Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Rekapitulácia významných udalostí v oblasti žilinskej MHD v roku 2005:
- v MHD sa začali používať len bezkontaktné MČK (1.1.2005)
- DPMŽ zakúpil pojazdný historický autobus Škoda 706 RTO (13.4.2005)
- v roku 2005 bolo zakúpených 5 autobusov Karosa B 952E a boli vyradené 3 autobusy
- bola zrušená zastávka Kamenná, ZVL a autobusy na L26 premávajú len po zastávku Kamenná, Prius (23.5.2005)
- k plánovanému otvoreniu železničnej zastávky Žilina-Solinky bola zrušená autobusová zastávka na linke č. 2 Bytčica, stanica, ktorá stratila svoje opodstatnenie (1.7.2005)
- od 1.2.2005 uznáva DPMŽ s.r.o. študentské čipové karty ISIC a ŽU vydané Žilinskou univerzitou študentom riadneho denného štúdia na ŽU pri cestovaní na MHD v Žiline ako i na ŽRIDS v Žiline
- bola otvorená nová železničná zastávka Žilina-Solinky, ktorá je súčasťou Žilinského regionálneho integrovaného dopravného systému (20.7.2005)
- bola zrušená zastávka Pstruhová na linke č. 31 z dôvodu odovzdania novej prístupovej cesty a zavedenia prímestskej dopravy SAD do obce Mojš (1.8.2005)
– boli presmerované autobusové L26 a L28 z Hálkovej ulice cez Rondel na Závodskú cestu, Bánovskú cestu a na Kamennú ulicu pre stavbu mimoúrovňovej križovatky pri Váhostave (22.9.2005)
- od 26.9.2005 bola zrušená autobusová linka č. 28
- od 1.12.2005 sa rozšíril sortiment ponúkaných predplatných lístkov na MHD v Žiline KLASIK EXTRA, ŽIAK EXTRA, ŠTUDENT EXTRA, SENIOR EXTRA
- DPMŽ, s.r.o. pripravil BONUS od 1.12.2005 pre držiteľov predplatného lístka na MHD v Žiline typu KLASIC, JUNIOR, ŠTUDENT, SENIOR cestovanie zdarma v dňoch pracovného pokoja (nedele a sviatky)
- nadobudla platnosť novela Tarify mestskej hromadnej dopravy v Žiline (1.12.2005)
- s platnosťou od 1.12.2005 vydal DPMŽ s.r.o. štyri nové jednorazové cestovné lístky (vzor 2006) v hodnote: základný lístok 12 Sk, základný zvýhodnený 10 Sk a k nim zľavnené lístky po 8 Sk a 7 Sk
- DPMŽ s.r.o. rozšíril od 15.12.2005 sortiment cestovných lístkov o cestovné lístky prestupné (CLP), kde základný dvojpásmový CLP stojí 19,- Sk a zľavnený dvojpásmový CLP stojí 13,- Sk
-od 15.12.2005 sa aj na predplatné lístky môže prestupovať medzi linkami MHD
- boli zrušené papierové lístky vo výške 1,- Sk pre držiteľov preukazov ŤZP a ŤZP-S (16.12.2005)
- poslanci Mestského zastupiteľstva v Žiline schválili 12.12.2005 pre DPMŽ dotáciu na rok 2006 vo výške 90 miliónov, z toho 80 miliónov na prevádzkové výdavky a desať miliónov na kapitálové výdavky
Na záver roka pár zaujímavostí a iných informácií z oblasti MHD v Žiline. Viete, že ... ?
- k 31.12.2005 bolo v žilinskej MHD len 9 denných autobusových liniek, 2 nočné autobusové linky, 1 linka pre Tesco a 10 trolejbusových liniek, z toho dve protismerné 5/15 a 7/17?
- DPMŽ pripravil od 21.1.2006 Novú koncepciu trolejbusovej dopravy (NKTD) na základe neustálej kritike o údajnom vysokom počte liniek?
- DPMŽ má 43 trolejbusov len od jedného výrobcu ŠKODA Ostrov nad Ohří?
- už v roku 2004 bol podiel elektrickej trakcie na prepravených osobách 60,1 % ku 39,9 % prepravených autobusmi?
- v prípade poruchy trolejbusa do 10 minút príde náhradný autobus, lebo v DP na Kvačalovej má celodennú pohotovosť vodič aj s autobusom a druhý vodič je pripravený vo vozovni na Košickej?
- DPMŽ zabezpečuje MHD na autobusových linkách len autobusmi Karosa, typu B952, B932, B732, B731, B741 a Citybus12m?
- okrem autobusov na MHD zabezpečuje DPMŽ aj nepravidelnú dopravu autobusmi Irisbus Illiade, Karsosa GT11 a Isuzu Turkuas?
- v žilinskej MHD už niekoľko rokov nepremávajú kĺbové autobusy na pravidelných linkách?
- v Žiline nepremávajú autobusy Ikarus 280 už takmer 10 rokov, zatiaľ čo v niektorých mestách robia až teraz slávnostné rozlúčkové jazdy?
- všetky autobusové linky MHD, okrem L2 ako budúcej trolejbusovej linky, prechádzajú cez križovatku pri Remeselníckom dome?
- najdlhšia autobusová linka je č. 31 z Nového cintorína do Mojšovej Lúčky?
- niektoré autobusy na konečnej sa otáčajú úvraťovo? (napr. vo Vraní, Žilinskej Lehote a Zástraní)
- najvyšší výškový rozdiel asi 156 m musí prekonať autobus na linke č. 27 pokiaľ príde z centra do malebnej mestskej časti Zástranie?
- DPMŽ zabezpečuje dopravu len na území mesta Žiliny, ale autobusová zastávka Salaš na linke č. 27 leží v katastrálnom území obce Teplička nad Váhom?
- aj na linke č. 29 do Žilinskej Lehoty sú autobusové zastávky Priehrada a Rázcestie Hričov v katastri obce Horný Hričov?
- z niektorých prímestských častí, bývalých samostatných obcí, prídete skôr do centra ako cestujúci zo sídlisk?
- DPMŽ s.r.o. bude od budúceho roka zabezpečovať dopravu zamestnancov aj do závodov Hyundai MOBIS a KIA Motors Slovakia?
- v dňoch 12.11.-13.11.2005 premával autobus na linke č. 29 do Žilinskej Lehoty po hrádzi Vodného diela Hričov?
- DPMŽ zapožičal na zimnú sezónu až 8 autobusov do lyžiarskeho strediska Snow paradise Veľká Rača v Očšadnici?
- od jari do jesene premával na linkách MHD, hlavne na linke č. 22 autobus MAN SL 283 z lyžiarskeho strediska Snow paradise Veľká Rača?
- aj v tomto roku premával bezplatne vianočný NAY-bus od Elektrodomu NAY na sídlisku Vlčince na Hálkovu ulicu?
- aj čierni pasažieri ušetria čas a lístok, lebo doplatková pokladnica Prepravnej kontroly DPMŽ je od 1.11.2005 v centre, na autobusovom nástupišti SAD Žilina?
- revízorov DPMŽ môžete stretnúť aj vo vlaku Železničnej spoločnosti, a.s. na Rajeckej železnici, lebo táto železnica je súčasťou ŽRIDS?
- automaty na predaj cestovných lístkov po staniciach a zastávkach na Rajeckej železnici sú majetkom DPMŽ, s.r.o.?
- aj nepozornosťou môžete spôsobiť DPMŽ škodu vyše 100 tis Sk, ak napríklad s naloženým bagrom poškodíte trolejbusové vedenie, ako sa to stalo 21.9.2005 na Závodskej ceste?
- v Nitre boli prekvapení cestujúci, keď zaznelo vyhlasovanie žilinských zastávok v autobuse Karosa B 952E #11, ktorý tam bol na niekoľkodňovom testovaní?
- papierové cestovné lístky vo výške 1 Sk na evidenciu cestujúcich ŤZP platili len niekoľko mesiacov, a to od 1.2. – 15.12.2005?
- aj cestujúci ŤZP používajú už od 16.12.2005 MČK, ak chcú mať zvýhodnené cestovné vo výške 1 Sk?
- ŤZP cestujúci napadol revízorku, ktorá skončila v nemocnici, keď odhalila že falšoval korunový lístok (!) a to tak, že si ho prelepil priesvitnou fóliou, aby sa označenie dalo vždy zotrieť a používal ho znova?
