Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #8556:
Chcem sa ta spytat, kedy pojde posledny? Ked su to len zjazdy do depa, tak by to mohlo byt aj po 23 h. To by bolo fakt super. Bo ja cestujem v casto v piatok zo Zavodia na Vlcince. Poslednym spojom. UZ by to mohli aj zverejnit, casy tej skvelej linky.
Och boze, to je najvacsia sprostost ze to je pre par ludi. Tie linky budu podla mna najviac preplnene, ak budu jazdit v normalnom case. Napr L.13: Preco je vzdy najplnsia? Vysvetlenie: Lebo spaja 2
sidliska. Sice len s polovicou Vlciniec. Priame linky su fakt super. Usek Solinky-Vlcine bude strasne pretazeny, verim ze v blizkej buducnosti to bude pravidelna linka. Linku 7 by bolo asi vhodne zrusit a dat do linky c.1.

No cu uz! Co je dobre toho je malo! ☠ ☠ ☠
Reply on: Juraj #8556:
Žilinskú MHD využívam len ako turista, takže nevidím do celkom reálnych potrieb obyvateľov. Len ma napadlo, či L1 nemohla byť aj cestou k predĺženiu dennej premávky. Niektorí cestovaniachtiví tu tuším písali, či nie je možné, aby posledné zjazdy brali cestujúcich, povedzme po 23.00 večer a pod.
Takže neviem či to stačí a či nie, len ma napadla aj takáto vec.

Každopádne je to prospešná zmena. Vždy som bol zástancom odstavných spojov s cestujúcimi. Aj v Nitre to teraz takto robíme. Nemáme síce účelovú linku ako u vás, ale ideme systémom "Brno", že spoj ide až po garáž s cestujúcimi pod svojím číslom linky. Odozvy máme kladné, takže iste sa takých dočkáte aj vy.
Reply on: Vladimír #8555:
Je tam aj par ostatnych. Su tam zjazdy s prichodom na Kvacalovu o:
16.56 z VL, 17.29 zo SO, 17.39 z VL, 17.44 zo SO, 17.55 z VL, 18.30, 18.47, 18.52, 19.30 vsetky z VL cez SO. Nestaci to?
Reply on: Juraj #8553:
Ozaj, prečo vlastne len týždňovkárske zjazdy? Dávnejšie tu niektorí miestni vyjadrovali túžbu po tom, aby aj večerné zjazdy celodenných liniek brali cestujúcich. Tie sa nedali do L1 zapracovať? Alebo tam bude nejaký iný zádrhel - napr. že by sa takto nevmestili do štvorhodinového cyklu BP alebo oneskorený príchod do vozovne by vyvolal posuny rozvozových spojov?

Re #8554 Juraj: Súhlas 🙂
Reply on: Vladimír #8550:
My dvaja sme ti posledni, ktori maju dovod sa hadat.
Reply on: 0903McLaren #8547:
Halooooooooooooo??? Co uz ideme robit z tohto odborneho diskusneho fora vulgarnu telefonnu budku?

Vysvetlenie vikendov mozno pri trochu lepsom vnimami prispevkov 8539 a 8540 zistit. L1 je skladacka premenovanych tzv.tyzdnovkarskych spickovych spojov oznacenych ako VYJ-Vyjazd z depa a ZJA-Zjazd do depa /v case striedania dopravnej spicky a sedla/ a doterajsich skolskych spojov plus nieco navyse. A kedze tieto spoje su vykonavane iba cez tyzden, tak aj ich vykonavanie pod novym nazvom v tejto faze bude cez tyzden.
Reply on: frenky #8551:
Nachádza sa to v Prepravnom poriadku DPMŽ, odsek VIII: 600,- Sk - pri priamej úhrade revízorovi počas kontroly vo vozidle MHD a pri úhrade od 24 hod. do 3 dní, 800,- Sk - pri úhrade nad 3 dni do 30 dní, 1 200,- Sk - po 30 dňoch.
Zdravím, jedna technická otázka:
Možno budem vyzerať ako idiot, ale, od septembra idem študovať do Žiliny na ŽU, pozeral som si tarifu DPMŽ, a nikde nevidim výšku pokuty ak nemám cestovný lístok. ? ?
Reply on: Juraj #8538:
Ja sa neurážam, len stále zastávam názor, že si si predmetné príspevky vyložil zle.

