Zrejme to nebola Karosa DPMŽ. Lebo ten kúpil B 952-ky až v roku 2003.
Re #578 tux: Ono totiž rýchlosť vozu s hlásením nemá nič spoločné a čas len máločo. Systém je postavený na prejdenej vzdialenosti - palubný počítač má nadefinované vzidialenosti medzi zastávkami. To znamení, že vie, že na ktorom kilometri sa nachádza ktorá zastávka a podľa toho hlási.
Čas je zakomponovaný do tej miery, že je spúšťačom hlásenia. V momente, kedy je v pamäti nahratý čas odchodu z východzej zastávky sa vo vozidle ozve gong (spravidla sprevádzaný hlásením "Pozor! Vozidlo odchádza!". Od tohto momentu sa začínajú počítať kilometre a hlásiť zastávky. Po príchode na konečnú zastávku systém čaká opäť na najbližší čas odchodu.
V prípade, že sa vozidlo pohybuje mimo nadefinovaného spoja, hlásenie nenabehne.
Dúfam, že som to vysvetlil zrozumiteľne. Ak nie, skús sa spýtať znova
Mimoriadne nás teší, že CP na WAP-ku má svojich stálych používateľov. Nič to nemení na tom, že nepravidelné intervaly mnohým cestujúcim komplikujú život.
Osobne to všetko vnímam ako odklon od pôvodnej koncepcie AVTD z roku 1988. Dnes o polnoci by mali pribudnúť dva novinové články z doby zavádzania tejto koncepcie, ktoré poskytol Jozef. Dočítate sa, že pred šestnástimi rokmi bola jedným z najprizvukovanejších prínosov AVTD obyvateľstvu práve intervalovosť a teda pravidelnosť!
Nedavno sme sa bavili o restylingu CityBusov. No, po tom, co som bol videl zilinske CityBusy, bol som sklamany. Ale teraz som objavil jedno francuzske DF, kde som nasiel fotky CityBusu (pardon - Heuliez Agory) po francuzskom restylingu: http://www.trans-com.net/forums/viewtopic.php?t=4959&postdays=0&postorder=asc&start=15
Takze vyzera to tak, ze to, co sa u nas honosne nazyva restyling, je v skutocnosti len restyling pre vychodnu Europu, pretoze Francuzom uz to nestaci....
Územný spolok Slovenského Červeného kríža v Žiline oznamuje, že aj v tomto roku mesto preplatí cestovné prostriedkami MHD Žilinčanom, ktorí minulý rok získali diamantové a zlaté Janského plakety. Prvé štvrťročné cestovné lístky sa preplácajú od pondelka 26. júla od 8. do 15. h na sekretariáte ÚzS SČK v Žiline na Moyzesovej ulici č. 38. Informácie na č. t. 0903 134 317. -zj-
V minulosti sme diskutovali na fóre o zokruhovaní Soliniek na riešenie mimoriadnych situácií, ale aj na kombináciu niektorých liniek. Ako už napísal aj Miro, ani mne nie je doteraz známe prečo pri takej veľkej stavbe ako bolo prepojenie Soliniek s Vlčincami nebolo natiahnutých pár metrov troleja.
Čo sa týka L3 a zastávky Centrálna nepredpokladám v tomto čase nijaké zmeny. Posledná veľká zmena v cestovnom poriadku bola nedávno 6.7.2004. Všetci by sme si priali, aby popri našej zastávke prechádzalo viacero liniek, bohužiaľ z kapacitných a ekonomických dôvodov to nie je mysliteľné. Hustota trolejbusov na L3 je veľmi vysoká, z toho vyplýva možnosť využívať prestupy z L3 alebo využiť nástup na inej zastávke napr. Smreková.
Napadlo ma, ked sa teraz prechadza z kontaktnych na bezkontaktne cipove karty, budu sa dat niekedy pouzit aj univerzitne ISIC karty? Tie su tiez so zabudovanym cipom. Napr. v bratislavskej MHD to funguje, podobne to bude aj v Kosiciach. Mna by zaujimalo, ci sa da pouzit aj karta nezilinskej vysokej skoly. Je to nejako technicky podmiene/obmedzene?
Áno, zaujímavé... môže to byť jeden z našich, ale ako tu už bolo napísané, rovnaké mestské farby má aj Teherán, aspoň u trolejbusov. A podobne sfarbené sú Citybusy v Liberci, len tie pruhy na boku nemajú tak lomené (http://mestskadoprava.sk/galeria/picture.php?image_id=2476&cat=199&expand=117,200,199).
Ak je to jeden z našich, potom je ale zaujímavé, že má klasické tabuľky pre označenie linky, také ako sú bežne u SAD. Naše B952 majú displeje. Aj keď displeje mohli byť montované dodatočne, načo by tam výrobca dával tie tabuľky? Preto tipujem, že tento autobus nie je určený pre Žilinu. Aj keď, ktovie? Možno že je výrobcovi jednoduchšie dávať tam štandardne tie tabuľky?
Nevie niekto, kde by ešte mohli byť dodávané busy v našich farbách?
Vladimír
Re #578 tux: Ono totiž rýchlosť vozu s hlásením nemá nič spoločné a čas len máločo. Systém je postavený na prejdenej vzdialenosti - palubný počítač má nadefinované vzidialenosti medzi zastávkami. To znamení, že vie, že na ktorom kilometri sa nachádza ktorá zastávka a podľa toho hlási.
Čas je zakomponovaný do tej miery, že je spúšťačom hlásenia. V momente, kedy je v pamäti nahratý čas odchodu z východzej zastávky sa vo vozidle ozve gong (spravidla sprevádzaný hlásením "Pozor! Vozidlo odchádza!". Od tohto momentu sa začínajú počítať kilometre a hlásiť zastávky. Po príchode na konečnú zastávku systém čaká opäť na najbližší čas odchodu.
V prípade, že sa vozidlo pohybuje mimo nadefinovaného spoja, hlásenie nenabehne.
Dúfam, že som to vysvetlil zrozumiteľne. Ak nie, skús sa spýtať znova