A uplne presne: Spolu v CR trolejbusov Solaris 16, v SR nula. Zas Zilina vobec nemusi byt vo vsetkom prva /a ani samozrejme nie je/, preco by Trolino malo byt vynimkou? Ked ho niekde na Slovensku kupia a vyskusaju, pojdeme na okuky.
Mňa ako mimožilinčana zaujalo, že keď sme sa aj s kolegami z Bratislavy boli minulý rok na Pstruhovú previezť, v žiadnom prípade sa tam nejednalo len o Mojšanov, ale veľkú časť cestujúceho obecenstva tvori Žilinčania šantiaci pri vodnom diele. Aj títo prichádzajú o spojenie mestskou dopravou?
este by ma potom zaujimalo, ked sa skrati od zajtra ta trat, ze co potom s tym novym zastavkovym pristreskom na Pstruhovej.., by bolo asi najvhodnejsie ho premiestnit bud na zast. asanacny podnik, teda ak tam chyba, alebo na tu novu konecnu linky SAD pri obci Mojs, kde je zatial len taky stary zlty zhrdzaveny zastavkovy oznacnik
S výstavbou Vodného diela Žilina obec Mojš, ktorá nebola a dúfajme že nebude súčasľou Žiliny, získala novú lávku pre peších /mostík/ ponad vodné dielo na žilinskú stranu do Mojšovej Lúčky a novú modernú komunikáciu popri vodnej nádrži, a tým aj priame spojenie so Žilinou. Komunikácie je ukončená pred obcou, kde je vybudovaná nová otočka pre autobusy. Pôvodná komunikácia do obce prichádzajúca od Gbelian, prípadne žst. Varín pripomína skôr cykloturistický chodník. Obec má asi 460 obyvateľov. Nová zastávka SAD na začiatku obce je jediné a najvhodnejšie riešenie, lebo cez úzku a neupravenú cestu k Obecnému úradu by sa ťažko dostal autobus.
A ako to bude s primestskou dopravou do obce MOjs?
Bol som sa tam previest autom minuly tyzden a ta nova cesta konci pred obcou... a v obci nie je ziadna asfaltova cesta, len zbytky a strk. To ten bus bude koncit pred obcou na vybudovanej otocke? dalsie docasne riesenie, alebo to bude naveky?
Jozef: svojho času si tu na fóre písal, že zastávka Pstruhová obsluhuje tých pár domov, ktoré zostali zo starej Mojšovej Lúčky a obyvatelia Mojša sa len "priživujú". Teraz už netreba starú M. Lúčku obsluhovať?
Papyr:Ale odporová výzbroj by zase bola vhodná napríklad do Trotlín na trať Simferopoľ-Jalta,kde sú odporové vozidlá uprednostňované z dvoch dôvodov:1)Tyristor/tranzistor kladivom neopravíš;2)Tyristor/tranzistor v dielni nevyrobíš?.
Od 1.8.2005 bude zrušená romantická zastávka Pstruhová pri lávke poad vodné dielo Zilina do obce Mojš. Jej zrušenie je z dôvodu odovzdania do prevádzky prístupovej cesty a zavedenia prímestskej dopravy do obce Mojš. Linka č. 31 bude premávať len po a zo zastávky Asanačný podnik. Povodne sa uvažovalo len o redukcii spojov k zastávke Pstruhová.
Zdoj: DPMŽ na stránke http://www.dpmz.sk/Stranky/Zmeny.php
Tiez by som mohol pridat dvadsatkusovu seriu v Rumunsku, kde sa vyrabaju z francuzskych Citybusov takisto trolejbusy, vzhladom identicke s annonaysko-vysokomytsko-plzenskou 24Tr. Lenze to neviem najst na nete a uz ani neviem, ci sa robia v Craiove ci v Temesvari ci niekde inde. Elektrickych Citybusov je totiz viac ako 5 (resp. 6 - Marianske Lazne), ale ostatne su vyrobene v tom Rumunsku za pouzitia ich technologii a vdaka nasej stredoeuropskej (casto opodstatnenej) nedovere voci Balkanu neocakavam, ze by niekto od nas vobec uvazoval nad nakupom rumunskych "24Tr".
Pre uplnost, ani Trollina nepochadzaju vsetky z Ostravy. Ostrava je jednym z troch producentov. Trollino totiz mozete mat z Ostravy s vyzbrojou Cegelec alebo z Madarska s vyzbrojou Ganz-Kiepe. Treti vyrobca Trollin, polska firma TROBUS, ktora vyrobila 2 Trollina pre Tychy a 4 pre Gdyniu, ich uz nerobi - do Solarisov z 21. storocia strkali vlastnu odporovu vyzbroj. Odporovu - ta sa v Ceskoslovensku ako zastarala a neusporna prestala montovat do trolejbusov uz v roku 1979.
Papyr:Dik,takze pri volbe nizkopodlazneho trolejbusu si myslim,ze nie je nad cim uvazovat,ked Trolino je dokonca aj lacnejsie.Napriklad-kazdy v PO ti povie,ze sa radsej zveze Solarisom nez Citybusom.A tie Tr24 mi bohvieako nie su ani sympaticke.
Moc Trolin zatial nebeha a nie su s nimi skusenosti... tak z tej istej stranky co predtym vezmem tentokrat celkovy pocet Trollin...
Trollina 12: existuje 69 ks. (Landskrona 3, Bucuresti 1, Tychy 2, Gdynie 6, Napoli 10, Debrecen 10, Budapest 6, Tallinn 18, Ostrava 8, Opava 4, La Chaux de Fonds 1).
Trollina 15: existuje 19 ks, Ostrava 4, Vilnius 15.
Trollina 18: existuje 64 ks. (Riga 27, Roma 30, Tallinn 5, Winterthur 1, La Chaux de Fonds 1).
Oproti tomu si mozeme skusit spocitat, kde na svete jazdi kolko Citybusov 24Tr. Myslim, ze sa velmi rychle dopracujeme k zaveru, ze trolejbusy Solaris su rozsirenejsie, oblubenejsie a aj ODSKUSANEJSIE a OVERENEJSIE ako 24Tr, ktore dosial jazdia IBA v Zline a v Plzni, a nikde inde, v pocte 1 ks v Plzni a 3 ks v Zline, nehovoriac uz vobec o 25Tr, z ktorej zatial existuje jediny kus, a to prototyp, v Zline.
Cize o osvedcenosti Trollin versus Skody 24/25Tr by som velmi vyrazne pomlcal, ked Trollin je dohromady 150 a jazdia v 15 mestach v 10 krajinach (vratane krajin ako Svajciarsko, Svedsko, Taliansko), zatialco Skodoviek 24/25Tr je dokopy 5 kusov a jazdia v 2 mestach Ceskej republiky.
Jozef
S výstavbou Vodného diela Žilina obec Mojš, ktorá nebola a dúfajme že nebude súčasľou Žiliny, získala novú lávku pre peších /mostík/ ponad vodné dielo na žilinskú stranu do Mojšovej Lúčky a novú modernú komunikáciu popri vodnej nádrži, a tým aj priame spojenie so Žilinou. Komunikácie je ukončená pred obcou, kde je vybudovaná nová otočka pre autobusy. Pôvodná komunikácia do obce prichádzajúca od Gbelian, prípadne žst. Varín pripomína skôr cykloturistický chodník. Obec má asi 460 obyvateľov. Nová zastávka SAD na začiatku obce je jediné a najvhodnejšie riešenie, lebo cez úzku a neupravenú cestu k Obecnému úradu by sa ťažko dostal autobus.