Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #5345:
Som rád, že sa budú linky na Hájik triediť /7+17/. Aspoň nebudeme mať v tom taký hokej. Myslím, že to bude kladná odozva, ak sa 7 a 17 zrušia a nahradia inými, lepšími. V príspevku 5347 Pištovi píšeš: - kde sa na Rondli umožní prestup po zrušení L28 na L26 a L28. Aká to bude tá nová linka č.28? A opäť si nedal žiadnu odpoveď na riešenie problematiky L21. Juraj, ako to tu tak sledujem, tak mi vychádza jedno: zostávajú linky 1,2,3,4,6,8? Zmena bude na 5,15,7,17 , kde L5 bude ako volakedy stará L7 a zvyšok sa zruší?
Reply on: Juraj #5363:
Kde, kto a ako Jozefa urážal?
Reply on: Juraj #5366:
v BB zase zabránili "nastupu vsetkymi dverami" ? ? ?
Tento preklep sa mi tam mimoriadne hodil... ?
Nástup prednými dverami je tá najväčšia blbosť, aká sa dá v MHD asi vymyslieť... ?
Reply on: Juraj #5366:
Sorry! Iba prednymi dverami...
Reply on: LUK #5364:
Ale preco? Vsak sa to podarilo! Zabranili sme nastupu vsetkymi dverami! Nie je to uspech? Pre toho, kto zije v BB mozno nie... a preto tnime do nich! A co bolo za tym roboty... len ju nevidiet...
Reply on: LUK #5364:
Otazka dnesnych "okruznych" liniek ani nie je otazkou okruznych liniek. Skutocne "okruzna" linka je 5+15, i ked po kratkom case dotlacena obcanmi /ktorych MHD vozi, a teda "zakaznikmi", i ked skutocny vysledok je hodne "nezakaznicky" tym, ze L15 musi este raz zachadzat na Fatransku/. A odborna analyza auditu poukazuje hlavne na strasnu "dlhost" liniek a s tym vyplyvajuce nepresnosti pocas dlhej jazdnej doby. Navrhuje 7+17 uplne zrusit, takisto aj 5+15 a namisto nich vytvorit diametralnu linku L5 Hajik-Zavodie-Centrum-Hliny-Solinky-Vlc.II, co je vlastne byvala L7 Hajik-Solinky potiahnuta az na Vlc.II.
To bude diskusia!
Reply on: Juraj #5363:
napriek tomu, že s Jozefovým štýlom vyjadrovania nie vždy súhlasím, nikdy som si nedovolil ho kvôli tomu uraziť. A marekove vyjadrenie tiež nebolo celkom fér...

"ale z uplne inych pricin, ako sa tu mysli "
-> tak to ma naozaj zaujíma...

"chvalabohu, ze to takto v ZA nemame a ak by to malo prist, zabranme tomu"
-> len nezabudnúť prejsť od toho "chvalabohu" k "zabranme tomu"...
Reply on: LUK #5360:
Tak, to je chlapske a korektne slovo do "bitky"

- Chlapsky nesuhlasim, aby niekto zosmiesnoval za jeho obcianske nazory Jozefa, ktory nikdy nepracoval /hoci skoda, s nim by sa integrovana doprava so zeleznicou presadzovala este lahsie/ ani nepracuje ani nie je plateny skutocne nikym za jeho nazory. Osobne som ho stretol v zivote bohuzial iba 3x, z toho 2x nie viac ako 20 minut, a je mi luto, ze ho tu nejaky Cyp pre jeho slobodne vyslovene nazory uraza...

- uplne neodzvonilo, hoci uplne daleko od pravdy to nie je, ale z uplne inych pricin, ako sa tu mysli

-Nie, pozitivna atmosfera "vytvorena" bezhlavym chvalenim MHD je hrobom MHD. Naopak, mnohe veci sa na mesto prednasaju az ked dozreju a neopravnene urazky neukojenych kandidatov na primatorov staby pricinov nejakeho zla su uplne daleko od pravdy a skodia plodnej, odborne konfrontacnej a tvorivej diskusii o MHD

- Ano, vratme sa radsej k doprave. Doktorom neurcujme, ci sa ma slepak rezat vodorovne alebo zvisle a naopak branme sa, aby nam doktori urcovali, ci su lepsie okruzne alebo diametralne linky MHD

-Priblizenie sa k dokonalosti MHD je NIKDY nedosazitelny SEN, ale je povinnostou vsetkych na tom pracovat.

