Sustavne su v sluzbe 1-2 zalozni vodici, jeden z nich sadne do nahradneho trolejbusu /ak nie je k dispozicii tak autobusu/ a ide na linku. Podla toho, kde to je a aky je cas, su 2 moznosti.
a/ kmenovy vodic by mal mat na konecnej prestoj a je dost casu. Zalozny vodic mu vyvezie novy voz a pocka na Tatru-tahac, s ktorou dovlecu pokazeny voz do depa.
b/ cas nie je, tak dispecer pozrie do grafikonu a najde najvhodnejsie miesto, kde sa zalozny vodic aj s vozom napoji na linku podla grafikonu a kmenovy vodic pocka na Tatru a dovlecie voz do ddepa.
inak este sa xcem opytat, ako je osetrena situacia, ked napriklad teraz by sa pokazila trebars 236ka, koho by ste namiesto neho poslali dokoncti linku (kde vezmete hned vodica) a co by bolo s vodicom 236ky (napriklad)
Napr. ja vam predsa nic vnutit nemozem, pretoze ste dospely, inteligentny a svojpravny (v Amerike by este dodali, beloch, muz a krestan ). Len som sa vzdy chcel presvedcit, ci vy naozaj niektore nevyhody tohto systemu nevidite. A zda sa, ze Vam ako nevyhody nepripadaju, takze bavit v teoretickej rovine sa mozeme dalej, neocakavam predsa, ze by ste zmenili svoju tarifu, naopak cakam, ze si ju proti mojim rypavym otazkam obhajite. Obcas sa Vam to dari a ja s Vami suhlasim. Obcas menej. Ja to vsak povazujem za velmi cennu debatu, pretoze sa casto dozviem aj informacie, o ktorych som nevedel, alebo s nimi nepocital, a musim nieco prehodnotit. Ja nemam osobny zaujem na zmene stavu ZA MHD. Su tu ini, ktori kritizuju podobnymi argumentami ako ja a su zo Ziliny. Mna nanajvys tak zaujimaju argumenty protistrany a zatial sa mi mnohe nezdaju. Tot vsjo.
Velmi jednoducho. Na zeleznici by sa pouzil rovnaky oznacovac ako v DPMZ (kvoli kompatibilite), ale vyrez na listky by mal rozmery tej kratsej strany zeleznicneho listka. Dal by sa teda orazit. A ak by sa do oznacovaca vkladal uzky listok z MHD, pre spravne oznacenie by sa musel vlozit uplne vlavo alebo uplne vpravo, na co by cestujuceho upozornila napr. farebna sipka alebo vyrazny napis "listky DPMZ vkladajte co najviac vlavo", rovnako ako je na prazskych oznacovacoch listkov na staniciach zeleznic napis "jizdenky PID vkladejte vpravo"
Pre uplnost dodavam, ze tieto informacie su v PO tlacene pomocou "kasownika biletow papierowych", model KRG-6K, vid http://www.rg.com.pl/oferta.html?lang=pl&id_kat=18 . Je mozne, ze Zilina pouziva iny model.
Pete mal na mysli presovsky listok oznaceny vo voze vybavenom SRG 2000 (v PO vsetky).
Mame tam to, co pise on, prve styri cifry su kod nastupnej zastavky, cely text vyzera takto (hviezdicka oznacuje dvojicu znakov pisanych kolmo na riadok, cize zdola hore, medzera je medzera):
*02*37 2707*05 12:19 091
znamena: oznacene dna 27.7.2005 o 12.19 vo vozidle ev.c. 91 na zastavke, ktora je v databaze pod por.c. 0237.
1) 4 male ciselka obratene vertikalne v dvoch riadkoch - cislo linky (0004)
to asi nebude cislo linky, kedze je to pri normalnej prestupnej tarife irelevantne - je to poradie zastavky na trase, alebo id zastavky, neviem to teraz vycitat z listka.
2) 4 normalne cisla vyjadrujuce datum (2507)
3) 2 male ciselka obratene vertilakne - rok (05)
4) presny cas - 5 miest (17:18)
5) EVC vozdila (XXX) - 3 miesta
Takze SRG2000 tam samozrejme vie pustit rozne aj meniace sa udaje, len to treba z tych poliakov dostat. Aj v Presove pri kazdom probleme tvrdia ze to 2000cka nedokaze a potom sa to vyriesi ked zistia ze tu peniazmi nemrhame.
no ja som vcera siel L 4 a na listku mam napisane : ZILINA2071940406 . Prve tri cisla za Zilinou (207) znamenaju cislo dna v roku, prave som si to odratal na kalendari , dalsie tri cisla (194) by mali znacit cislo spoja.., lenze trolejbusy maju cisla nad 200, takze neviem.., dalsie dve cisla (04) znamenaju teda cislo linky a posledne dve (06) znamenaju, ze som siel zo 7-mej zastavky:-), teda je to cislo zastavky v poradi
Juraj
a/ kmenovy vodic by mal mat na konecnej prestoj a je dost casu. Zalozny vodic mu vyvezie novy voz a pocka na Tatru-tahac, s ktorou dovlecu pokazeny voz do depa.
b/ cas nie je, tak dispecer pozrie do grafikonu a najde najvhodnejsie miesto, kde sa zalozny vodic aj s vozom napoji na linku podla grafikonu a kmenovy vodic pocka na Tatru a dovlecie voz do ddepa.