Reply on: Valec #5975:
Ja povazujem za slusne a ferove taketo stanovenie ceny mesacnika: (cena jednorazoveho listku) * (pocet pracovnych dni v mesiaci) * 2. Cize v Ziline 12 * 22 * 2 = 528 Sk, plus minus nejake drobne. Jednu cestu do roboty a z roboty nech maju zaplatenu v predplatnom, co najazdia naviac po veceroch a vikendoch, nech maju zadarmo. Tym je aj jasne, ze pravidelni cestujuci si zaplatia jazdy v "silnej prevadzke" (do/z roboty) a "volne" jazdy maju v "slabej prevadzke".
Vladimír
Ako už napísal Papyr, návrh sa odkláňa od vedenia klasických diametrálnych liniek (okraj - stred - okraj) a preferuje radiálne - jednovzťahové linky s okruhovým ukončením v centre mesta. Nové linkové vedenie teda pripravuje takú pôdu, kde každý, kto nepôjde do/z centra, bude nútený prestupovať.
Základný problém je v tom, že ak aj pripustíme ochotu cestujúcej verejnosti v zvýšenej miere prestupovať, musíme si uvedomiť už celé roky sa so Žilinou vlečúci známy fakt, a síce, že DPMŽ NEMÁ v ponuke prestupné lístky. Ani avízované zavedenie prestupných lístkov neuvažuje s opustením tarifikácie podľa počtu použitých dopravných prostriedkov, a iba znova predstavuje akési množstevné zľavy typu "kúp si jednu pizzu a druhú dostaneš za polovicu".
Takže cestujúci budú aj naďalej za prestupy platiť. A keďže prestupov bude viac, cestujúci budú platiť viac. Cez celé mesto sa už v sieti trolejbusov nikto za 12 Sk nepovezie tak ako dnes. A toto je nestráviteľné!
Ďalšia vec, ktorú si pri návrhu nemožno nevšimnúť, je viditeľne znížená ponuka kapacít. Verím, že toto je stále priateľská diskusia, a tak sa na mňa nikto neurazí, ak napíšem, že redukcia intervalu na nosnom úseku trolejbusovej trate na menej ako 50% pôvodného stavu (!), to nie je racionalizácia, ale prudké skresanie výkonov.
Ak by sa návrh stal realitou v presne takej podobe ako bol prezentovaný, obávam sa, že žilinská MHD utrpí čo do kvality nie facku, ale takú ranu, z ktorej sa bude musieť zviechať. Opäť nič v zlom, ale ak ja prídem v pracovný deň na jednu z hlavných trás MHD a zistím, že najbližší spoj mi ide o 18 minút, NEEXISTUJE nič, čo ma donúti naň čakať. A MHD má o jedného zákazníka menej.