-No a na zaver vztahovacnost? MHD v Ziline nie je vo vakuu, vo vaticke, odtrhnuta od ostatneho Slovenska. Objektivne je nutne sa divat trocha dookola, nielen z pozitivnych prikladov /Aha, tu to maju lepsie/, ale nielen bezhlavo kritizovat, ale ak to ma byt naozaj OBJEKTIVNE !!! aj priznat inu farbu /Aha, tu je to o nicom, chvalabohu, ze to takto v ZA nemame a ak by to malo prist, zabranme tomu/. V objektivite aj ciastocna chvala nie je chvalou, je nasmerovanim, kade to zacina ist a z coho netreba odbocit.
Reply on: VLK #5359:
To je pravda. Keby sme si boli vo vsetkom OK, posleme si tieto 2 pismenka mailom. A potom su tu 2 moznosti: bud sa budeme ignorovat alebo diskutovat. A kedze sme /vidim, ze minimalne ty/ normalni, tak komunikujeme. A pokial sa zastavis, budes vitany. Nikto neocakava, ze sa budeme hladkat po vlasoch, ale bude to urcite korektne a uzitocne pre oboch.
Reply on: LUK #5356:
Zacnem ja. Nie. Aspon nie v dennom studiu.
Reply on: Juraj #5331:
nič nie je 100%-ne biele a nič nie je 100%-ne čierne. A aj na tomto fóre je sloboda vyjadrovania (v rámci zákonov a všeobecnej slušnosti). A preto každý má právo vyjadriť svoju spokojnosť/nespokojnosť s určitými vecami. A takisto má právo aj navrhnúť spôsoby zlepšenia, ak sa mu niečo nepozdáva. Na druhej strane potom je, aby to tej prvej doložením faktov vyvrátila/potvrdila. Nikto tu nikoho nezosmiešňuje ani nedehonestuje.

"Jedno z nich /a to chvalabohu nebude tu nikto kritizovat, lebo sa na tom zhodneme/ je znizenie poctu liniek a zvysenie /zahustenie/ intervalov na nich, a to zrusenim alebo zlucenim liniek."
-> tým sa nepriamo potvrdzuje, že Žilina MÁ liniek VEĽA a že tento stav nie je dobrý.

"nove linky su na prvy pohlad natolko zvlastne a na zilinske zvyklosti nezvykle, ze to este urobi peknu burku v pohari vody a riadnu diskusiu"
-> čiže odzvonilo okruhovým a polookruhovým linkám?

"ked nastane pozitivnejsia a tvorivejsia atmosfera na fore"
-> pozívna atmosféra sa vytvára tak, že sa všetko len chváli bez reálneho zohľadnenia stavu veci?

Re #5341 zoZa: času na automatoch by som sa vôbec nedržal...

Re #5344 VLK: "80 min sa čakať nechce asi nikomu" 80 minút? bŕŕŕ ?

Re #5347 Juraj: "Pan Dr. Papyr to moze dosvedcit, ak si doktor po 5 rokoch neurobi atestaciu, musi drzat akurat tak ...., ak este mu nezoberu demokraticky zobak vyjadrovat sa k odbornej problematike.."
-> vráťme sa radšej k doprave...

Re #5349 Juraj: "Doprava nikdy nebude dokonala, ale aspon sa jej priblizme."
-> o to sa snažíme všetci

