Dnes bol nejaký čierny deň v MHD. Typické aprílové počasie, silné a krátke lejaky sa striedali so slnečným počasím. O 16.30 hod. išli hneď za sebou po Tajovského ul. smerom na Solinky tri kĺbové trolejbusy. Pri nemocnici som stretol na L3 ďalší trolejbus #242 s reklamou obchodu BENO, ktorý tadiaľto nepremáva. Pred križovatkou ulic 1. mája - Predmestská od žst. bola ešte o 16,37 hod., ako tu už bolo spomínané, dopravná nehoda. Trolejbus #238 na displeji svietil nápisom "dopravná nehoda", mal vytiahnuté zberače a autobus #03 sa ho snažil obísť. Dúfajme, že nebol aj ten súčasťou nehody. Pred 17. hod. sa uvedený priestor uvoľnil.
Dnes okolo 15.50 doslo k dopravne nehode na krizovatke ulic 1. Maja - Predmestska. Bol tam nejaky skrizeny trolejbus, asi 15 minut MHD nepremevala oboma smermi. Neviem viac, lebo bol silny lejak. Co bolo zaujimave, ked som konecne nastupil na Stefanikovom nam. do L7, na oznacovacoch svietil napis "off" a na listok mi vyznacilo 18000000??, cize okrem dna v roku ziaden relevantny udaj. Potom naskocilo na displeji 7:30 a co je este zaujimavejsie, na zastavke Halkova bolo 7:28. Este tam aj postavali revizori, ale nastastie nenastupili, ktovie, co by na to povedali...
vcera o 18,20 sa na zastavke Tbusov smer Vlcince na zst. odohralo zaujimave divadielko. Ja som okolo len prichadzal, vsimol som si, ze ide namiesto Tbusu Abus ako linka 4. Motor vypnuty, bus plny, vodic za volantom a pri prednych dverach nejaky sibnuty pan pre ktoreho prisli mestsky policajti, potom aj zeleny...
O co tam islo? ta stvorka meskala zo stanice asi 12 minut....
Honim si ho na konecnej. Pri pohlade na Škodu 15Tr mam erekciu. Prechadzam dalej. Postupne ako vidim B932 a B952 to prichadza! Ked pocuvam zvuk karosy B741 zacinam sa dostavat do toho, ked tu zrazu prichadzam pred Citibus a ejakulujem! aaaaaaaaaaaaaaaaaaach
Včera som bol svedkom zaujímavej situácie: chodci čakali pred priechodom, mali červenú a autobus MHD prichádzajúci z voľného smeru zastavil a vodič pokynul chodcom, aby prešli.
Tak som v rozpakoch, ako to zhodnotiť? Veď ten vodič vlastne nahovoril tých chodcov na porušenie zákona o cestnej premávke.
Asi dvadsať metrov odtiaľ stáli dvaja zelení jastrabi, ale mali iné úlohy, takže toto si nevšímali.
Historický kalendár:
26.4.1949 - Dopravný podnik mesta Žiliny bol založený a zapísaný do obchodného registra 26.4.1949 s účinnosťou od 1.1.1949 a MHD začal prevádzkovať od 28.10.1949. Od roku 1958 – 1962 prevádzkoval aj lodnú dopravu s loďou Žilina na Oravskej priehrade.
Na stránke DPMŽ je uverejnené, že Dopravný podnik mesta Žiliny bol založený k 1. 5. 1949, mestskú hromadnú dopravu začal vykonávať od 28. 10. 1949.
Historický kalendár:
25.4.2003 sa stretli zástupcovia mesta Žiliny, Rajca, spoločností SIRS, ZSSK a DPMŽ, kde sa dohodli na vytvorení integrovaného dopravného systému. Prvým výsledkom spolupráce bola koordinácia spojov MHD linky č. 2 a vlakov ZSSK počas letných prázdnin. Cestujúci zo Žiliny tak mohli cestovať do Rajca a Rajeckých Teplíc a bez zbytočného čakania prestúpiť v železničnej stanici Bytčica z autobusu na vlak a opačne.
Cestovné poriadky zatiaľ všetky aktualizované neboli. Je to spôsobené tým, že stále nemám prístup na internet. Od jedného známeho som však dostal ponuku na pomoc a tak verím, že v utorok budú všetky zaktualizované. Pravidelným užívateľom sa samozrejme za omeškanie ospravedlňujem.
Ale nám zredukovali spoje. Odchody z prím časti Bytčica sú v ranných hodinách po viac ako hodine. Toš, represálie zo strany VÚC postihli aj nás nielen v zmene tarify.
Myslím si, že nával bude v prvých dňoch po otvorení. Niečo podobné, čo sme zažili začiatkom roka pri bláznivých dňoch Carrefouru, keď autá upchali komunikácie a MHD prestala fungovať. Neskoršie sa ľudia rozptýlia na nákupy po "svojich" hypermarketoch. Tým nechcem zľahčovať negatívny vplyv automobilovej dopravy v tomto priestore a ťažkosti MHD, ktoré určite budú. Predpokladám, že zastávka sa nebude premenovávať, lebo súčasťou alebo pozostatkom námestia sú aj ostatné priľahlé budovy.
Môžeme sa s ňou zaoberať v kontexte s jej vplyvom na MHD. Napr. myslíte, že súčasťou výstavby bude rekonštrukcia zastávok MHD ? Okrem toho ich bude treba premenovať, keďže námestie zanikne. Ale ako som už písal v minulosti, viac sa obávam toho, že trolejbusy a autobusy sa na spomínané zastávky najmä v dopravnej špičke ani nedostanú kvoli zápcham.
Žilinská verejnosť sa stavia s odporom k výstavbe auparku na uvedenom mieste. Nedávno na Štúrovom námestí spílili 152 stromov a 478,9 m2 listnatých a ihličnatých kríkov. Z tohto dôvodu sa osobne a myslím že aj ani ostatní, nebudeme s touto nechcenou stavbou zaoberať.
Majo