- môžete dostať pokutu ak idete aj ako sprievodca ŤZP-S? Ako v prípade, keď cestujúca s preukazom ŤZP-S pri nastupovaní do trolejbusa povedala neznámemu mládencovi, aby si neoznačoval lístok, lebo sa s ňou môže viezť bezplatne ako sprievodca a mládenec pri kontrole cestovných lístkov márne hľadal vo vozidle cestujúcu ŤZP-S, ktorá medzitým vystúpila pri nemocnici.
- pán architekt Stuchl opäť odporúčal aj v tomto roku poslancom MZ cez schránkové Žilinské noviny č.3, aby si pozreli vo Viedni ekologické autobusy na stlačený plyn, ktoré si tam zaviedli za omnoho nižších nákladov a nemuseli si ani zadrôtovať a zastĺpovať ulice? (18.11.2005)
Historický kalendár:
31.12.2004 – Skončila sa platnosť kontaktných Mestských čipových kariet, ktoré sa používali od 1.8.1998. Od 1.1.2005 začali sa používať v MHD v Žiline len bezkontaktné čipové karty.
Konstatujem, ze kazdy navrh trasovania, co sa tu napise, je lepsi ako ten co bude od januara. Preco? Lebo nad nim ten dotycny aj porozmyslal a nemyslel len na zdieranie ludi narozdiel od ..ehm... pana Popluhara.
Na adresu nových trás sa vyjadrím ešte raz:
1. Keď sa priame spojenie medzi sídliskami a centrom a zároveň s pravidelným intervalom urobiť dá, tak je blbé ho rušiť, ale naopak, zmysel má zdokonaliť doteraz fungujúci systém. Je to rýchlejšie a lacnejšie. (a v tom je ten problém!)
2. Nie je možné spojiť všetky časti mesta so všetkými, čo sa týka obcí obsluhovanými linkami 21-31. Tieto časti sú od mesta vzdialené, majú len 500 - 1900 obyvateľov. Preto je pre obyvateľov týchto obcí výhoda, keď potrebujú cestovať na sídliská alebo ku nemocnici, že sa zaviedli prestupné lístky a tým ušetria 3-5 Sk. V tomto vidím výhodu prestupných lístkov.
3. Ja by som navrhol nasledovné trasovanie liniek:
L1: Hájik - Žel. stanica - Košická - Vlčince - ŽU - Solinky - Poľná (kde bude nová zastávka aj nový kruhový objazd, na ktorom by sa trolejbus otočil.) Interval: 24 min. špička, 20/40 min. sedlo, linka by sa doplňala s linkami 7 a 17 idúcimi po svojej doterajšej trase.
L.2 Bytčica - Hliny (Poľná, Hlinska) - Polícia - ŽST - Rosinská (kde budú nové byty Vlčince V.) . Interval: 12 špička/40 mimo špičky
L.3: stará trasa; interval 12/20, L.4: stará trasa; interval 12/20
L.5: Solinky - Hliny - Nemocnica - Vlčince; interval 20/20
L.6: Vlčince - Nemocnica - Štúrovo nám. - Hájik 20/30/60
l.7/17: stará trasa, 24/60; l. 8 b.ez zmeny.
Z Vlčiniec, Soliniek a Hlín: do centra v špičke pravidelný interval 6 min., v sedle 10 min., všetky sídliská prepojené, dobré spojenie centra so ŽU...
Reply on: PeterC #6858:
Uplne suhlasim, zilina je v podstate pomerne male mesto na prestupne trasovanie. Ale ked to uz tak velmi niektori ludia chcu tak to uz rovno navrhnite elektricku z vlcincov na hajik s odbockou na solinky 🙂 nech sa je aspon nad cim rozhorcovat.
Reply on: zoZa #6855:
Ked to tak zoberies, tak v meste, v ktorom sa pesi dostanes odkialkolvek kamkolvek za 45 minut, je prestupne trasovanie s priplatenim si za prestup ocividne len rado by skrytym ale predsa zdrazovanim cestovneho. Pre normalne zmyslajuceho cloveka to vsak skryte nie je. Som zvedavy na tie samochvaly v mediach, ako Zilina nezdvihla cenu cestovneho, a este aj "skvalitnila" cestovanie. Mne je z toho uz vopred na vracanie.
A propos: Odpovie mi niekto naozaj fundovany na moj prispevok #6842 ? Nebranim sa ani vytknutiu chyb takehoto riesenia.
Myslim si,ze teraz pravdepodobne vzrastie dolezitost L2,tak nebolo by zle vypravit sem klbove busy,napr.denne vyprava by mohla byt-107,112,113-lebo tie su celkom schopne-na 106 odchadza cela elektronika a 111 slkbe automatika jak das.
Reply on: duspik #6851:
🙂 no podla mna je uz aj L6 a L7 v novom navrhu vlastne uplne zbytocna:-) iste o nieco vyssie trzby by mal dopravny podnik ich zrusenim, lebo este viac ludi by muselo prestupovat:-) , na druhej strane myslim, ze ked uz to bude po novom.., tak by stacilo, keby dopravny podnik zabezpecil nejake priame autobusove spojenia medzi Hajikom a Vlcincami a pod.., najme pocas spicky..
Reply on: blava3 #6854:
no pekne napisane ? . Vidno, ze nepoznas pomery u nas v ZA 🙂. Myslim, ze v ZA by vlastne napokon stacila jedna linka, alebo maximalne dve 🙂. Trolejbusova trat ku kii nebude 🙂, kupia sa busy (vid nejake starsie prispevky). Casove listky tu nikdy nebudu, a ta cena 19 SK za prestup je skutocne na smutne pobavenie.
Este by som sa chcel opytat (okrem tych vzdialenosti a komenskeho), myslite ze sa niekedy postavi trolejbusova trat na Pietnu? Ked teraz uplne zrusia linku 1. Aj tak si myslim ze v ziline by uplne stacilo mat max. styri linky s hustymi intervalmi a pricom hlavne prestupy by sa vykonavali na Velkej okruznej. K tomu by sa mali potom zaviest nove cestovne listky casove, take ake su v bratislave : napr bol by 30 minutovy, a platil by od označenia 30 minut a v ramci tohto casu by sa ,mohlo cestovat a prestupovat. System liniek : Od vsadial vsade je zastaraly, prestupny system s malym poctom liniek s hustymi intervalmi je efektivnejsi a vyhodnejsi. A este jedna otazka, ako to vyzera s tratou k zavodu Hyunday/kia ??? dik
Posledná (?) jazda trolejbusom
Všetci, ktorí majú záujem o ekologickú trolejbusovú dopravu, sú pozvaní na zvláštnu jazdu trolejbusom #1001 po trolejbusových tratiach Banskej Bystrice, spojenú s prehliadkou vozovne v Kremničke dňa 31.12.2005.
http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=3062
Reply on: duspik #6851:
To je zasadny omyl. Popluhar bol doteraz schopny iba zohnat dotacie a nic ine. Ale to nestaci. Dovolim si porovnat hospodarenie za rok 2005.
DPMZ - dotacia 75mil + 28mil na nakup autobusov
DPMP - dotacia 72mil + 0Sk na nakup autobusov

DPMZ - z dotacie 28mil nakupil 5 solo karos 952.
DPMP - s dotaciou 0 Sk nakupil 2 ks solo NP autobusy, 3 ks klbove NP autobusy a este sa mu 10mil zvysilo na jeden NP trolejbus.

Rozdiel v hospodareni je asi 50-60mil Sk. A to pri priblizne rovnakych nakladoch a vynosoch oboch spolocnosti, tj okolo 250mil Sk.

Tak kde sa u vas, pan Popluhar, stracaju peniaze?
Reply on: Vlado #6843:
Plne súhlasím,že treba zachovať pôvodnú dĺžku L6. Táto zmena má iba tú úlohu, aby museli cestujúci viac platiť! Nakoľko je pán Popluhár známy svojou neschopnosťou zohnať dotácie a všetko rieši iba zdražovaním a ťahaním peňazí z vrecák občanov.
Reply on: Juraj #4685:
Skutočne nechcem byť nespravodlivý a priame spojenie všetkých okolitých obcí či Hlín s nemocnicou - dľa možnosti.
Nevidím však efektivitu liniek s jednou konečnou. Je predsa lepšie, keď ide linka do centra a zároveň aj na nejaké sídlisko ako len do centra a potom treba prestupovať. Vždy je lepší priamy spoj ako prestup. Cenovo aj časovo.
