Prešovskí SADisti sa s veľkou vervou pustili do kupovania Mercedesov, a to tak tureckých (Connecto) ako aj zrejme originálnych - typ neviem, ale sú to diaľkové, na naše pomery luxusné, 15m trojnápravové autobusy (nepredpokladám, že aj tieto robia Turci). Po údajne katastrofálnej poruchovosti 15metrákov sa však rozhodli tento rok pre návrat ku Karose.
A vlastne keď tak nad tým rozmýšľam, je jedno, kde to vyrábajú, značka Mercedes by mala bezchybnosť týchto vozidiel garantovať za každých okolností.
No, ešte viac by ma potešilo, keby kúpili napr. Citaro alebo MAN. Alebo aj Scaniu či Volvo. Ono je totiž napr. o Mercedese (nie o tých tureckých paskviloch) známe, že sú síce drahé vozidlá ale relatívne lacný servis a konečná suma celkových nákladov po dožití vozidla je u Mercedesu nižšia než u nejakého ...
Ja síce nie som Žilinčan, no už len z primátorovych vyjadrení o zamýšľanej výstavbe trolejbusovej trate zo Žiliny ku KIA plynie predpoklad, že žilinská doprava zaznamená väčšie zmeny.
Zdravím vás, páni.
Chcel by som sa opýtať (hlavne žilinčanov), čo hovoríte na fakt, že u vás vyrastie veľká kórejská automobilka. A ako asi sa to dotkne liniek MHD. Budú zavedené nové? alebo to budú iba súkromné podnikové spoje?
Po tom, čo som videl, ako nám (DPMP) výhradný dovozca Solarisov na Slovensku (DPMK) opravil (z opravy prišiel horší ako na ňu odišiel) náš (prešovský) Solaris, z čistej lásky k žilinskej doprave sa teším, že kúpia Karosu ?
Re #58 Juraj: Ak sa nemýlim, v DPMŽ ste SRG 2000 zavádzali niekedy od roku 1995(?) Nákup "tritisícok" je len krokom k modernizácii alebo staré dvetisícky doslúžili aj technicky?
Xexe, pán riaditeľ, veď ja proti Vašej MHD nič nemám, ale ten tarifný systém má okrem kladov, ktoré ste vymenovali, aj zápory, tak sa nejedujte ? .
Mňa jedna jazda s DP Praha vyjde ešte na oveľa menej ako 5,60 ? .
Prajem Vám pekný deň a veľa novo zatrolejovaných tratí.
Ja som ich ešte nevidel, takže presne neviem odpovedať. Ale z toho mála čo viem hádam netresnem blbosť, ak napíšem, že rozdiel spočíva o. i. podstatným zvýšením množstva informácií uložených v počítači, kedy je možné doň nahrať všetky služby. Vodič už svoju službu nemá nahratú na karte, ale pri nástupe si ju vytiahne z počítača prihlásením sa. Ak sa tiež nemýlim, prenášať informácie z počítača a do počítača je teraz možné rádiovým signálom.
My dvaja sme si už tuším svoje názory na žilinskú tarifu už vysvetlili a konštatovali sme celkom odlišné postoje. Ja sa nehádam - kým je to 200 km odo mňa a Žilinčania sa nesťažujú, budiš. Len mi nešahajte na 24hodinový lístok
S tým presmerovaním L28 na Rosinskú (cez Obchodnú) možno počítať už teraz pri zavedení trolejbusov cez Veľký diel? Na Rosinskú teda pôjdu aj L2 aj 28? Alebo sa dvojka vráti na Fatranskú?
Ako už napísal TeBeCe, fotky vďačne prijímam na svojej e-mail adrese. Podľa aktuálnosti, zaujímavosti a pod. ich zaradím (sem-tam aj nezaradím, ale to asi nebude Tvoj prípad, Juraj) do updatov, s pridaním na stránku podľa uváženia prakticky od najbližšieho možného termínu až po ľubovoľne vzdialený termín.
1/ Nie celkom dobre pocitate. Cena 12+12 pri prestupe sa tyka iba pri obidvoch cestach nad 5 zastavok aj to len niekoho zo Sniny alebo Senice, ktory do Ziliny zabludi len sem-tam. Pravidelni stali cestujuci si jazdy maju moznost nabit do cipovej karty uz od 5,60 za jazdu, tak prestup vyjde len 11,20, co je takmer iba polovica uvadzanej sumy. Je zvlastne, ako zilinsky tarifny system tolko niekomu kole oci, na druhej strane nevidi viac a inych vyhod tohto systemu. V kolkychze mestach maju tarifu rozdelenu podla prevezenej vzdialenosti? Vacsinou je cena uz 12 aj 14 Sk bez toho, ci sa cestujuci vecie 3 alebo 13 zastavok a akosi to nikomu nevadi... V kolkych mestach je komercna zlava do cipovej karty az do 45%? Vacsinou je to 10-20% /1-2 Sk oproti zilinskym 5,40/ a nikto tu toto este nekritizoval.
2/ Vyuzitie l.c.6 bolo nerovnomerne, od centra na Vlcince bola obsadenost vozov iba tretinova, tak sa na Vlcince pusta iba tretina vozov. Cast sestky sa teda pustila z Hajika len do centra a dostala cislo 16.Nie je to nic mimoriadne, uz roky je takto zabezpecovana doprava do centra zo Soliniek a funguje to.
3/ Asi to vyzera tak, ze na Rosinsku bude presmerovana l.28.
4/ Vladimirovi vdaka, postup vyvinu MHD vysvetlil uplne presne.
5/ Aky je tu sposob pridavania fotografii?
No a ten tarif by som si DPMŽ dovolil zásadným sposobom vyčítať. Inka je to výborné ale nemať predplatné cestovné... a neprestupný tarif v kombinácii s elektronickým odbavovacím systémom... no fuj, zvrhlosť.
Vladimír
S tým presmerovaním L28 na Rosinskú (cez Obchodnú) možno počítať už teraz pri zavedení trolejbusov cez Veľký diel? Na Rosinskú teda pôjdu aj L2 aj 28? Alebo sa dvojka vráti na Fatranskú?
Ako už napísal TeBeCe, fotky vďačne prijímam na svojej e-mail adrese. Podľa aktuálnosti, zaujímavosti a pod. ich zaradím (sem-tam aj nezaradím, ale to asi nebude Tvoj prípad, Juraj) do updatov, s pridaním na stránku podľa uváženia prakticky od najbližšieho možného termínu až po ľubovoľne vzdialený termín.