Re #5352 Juraj: "Ale k comu to povedie? Ze na inych forach, kde 4-5 minut sa ani nesplechne okolo diskutujucich, tu v Ziline to bude v pripede 15 sekundovej /!!!/ nepresnosti dovod na pribijanie na kriz..."
-> neodôvodnená vzťahovačnosť...
Reply on: Juraj #5346:
my o vlku... ? Juraj, určite ma poznáš z niekdajších čias, ešte stále to ťahám s Ing. Schlosserom v skupine s náznom IDS [inteligentné dopr. systémy]... návšteva? rád... ostatne, sme kolegovia v odbore, a možeme mať rozdielne názory - prečo nie, hoci pracujem u firmy, ktorá je dodávateľom technológií pre dopravu a je konkurenciou systému užívaného v ZA... rád načriem odbornú debatu, ale rovnako som proti vzájomnému napádaniu sa [pre ostatných]... ?
Reply on: Papyr #5350:
A este som zabudol. Napriek tomu, ze normalne chodim na Linuxe, predsa len kvoli inym SW som hodne na Win, bohuzial sa mi stane, ze min.raz do roka sa mi to cele zruti, pridem o vsetky kontakty, ktore si kvoli nedostatku casu alebo lajdackosti nestihnem zalohovat do Palmu a musim preinstalovat a dokonca preformatovat cely pocitac, ale s tym uz nic neurobim, ci uz sa na mna niekto nasie..a alebo nie. Tak to je.
Reply on: Papyr #5350:
Vazeny pan doktor /ako sa mi len bridi tomuto inak normalne fajn chalanovi takto pisat - ale bohuzial bol som vyprovokovany/, kedze rocne je na MHD v Za chytenych cca 5 500 cestujucich bez platneho cestovndeho dokladu, snazi sa skoro kazdy pokutu "odpustit", hoci vsetci vedia, ze na odpustanie su tu ine, prevazne cirkevne urady. Tretina hlada moznosti cez znamych do 2, 3, aj 4-ho kolena /odpusti, chytili sestrenicu do druheho kolena otca brata kona syna.../, druha tretina sa domaha aj vecer o jedenestaj v panelaku pri dverach osobne alebo pisomne a tretia pise a mailuje. Kedze pri zatazi prace pozeram niekedy cez mailovy automat maily aj 25x denne / ale naopak niekedy aj 2 tyzdne nie, a k mnohym sa uz - najma ak som raz za 2 roky v kuse 5 tyzdnov na dovolenke/ a v tom je este 80% spamu, stane sa, ze nieco vymazem, ze nieco precitam s tym, ze sa k tomu este vratim a nevratim sa, ze na nieco odpoviem a na nie co nie, ze pokial mam mobil, na niektory stihnem zavolat a na niektory uz nikdy nie..., aj na fore som niekedy 18 hodin denne a inokedy 3 mesiace pauzujem..., vyzeram sice pre niekoho ako ignorant, ale nemam asistentku /sestricku/, ktora by to za mna robila. Ale URCITE mozem povedat, ze nedelim maily na tie, kde mi vykaju alebo tykaju.... To si ma trochu podcenil...
Reply on: Juraj #5351:
len tak na okraj všeobecne: kto z tunajších diskutujúcich je absolventom VŠDS (resp ŽU)?
Reply on: VLK #5344:
Zatial nediskutujem o buducnosti L2, lebo po mnohych rokoch sa konecne pohli lady a zacal sa budovat juzny dialnicny privadzac, ktory je uzko naviazany na premenu autobusovej L2 na trolejbusovu L2. Este je zavcasu byt prorokom, ako to dopadne. Viac aktualne su problemy ostatnych liniek jazdiacich dnes po Rajeckej.
Reply on: zoZa #5343:
Bodaj by si nemal pravdu, lebo vodicov drzime aj premiami na tom, ze je lepsie ist 4 min. neskor ako 1 min. skor. Ale ako medzi doktormi, ci policajtmi, ci medzi poslancami NR SR su ..., tak sa to urcite moze stat aj medzi vodicmi.. Len ak chceme naozaj napravu a nielen kecat, treba uviest Kto, Kedy, Na akom voze atd... lebop je naozaj nedemokraticke, ze sa... kradne, ... sa meska... atd... Ak je aspon trochu konkretny udaj, da sa to zistit, potrestat a napravit pre spokojnost cestujuceho.
Reply on: zoZa #5342:
Ano mas pravdu. Vsetko to bude otazka nastavenia casov prestupov. Ale myslim si, ze medzitym konecne stihneme stretavku v ZA a po dovolenke sa nam kolegynka z CP bude venovat tak, ze bud sa to da, alebo vysvetli, ako to urobit inac. Osobne stretnutie s "papiermi", kde to vidiet "cierne na bielom", bude pre iMHDakov urcite uzitocne.
Reply on: zoZa #5341:
Upromne ti zelam uspech v tejto Shakespearovskej debate, ale naozajstny realny objektivny vysledok by sme sa dozvedeli iba vtedy, ak by boli aj hodiny KAZDEHO automatu, aj hodinky Kazdeho cestujuceho, aj cas Kazdeho PP riadeny atomovym casom z Frankfurtu. A kedze to tak nie je, zatial plati cas PP palubneho pocitaca /raz za 2-3 dni casovaneho podla hodin z Frankfurtu - po sprevadzkovani PP SRG 3000 na jesen konecne aj on-line/. Ale k comu to povedie? Ze na inych forach, kde 4-5 minut sa ani nesplechne okolo diskutujucich, tu v Ziline to bude v pripede 15 sekundovej /!!!/ nepresnosti dovod na pribijanie na kriz...
Reply on: zoZa #5339:
Ano, je to jedna zo silnych tendencii v dalsej perspektive MHD. Ale nie uplne urcujucej. Novy softver umoznuje aj tzv. modelovanie. T.j. Co by sa stalo, ak... zrusime tu alebo tu linku... ak znicime komfort cestovania /naplnenost vozidiel 80% povazujucu za 100% "luxus" v MHD takymi alebo onakymi vozidlami na takej alebo onakej linke...

Pred casom som myslel, ze si urobime vseobecnu pivno-pracovnu stretavku v Ziline, ale ukazuje sa, ze hned za nou bude hned odborna. Nebudeme sice riesit, ci sa ma slepak rezat vodorovne alebo zvislo /na to su ini studovani a my im nemame pravo do toho fusovat/ ale bude to platit aj naopak...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement