Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Jozef, vidím, že článok o rozlúčke s martinskými Ikarusmi si už objavil. ? Ostatným odporúčam www.mojmartin.sk
Reply on: Jozef #3906:
Len doplním, že sa jedná o vozidlo #71.
Reply on: Jozef #3906:
vcera na Exprese v spravach spominali, ze toto vozidlo sa nezosrotuje, ale zachova sa pre muzealne ucely, vraj pre nejaku zbierku hist. autobusov, ale nekonkretizovali aku.
No ty kosko, nomálne čumím akéže novoty nastali za ten víkend. ?
Reply on: marek #3905:

Na rozlúčkovej jazde premával Ikarus 280, MT-725AU.
ja som bol dnes bohuzial v brne....
a ktory Ikarus jazdil?
Reply on: Jozef #3903:
fotografie mozes poslat, spravime update.
Dnes bola v Martine "Rozlúčková jazda" kĺbového autobusa Ikarus 280 za širokej účasti občianskej verejnosti, priaznivcov MHD, rozhlasu a televízie. Autobus premával bezplatne každú hodinu na okruhu zo sídliska Ľadoveň do Vrútok ako L10 a späť ako L11 cez Záturčie a Podháj. Po 28 rokoch prevádzky odchádza navždy tento typ kĺbového autobusa do histórie. Poslednú jazdu využili rodiny s deťmi, stredná generácie, ale aj skupinky dôchodcov a mládeže. Väčšinou bol autobus plný ako v časoch svojej najväčšej slávy, keď prevážal stovky cestujúcich v tejto bývalej strojárskej aglomerácii. Aj dnes mnohí na toto spomínali a kládli si otázku či bude dostatočná náhrada medzi Martinom a Vrútkami len Karosami B 952. Mám dojem, že kĺbové autobusy na tejto frekventovanej trase budú chýbať. Za takúto peknú akciu, ktorú pripravila SAD Žilina ako vykonávateľ MHD v Martine a vo Vrútkach možno len poďakovať. Fotografie z uvedenej rozlúčkovej jazdy mám k dispozícii.
Dnes rano v spravach na radiu expres (9.00) bola zmienka o poslednej jazde martinskeho Ikarusu. Mal som dojem, ze to citaju odtial 🙂 😉
Ďalší prístrešok je už aj na Mostnej,pri garážach,smer Solinky.
Juraj:Odkial ste vlastne dopratali to RTO-cko?Inac,je paradne,to bude krasa ked sa zrestauruje,fakt klobuk dole,ze si ho nasiel! ☺
Reply on: Jakub #3898:
Aha, vidis... sorry... prilietam sem len uchytkom a nemam to ani kedy poriadne citat. Vdaka.
Reply on: Juraj #3897:
To som ti vcera vecer poslal ja ? .
Reply on: Jajcaj #3894:
Uz som tvoj email s tipmi dostal, dakujem.
Reply on: Juraj #3869:
A má už ŠPZ? Alebo tie 4 km prebehol načierno? ?
MUDr. Vševedko Samofandivý

MUDr. Vševedko Samofandivý

Reply on: Juraj #3893:
Vďaka, už som vyňuchal podľa fotografií. Antabus vyzerá veľmi zachovalo, tak prajem veľa šťastia a úspechov!
Tie svetla na anom asi pravdepodobne nebudu povodne, ale uz neskorsie menene. Vyzera to tak, ze ked uz RTO bezne nejazdili, tak povodne RTO svetla sa uz tazsie zhanali, ako tieto Jelcz-ove ...

To ze ma stvordielne dvere je tiez vyborne. Paradoxne, hoci tychto "stvordielnych" RTO jazdilo v Ceskoslovensku velmi vela, bola to jedna z najbeznejsich variant a vidno ich skoro v kazdom filme zo 70-tych rokov - ako historicke vozidlo ich je zachovanych MINIMUM, co je skoda. (Skoro vsede maju dialkovy LUX ? a ak aj maju CAR, tak je to vacsinou dvojdielnodverova verzia) Videl som len jednu takuto, aj to niekde v CR.

Preto ja osobne si myslim, ze by bolo najlepsie rekonstruovat vozidlo v povodnom stave ako je, nater najlepsie klasicky s modrymi pruhmi ...
(to uz ale zavisi od majitela ...)

No a prave pre tuto verziu RTO bolo najtypickejsie pripajanie vlekov PO-1, takze ...

Nech to je a bude uz akokolvek, kazdopadne je super, ze sa vozidlo podarilo zachranit, drzim palce pri jeho renovacii ...

Juraj: Co sa tyka nejakej schpnej vlecky PO-1, pisal som to ja na www.mestskadoprava.sk. Pokusim sa este poobzerat, mam este nejake tipy, tak pozistujem a dam vediet ...
Reply on: Dr.Vševed Samofanda #3886:
Vzduchove stvordielne.
MUDr. Vševedko Samofandivý

MUDr. Vševedko Samofandivý

Reply on: Jozef #3889:
Hmm, štvordielne, to by nasvedčovalo Š706RTO CAR ale tie vystrčené svetlá sú zase poznávacím znakom Jelcza - aj keď nejaká úprava za prevádzky je možná - napr. pražské Jelcze sa hneď po uvedení do prevádzky rekonštruovali na svetlá Hella v rovine plechov, ako mali aj originál RTO.
ad Juraj:
Nevedel som, ze martinska mhd vedie v najmensej spotrebe nafty...
Raz som aj pocul, ze sa vodic rozprava s kamaratom o tom, ze maju jazdit co najuspornejsie, len pre mna ako cestujuceho sa tu vynara otazka, ci najuspornejsie je pre mna aj casovo prijatelne.....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.