Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: skarpo #6548:
To iste aj tu, v Holandsku. Ako v inom svete. Avsak tu sa za to pekne cvaka - 1,6 EUR za jazdu v meste, druhe pasmo dvojnasobok. Avsak je to ohromujuci system socialnej podpory - studenti maju cestovanie zadarmo po celom (!) Holandsku vratane zeleznic, akurat si musia vybrat, ci im plati cez vikend alebo cez prac. tyzden. ?
Tak aby ste mali predstavu o tom, aka cenova hladina plati v roznych mestach Ciech a Slovenska, uvadzam sem ceny obcianskych mesacnych a stvrtrocnych listkov v jednotlivych mestach. Pokial sa prislusna MHD deli na pasma, za zaklad som bral take pasmo, ktore pokryva cele uzemie mesta a pokial mozno nic viac. Ceny na Slovensku su uvedene v Sk, ceny v Cechach v Kc.

SKRATKA MESTA - mesacny / stvrtrocny
KE* 390 / 1070
PO 410 / 1060
BA 720 / 1900
ZA 960 / 2200
-----
Praha 460 / 1260
LB 420 / 1100
CB 410 / 1120
OV 397 / 1072
BM 380 / 980
PM 350 / 1000
HK** 320 / 870
ZL 320 / 830
PU 300 / 850

* - v Kosiciach cestovne pre 1. pasmo sice nezahrna MC Kosice-Saca, ale trvali obyvatelia Sace mozu cestovat s PCL na 1. pasmo
** - v Hradci Kralove ceny po zdrazeni od 1.1.2006

VIDITE TEN NEPOMER?
Keď už sa tu spomenul Olomouc: dnes som po celý deň využíval služby DPMO. 24 hodinový lístok za 26Kč ❗ , kde ma nikto nenútil vypisovať meno, rodné číslo, číslo o.p., stačí označiť pri prvom nástupe a potom veselo jazdiť. 12 minútový interval u električkových liniek počas sedla, takže netreba ani pozerať na CP, stačí sa postaviť na zastávku a do 6 minút niečo pôjde. Zaujímalo by ma, kto v Olomouci platí prevážanie vzduchu ? . Proste MHD ako v inom svete, keď porovnávam so Žilinou.
Aby ste to nemuseli hľadať a porovnávať, takto som si to pripravavil do svojho archívu (myslím, že tam je všetko):
1.12.2005 – Nadobudla platnosť novela TARIFY MESTSKEJ HROMADNEJ DOPRAVY V ŽILINE, kde sa rozšíril sortiment ponúkaných predplatných lístkov na MHD v Žiline KLASIK EXTRA, ŽIAK EXTRA, ŠTUDENT EXTRA, SENIOR EXTRA. Pri použití týchto predplatných lístkov je neobmedzený počet ciest mesačný s platnosťou 30 dní a štvrťročný s platnosťou 90 dní. Cena predplatného lístka na neobmedzený počet ciest KLASIK EXTRA mesačný je vo výške 980,- Sk a štvrťročný vo výške 2.200,- Sk. Cena predplatného lístka na neobmedzený počet ciest ŽIAK EXTRA, ŠTUDENT EXTRA, SENIOR EXTRA mesačný je vo výške 610,- Sk a štvrťročný vo výške 1.830,- Sk. S nadobudnutím účinnosti tejto tarify od 1.12.2005, bola zrušená Tarifa MHD v Žiline z 1.2. 2005.

15.12.2005 – Na základe novely Tarify mestskej hromadnej dopravy v Žiline s účinnosťou od 1.12.2005 zaviedol sa od 15.12.2005 nový cestovný lístok prestupný (CLP), kde základný dvojpásmový CLP stojí 19,- Sk a zľavnený dvojpásmový CLP stojí 13,- Sk. Pri prestupe sa označuje na druhom konci lístka. Čas medzi obidvoma označeniami pri prestupe je do 30 minút.
Papyr, kde si prisiel na tie ceny? Ani to som tam nikde nenasiel
ad Olomouc: kto chce, najde. 🙂
Olomouc: dotacia 0,30 Kc, trzba 0,20 Kc na miestokm
Zilina: dotacia 0,20 Sk, trzba 0,25 Sk 😛
je to pocitane z hlavy, tak ma prosim opravte.
Reply on: Papyr #6542:
? ?
A kedze v Ziline sa nam rozmahaju dalsie a dalsie Jurajove dielcie narvhy na zlepsenie, aj ked Juraj nechape, ze zly je ten jeho system (podobne ako za socializmu sa hladali priciny vseobecneho nedostatku vsade inde, len nie v systeme, v ktorom v skutocnosti boli), tak si sem dovolim prelozit jednu kratku poviedku, aby sa Juraj mohol inspirovat pre dalsie, este spravodlivejsie a este nepredajnejsie zmany tarify. Aby ste sa mohli nastvat poriadne, prezradim, ze v originali bola madarska (fuj).