#8502 Vladimír): "Opravte ma niekto, ak sa mýlim, ale ja mám v hlave zafixovanú informáciu, že na nové vozy neprispelo (len) mesto, ale aj (najmä?) štát v súvislosti so zabezpečením dopravnej obslužnosti nového podniku."

Myslel som, že keď dám výrazy "len" a "najmä" do zátvoriek a pri druhom výraze dokonca doplním otáznik, bude jasné, že neviem presne, ktorý z nich je vhodnejší. Ja som nikde nenapísal, že 37% je "najmä". Pamätal som si, že štát čosi prispieval, ale konkrétny podiel tohto prispenia som si nezapamätal. Z danej vety ako som ju napísal, som si myslel, že to bude zrejmé.

Zmysel príspevku by sa dal inými slovami skrátene vyjadriť takto:
Keďže sa na financovaní nových vozidiel podieľal aj štát za účelom zabezpečenia dopravy k novému podniku, je logické, že nové vozy jazdia aj tam a nielen po meste.
Myslím, že na tom sa predsa zhodneme.

Vetou "netipuj interval, skor rataj spoje za den" som sa nijakým spôsobom ani len nepokúšal hodnotiť zmysel, účelnosť, vhodnosť, potrebnosť, primeranosť frekvencie spojov, či iných charakteristík novej linky. Bola to iba reakcia na vzrastajúcu eufóriu niektorých diskutujúcich, že za zrodila nová nosná linka. Nezrodila. Sám si predsa napísal, že L1 bude v podstate zmes rôznych účelových spojov (školských, dojazdových a iných), kde pre opis frekvencie linky sa skutočne nehodí údaj o intervale, ale skôr počet spojov za deň. Nič iné som tým nechcel povedať.
Reply on: URBINO #8548:
musim sa troska opravit.Podla info ktore mam,sa drziaky z prveho okna premontuju,nakolko su busy este v zaruke,nepatri sa do nich zasahovat a nic este prerabat.
karosy 952 č.01až06 obdrzia novy predny LEDkovy transparent.Ako prvy ho obdrzal bus č.03.Tercikove transparenty budu namontovane na karosy 932.
Dnes som si odbil premieru v karose 961.Prekvapil ma druhy vnutorny transparent za klbom,co vsak musim troska pohanit,je nedostatocne bocne oznacenie.Plastova tabulka na prvom okne,nema takmer ziaden vyznam.
Pre zaujimavost dnes z KIE:klby 111,112,109 sola 11,MAN,12,06.
info pre Vladimira:aj u nas Union uz skoncil ,busboardy boli odstranene
Haloooooooooooo, vie vobec niekto vysvetlit preco linka c.1 nebude chodit cez vikend? Hadam sa nedojde k tomu ze bude platit heslo: "Co je dobre toho je malo dokurv..i ste co sa dalo!"
Kludne ste mohli zrusit vsetky spoje a zachovat byvale linky 7.17. Tak by bol spokojny kazdy aj ten co chce priame linky aj ten co chce pravidelny interval. Pravidelny interval by sa teraz dal aj tak napisat len v uvodzovkach. Neviem preco ste pridali linky na Hajik, ked chodia uplne prazne a ubrali z Vlciniec a Soliniek, kde sa ludia uplne tlacia. (21.1.2006). To je trapas, ludia chcu priame spoje, nie abz som sa dostal z Vlciniec len do mesta a dost. Linka c.1 by mala chodit najcastejsie, lebo je najziadanejsia a urcite bude aj najplnsia. Dufam ze si robite len srandu, ak hovorite o spojoch za den.

