Reply on: kubik #8145:
A prečo áno? Možno na čisto mestské linky áno, ale na autobusové, ktoré sú takmer všetky vlastne prímestské... ale keď sa nad tým zamyslím, tak kde je najviac starých ľudí, ktorí ocenia výhody NP vozidiel? Predsa na dedinách! Ale to by potom aj SAD mala kupovať na prímestské linky NP autobusy, veď aký je rozdiel v potrebách obyvateľov takého Trnového a Rosiny?Tak ja neviem... ja mám radšej "normálne" busy, ale keď budem starý, možno budem hovoriť inak ?
Miro
Mimo centra prosím, ale keďže sa s nimi neráta v územnom pláne, tiež by veľmi nemali kde byť.
Okrem toho si myslím, že žiadna trasa v Žiline nie je taká vyťažená, aby stálo za to budovať relatívne nákladné trate.
Svojho času sa niekde diskutovalo o budúcnosti trolejbusov a boli tam obrázky kríženca električky a trolejbusu - v podstate je to veľkokapacitný trolejbus, ktorý sa dá riadiť klasicky volantom, ale tam kde je to vhodné, napr. kde má samostatný jazdný pruh, alebo na presné navádzanie k zastávke, je vozidlo vedené káblom uloženým pod vozovkou a vodič riadi len rýchlosť, nie smer.
Toto by mohla byť (ďaleká) budúcnosť MHD v Žiline.
Čo sa koľajovej dopravy týka, videl by som len využitie existujúcich tratí a ich plné integrovanie do MHD (trať Žilina - Bytčica (- Lietavská Lúčka), Žilina - Dolný Hričov (- letisko), Žilina - Brodno, Žilina - Varín)