Istvan Orkeny
CO VSETKO TREBA VEDIET
Plati pre cestu v dvoch tarifnych zonach, najviac do jednej hodiny, najviac so styrmi prestupmi, po trase veducej z nastupnej do cielovej zastavky najkratsim smerom. Prestup je povoleny len na konecnych zastavkach, krizovatkach alebo vetveniach trati, ale len do takeho spoja, ktoreho draha sa za touto zastavkou odlisuje od drahy povodne mysleneho spoja. V priebehu jednej cesty je mozne vyuzit len jeden most cez Dunaj a kazdu linku je mozne pouzit iba raz.
Okruzne cestovanie a prerusenie jazdy je zakazane!

Z madarskeho originalu Mi mindent kell tudni, zo zbierky Istvana Orkenya Egyperces novellak (Jednominutove poviedky) Budapest 1968, prelozil © Papyr 2005)
To snad nemyslite vazne!!!

Listok na dve jazdy za 19, za jednu kratsiu jazdu 10, za jednu dlhsiu 12! Cize opat: ak idem 4 zastavky zo zel.stanice na Mostnu, zaplatim 10. Ak idem zo zel. stanice 3 zastavky napr. na zast. Na lany, zaplatim 19 Sk, aj ked som sa odviezol menej.

NESPRAVODLIVOST ZOSTAVA.

Dalej: Mesacnik stoji 960 Sk a listok na 150 jazd 1050 Sk? To akoze tym chcete naznacit, ze na neobmedzene mnozstvo jazd ma clovek narok len vtedy, ak najazdi 140 jazd za mesiac, cize zhruba 5 jazd KAZDY DEN VRATANE SOBOT A NEDELI?

KTO VAM TAKYTO MESACNIK KUPI?

KTO SI MYSLITE, ZE STE, ze nasadzujete taku vysoku cenu? DVAKRAT VYSSIU AKO V PRAHE? To vam vobec nepride divne? Vobec ste sa nad tym nepozastavili?

Juraj, nerad to pisem takto na plnu hubu, ALE V EKONOMICKOM DILETANTIZME NEMATE KONKURENCIU.
Reply on: Vlado #6539:

Článok VIII. Zásady používania prestupných cestovných lístkov (CLP). (Platí od 15.12. 2005)
A kde si nasiel nieco o tej prestupnej tarife? Ja to tam nevidim.
Reply on: S499.1023 #6537:
presne tak! V Olomouci tržba na jedného cestujúceho 1,97 CZK, zatiaľčo v Žiline 6,32 SKK... ?
Reply on: pete #6536:
V Olomouci omnoho viac ľudí prepravili a len o trochu viac utŕžili. To je nespravodlivé, podlé a nečestné ? .
Reply on: Miro #6529:
Presov nespominat, tam je chudoba, tam vsetcia MHD zneuzivaju. Co tak Olomouc:

Zilina:
mesačný lístok: 980Sk
počet prepravených osôb(2004): 17 281 517

index (2004/2003): 89,38%

obsluhovane uzemie: pribl. 90 tis
dotacie: 86 380 tis Sk
dotacia na prepravenu osobu: 5 Sk
vozokilometre (2004): 3 855 541km
index (2004/2003): 91,21%
miestokilometre (2004): 428 457 000
index (2004/2003): 90,70%
trzby (2004): 109 325 tis.Sk



Olomouc:
mesačný lístok: 220 Kc (286 Sk)
počet prepravených osôb(2004): 54 273 000

index (2004/2003): 113,3%

obsluhovane uzemie: pribl. 120 tis
dotacie: 147 220 tis Kc (191 386 tis Sk)
dotacia na prepravenu osobu: 2,7 Kc (3.5Sk)
vozokilometre (2004): 5 762 000km
index (2004/2003): 99,13%
miestokilometre (2004): 521 091 000
index (2004/2003): 98,4%
trzby: 107 208 tis.Kc (139 370 tis Sk)
Reply on: Miro #6530:
Hej, súčasne uvedie, že sa to neosvedčilo a operatívne ich zruší. A Juraj nám tum na tomto DF povie: Vidíte, ja som vám to dávno hovoril, že to bude blbosť, lebo ľud tohoto mesta to nechce a nepotrebuje:-P.
Reply on: Miro #6529:
Pššt! Prešov nespomínať! Tam zneužívajú tarifu a jazdia ako odtrhnutí ? !
Reply on: burz #6532:
Opravujem, na neobmedzeny pocet ciest 🙂
Ako som tak cital tu novu tarifu, tak som si pri casti o pouzivani prestupnych (papierovych) listkov vsimol, ze medzi prvym a druhym oznacenim listka nesmie byt viac ako 30 minut. Zmenia sa teda nejako udaje, ktore budu na listkoch vytlacene? Pretoze podla terajsieho systemu by to bolo asi tazko skontrolovatelne. A tie prestupne listky na viac ciest su fajn, az na tu cenu a povinnost si oznacit kazdu jazdu.
Reply on: S499.1023 #6528:
Počkaj, teraz bude nasledovať podstatné zdraženie jednotlivých ciest pre väčšinu cestujúcich zjednodušením TB liniek s následným nárastom počtu prestupov a potom bude aj táto ponuka dobrá ? ovšem len pre tých, ktorí to pešo majú ďalej než pol hodiny, sú slabí na bicykel a nemajú auto ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.