Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: URBINO #7948:
V súvislosti s Kiou by ma zaujímalo, či sa z terajšej zmluvnej dopravy stanú normálne linky MHD (alebo prímestské?) a kedy? Keď prídu nové busy?
Reply on: URBINO #7948:
a B 732, ktore nahradili nove B 952 boli presunute na ine linky, cez vikend do nesluse jazdievaju po novom aj dve B 732 cez vikendy (predtym Midway, predtym C 734), takze v nedelu je mozne v MHD KNM vidiet konecne mestsku B 732 ?
Reply on: URBINO #7948:
Neboj uvidíme. ?
tak,tak chlapci.Este dodam,ze 306,307CP boli pridelene na domovsku linku ZA-Visnove.Tie "kysucke" 954E mozte vidiet na stanici rano,kde privazaju ludi z Knm,N.Bystrice,Sneznice,Nesluse....
Podme teraz na nase zltozelene vozy.City bus 09 uz ma opraveny predny blatnik,ktory mal pocas zimy nalomeny,caka to aj jeho dvoch bratov.V tr233 pri hlaseni zastavky,sa uz nehlasi Kosicka Tesco Hypermarket,ale len Kosicka,neviem ako je to v inych vozoch.Stale cakam na vyjazd Roserackej 207ky,ale asi musi byt nejaky problem,ved v depe stoji uz takmer druhy mesiac,to ani nehovorim o tr224 ten mal go urobenu uz v auguste,tu ale je problem asi v uradnikoch,ked sa caka na razitko.
Kia zacne nabor dalsich zamestnancov,aby sa pracovalo na smeny,takze klbaciky sa zapotia a Teplicku budu tocit viackrat,preto aj ten oznam,ze podnik prijima novych vodicov.Uz aby prisli nove busy,ale Juraj stale mlci a mlci a nie nam povedat,ci uvidime citelis ? .
Reply on: Valec #7946:
zilinska je aj 952 306CP ?
Reply on: URBINO #7945:

Žilinská C954E je 320CP, B952E 307CP a 310CP. Teda aspoň tie, čo som videl.
Reply on: TeBeCe #7942:
mas pravdu,prisli aj medzimestske verzie,ale udajne len jeden kus do ziliny a cez desat kusov bolo pridelenych do kysuce
Reply on: Miro #7941:
Mas absolutnu pravdu. Je to na hlavu spadnute, vozit take mnozstvo ludi autobusmi. Na to je najvhodnejsia zeleznica. Lenze tu je vsetko prednejsie ako efektivita a logika. Som zvedavy, ako sa to nakoniec dopadne.....
Reply on: Miro #7941:
KIA posunula dopravu o hodinu skor. Dojde trochu k preskupeniu ludi a vozidiel, lebo oddnes dava DPMZ namiesto jedneho 2 vozy z Varina, aby cestujuci nemuseli stracat cas /a peniaze/ dovezenim do Ziliny a potom 11 km spiatky do fabrik.
Reply on: URBINO #7897:
nie 2, ale az 3 🙂 a asi 11 C954E
Reply on: URBINO #7940:
... aby si cestujúci vyskúšali stiesnené pomery v autobusoch, ktorými sa budú voziť ?
Medzi nami, na takúto medzimestskú linku, kde veľa cestujúcich na jednom konci nastúpi a na druhom zase vystúpia (a iste to nebudú invalidi), považujem NP autobusy za veľké rozhadzovanie peňazí. Kúpil by som nejaké normálnepodlažné klbáky a ušetrené peniaze by som investoval do skutočne mestskej dopravy.

