Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #6587:
hm, zaujimave, nespominal tu nahodou niekto cca par mesiacov dozadu, ze s prvymi 6timi miestami na listku sa neda hybat?:-), cize tam moze byt napisane, len napr: "ZILINA" alebo "VITAJ*", pretoze mam pocit, ze tu bolo spominane toto ako vyrazny argumet, ze preco sa nedaju v ZA zaviest casove listky a takisto dovod preco sa ma kupovat akysi system 3000
Reply on: Kami #6588:
System tarify je pozitivnym krokom, ale vyska sadzieb tento system prakticky pochovala este pred narodenim. V tomto svetle nemozno hovorit o nejak obzvlast pozitivnom kroku.
ad nova tarifa: vzhladom na suvislosti ju vnimam celkom pozitivne.
Nove prestupne listky urcite pomozu tym co cestuju s prestupom, hoci uznavam ze to este nie je to prave orechove.
Cena listkov na 240/250 ciest 1728 Sk je na hranici prijatelnosti - skoro 600 Sk mesacne. V starej tarife som polcesty nenasiel, v novej zrejme platia pre vsetky MCK. Za rovnaku cenu mozno cestovat viac. To je rozhodne pozitivna zmena! V tejto suvislosti by urcite stalo za uvahu zmenit abonentsky listok z 250 ciest na neobmedzene cestovanie. Ide predsa o zasluhovost a pri takej cene a mnozstve moznych ciest je listok za 2200 Sk (733 Sk mesacne) nevyhodny. Taku sumu nech platia len ti co si abonetsku zlavu nezasluzia. 🙂
Reply on: burz #6532:
Hej, zrejme od dnes, tlačí na cestovný lístok miesto Žilina aktuálny čas.

BTW, keďže nám už pekne nasnežilo a začína sa lyžiarska sezóna v Oščadnici, budeme sa s kĺbovými autobusmi stretávať častejšie.
Trochu som sa pohral s našimi trolejbusovými trasami a napadlo ma niekoľko dosť radikálnych zmien, na ktorých by sa určite dalo aj ušetriť:
Dôvody sú nasledujúce: Buduje sa diaľničný privádzač Bytčica, automobilka KIA a počet cestujúcich sa znížil (dnes stále viac ľudí šlape do mesta pešo!). V niektorých časoch trolejbusy jazdia zo sídlisk aj dva za sebou a potom 15 minút nič (niekedy aj 40 minút ako l. 5 z Vlčiniec, tak ľudia idú radšej pešo ako by mali čakať. Preto ma napadla myšlienka trochu to zosynchronizovať a pritom znížiť počet jázd.

Linka1: Hájik - Žel. stanica - Košická - Vlčince - Solinky - Poľná (otáčala by sa na plánovanom kruhovom objazde pri Váhostave). Špička:30 min., sedlo: 20/40min., striedanie so 7/17.
Po výstavbe KIE a zavedení trolejbusov by sa mohla rozdeliť na 2 linky: Hájik - žel. stanica - KIA a Poľná - Vlčince - KIA
L.2: Bytčica - Hliny (Poľná - Mostná) - Žel. stanica - Hliny . Bytčica (v budúcnosti by mohla byť trolejbusová), šp. 15 min., sedlo 40 min. v X 4 turnusy
L.3: bez zmeny trasy, šp. 15 min., sedlo 20 min. v X 5 turnusov
L.4: bez zmeny trasy, šp. 15 min., sedlo 20 min. v X 10 turnusov
L.5: Vlčince - Nemocnica - Hliny - Solinky a späť, celý deň 20 min., v X 6 turnusov
L.6: Vlčince - nemocnica - Štúrovo nám. - HÁJIK v X 4 turnusy
L.7/17: bez zmeny, šp. 30 min., sed. 60 min., spolu s l. 1 v X 14 turnusov
L.8 bez zmeny

Dôsledky:
Vlčince - na žel. stanicu idú linky 1,4,7, v 7/8 minutovom intervale; na Štúrovo nám.: l. 5 a 6 v 10 min. intervale; na Hliny a Solinky l.5 cez centrum v 20. min. intervale a l. 1 a 17 cez Solinky v 15 min. intervale
Solinky: do centra v 7/8 minútovom intervale(postavím sa na zastávku a ide mi bus) idú l. 3+4
Hájik: Na žel st. každých 15 minút (l. 1+17), na Štúrovo nám., k Nem. a Kauflandu každých 20 min. (l. 6)
Žil. univerzita: Prepojenie s ŽST každých 15 min.(1+7), s internátmi na Hlinách každých 30 min. (7) a po Poľnú každých 15 min (1+7).
Hliny: na žel. stanicu každých 7/8 min. (l.4+2)

Negatíva: Spojenie na Kvačalovu by bolo len autobusové (o autobusových linkách inokedy), problémy by mohli byť s Bôrikom - 15 min. by asi nestačilo (nebývam tam).
Potizíva: Zlepšené spojenie na Hájik a ŽU, celé Vlčince prepojené so Solinkami (l.15 začínala až na Matice slovenskej, čím Ľudia s Vlčiniec I. hodinu čakali na 17-ku alebo sa 25 minút viezli cez celé mesto), časová synchronizácia - jednotlivé linky by do seba zapadali ako ozubené koliečka, čím by boli počty ľudí ako aj čakacie doby nižšie a MHD by sa viac priblížila k občanovi. Počet turnusov by sa znížil asi o 5 v prac. deň (neviem koľko ich je teraz)
Absolútne negatívum: je to SCI-FI. ☠
Reply on: ufo #6584:
...a v tejto veľkostnej kategórii dostáva Žilina suverénne najvyššie dotácie... ? (nech si z toho každý urobí záver, aký chce 😛 )
Reply on: Jakub #6582:
Teraz navyše sa už ani nedá odvolávať na to, aké dotácie dostane Prešov, Bratislava a Žilina. Je to čisto v kompetencii mesta, takže je pekne vidieť, aký majú prístup k verejnej doprave v Žiline a v iných mestách.
dnes "skolsky autobus" (klbova karosa c.110) je v premavke na L4
Reply on: Miro #6579:
V tejto suvislosti sa zase pytam - ako to, ze v Presove nieco taketo nevyzaduju a dokonca si dovolia mat tam lacnejsie mesacniky ako u nas? Juraj mi zase asi neodpovie, lebo som si dovolil spomenut Presov, co sa tu minimalne nepatri, ale ked to je take porovnanie, co mi bije do oci...

Paradoxom je ako sa stale spomina co vsetko mesto urobilo a robi pre MHD a ako by to bez istej osoby nefungovalo... sakrys tak nech ten Najslovenskejsi zariadi tak nech to funguje aj bez takych blbosti ako "prestupne" listky a nepredajne mesacniky, ktore vsak navyse treba oznacovat pri kazdom nastupe, inak sa zacvaka pekne pokuta, hoc dal cestujuci nemale peniaze DPMZ vopred...

Sorry ale uz som fakt vytoceny. ☠
Tak už máme linku KIA - Celulózka ? o 18:10 prichádzala Karosa B952 #12 (ak sa nemýlim) od Tepličky a pokračovala na most ku Košickej ulici (k Hypertescu). Na displeji mal na mieste čísla linky písmená KIA a cieľovú stanicu Celulózka. Na zadnom displeji svietilo samozrejme KIA a na boku mal "zabudnutú" plastovú tabuľku linky č.21 ?
dnes jazdia autobusy namiesto trolejbusov
Reply on: Miro #6578:
Ešte by som zaviedol povinnosť označovať aj pri výstupe, aby sa dalo presne sledovať aj kde si vystúpil ☠
Reply on: ufo #6577:
To vieš, nechcú sa vzdať možnosti každého predplatiteľa presne sledovať, kedy a kam cestuje ?
Reply on: galiyosha #6564:
v ZA sa to dá aj bez auta a MHD, častokrát som peši tam, kam chcem ísť skôr, ako kým mi len dôjde trolejbus/bus... ? Ale s tým označovaním neobmedzeného lístka to Pobrežie Slotoviny riadne prehnalo.
Reply on: LUK #6574:
aby ma niekto nechytal za slovíčka, tak som to myslel všeobecne, nie konkrétne na ZA 😛
Reply on: LUK #6574:
Bludov mozno, ale nezatazenych! ?
Reply on: zoZa #6573:
výnimočne, ale SÚHLAS! Tam je toľko bludov, že to až bolí... ?
Reply on: Jakub #6571:
osobne si myslim, ze hnusnejsie fotky by bolo umenie nafotit, ako tie co tam su.. . Informacie o slovenskych mestach su veeelmi skreslene a cele to posobi tak ako tu uz raz bolo spomenute "z pribrzdeneho rychlika" .
Reply on: Papyr #6570:
Ja by som skor povedal, ze ho vyuzili - ved k tomu je predsa uz dlhe roky urceny (a hojne vyuzivany), nie? ?
Reply on: Papyr #6569:
Keby bol kritizujuci, tak by bol autor hned oznaceny za pisalka a ceskeho neprajnika, co o nasej MHD nic nevie ? .

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.