Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vlado #4029:
ctaj 22.12.2004 14.05 #2365
Neviete mi niekto povedať, akým spôsobom funguje prepínanie výhybiek na vedení? Veľmi by ma to zaujímalo a ja na to nemôžem prísť.
Dnes som sa bol pozrieť na konečnú zastávku Kamenná, ZVL, kde od pondelka nebude obsluhovaná uvedená zastávka. Časť areálu v ZVL bol predaný súkromnej firme, ktorá má v priestore bývalého otáčania nové oplotenie pozemkov. Pred areálom ZVL nie je vybudovaná nijaká otočka pre autobusy. Prednedávnom sa autobusy otáčali cúvaním k bráne VURAL-u, ale ak tam bolo pristavené auto pred bránou, tak autobus sa už nemohol otočiť. DP musel riešiť túto nepríjemnú situáciu a to tak, že autobus bude premávať po predposlednú zastávku Kamenná, Prius. Riešenie by sa našlo, ak by multimilionári vlastniaci drahé objekty a firmy v blízkosti, prispeli na vybudovanie otočky na niektorom z priľahlých pozemkov. Tento problém tam bol už dlhší čas a je pravdepodobné, že majiteľov firiem voziacich sa na drahých autách nezaujíma doprava zamestnancov v tejto časti priemyselnej zóny.
Juraj:
V tesnej blízkosti meniarne na Bajzovej ulici sú vykonávané rozsiahlejšie zemné práce, ktoré súvisia s nejakou väčšou stavbou. Sú tam poodkrývané silnoprúdové káble, ktoré nepatria k meniarni. Je tam ale poodkrývaná a dokrivené zemniaca pásovina, ktorá patri meniarni. Z tých rôznych koncov pásoviny neviem posúdiť či nie popretŕhaná, prípadne z koncov pásoviny poodtŕhané zemniace dosky (ak tam boli). Bolo by dobré, aby sa tam chlapci z montážneho auta zastavili a zemné práce pri meniarni pravidelne kontrolovali.
Reply on: 1018 #4023:
Áno, muselo to byť veľmi zaujímavé. Nie je to všedný zážitok. Napriek tomu, že taká možnosť existuje, vodiči trolejbusov ju používajú len v maximálne nevyhnutných prípadoch a niekedy ani vtedy. Akoby jej nedôverovali. Spomínam si ako som pred pár rokmi v podobnej situácii na Hlavnej ulici v Prešove pozeral na vodiča, ktorý si nevedel dať rady s obídením prekážky. Viem si predstaviť, aké čudné mu muselo pripadať, keď po chvíli k nemu podišiel neznámy chlapec a poradil mu, aby prehodil zberače na protismernú stopu, prepol príslušnú páku a bezpečne prešiel. Akokoľvek, poradiť si dal a problém zdolal 🙂
Reply on: 1018 #4023:

To muselo byť veľmi zaujímavé, to sa každý deň nevidí. Treba oceniť šikovnosť vodiča.
Ale mediami prebehlo, ze regionalne trate pojdu do posobnosti VUCeciek. To by sa zmenila situacia.
Vcerajsia vcelku zaujimava prevadzkova situacia:
Bolo cca 11:40, trolejbus linky 15 ev.c 212 stupal v smere od Fatranskej na Velky Diel. Nakolko v tejto casti prave ukladali cerstvy asfalt, bol nuteny ist v opacnom prude (premavku riadili robotnici - pustali auta striedavo z oboch smerov). Problem nastal v urovni zastavky Zilinska univerzita, kde trolejove vedenia zachadza do zastavkoveho pruhu. Vodic trolejbusu pomalou jazdou prechadzal tymto usekom ale bolo jasne, ze palice taku vzdialenost nezvladnu a vyletia. Tak sa aj stalo. Nakolko ale vedenie bolo velmi daleko a naviac sa pod nim parilo z cersteho asfaltu, vodic trolejbusu sibalsky bez vahania prelozil palice na opacnu protismernu stopu, pohol sa a nasledne po navrate do svojho prudu ich opaet prehodil na svoju. Zaujimave bolo, ze v protismere stal trolejbus linky 5 a cakal, kym mu 212-tka uvolni trolejovu drahu 🙂 Nielen ja, vsetci cestujuci, ale aj revizorky - vsecti sme na to cumeli ako teliatka na malovane vratka ? ?
Reply on: Miro #4017:

Regionálny integrovaný dopravný systém (RIDS) v Žiline bol oficiálne spustený 7. novembra 2003 podpísaním Zmluvy o vytvorení, prevádzke a rozvoji regionálneho dopravného systému, ktorú podpísali okrem iných aj zástupca SAD. Dnes možno koštatovať, že z istých príčin potichu z tohto projektu odišla SAD Žilina, čiže o nejakej koordinácii železničnej a autobusovej dopravy sa už nedá hovoriť. Súčasťou dopravného systému zostal DPMŽ a Železničná spoločnosť Slovensko. Táto spoločnosť však pozastavila dopravu na tejto trati pred dvoma rokmi, nemala záujem o dopravu a bola do projektu vtiahnutá. Železnica nebola ani iniciatorkou projektu. Aj dnes je hlavná ťarcha na DPMŽ, ktorý okrem iného železnici po celom úseku železničnej trate osadil predajné automaty na cestovné lístky, ktoré aj vlastnými zamestnancami udržiava.
Re: Jozef, Jakub: Jedna sa o prelozku dvoch zabezpecovacich a jedneho siloveho kabla. V blizkosti zastavky (cca 200m juzne), bude pilier mimourovnovej krizovatky, ktora bude sucastou pripravovaneho dial. privadzaca Zilina-L.Lucka. A aby to nebolo jednoduche, je tadial trasovana aj nova kanalizacia, pre celu Rajecku dolinu. Mame sa naco tesit. Zel. priecestie pri budove Vahostavu, bude pri pracach na pretlaku neprejazdne. ?
Reply on: zilincan #4018:

Toto nie je stránka DPMŽ. Keď si sa prihlasoval, tak si si to tam mohol prečítať. Pre Tvoju informáciu, každý cestujúci by mal oboznámiť s Prepravným poriadkom mestskej hromadnej dopravy v Žiline, prípadne aspoň časti o Právach a povinnostiach cestujúceho. Môžeš si ho prečítať na stránkach DPMŽ. Ak zistíš, že si dodržal všetky podmienky prepravného poriadku a pokutu si dostal neoprávnene, môžeš sa sťažovať v DPMŽ.
Miro: v relácii BB - Brezno je situácia s počtom spojov obdobná... Možno je to tiež spôsobené tým, že veľa autobusov musí ráno ľudí doviezť do mesta a potom sa musia vrátiť skôr, ako začne poobede návrat cestujúcich do dedín...
Vazeny pan Popluhar. Ak su pravnici dopravneho podniku rovnako schopny, ako ste vy riaditel, necudujem sa potom novemu trendu pokut pre studentov strednych skol v Ziline. Prajem Vam este vela stastnych rokov v kresle riaditela
Reply on: Papyr #4016:
Áno, je to úplne nevídané a neslýchané, že sa na Slovensku zriaďuje ÚPLNE NOVÁ železničná zastávka! Snaha o jej zriadenie tu bola snáď už pred 20 rokmi a teraz sa to podarilo. Len keby sa podarilo aj koordinovať železničnú a autobusovú dopravu smer Rajec. Teraz to vyzerá, ako keby si konkurovali. Je mi ako fanúšikovi železnice smutno, keď idem do/z Bytčice a vidím, že autobusov SAD ide tým smerom okolo obeda snáď desať za hodinu takmer prázdnych ❗ a vlak ide naposledy pred siedmou ráno a potom až niekedy poobede!
Reply on: Jozef #4010:
Z precitaneho vyvodzujem, ze sa jedna o uplne novu zastavku. Tak k tomu Ziline srdecne gratulujem a dufam, ze vlaky budu jazdit k plnej spokojnosti cestujucich 🙂
Reply on: Jakub #4014:

To som si ani neuvedomil, bohužiaľ zajtra som na služobnej ceste mimo Žiliny.
Reply on: Jozef #4013:
No ale to by si mal ist zajtra, lebo oficialne ta zmena plati az od 23.5., ale L 26 nepremava cez vikendy, takze zajtra mas poslednu snacu. Ja tam mozno pojdem pozriet cez vikend, ak budem mat cas.
Reply on: Jakub #4012:

Fotky nejaké odtiaľ mám, počkám kým tam bude ešte prístrešok a automat na cestovné lístky. Chcel som ísť ešte pofotiť posledné okamihy na Kamennej, ZVL, ale je mizerné počasie. Snáď sa už čoskoro vyčasí.
Reply on: Jozef #4010:
Skor asi nejaky zabezpecovaci, lebo rozkopane je to aj pri priecesti na ul. Kamennej aj dalej smerom do mesta. Predpokladam, ze mas odtial uz fotky a ze nam ich admin umozni coskoro vidiet, som totiz lenivy tam ist ? .
Reply on: Jozef #4010:
Dátum poskytol Juraj. Hádam sa nezmýlil. Ak aj náhodou áno, novinku môžeme aktualizovať. Ale musíme mať istotu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.