Ja si myslím, že keď sa teraz podarilo DPMŽ dohodnúť prejazd cez hrádzu, a to dokonca obojsmerne, tak pre jednosmernú obchádzku ju budú môcť použiť aj neskôr. Predsa len je to podstatne bližšie než cez Ovčiarsko a práve v prípade dlhodobej obchádzky by úspora bola značná. Predpokladám, že aj teraz bude táto trasa prejazdná len pre MHD (možno aj SAD, ak sú tiež takí šikovní ☺ ), ale ostatnú dopravu tade púšťať nebudú.
Či sa tade dá presť pešo netuším, ale pred niekoľkými rokmi som videl v Kysuckých novinách návrh cyklistického výletu práve cez túto hrádzu a bolo tam uvedené, že sa tade môže s bicyklom prechádzať. Tak predpokladám, že aj pešo, ak sa to nezmenilo.
Myslím si, že to potom asi nebude možné, lebo hrádza priehrady nie je prispôsobená stálu dopravu. Okrem toho tam je aj teraz stále závora. Bolo by to síce dobré, ale predpokladám, že doprava pôjde cez Ovčiarsko. Nevieš či je dovolené teraz prechádzať peši z jednej strany na druhú?
Myslím, že je to prvýkrát, ale asi nie posledný - predpokladám, že počas samotnej výstavby privádzača Strážov, keď bude cesta I/18 pravdepodobne jednosmerná, L29 pre opačný smer opäť využije Hričovskú priehradu.
V každom prípade je to príležitosť pre netradičné fotografie.
Miro a to by si chcel tých ľudí zo Žilinskej Lehoty vyhodiť v Budatíne alebo Dolnej? Myslím si, že východiskový bod bude zastávka Hurbanova a zastávka Dolná nemusí byť obslúžená. Veď z Budatína to je tam na skok. Nechajme sa však prekvapiť, ako to bude vyriešené so zastávkou Dolná.
Nie celkom. Ak Tr24 stoji cca 12 mil.Sk, 1/4 je 3 mil.Sk. Za tuto sumu (samozrejme bez DPH, ako sa kupuje a dava aj do vyberovych konani) sa novy SOR da kupit.
Vsak som o tych nahradnych dieloch uz pisal. Ale na tej ceskej stranke su asi drobne nepodstatne chyby. Alebo nedajboze v originale, to musim dat preverit.
Miro