Prednedavnom sa tu pisalo o 24 hod. listkoch. Vydava ich aj automat na konecnej L27 Pod Hradiskom.
Reply on: Vladimír #6846:
Vladimír, vidím, že sme na tom zatiaľ rovnako. Ani ja neviem na tom riešení nájsť chybu. Možno preto, že nie som ma MHD odborníkom, aj keď z teórie grafov som skúšku absolvoval, a "úlohu obchodného cestujúceho s X vrcholmi" by som hádam tiež zvládol. Ale keby si na nejakú chybu predsa prišiel, rád sa nechám poučiť od odborníka. Len nech to nie je chyba v tom zmysle, že riešenie nezahŕňa prestupovanie. Ja skôr hľadám riešenie s výhodami pre ľudí, a nie pre prevádzkovateľa dopravy. Ten tu jeden deň je, a zajtra nemusí. Ľudia však ostanú. Čo by na tom bolo pre ľudí nevýhodné? Mne sa napríklad páči, že už by nebolo treba držať sa na trolejbus číslo xx o hodine yy a minúte zz, aby som mohol v meste prestúpiť na trolejbus číslo qq, ak náhodou pôjde. Stačilo by jednoducho ísť na trolejbus, ktorý ma odvezie bez prestupovania do cieľa. A to bez ohľadu na to, na ktorom sídlisku, či v centre, a dokonca aj bez ohľadu na to, na ktorej strane cesty nastúpim. Nestálo by za to uberať sa podobným smerom? ?
Viem ze horuca tema tychto dni je zmena liniek trolejbusov, ale ja sa chcem opytat ako sa vam vidi umiestnenie niektorych zastavok? Nemal som moznost osobne vyskusat niektore dochadzkove vzdialenosti, ale napr. na Vlcincoch zastavka Fatranská : nemaju ludia napr byvajuci na polomskej alebo zvolenskej ulici daleko k trolejbusu? A k zastávke Matica slovenská mi to pripada tiez dost daleko, nehovorim ze pre mladych ale starsi maju urcite problem. A este ak sa smiem opytat, preco je zastávka Komenského len jednosmerná? Inak plne podporujem myslienku zachovania L6 až na fatranskú, a L7 na Maticu slovenskú. Obratisko carrefour podla mna nemusi byt obsluzene, moze fungovat len ako manipulacne napr. pri vyluke. A este jedna pripomienka, niekto tu raz pisal ze velke obchodne centra su len na velke nakupy s autami a preto by sa mali stavat na okraji mesta. Ja s tymto nesuhlasim, ved vezmite si napr. nas bratislavsky Polus alebo aupark. Ku vsetkym jazdi husto mhd a je plne vyuzita, odkedy postavili polus na vajnorskej ulici tak sa pohyb cestujucich do tejto lokality viac ako zdvojnasobil. A myslim ze take OC akym je Duben ( bol som tam sice len raz, ale zdalo sa mi postavene rovnakym stylom ako polus - teda obchody + hypermarket) ma potencial. A tusim tam niekde blizko sa ide stavat dalsie obchodno- administrativne centrum, takze vyznam oblasti este stupne. Ak sa mylim, tak budem rad ked ma opravite, ja zial v ziline nebyvam ale mam k tomu mestu vztah. Dik a bol by som rad keby ste reagovali aj trochu podrobnejsie nez chabymi vyhlaseniami 🙂 majte sa
Reply on: PeterC #6842:
To s tými troma trolejbusovými linkami 1, 8 a 11 si hádam nemyslel vážne. Preto to beriem ako žart. Pri vymenúvaní nedostatkov a rizík takéhoto riešenia by som ani nevedel kde začať 🙂
Reply on: simkoslav #6840:
Presne tak, zo Štúrovho námestia, kde premávajú trolejbusové linky z každej časti mesta , môžu prejsť aj ľudia z Hlín pešo, veď to nie je ďaleko ani z Hlín a ani zo Štúrovho námestia.... Buď trošku spravodlivý a maj meter rovnaký aj na tých , čo chodia busom a nemajú sa ako dostať ani na Štúrovo námestie bez prestupu - Bánová, Zástranie, Zádubnie, Považský Chlmec, Strážov, Trnové, Vranie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.