Alebo ešte lepšie, zriadil by som im vlakovú dopravu a ušetril by som ešte viac! Ale o tomto sa tu hrach na stenu už hádzal ?
oddnes premavaju busy do kie z nastupista o hodinku skor,teda o
6:30,dnes okrem klbakov bol nasadeny aj city bus,zeby predzvest buducich citelisov?
Reply on: URBINO #7928:
Poznam toho vodica osobne-je to dobry chlapik ?
Reply on: URBINO #7928:
Naozaj klobúk dolu pred týmto vodičom z 204ky, podľa mňa to je jeden z najlepších, ak nie najlepší vodič v DPMŽ. Správa sa slušne k cestujúcim i ku kolegom a ja osobne som ho ešte inak, ako s úsmevom nevidel. A týmto gestom, o ktorom písal URBINO má u mňa ešte väčšie sympatie. Ešte raz - klobúk dolu! Bodaj by boli všetci jeho kolegovia takíto!!
Reply on: Jakub #7936:

1. Ja ako najlepší variant vidím obnovenie linky 7/17. jej odmietnutie preto, že sa k tomu nevyjadrili poslanci za Vlčince považujem za neznalosť situácie. Keď si niekto môže sám určiť trasy liniek 4/14, mohol by si povedať, že pre Hájičanov je najvýhodnejšie spojenie linkami 7/17 a znovu ich zaviesť. Pritom sa táto situácia Vlčincov vôbec nedotkne, lebo napríklad v špičke pri 30- min. intervale liniek 7/17 dva spoje linky 7 by nahradili 2 spoje linky 4 a naopak dva spoje linky 17 by nahradili 2 spoje linky 14, čím by obe linky (4 aj 14) mali 4 spoje za hodinu v špičke. Zo zastávok by zvyšné dva spoje do 10 - minútového intervalu vytvárali linky 2, 7/17.
2. Obyvatelia Vlčiniec sú tiež nespokojní, potrebujú viac spojov smerovaných k/z ŽST, chcú cestovať priamo na Hájik a 1/2 sídliska (cca 20 000 občanov) nemá možnosť priamo sa dostať na Solinky; a nedokážu ovplyvniť (maximálne voľbami 1x za 4 roky), že v tomto nedokonalom demokratickom ❓ systéme poslanci za ich obvod (Vlčince) sa o túto situáciu nezaujímajú.
3. Navrhovaný variant č.1, ktorý sa poslancom najviac "pozdáva" má v sebe opäť jedno úskalie: predĺžené spoje linky 7 by, myslím si, končili na zast. Matice slov., čím by toto spojenie pomohlo len 1/2 Vlčiniec.
Najvhodnejší variant riešenia dopravy na Hájiku ešte nie je na svete, úvahy o ňom áno


Prieskum mal ukázať, či je vzhľadom na počet cestujúcich opodstatnené priame dopravné prepojenie medzi týmito sídliskami, po zmenách v MHD platných od 21. januára. Poslanci navrhli prieskum uskutočniť na základe pripomienok a podnetov niektorých občanov.


„Občania Hájika by sa mali s problémami a sťažnosťami v prvom rade obracať na poslancov,“ zhodli sa obaja poslanci. „Myslíme si, že je neseriózne, ak pani Prekopová diskutovala o svojich pripomienkach s poslancom Januškom, a potom sa obrátila, podľa nás s nepravdivými tvrdeniami na médiá. Napríklad tvrdenie, že občania Hájika neboli o prieskume informovaní sa jednoducho nezakladá na pravde a spochybňuje našu aktivitu v očiach verejnosti,„ zareagoval na vyjadrenia obyvateľky Hájika, uverejnené v ŽV č. 11/2006 D. Klačko. K nespokojnosti s časmi odchodov prieskumných autobusov dodal: „Bral som to tak, že popoludní majú deti rôzne krúžky a viem, o koľkej končia, časy sme prispôsobili reálnej situácii vo vyučovacom procese.“


Sčítanie počtu cestujúcich bolo v rámci prieskumu podľa J. Popluhára vykonávané kvôli spochybňovaniu dovtedajších prieskumov DPMŽ súbežne minimálne dvomi a maximálne štyrmi nezávislými spôsobmi: a) samostatnou evidenciou sčítača v autobuse pre nastupujúce a vystupujúce osoby podľa jednotlivých spojov a zastávok, b) samostatnou evidenciou palubným počítačom a označovačmi cestovných lístkov pre nastupujúce osoby podľa jednotlivých spojov a zastávok, c) samostatnou evidenciou sčítačom vo vozidle idúcom za autobusom pre nastupujúce a vystupujúce osoby podľa jednotlivých spojov a zastávok pri určených spojoch, d) námatkovou fotodokumentáciou obsadenosti vozidla v niektorých spojoch.