Spoje za den by mali byt linky 6,7,13,4 alebo ich uplne zrusit. Pravidelne by mali chgodit linky c.3,14,16 A linka 1 by mala byt pravidelna. To by bol moj nazor, co na to ludia co ste na tomto fore? Kazde sidlisko jeden spoj do mesta a jeden co by chodil po celej Ziline. Dobry napad ze? Takto by sa vyriesila otazka aj pravidelneho intervalu aj priamych spojov. Len nechapem preco DPMZ takto nerozmysla. Plase vyjadrite sa k tomuto nazoru, diky.
Reply on: Juraj #8545:
Prosim neznameho nepodpisaneho fanusika MHD, ktory mi poslal subor Zilina-trolejbusy.xls, aby sa mi emailom este raz ozval. Pri preposielani emailu sa stratila jeho adresa, na ktoru mu chcem odpovedat. Dakujem.
Reply on: 4444 #8544:
Nemam cas to dopisat, tych bodov je 9. Neskor.
Reply on: Juraj #8543:
Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď.
Reply on: Juraj #8542:
Piatym problemom bola poziadavka priameho spojenia do nemocnice casti Hlin. Podla mojho nazoru uplne neopodstatnena, nakolko Hlinami ku nemocnici na Spanyolovu je vedena L2 s takym dennym mnozstvom spojov, ktore nie su schopni obyvatelia Hlin vyuzit ani pri nejakej epidemii, nieto pri beznom zdravotnom rezime. Nehladiac k tomu, ze sa jedna iba o mensiu cast Hlin, lebo Hliny I, II, III a IV su priamo alebo maximalne niekoko sto metrov pri nemocnici a ludia tu chodia pesi, polovica Hlin V a VI ma zas blizsie na zastavky L3, ktora k nemocnici chodi, z Hlin VIII takisto maju blizko na zastavku Halkova, odkial k nemocnici chodi L6. Ale budiz, nech je tak.
Reply on: Juraj #8541:
Stvrtym problemom bola otazka prepravy obyvatelov Soliniek ku Carrefouru. Boli tu od cestujucich dve uplne rozporne stanoviska. Na jednej strane pisali, ze naco tahat linky ku Carrefouru, ze je to obchodny retazec, ktory nech si zabezpeci na vlastne naklady dopravu ako to ma Tesco s L99, na druhej strane ani jeden z nich nenapisal o spojenie vedeniu Carrefouru ale dopravnemu podniku. Niektore spoje L1 zabezpecuju uz aj tuto poziadavku, avsak po zastavku Vysokoskolakov, nakolko nie je vybudovana technicka trolejova stopa od Vlcincov ku Carrefouru. Zast. Vysokoskolakov je vsak v dostacujucej dochadzkovej vzdialenosti.
Reply on: Juraj #8540:
Tretim problemom boli poziadavky niektorych cestujucich, aby sa mohli bez prestupu dostat z Vlciniec1 na Velky diel. Je uplne scestne zamyslat sa nad nejakou "intervalovou" dopravou, ak toto mnozstvo ludi sotva naplni jeden spoj. Avsak primerane tomuto poctu cestujucich sa L1 snazi zabezpecit aj toto spojenie. /Samozrejme okrem mnozstva dalsich spojov na ostavajucich linkach./
Reply on: Juraj #8539:
Druhym bol problem vyjazdnych a zjazdnych spojov. Aj tu na fore sa o tom dost diskutovalo, a to si nedovolim napisat ako ty, ze to boli "frflosi", preco sa niektore spoje ukoncuju napr. pri Policii ci na Mostnej, preco sa neda s nimi ist dalej. Vysvetloval som, ze 13-ka, ktora od Mostnej ide na Halkovu a nie na stanicu uz predsa nie je 13-kou, ale uplne inou linkou s uplne inou trasou a ze skusime v DP nieco s tym vymysliet. No a vysledok je ten, ze mnozstvo vyvalych VYJ a ZJA sa zakomponovalo do L1 a maju teda vsetky formalne a vecne nalezitosti potrebne pre verejnu osobnu dopravu. Konkretne napr. byvaly spoj L13 konciaci na Mostnej bol prelozeny uz od vychodzej zastavky ako jeden zo spojov L1 a je vyuzitelny pre cestujucich az na Kvacalovu. To ste predsa chceli, tak to mate.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.