Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jakub #4703:
Samozrejme, ze dali. Ale iba bud jeden system alebo druhy, nie obidva naraz, aj zastavkovy aj casovy. A kedze Zilina ma zastavkovu tarifu, nezmestila sa tam casova. Rovnako ako v Blave ked maju casovu, nezmesti sa tam zastavkova. Iba SRG 3000 umoznuju obidve a tento palubny pocitac sa vtedy este nevyrabal a ani nebol este vyvinuty.
Reply on: Juraj #4702:
OK, dakujem za vysvetlenie, ja som uz v tej zaplave prispevkov stracal prehlad co sa tyka jednorazoveho a co predplatneho cestovneho ? .

Este jedna "rypava" otazka - v case, ked sa kupili tie "stare" palubaky, nedali sa obstarat nejake ine, co by to zvladli? Cisto pre zaujimavost.
Reply on: Jakub #4699:
Uz som to pred par dnami vysvetloval. Takze este raz. Stare palubne pocitace SRG 2000 umoznovali oznacit na papierovom listku a do cipu na karte iba urcity pocet udajov, konkretne 10 cisel. A teda zmestilo sa tam iba 2 miesta na cislo zastavky, 2 miesta na cislo linky, 3 miesta na cislo spoja a 3 miesta namiesto normalnych styroch na datum, takze tento sa vyznacuje 3 cislicami ako poradovy den v roku. Potom je tam este 6 miest pre nastavenie napevno, kde je dnez ZILINA. Az nove palubne pocitace SRG 3000 umoznuju aj tychto 6 pozicii menit a tu sa konecne da aj cas a tento cas sa vyuzije na urcenie doby na prestup. Neviem uz, ako to jasnejsie napisat.
Reply on: kubik #4683:
Druha varianta je Tr24 na podvozku Citybusu, co ma velku vyhodu z pohladu nahradnych dielov karoserie. Avsak dnesna cena okolo 350 000 Eur za kratky voz je este dost vysoka. Je fakt, ze Trolina su omnoho lacnejsie.
Reply on: kubik #4683:
Vsetko je mozne, ale o "osvedcenom" Troline by som nediskutoval. Niekolko kusov zmontovali v Gdyni /PL/ a niekolko v Ostrave. Zatial ide uplne o kusovku, kde sa o nejakej osvedcenosti neda este hovorit. Teraz vyrabaju v Ostrave vacsiu seriu pre Neapol a nejake miesto vo Svajciarku, potom sa uz po roku-dvoch bude dat o nejakej osvedcenosti diskutovat.
Reply on: Juraj #4698:
To je mi jasne, ale nerozumiem, preco by sa nemalo preberat to dobre. V pripade DPMZ som mal vzdy podvedomy pocit, ze je to nejaka nechut az odpor k takemuto rieseniu (dovod nepoznam) a snaha za kazdu cenu zaviest "ten nas" system...
Reply on: Jakub #4694:
Kazde mesto na svete ma SVOJ vlastny system a chvalabohu nikto nikomu neprikazuje, ze ak ma "casove" listky napr. Bratislava, MUSI to mat takto aj Zilina. Zilina ide svojou cestou, kde plati v principe Hannoverska tarifa a system fungovania palubnych pocitacov je zas vratane rozpracoveho on-line sledovania vozidiel prebraty zo svajciarskeho Luzernu. Rovnako nik nediktuje Norimbergu s okruhovou zonovou tarifou, ze ma urobit casovu alebo Kodani s mimoriadne rozdrobenou parcialne-zonovou tarifou, ze sa ma zase opicit po niekom inom. Respektujme sa navzajom a nevnucujme nasilu cudzie modely.
Reply on: Juraj #4695:
Tak toto uz plati v Tatrach, v elektrickach TEZ sa musia oznacovat nielen miestne "blokove" listky, ale aj listky elektronicky vydane z KVC, aj medzinarodne. Neoznacuju sa len klasicke "lepenky". Maju na to upravene oznacovace. Bud rad, ze do Rajca su s uzkymi strbinami, ale mozno vas ZSSK donuti doinstalovat aj tie druhe, ZSSK kompatibilne ☺ .
Reply on: Jakub #4691:
S vynimkou useku okolo skal medzi zastavkami Turie-Poluvsie je trasa plne pokryta signalom v celej sieti vratane zeleznice az do Rajca..
Reply on: tr3mp #4690:
Bohuzial, trend nespeje tymto smerom, naopak, uz sme mali 2 rokovania z iniciativy zeleznic, kde hladali moznost, ako cestovny velky papierovy listok poskladat tak, zby sa dal oznacit v oznacovaci v Rajeckej Anci. Chcu predist tomu, aby sa na v podstate 3 dni platny zeleznicny CL cestujuci nevozil este dalsie 2 dni na useku Zilina-Rajec. Zatial sme im to vyhovorili, lebo takyto pripad je skutocne extremny a moze nastat vlastne len teoreticky.
Reply on: Juraj #4693:
A nedalo by sa to urobit s papierovymi casovymi listkami (10 min., 30 min.)? Odpadla by buzeracia cestujucih, bolo by to spravodlivejsie, najma na kratsie trasy a k "zneuzivaniu" by nemohlo dojst (listok by mal len obmedzenu platnost).
Reply on: Jakub #4689:
V tomto pripade vobec nejde o princip spravodlivosti, ale o princip nezatazovat extremne neumerne cestujuceho. Tak ako je nutne aspon nahrubo rozlisit cenu medzi malym a velkym jogurtom, aj v doprave je aspon nahrubo rozlisene cestovne do 5 a nad 5 zastavok.