Evidenciu cestujúcich v školskom spoji vykonávali nezávisle.


„V praxi bolo realizované aj vyhodnotenie z druhej strany, občania v určitých spojoch sami spočítali počet cestujúcich a informovali nás a občianskych aktivistov. Počty sa výrazne nelíšili od údajov z dopravného podniku,“ upresnili D. Klačko a M. Janušek.


Minulý týždeň, po rokovaní s organizátormi prieskumu, riaditeľom DPMŽ a ďalšími obyvateľmi Hájika, na ktorom sa zúčastnili aj P. Čerňanský a P. Márton, vydali poslanci vyhlásenie. V ňom uviedli aj tri varianty, ako návrhy možných riešení problému, na ktorých sa zhodli s riaditeľom DPMŽ:


1. linka MHD na trase Hájik - Závodie - Hliny - Solinky - Vlčince a späť,


2. predĺženie existujúcej linky č. 6 na trase Carrefour - Fatranská,


3. posilnenie školských spojov v rannej špičke na trase Hájik - Vlčince - Veľký diel a v odpoludňajšej špičke v opačnom smere, s podmienkou, že riaditelia škôl na Vlčincoch budú ochotní rokovať s riaditeľom DPMŽ. Tieto spoje by mohli využívať aj ostatní cestujúci.


„My, poslanci, by sme boli najspokojnejší, keby sa zrealizoval prvý z troch variantov, hoci na začiatku sme boli za obnovenie liniek č. 7 a 17., ktoré by zaručovali spojenie so stanicou i s Vlčincami. Aj Vlčinčiarom by v spojení so stanicou pomohli 7-ka a 17-ka,„ uviedol M. Janušek. „Poslanci za Vlčince však neiniciovali rokovanie, nebol tlak na riaditeľa DPMŽ ešte aj z Vlčincov. Preto zrejme nezobral do úvahy, že obnovenie liniek by uspokojilo aj požiadavky obyvateľov Vlčincov. Prvý navrhnutý variant uspokojuje požiadavku obyvateľov Hájika, dostať sa na Vlčince bez presadania. Na stanicu sa môžu dostať inými linkami. Preto po vysvetlení riaditeľa dopravného podniku netrváme na tom, aby bola obnovená 7 a 17-ka na pôvodnej trase,“ dodáva D. Klačko.


Obaja si myslia, že názory sú rôzne: „Podľa jednej staršej panej na Hájiku by bolo najlepšie, ak by sa obnovila linka č. 6 na Fatranskú, ako bola pôvodne. Nemôžeme vyhovieť každému, ale myslíme si, že prvý variant by bol v záujme väčšiny ľudí.“


Podľa J. Popluhára by však predĺženie existujúcej linky č. 6 po Fatranskú nielenže nevyriešilo problém Žilinskej univerzity (ŽU), ale úplne by rozbilo aj doterajší cestovný poriadok. „Malo by pre sídlisko Hájik negatívny dopad znížením súčasného počtu štyroch spojov za hodinu v špičke a dvoch v sedle. Rovnako by v popoludňajších hodinách muselo prísť k „zriedeniu„ súčasných spojov od Carrefouru do centra. Vyvolalo by to nespokojnosť podstatne vyššieho počtu cestujúcich, ako je prieskumom preukázaných cca 70 ľudí na Hájiku.“


Pokiaľ ide o tretí variant - posilnenie školských spojov, poslanci za Hájik uvažujú: „MHD sa prispôsobuje svojím ekonomickým možnostiam a kto nič nepýta, nič nedostane. Školy, ktorých žiaci sa popoludní potrebujú dostať z Vlčincov na Hájik, by mali riaditeľa DPMŽ osloviť.„ Napokon však dodali: „Ako krstným otcom tejto aktivity nám vyplýva určitá povinnosť, osloviť riaditeľov týchto škôl.“ Možno teda očakávať, že riaditeľstvá škôl na Vlčincoch vyzvú na rokovanie poslanci za Hájik.


J. Popluhár sa pridal: „Ako dopravca očakávam, že prestanú so mnou komunikovať často i uvádzaním vyslovených klamstiev iba cez mediá a oslovia ma so snahou konštruktívne doriešiť situáciu, ktorú prevažne sami vyvolali „zlanárením„ žiakov z Hájika a príslušných až miliónových finančných príspevkov.


Úspešní v uspokojení potrieb odvozu žiakov po vyučovaní z Vlčincov na Hájik môžeme byť iba vtedy, ak sa zjednotia závery vyučovaní v týchto školách, aspoň v tých triedach, ktoré navštevujú Hájičania.„


V súčasnosti školský autobus z Vlčincov na Hájik nepremáva, pretože to bez predchádzajúcej dohody nevedia v DPMŽ vhodne načasovať. J. Popluhár dodáva, že by sa mali vylúčiť aj nulté hodiny: „U detí, ktoré nechodia do školy v mieste svojho bydliska pešo a kde si školy svojvoľne nultými hodinami, často aj u tých najmenších žiačikov, ako sme videli na vlastné oči pri prieskume, vynucujú zmenu dopravy bez konzultácií s dopravcom.“


Ak sa ukáže ako najvhodnejší tretí variant a dôjde k dohode so školami, bude sa J. Popluhár podľa vlastných slov snažiť zvládnuť situáciu dvomi školskými autobusmi. Jeden sa pokúsia v DPMŽ načasovať tak, aby ráno prvý spoj dopravil hlavne prevažnú časť dospelých na Vlčince a Žilinskú univerzitu a druhý, tak ako doteraz, najmä žiakov do škôl. V odpoludňajších hodinách sa zas prvým spojom odvezú žiaci z hlavného vyučovania a nasledujúcim dospelí z práce a zo ŽU.


Kedy bude hotové definitívne vyhodnotenie prieskumu a určený najvýhodnejší variant, zatiaľ J. Popluhár neupresnil: „Pretože ide o množstvo odbornej analytickej a časovo veľmi náročnej práce.“


Na záver dodal: „Vyhovieť v takej zložitej činnosti, akou MHD je, sa nikdy všetkým nedá. Prioritu má vždy prevažná väčšina, cestujúci jazdiaci často a pravidelne, pred menšinou, jazdiacou iba občas. Za primeraný sa považuje vo všetkých systémoch MHD cca 9 percent prestupujúcich cestujúcich. V prieskume zistených cca 70 ľudí vytvára do buducnosti precedens, že aj v iných častiach mesta (Zádubnie - Zástranie, Trnové - Rosinky a pod.), kde bude takýto počet cestujúcich, budú ľudia tiež žiadať priame spoje. Vznikne možnosť absolútne živelného vytvárania veľkého množstva liniek a chaos v celom systéme MHD.„




http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2006/zv_13/str_5.html#5/1
Reply on: URBINO #7928:
jo jo, to veru na Jozka sedi
dobry to chlap
Reply on: Pišta #7933:
prevratne? ved take bolo uz v autobusoch z 1920-tych rokov ?
Reply on: URBINO #7931:
.... pamätám si na niekoľko zvláštností na týchto autobusoch. Najlepšie bolo to lanko natiahnuté okolo okien , ktorým sa dával signál vodičovi na zastavenie vozidla.... Na tú dobu sme to ako študenti priemyslovky vnímali ako niečo prevratné ? . Cestovanie týmto autobusom bol vždy zážitok.... Škoda, že bol tak poruchový.....
Reply on: URBINO #7931:
uz sa to to rozoberalo, tym klbovym volvom (vyzeral asi ako krizenec ikarusu a elektricky) som sa do KNM minimalne raz viezol...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.