Vladimír:
Odpovedám na niekoľko otázok ohľadne histórie MHD v Žiline. Ďalej sa pokúsim uviesť zoznam vozidiel od roku 1993 a dve časti z pripravovanej histórie o MHD v Žiline. Tebe sa ešte pokúsim poslať niektoré texty vo forme *.doc na e-mail. V najbližšej dobe sa tiež pokúsim poslať obrázky vývoja trolejovej siete v meste (ale v grafickej úrovni, ako som Ti dávnejšie posielal Prešov).
Zároveň prosím všetkých, kto môžete uvedené texty opraviť, prípadne doplniť, aby tak urobili, najlepšie asi formou tejto diskusie, aby sa potom nešírili nepravdivé informácie vďaka mne.
17.11.1994 - celá linka č. 1
1.7.1996 - celé linky č. 4, 5 vrátane mestského okruhu (pôvodne sa mala postaviť najskôr trať cez Vysokoškolákov a Spanyolovu s tzv. mestským okruhom, zrejme sa to však nestíhalo a otvorilo sa to spolu. Sprevádzkovanie mestského okruhu skôr by aj tak malo význam iba pre manipulačný presun, nebola vtedy linka, ktorá by sa tadiaľ dala prevádzkovať. Okruh sa teda mohol používať aj skôr bez slávnostného otvorenia).
8.2.1998 - predĺženie liniek č. 4 a 5 na Fatranskú. Presne neviem, niekedy v rozmedzí 7. až 9. 2. 1998. CP platia určite od 9. 2. 1998, teda vtedy sa začala pravidelná prevádzka s cestujúcimi (pondelok). Viem, že trolejbusy tam už jazdili skôr, minimálne jeden deň. Pravdepodobne išlo o skúšobnú prevádzku. Neviem, či sa 7. 2. (sobota) alebo 8. 2.(nedeľa) konalo nejaké slávnostné otvorenie. Veľká sláva to asi nebola. Trolejové vedenie bolo postavené už pred koncom roka 1997 vrátane linky č. 3.
3.4.1998 - tu som sa v minulých príspevkoch sekol, teda linka č. 3 nebola otvorená v máji, ale už v apríli.
15.11.2001 - OC Dubeň (l.č.
15.11.2002 - trať na Hájik
6.7.2004 - trať cez Veľký diel
Linka č. a-7 bola otvorená od 2. 9. 1998.
Linka č. 30 bola skrátená po žel. stanicu od 1. 3. 2001 (v súvislosti s vytvorením linky č. a-16, ktorá tvorila prekladom s a-6 vždy "krásny" interval z Hájika).
Odpovedám na niekoľko otázok ohľadne histórie MHD v Žiline. Ďalej sa pokúsim uviesť zoznam vozidiel od roku 1993 a dve časti z pripravovanej histórie o MHD v Žiline. Tebe sa ešte pokúsim poslať niektoré texty vo forme *.doc na e-mail. V najbližšej dobe sa tiež pokúsim poslať obrázky vývoja trolejovej siete v meste (ale v grafickej úrovni, ako som Ti dávnejšie posielal Prešov).
Zároveň prosím všetkých, kto môžete uvedené texty opraviť, prípadne doplniť, aby tak urobili, najlepšie asi formou tejto diskusie, aby sa potom nešírili nepravdivé informácie vďaka mne.
17.11.1994 - celá linka č. 1
1.7.1996 - celé linky č. 4, 5 vrátane mestského okruhu (pôvodne sa mala postaviť najskôr trať cez Vysokoškolákov a Spanyolovu s tzv. mestským okruhom, zrejme sa to však nestíhalo a otvorilo sa to spolu. Sprevádzkovanie mestského okruhu skôr by aj tak malo význam iba pre manipulačný presun, nebola vtedy linka, ktorá by sa tadiaľ dala prevádzkovať. Okruh sa teda mohol používať aj skôr bez slávnostného otvorenia).
8.2.1998 - predĺženie liniek č. 4 a 5 na Fatranskú. Presne neviem, niekedy v rozmedzí 7. až 9. 2. 1998. CP platia určite od 9. 2. 1998, teda vtedy sa začala pravidelná prevádzka s cestujúcimi (pondelok). Viem, že trolejbusy tam už jazdili skôr, minimálne jeden deň. Pravdepodobne išlo o skúšobnú prevádzku. Neviem, či sa 7. 2. (sobota) alebo 8. 2.(nedeľa) konalo nejaké slávnostné otvorenie. Veľká sláva to asi nebola. Trolejové vedenie bolo postavené už pred koncom roka 1997 vrátane linky č. 3.
