimálna požiadavka bola vodičák C + kurz na trolejbusy + zácvik. Dnes k tomu pribudol ešte vodičák D.
Jozef