Je samozrejme, ze sa to da aj presne a uplne spravodlivo.

1/ Nastupom prednymi dverami a predajom listkov ako na SAD presne podla km alebo zastavok, ale uznas, ze toto nie je to prave orechove.

2/ Oznacenim cipovej karty nielen pri nastupe, ale aj vystupe z vozidla, kde elektronika presne odpocita pocet zastavok /system check-in-check-out/. Ale kedze uz jedno oznacovanie karty sa niekomu zda zbytocna buzeracia, k tomuto zatial nikto u nas nepristupil.

Takze ide o KOMPROMIS. A ako pri kazdom kompromise, vzdy ide o ciastocny ustupok jednej aj druhej strany. Zo strany DPMZ tu ide, ze nemame uplne presne zaplatenu prepravu podla zastavok alebo vzdialenosti, co strany cestujuceho zas o nutnost oznacovat kartu, ale podstatne jednoduchsiu iba 2 pasmovu tarifu.
Reply on: Jozef #4682:
Mam projekty tohto privadzaca u seba, na stretnuti iMHD budu k dispozicii.
Juraj, aky dosah ma ta digitalna radiosiet vo vozidlach? Da sa s tym v pohode komunikovat aj napr. v takej Z.Lehote alebo v Zastrani?
Reply on: Juraj #4686:
Uvedené hľadanie súvislostí s cestovaním zadarmo na trase Žilina - Bratislava pri zakúpení lístka Rajec - Žilina je podľa môjho názoru značne nepresný. Správnejšie porovnanie by bola situácia, že cestujúci by si kúpil napr. mesačný lístok v hodnote 30 x bežný spiatočný lístok na trasu Bratislava - Žilina a potom by už železnice nezisťovali, či ide na uvedenej trase aj desať krát za deň. Tvoja železničná analógia zodpovedá situácii, že by si cestujúci v Žiline kúpil lístok jednorazový lístok na MHD do päť zastávok a za jeho cenu by cestoval po celej žilinskej sieti celý deň. A to tu, myslím, nikto nenavrhoval.
Reply on: Juraj #4686:
Lenze toto prave aplikuje DPMZ. Nastupim v Zavodi na zast. Pod Hradiskom, zaplatenu cestu mam do centra na Hurbanovu, co je 7 zastavok za 12 Sk. Ale az na konecnu v Zastrani sa uz mozem vozit neobmedzene zadarmo, aj ked je to dalsich 11 zastavok... Je to minimalne nepomer, ked 5 zastavok je za 10 Sk a trebars aj 18 je za 12 Sk. Naklady na vacsiu vzdialenost nie su priamo umerne vzdialenosti (iste fixne naklady), ide vsak o ten princip spravodlivosti a nedavat nieco zadarmo...
Reply on: marek #4668:
Ako to tu /podla mna spravne a z informacneho hladiska logicky/ niekto predverom napisal, zatial sa v DPMZ pouzivaju bocne tabule neelektronicke. Pri objednavani vozidiel sa samozrejme objednava kompletna sada tabul a potom sa ta bocna pouzije na ine vozidlo ako celna tabula.

Samozrejme, raz nastane chvila, ze uz budu vsetky vozidla vybavene celnymi aj zadnymi elektronickymi tabulami a potom bude treba rozhodnut, co dalej. Uz su vyvinute aj bocne obojstranne tabule, kde je mozne nielen z vonkajsej, ale aj z vnutornej strany zobrazit informacie presne rovnakym sposobom ako dnes na foliach na HPS doskach, ale maju este svoje muchy a du este drahe. Ale casom sa to urcite zlepsi a aj bocne tabule budu postupne v Ziline elektronicke.
Reply on: Miro #4672:
Zilina nie je vynimkou, vo VSETKYCH mestach bohuzial pocet cestujucich klesa. Jedina vynimka bola v roku 2004 Ostrava, kde sa im prvykrat po dlhych rokoch podarilo pokles zastavit a pri cca dvoch stovkach milionov cestujucich dokonca zaznamenali narast asi o 180 tisic. Kvapka v mori, ale je!
Reply on: Kami #4670:
Tieto detailne informacie nedam na net, ale budu podrobne na desatiny percenta k dispozicii ucastnikom na najblizsom stretnuti iMHD.

Zatial sa mimoradne vazne uvazuje, dokonca uz aj pripravuje zavedenie prestupnej tarify. Alternativy som popisal pred par dnami.

Na Vladimira som mal po dlhej dobe osobne stastie pred tyzdnom v stredu, bol cely den v Ziline. Aj tak sme nestihli uplne vsetko predebatovat, dokoncime to na spolocnom stretnuti iMHD.

S volnym cestovanim cez sedla sa zatial neuvazuje, ale pisal som, ze toto je na rozdiel od inych zadarmo-socialistickych napadov tema, o ktorej sa da debatovat, dokonca, ze sa takato varianta v buducnosti neda uplne vylucit.

Kludne by ju mohli aplikovat napriklad aj na zeleznici. Ked by chcel ist nejaky obcan Rajca vlakom do Bratislavy, kludne by si cez sedlo mohol kupit listok len z Rajca do Ziliny a potom do Bratislavy by mohol cestovat neobmedzene zadarmo... Lebo podla niektorych predsa ten vlak aj tak do tej Blavy ide poloprazdny a nejaka jazda navyse zeleznici nezvysuje naklady...
Reply on: Jozef #4680:
V Kortrijku bola vtedy /a bude urcite na jesen aj tohto roku/ specializovana svetova vystava autobusov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.