Ak sú pravidelne vypravované na tie isté poradie, vyplýva z toho, že budú nasadené asi na L21 a 28. Tretia linka - 22 - pribudne asi až v septembri po dodaní tretieho vozidla tohto typu.
Re #564 Jozef: Nežartuj! Aká práca? Veď ja som to iba prepísal...
Problém zastávky na Centrálnej je podľa mňa v tom, že z mne neznámych dôvodov pri budovaní spojenia SO-VD-VL nebolo natiahnutých pár metrov troleja, ktoré by uzavreli okruh okolo Soliniek. To by umožnilo viesť niektorú z okružných liniek (napr. 5/15) cez Solinky kratšou trasou cez spomínanú zastávku. Znamenalo by to zrýchlenie cestovania pre tých, ktorí nechcú absolvovať vyhliadkovú jazdu okolo Soliniek a tiež lepšie možnosti operatívneho riešenia mimoriadnych situácií v oblasti Soliniek.
Isiel som nim tuto sobotu na l. 21 smer Banova, odchod z Hurbanovej 11.19 (BTW interval liniek smerujucich do Zavodia je nepochopitelny - napr. 10.19, 10.24, 10.29, 10.39 a potom az 11.19, podobne je to aj v smere zo Zavodia - vsetky naraz a potom dlho nic, potom je tazko vratit ludi spat k verejnej doprave.).
Tento tyzden som ho videl aj na l. 28.
Pripájam sa k hnutiu za pravidelné intervaly Myslím, že ich pozitíva sme už viackrát prebrali a teda netreba to zase opakovať.
Re #559 Valec: Vyznačenie bezbariérových spojov v cestovnom poriadku by malo byť. Chápem, že vozidiel je zatiaľ málo - dá sa to napríklad riešiť tým, že zatiaľ budú vyznačené spoje negarantované - tzn. v prípade poruchy vozidla alebo inej závažnej príčiny si DPMŽ vyhradí právo nízkopodlažák nevypraviť. Ale vyznačené by skutočne byť mali.
Re #557 Jakub: Aj by som nasadenie nízkopodlažákov dal na hlavnú stránku ako novinku, ale neviem, kedy začali jazdiť a či skutočne jazdia na tých linkách (21, 22) ako bolo avízované. Nevieš to zistiť?
Ten rýchlik z BA prichádza o 22:57 a keď nemešká a švihneš si cez podchod, stíhaš nočák o 23:00.
Nízkopodlažáky sú už v premávke? Vieš, s dvoma vozmi sa moc garantovaných spojov robiť nedá. Navyše sú úplne nové, v dielni ešte ešte nemusia mať vychytané všetky muchy a keď sa na nich niečo pokazí zo dňa na deň to nemusia vedieť dať do kopy. Ale určite sa raz aj na to dostane.
O co vlastne ide preco riesite SPZ. Autobusov . Hlavne ze jazdia nie? Neak nemam cas neak dopodrobna sa venovat tejto zapeklitej situacii. Ale nie vcom je problem ?
Napriek vsetkym pozitivam, co sa to spominali okolo zmien v MHD, pre mna osobne sa pouzitelnost MHD zase znizila.
Uz viackrat spomenute uplne rozbitie intervalov - kedysi som si pamatal niekolko casovych poloh za den a ostatne som si dopocital podla intervalu. Ale teraz je cestovny poriadok uplne nezapamatatelny, navyse velmi nelogicky - castokrat ide niekolko spojov za sebou a potom dlho nic. Moj dojem je, ze zavedenim kazdej novej linky sa prehladnost zhorsi. Niekedy mam pocit, ze sa umelo otvaraju nove linky, aby sa mohlo mesto pochvalit dalsou novou TB trasou, napr. 6 - 16. Dostat sa v sucasnosti z Hajika do nemocnice je fakt umenie, jeden priamy spoj za hodinu (ak neratam spicku). Myslim, ze zavedenie l. 16 vobec nie je dostatocnou kompenzaciou. Skoda, nedali by sa opat zaviest take zapametatelne intervaly ako kedysi?
Este by som chcel poukazat na posledne denne a nocne spoje. Posledne spoje odchadzaju zo zel. stanice okolo 22.20, ale o 22.34 prichadza rychlik z Bratislavy, ale nebyva dost plny, pretoze nie je moznost dostat sa zo stanice domov. Myslim, ze by snad nemohol byt taky problem dat este jeden spoj na 22.40 aspon smerom na sidliska.
Co sa tyka nocakov - konkretne na l. 51 - spoje 23.35 a 4.20 zo zel. stanice su opat nepouzitelne pre prichod od vlakov ako aj ku vlakom. IMHO by stalo za zvazenie posunutie o par minut. A ja by som uz nemusel chodit v noci na stanicu a zo stanice pesi .
