Ja viem, ze nikto z DPMZ neposiela 7 revizorov kontrolovat 1 linku, ved som napisal, ze sa rozvazali do sluzieb, kedze po ceste postupne vystupovali ? .
Pre čiernych pasažierov je najbezpečnejšia linka 8, kde revízori robievajú celé kolečká od konečnej po konečnú. "Nebezpečným" úsekom je aj Hurbanova - Polícia pre všetky linky. Naopak pri ceste Polícia - Hlinská som ich stretol za 2 roky len 2 krát.
no neviem, zase co mam ja skusenosti, tak na L 1 ma kontrolovali najcastejsie revizori zo vsetkych ostatnych liniek, dokonca sa mi stalo, ze vo vozidle bolo viac kontrolujucich revizorov , ako cestujucich:-)
Keď idú revízori z Kvačalovej DP, kde doniesoli tržbu domov alebo idú revźori zo školenia alebo nastupujú do služby, to neznamená, že sú v tom danom okamihu v predpísanej službe a akurát im niekto v DP predpísal, že 7 osôb bude kontrolovať naraz spoj na L1. Okrem iného ako sa majú revízori dopraviť z DP, keď tam premáva len L1? Nemusíš sa obávať, že L1 je pre čiernych pasažierov najnebezpečnejšia, lebo aj tak každý išiel z DP za svojim cieľom.
Historický kalendár:
1.7.1996 – Bola slávnostne otvorená nová trolejbusová trať od centrálneho okruhu cez Hliny na sídlisko Solinky a trať cez Ul. Vysokoškolákov na Vlčince. Na nových tratiach začali premávať trolejbusy na linkách 4 a 5 medzi sídliskami Solinky a Vlčince. Mesto Žilina vybudovalo z vlastných zdrojov uvedené stavby, vrátane tretej napájacej meniarne. Novú trolejbusovú trať prešiel po slávnostnom otvorení zo zastávky „Polícia“ cez Hliny na Solinky trolejbus Škoda 15Tr #228.
1.7.1998 - Bola zriadená druhá okruhová nočná linka č. 51, ktorá premáva od železničnej stanice na sídlisko Hájik.
No a ostatní mohli aj doteraz prestupovať na zastávke Hálkova / Žilina - Zariečie, kade ide kopa trolejbusov a autobusov, a to za rovnakú cenu, ako teraz na zastávke Solinky ?
7 revizorov v jednom spoji, to som este nevidel ☺ . Zrejme sa rozvazali do sluzieb, lebo po ceste postupne vystupovali. Linka c. 1 je z pohladu cierneho pasaziera suverenne najnebezpecnejsia ?
Pre tých, čo môžu využiť L2 alebo L22 bez prestupu, je stále výhodnejšie prestúpiť v Bytčici, pretože Bytčica je v ďalšom pásme, a teda cestovné tak vyjde lacnejšie, napr. pri ceste do Rajca je to rozdiel 4,- Sk na základnom cestovnom ?
T-bus e.c. 238 ma poruchu na najzadnejsich dverach, otvara sa len polovica.
A-bus e.c. 58 ma zase zrejme nieco s predymi dverami, lebo cestujucim, ktori sa cez ne pokusali vystupit, povedal "Dozadu prosim".
25.4.2003 sa stretli zástupcovia mesta Žiliny, Rajca, spoločností SIRS, ZSSK a DPMŽ, kde sa dohodli na vytvorení integrovaného dopravného systému. Prvým výsledkom spolupráce bola koordinácia spojov MHD linky č. 2 a vlakov ZSSK počas letných prázdnin. Cestujúci zo Žiliny tak mohli cestovať do Rajca a Rajeckých Teplíc a bez zbytočného čakania prestúpiť v železničnej stanici Bytčica z autobusu na vlak a opačne.
Po otvorení zastávky Žilina-Solinky stratila zastávka "Bytčica, stanica" na L2 opodstatnenie, lebo významný prestupný bod z Rajeckej železnice na MHD sa presunul a bude na autobusovej zastávke "Rajecká, mliekareň" a hlavne na blízkej trolejbusovej zastávke "Smreková". Z tohto jednoduchého dôvodu DPMŽ zrušil spoje na L2 v SO-NE z Fatranskej o 9:35, 17:42 hod. a z Bytčice o 17:16 a 18:16 hod., ktoré premávali k železničnej stanici Bytčica k vlakom.
ja len doplnim Vlada- pre zaujimavost v Presove je tym striedacim miestom pre vodicov zvycajne najfrekventovanejsia a zaroven aj najdostupnejsia zastavka TROJICA v centre Presova!
Historický kalendár:
29.6.2004 o 19,20 hod. prišli do Žiliny prvé dva nízkopodlažné autobusy Karosa City bus 12M v mestských žlto-zelených farbách. Dostali evidenčné čísla 08 a 09. Tretie vozidlo prišlo v septembri a dostalo evidenčné číslo 10. Nízkopodlažné autobusy začali premávať na linkách 21 a 28 a tretie vozidlo na linke č. 22.
Citybus: neviem, či to niekto pocítil rovnako ako ja, ale pri Citybusoch som zaznamenal jeden úkaz - vodiči týchto vozidiel brzdia akosi razantnejšie, než vodiči iných typov vozidiel. ?
rovnako v Londýne sa vodiči menia na trase - niekedy to robí problém, lebo vozidlo je zavreté, prvý vodič musí uzavrieť odpočet, vytiahnuť kasičku s peniazmi a zbaliť si veci a druhý naopak sa prihlásiť do strojčeka, otvoriť kasičku a rozložiť si vace, takže sa mi často stávalo, že spoj tej istej linky, ktorý išiel 15-20 min po tom, v ktorom som sedel ma jednoducho predbehol... ?
zoZa