3.4.1998 - tu som sa v minulých príspevkoch sekol, teda linka č. 3 nebola otvorená v máji, ale už v apríli.
15.11.2001 - OC Dubeň (l.č.
15.11.2002 - trať na Hájik
6.7.2004 - trať cez Veľký diel
Linka č. a-7 bola otvorená od 2. 9. 1998.
Linka č. 30 bola skrátená po žel. stanicu od 1. 3. 2001 (v súvislosti s vytvorením linky č. a-16, ktorá tvorila prekladom s a-6 vždy "krásny" interval z Hájika).
Marko
---------------------------------------------------------------------------
ev.č. typ zaradený vyradený r.výr. ŠPZ vzhľad poznámky
---------------------------------------------------------------------------
XXXX/XXX XXXXXXXXXXXX XXXX XXXX XXXX XXX XX-XX/XXX XXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
1
01 B 952.1714 2003 2003 ZA-681 BR I
2 Ik 280.08 1989 1995 1989 ZAB 46-98
02 B 952.1714 2003 2003 ZA-682 BR I
3
03 B 952.1714 2003 2003 ZA-680 BR I
4
04 B 952.1714 2003 2003 ZA-558 BT II
5 Ik 280.10 1986 1996 1986 ZAB 29-52
05 B 952.1714 2003 2003 ZA-557 BT II
6
06 B 952.1714 2003 2003 ZA-556 BT II
7
07 4 HE 1-T 2004 2001 ZA-195 BV
8
9 Ik 280.08 1990 199. 1990 ZAB 51-18
10 Ik 280.08 1988 199. 1988 ZAB 41-53
11 Ik 280.08 1989 199. 1989 ZAB 50-12
12
13 Ik 280.08 1983 1995 1983 ZAB 11-43
14 Ik 280.08 1983 1995 1983 ZAB 11-44
15
16
17
18 Ik 280.08 1988 199. 1988 ZAB 43-26
19 Ik 280.08 1988 199. 1988 ZAB 41-50
20 Ik 280.08 1983 1995 1983 ZAB 11-45
21
22
23 Ik 280.08 1984 1995 1984 ZAB 15-96
24 Ik 280.08 1989 199. 1989 ZAB 48-04
25
26 Ik 280.08 1988 199. 1988 ZAB 41-52
27
28
29
30
31 Ik 280.08 1989 199. 1989 ZAB 46-97
32
33 B 731 1985 1996 1985 ZAB 24-10
34 B 732.20 1987 1987 ZAB 36-78
ZA-689 AH
35 B 732.20 1987 1987 ZAB-36-86
ZA-692 AH
36/I
36/II B 932.1690 1999 1999 ZA-246 BF II
37 B 732.20 1987 2000 1987 ZAB 36-84
ZA-690 AH
38 B 732.40 1989 1989 ZAB 46-77
ZA-697 AH
39 B 731 1985 2000 1984 ZAB 17-56
ZA-687 AH
40/I B 732 1999 ZAB 36-88 4.6.1999 vrak
v garážach DPMŽ
40/II B 932.1690 1999 1999 ZA-740 AT II
41 B 732.1652 1990 1990 ZAB 53-71
ZA-702 AH
42 B 731.20 1987 2001 1987 ZAB 36-85
ZA-691 AH
43/I
43/II B 932.1690 1999 1999 ZA-743 AT II
44 B 731.40 1989 1989 ZAB-47-88
ZA-698 AH
45 B 732.20 1987 2000 1987 ZAB 37-40
ZA-693 AH
46 B 731.20 1989 1988 ZAB-49-16
ZA-699 AH
47 B 732.20 1988 2001 1988 ZAB 42-13
ZA-694 AH
48 B 732.20 1987 1999 1987 ZAB 36-77
49 B 732.20 1989 1989 ZAB 46-29
ZA-695 AH
50
51
52/II B 732.20 1987 1998 1987 ZAB 36-79
52/II B 932.1678 1998 1998 ZA-008 AH I
53
54 B 732.1652 1990 1990 ZAB 54-08
ZA-703 AH
55
56/I B 732.20 1988 1998 1988 ZAB 40-85 I
56/II B 932.1652 1998 1998 ZA-009 AH I
57
58 B 732.1652 1990 1990 ZAB 54-08
ZA-705 AH
59
60 B 732.1652 1990 1990 ZAB 54-33
ZA-706 AH