No ja si myslím, že na prednom transparente vôbec nemá čo behať nejaký text. Ten má behať na bočnom, ktorý v ZA tuším nemajú, aby nepadol jedincovi druhu Canis Lupus Zilinensis na hlavu, či také dačo?
Na ten trolejbus sme pozerali všetci, keď sme v júli boli v ZA. Opravte ma prosím niekto, nebola to 236?
Súhlasím. Ideálne by bolo, keby L17 z Hájika šla s bežiacim textom "Centrum - Vlčince - Solinky - Hájik", cca od zastávky Polícia už len s bežiacim textom "Vlčince - Solinky - Hájik", od zastávky Sv. Cyrila a Medota už len s texom "Solinky - Hájik" a od Jaseňovej s obyčajným nápisom "Hájik".
Uff, naozaj to nie je jednoduché, ale vysvetlil si to dobre. Takto som si to predstavoval. Aj označovanie doplnkovými tabuľkami trolejbusov na Fatranskej (on tú tabuľku môže obrátiť kdekoľvek na trase, význam má len na tejto jednej zastávke, mimochodom, predpokladám, že aj vo vývesnom cestovnom poriadku to musí byť vyznačené), aj striedanie vozidiel na L5 a L15. Vodiči si s tými tabuľkami celkom dobre zacvičia, lebo na L5/15 jazdia len krátke trolejbusy bez displejov a prehadzovať musia po každom okruhu.
Dnes som videl takú malú zaujímavosť, cestoval som s L17 zo Soliniek do mesta cca okolo 11:00, bol to trolejbus 15TrM vpredu s displejom, na ktorom bežal ten dlhý nápis, ale za zadným oknom nemal malý displej s číslom linky, ale klasickú tabuľku! Valec, Jozef, neviete o tom niečo? Bohužiaľ som zabudol pozrieť sa na jeho evidenčné číslo.
Mimochodom, ten dlhý bežiaci nápis je dosť dlhý na to, aby ho čítal cestujúci, ktorý ho vidí prichádzať na zastávku a podľa toho sa orientoval. Možno by bolo lepšie, keby sa postupne skracoval a obsahoval len body, ktoré ešte neprešiel. Tak by zo Soliniek ten nápis už ani nemusel byť bežiaci.
Nech sa páči do Prešova pozrieť si City bus #333 - ten kneeling nemá. Momentálne si nespomínam, či vtedy (r. v. 1997) ešte nebol v ponuke alebo to naši neobjednali.
Vladimír, dávam Ti vysvetlenie ohľadom L5 a L15 v priestore zastávok Matice slovenskej a Fatranskej. Musel som sa rozpísať, lebo keď som to čítal, tak sa mi to zdalo že je to nezrozumiteľné. Dúfam, že som to dostatočne vysvetlil a pochopia to aj tí, ktorí v tomto priestore neboli. Ak nie, tak nech si z toho nič nerobia, lebo domáci sú z toho dopletený tiež.
Dopravný priestor na Ul. Matice slovenskej s priľahlou Ul. Vysokoškolákov a Obchodnou ulicou je značne komplikovaný a pre cudzieho návštevníka až nezrozumiteľný. Výstavba trolejbusového vedenia sa musela prispôsobiť postavenému sídlisku. Cestné prepojenie medzi týmito ulicami bolo prestavané a prispôsobené trolejbusovej doprave.
Ul. Matice slovenskej je pomerne široký priestor medzi Vlčincami II a Vlčincami III, skladá sa z dvoch samostatných cestných prúdov oddelených od seba širokým pásom zelene. Vjazd z Ul. Vysokoškolákov vedie po dvojprúdovej komunikácii, ktorá prechádza voľne na trojprúdovú a výjazd z nej na Ul. Vysokoškolákov je po dvojprúdovej komunikácii. Zo severnej strany paralelne s Ul. Vysokoškolákov sa pripája Obchodná ulica, kadiaľ prichádza a vychádza hlavná dopravná záťaž z centra. V mieste napojenia na Ul. Matice slovenskej je pomerne zložitá trolejbusová križovatka s niekoľkými výhybkami a kríženiami. Trolejbusové linky zachádzajú z Obchodnej ulice a z Ul. Vysokoškolákov na túto ulicu v tvare písmena „U“. Pri prvej etape výstavby trolejbusov, bolo trolejbusové vedenie potiahnuté hlbšie do vnútra sídliska. Tu bola aj konečná a zároveň sa tu otáčali aj trolejbusy. Neskoršie sa vybudovalo predĺženie cez Ul. Vysokoškolákov na novú zastávku Fatranská, kde je vybudované obratisko trolejbusov. Pretože nebolo potrebné, aby trolejbusy na Ul. Matice slovenskej zachádzali hlboko do sídliska, bolo zabudovaná výhybka hneď za zastávkou trolejbusov (bývalá výstupná) a po otočení na druhú stranu cesty je hneď zastávka (bývalá nástupná do centra). Priestor, ktorý vznikol po skrátení sa využíva (využíval) ako odstavná stopa a otočka pre trolejbusovú linku č. 1, ale aj L5 a L15. Na mape Žiliny tento priestor už nie je zakreslený.
Pretože pojem zastávok „výstupnej“ a „nástupnej“ na Matici slovenskej nie je pravdivý, radšej pre zrozumiteľnosť budem zatiaľ uvádzať zastávku „južná“ alebo „severná“ na Matici slovenskej.
Zastávka „Matice slovenskej“ – južná (bývalá výstupná):
L1 trolejbus z Kvačalovej a centra – výstup, krátko po výstupe cestujúcich prvou otočkou sa presunie na severnú (bývalá nástupná) a začína novú linku v smere centrum a Kvačalova (počas mojej prítomnosti sa trolejbusy hneď zatáčali za zastávkou a odchádzali späť na Kvačalovu);
L2 autobus z Bytčice – výstup a nástup, pokračuje smerom Fatranská a Rosinská cesta;
L4 trolejbus zo Soliniek a centra – výstup a nástup smerom na Fatranskú;
L6 trolejbus z Hájika a centra – výstup a nástup smerom na Fatranskú;
L5 trolejbus prichádzajúci z okružnej trasy od ... SO, ŽU, Fatranská – výstup cestujúcich, trolejbus zájde na odstavnú stopu zmení číslovanie na L15 a po otočení prichádza na zastávku (severná – bývalá nástupná) a začína okružnú trasu smerom na Fatranskú, ŽU, So ...;
L15 trolejbus prichádzajúci z okružnej trasy od Obchodnej ulice - výstup a nástup a pokračuje na konečnú Fatranská;
Zastávka „Matice slovenskej“ – severná (bývalá nástupná centrum):
L1 trolejbus – len nástupná smer centrum a Kvačalova;
L2 autobus príchod z Rosinskej cesty a Fatranskej – výstup a nástup smer centrum, HL a Bytčica;
L4 trolejbus vychádza z Fatranskej – výstup a nástup smer centrum, Hliny, Solinky;
L5 trolejbus vychádza z Fatranskej – výstup a nástup smer Hliny, Solinky, Žilinská univerzita ...;
L7 trolejbus okruhová linka Hájik, CE, HL SO, príchod od Fatranskej – výstup a nástup, pokračuje smer centrum a Hájik;
L15 trolejbus – len nástup na okruhovú linku smerom Fatranská, ŽU, SO, HL, VL ...;
L17 trolejbus z Hájika, CE – výstup a nástup, pokračuje smerom na Fatranskú, ŽU, SO, HL a Hájik;
Zastávka „Fatranská“ smerom k obratisku, ŽU a k Rosinskej ceste:
- konečná od centra pre L4, L6;
- prechádza autobus L2 a L28 (tento nezachádza na zastávku „Matice slovenskej“);
- prechádza okruhová L17 v smere na ŽU a Solinky ...;
- prechádza okruhová L15 v smere na ŽU a Solinky ..., vychádzajúca z Matice slovenskej;
- končí L15, ktorá prešla okruhom (Matica slovenská, Fatranská, ŽU, SO, HL, Matica slovenská, Fatranská – konečná). Zachádza na obratisko a tu vodič prehodí tabuľu na L5 a začína odtiaľto okruhovú trasu s touto linkou;
Aby sa rozlíšili rozdielne L15, ktoré idú z Matice slovenskej na Fatranskú po rovnakej trase, trolejbus, ktorý končí na Fatranskej má vpredu vpravo od volantu vodiča malú tabuľku a malým nápisom „Premáva po zastávku Fatranská“. Trolejbus na L15, ktorý nemá toto označenie, tak pokračuje ďalej k ŽU a na okruhovú trasu cez SO, HL ... Napokon aj tak musí otočiť bielu tabuľku textom dopredu, lebo aj tak bude končiť na Fatranskej. Jeden vodič otočil už tabuľku s textom po príchode z Matice slovenskej na Fatranskú, čiže už po celej trase na okruhu bolo označenie, že trolejbus bude končiť na Fatranskej.
Zastávka „Fatranská smerom na Maticu slovenskú a centrum:
- výstup a nástup pre L2 smer Bytčica (prichádza z Rosinskej cesty);
- nástupná zastávka pre L4 smer centrum, HL a SO;
- nástupná zastávka pre L6 smer centrum a Hájik;
- výstup a nástup pre L7 z okružnej trasy od SO a ŽU smerom centrum a Hájik;
- výstup a nástup pre autobus L28 z Rosinskej cesty, smer centrum a Bánová;
- výstup a nástup pre L5 z okružnej trasy od SO a ŽU a len po Maticu slovenskú (konečná);
- nástupná L5 na okružnú trasu cez Maticu slovenskú, CE, HL, SO, ŽU, opäť cez Fatranskú a Matica slovenská (konečná);
Aby sa odlíšili rozdielne L5 idúce z tej istej zastávky Fatranská smerom po Maticu slovenskú, vodič položí zvnútra pravo od volantu malú bielu tabuľku na ktorej je malý nápis: „Premáva po zastávku Matice slovenskej“. Takto označený trolejbus na L5 končí na zastávke Matice slovenskej. Keď nie je označené vozidlo tabuľkou, tak pokračuje ďalej cez Maticu slovenskú na okruhovú linky. Potom však musí túto tabuľku otočiť textom dopredu, lebo po prejdení okruhu sa opäť vráti cez ŽU na Fatranskú a končí na zastávke Matica slovenská.
Ale niééé. Ja som sa na kritiku nikdy nehneval a som rád, že si opravu poslal Fakt. Teda ešte raz - odpoveď na Tvoju otázku je taká, že to, čo som "požil" bola únava + neskorá večerná hodina + rýchlosť písania Budem sa snažiť sa ďalších chýb vyvarovať.
Jozef:Ale isteže môže ŽSR odpredať trať.Stačí na to jedno hlasovanie v našom parlamente...Taká zvrátená kalkulácia ceny za dopravnú cestu ako je na Slovensku nie je hádam nikde na svete.Prečo by mali dopravcovia pykať za to,že ŽSR nie sú schopné zefektívniť svoju prevádzku?
Na zastávke „Matica slovenská“ som bol v nedeľu urobiť ešte pár posledných obrázkov končiacich trolejbusov L5/15 pred ďalšou zmenou, ktorá bola od pondelka. Už v nedeľu prehadzovali tabule, ale niektoré veci si musím ešte overiť, aby som nenapísal niečo chybné. Potom dám podrobnejšie vysvetlenie.
ŽSR, ktorá vlastní železničnú dopravnú cestu (železničná trať, budovy, elektrotechnické a energetické zariadenia, oznamovacie a zabezpečovacie zariadenia), nemôže ako štátna organizácia tento majetok (trať Rajec – Žilina) odpredávať. Pozn.: ZSSK neplatí ŽSR za prenájom, ale platí poplatok za použitie dopravnej cesty.
Áno, od roku 2004 sú niektoré prvky v City busoch nové. Jednou zo zmien je aj nová prístrojovka. Aj nové prešovské takú budú mať.
Re #764 COLOR: Ja mám žilinské updaty pripravené do konca septembra vopred. Chceli ste mať, City bus, tak som ho narýchlo zbúchal a pretlačil dopredu. A toto je výsledok práce uprostred noci.
Nepožívam nič také, čo by ma nútilo písať o "votografovaní"
Otázka za sto bodov: AKO ZASTAVUJÚ TROLEJBUSY LINKY 15 NA ZASTÁVKE MATICE SLOVENSKEJ?
Už pri našej návšteve DPMŽ dňa 6.7.2004 nám bolo vysvetľované, že nové trasy L5 a 15 prinášajú zásadné porušenie tradície, a síce, že L15 vychádzajúca z konečnej Matice slovenskej smeruje na Fatranskú, ale pritom zastavuje na nástupnej zastávke, ktorá vždy znamenala smer mesto. Na Fatranskú sa totiž vždy stále na južnej strane ulice, no tam sa začínajúca L15 nemá ako dostať.
Ako sa situácia zmenila od 2.8.2004? Lebo v smere na KONEČNÚ Fatranská L15 môže zastaviť na južnom nástupišti. Zastavuje tam? Znamená to, že L15 stojí na striedavo raz na jednom a raz na druhom nástupišti podľa toho odkiaľ prichádza, no súčasne odchádza vždy tým istým smerom, t.j. na Fatranskú?
A keď sme už pri L15, napíšte niekto aj to, ako stojí L5 na Fatranskej.
Ale, páni, tuším sa to tu začína podobať na diskusie v SME, kde sa len nadáva a nič nerieši. Skúsme sa zamyslieť, čo s tým. Chcel by som vedieť, či v súvislosti s decentralizáciou nemôže krajský úrad povedať, že nebude dotovať x autobusových spojov na trase Žilina - Rajec ale radšej podporí železnicu a autobusové prípoje k nej z okolitých dolín. SAD totiž tým, že má linky zo Žiliny do všetkých dedín v okolí Rajeckej doliny, jazdí na trase Rajec - Žilina častejšie než MHD do Bytčice (!), takže keby sa tieto linky zredukovali, mohla by mať železnica naozaj ľudský interval a hádam by to aj vyšlo lacnejšie, než dotovať všetky tie autobusy.
Bohužiaľ, už to nie je štátne. Patrí to a. s. ZSSK, ktorá je síce 100% vlastnená štátom ale pokiaľ jej správna či dozorná či aká rada nezakáže, tak budú veselo tí ZLOČINCI šrotovať ďalej. Posielal som to na NKÚ, bez reakcie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír
Re #764 COLOR: Ja mám žilinské updaty pripravené do konca septembra vopred. Chceli ste mať, City bus, tak som ho narýchlo zbúchal a pretlačil dopredu. A toto je výsledok práce uprostred noci.
Nepožívam nič také, čo by ma nútilo písať o "votografovaní"