Vsimol som si zavedenie nizkopodlaznych vozidiel na niektorych linkach. K lepsiemu vyuzitiu by stacila IMHO malickost - vyznacit v cestovnom poriadku, ktory spoj je obsluhovany nizkopodlaznym vozom. Urcite by to pomohlo tym, ktorym su urcene. Funguje to takto v Prahe.
Neberte moje nazory v zlom, som privrzenec MHD, len su to postrehy, ktore mi uz dlhsie lezali v hlave .
Ešte jedna vec ma napadla v súvislosti s pridelovaním ev. č. (bočných čísiel) autobusom v Žiline. V Excelovskom dokumente si môžete pomerne jednoducho dať zoradiť riadky podľa ŠPZ, resp. dátumov zaradenia. Následne bude vidieť, ako sa vzhľadom na dátum pridelovali evidenčné čísla (t.j. chaoticky, resp. podľa posledných vyradených vozidiel).
Najvieryhodnejšie asi budú fotografie. Pokiaľ niekto má fotografie spomínaných vozidiel, mohol by to objasniť. Napr. Juraj má zachytené niektoré vozidlá, možno budú čitateľné ŠPZ aj ev. čísla. Len to chce čas.
Doma ešte pozriem, čo sa dá.
Čo sa týka Ikarusu č. 28, chyba je zrejme na Tvojej strane. Ešte raz som sa pozrel do súboru, ktorý som Ti poslal, uvedená ŠPZ je ZAB 04-72 - teda taká, akú si sám predpokladal.
Čo sa týka ďalších pochybností, pripájam sa. Mám doma ešte zoznamy vozidiel priamo z DPMŽ z rokov 1997 a tuším 2001. Nesúhlasné ŠPZ-tky v týchto zoznamoch dávajú za pravdu Tvojim údajom.
Ev. č. 96 je skutočne na rok výroby 1985 pravdepodobnejšia skôr B 731 ako B 732.
V zoznamoch od DPMŽ je #70 vedená s ŠPZ ZAB 23-62, rokom výroby 1985 a dátumom zaradenia 5.6.1985. Taktiež súhlasí aj voz 63 - zaradený 21.11.1990.
Tak nič sa nedá robiť - prikláňaním sa k pravdepodobnejším údajom a hľadaním ďalších budeme musieť zostaviť kompromisnú verziu
Pritom ide z 99 % údajov čerpaných z dokumentov DPmŽ. V každom prípade však vždy boli prepisované ľudskou osobou do počítača, takže chyba je možná (originály dokumentov som nevidel, zrejme už neexistujú). Ešte to budem musieť všetko porovnať doma s poznámkami.
Ev. č. 96 sa v zozname 1994 uvádza ako B 732, podľa dodávok DPmŽ však ide o B 731.04.
Ev. č. 70 má zaradenie 1984, ale rok výroby na skrini, resp. podľa údajov DPmŽ sa uvádza 1985 (a neskoršiu ŠPZ ZAB 23-44). ??????
V zozname z roku 1994 sa vôbec neuvádza #63 B 731 ZAB 57-52 r.v. 1990.
Doteraz som nemal podchytené #93 a 99 (vyradené 1994 až 1996).
Kedy sa spojazdní aj časť centrálnej zástavky viacerými trolejbusmi,ľudia ktorí ne tejto zástavke nastupujú sú odkázaní len na trolejbus č.3,na ostatné teolejbusy musia cez celé Solinky.Jedine táto zastávka je len pre jeden trolejbus, dokedy??? ?
Zoznam žilinských busov z roku 1994 som už skompletizoval do excelovského súboru. E-mailom som ho zaslal Valcovi, Markovi a Jozefovi. Ak by mal záujem ešte niekto, stačí sa ozvať a pripojiť adresu.
Ozaj, čo sa stalo s tými vyradenými Ikarusmi? Boli predané? Ak hej, kam? Však mnohé z nich mali 6-7 rokov. Na slovenské pomery nové vozidlo.
A jazdili aj v mestskom nátere. To by som chcel vidieť, treba zohnať nejaké foto.
Toto som stiahol pred dvoma mesiacmi zo stranky spvd.cz. Teraz som to nevedel nájsť, možno to tam už zrušili. Mohlo by vám to pomôcť pri kompletizovaní vozového parku nielen v ZA.
www.valec.wz.cz/mhd-za/statistika_vc_karosa700.zip
Valec
Nízkopodlažáky sú už v premávke? Vieš, s dvoma vozmi sa moc garantovaných spojov robiť nedá. Navyše sú úplne nové, v dielni ešte ešte nemusia mať vychytané všetky muchy a keď sa na nich niečo pokazí zo dňa na deň to nemusia vedieť dať do kopy. Ale určite sa raz aj na to dostane.