To vobec nie je taka jednoducha zalezitost. Robime s diplomantkou Zil.univerzity na to diplomovu pracu, ktora este nie je hotova a ma uz 73 stran... Uplne VELMI ZEDNODUSENE sme sa zatial dopocitali do vztahu, ze z dvoch ukazovatelov "mensi berie". Tie dva ukazovatele su:
1/Pocet vozidiel na linke
2/Dlzka trate v km, pod ktorou bude jazdit duobus /alebo ktoru by bolo treba dobudovat, aby tam mohol jazdit trolejbus/.
Vztah je nelinearny, ale velmi zjednodusene: Ak na linke, kde teraz jazdi autobus, treba pre plnu trolejbusovu linku dorobit 4 km troleji a jazdia tam na linke teraz 3 autobusy, 3 je menej ako 4, tak sa tam oplatia duobusy.
Naopak, ak na linke jazdia 4 autobusy /buduce duobusy/ a treba dostavat pre plnu "trolejbusaciu" 3 km troleji, 3 je menej ako 4, teda sa oplati trat dotrolejovat.
Prepocet je pre realnu prevadzku, samozrejme neplati pre experimenty "my to mame prvi, tak je to urcite dobre"...
Treba si uvedomit, ze sa nehra o fazulky... klbovy duobus /napr.25Tr vychaza na 18 milionov Sk /!!!!!!!/, za co sa daju kupit 4 solo autobusy rady 900 alebo postavit 4 slusne rodinne domy...
Nielen pritomnostou je clovek zivy... Narod, ktory si nevazi svoju minulost, nezasluzi si ani dostojnu pritomnost. Technicka /a zvlast dopravacka/ historia ma tiez svoje miesto a v "stastny datum 13-teho ju naplnila aj Zilina, ked sa posledny z existujucich muzealno-historickych /pojazdnych!!!/ autobusov na Slovednsku dostal do nasho mesta. /aktualne foto na MD/
Prodloužení trolejbusu k "Cintoríinu" nemusí vyžadovat stavbu trolejbusové tratě. Stačí zakoupit vozidlo s bateriovým pohonem nebo přídavným spalovacím motorem. Jízda mimo trolej je o něco pomalejší, ale na krátkou vzdálenost při minimálním počtu spojů plně postačuje. Cena vozu se asi bude rovnat stavbě tratě ale navíc budete mít nový nízkopodlažní trolejbus.
Funguje to tak v Hradci Králové - jediný vůz s přídavným motorem na lince 1 jezdí 2 zastávky za Nový Hradec Králové bez trolejového vedení (interval v prodlouženém úseku cca 60 minut). V Plzni při povodních před dvěmi lety jezdily trolejbusy na spalovací motor kvůli zapavení měníren trvale několik dní.
Přídavným spalovacím motorem lze nahradit také nákupy nových autobusů, které Žilina potřebuje pouze jako záložní pro případ výluk trolejového vedení. Trolejbusy s dvojím pohonem lze operativně přesouvat tam, kde jsou kvůli výlukám potřeba.
Kĺbová Karosa #110 je celá žltá, predtým mala ešte klasický červeno-biely náter. Zatiaľ bola videná len v depe, viď príspevok #3639 a fotku http://mestskadoprava.sk/diskusia/files/_110_516.jpg . Že by mohla jazdiť ako školský bus, je zatiaľ nepotvrdená hypotéza ?
Takmer potichu bola odstránená celovozidlová reklama na týždenník LIVE na trolejbuse Škoda 14Tr #218. Táto reklama skončila aj v iných mestách. Ako už spomínal Valec, vozidlo premáva v mestskom nátere. Táto reklama bola nezvyčajne dlho na trolejbuse. Cestujúci si zo začiatku nevedeli zvyknúť na túto reklamu, postupne sa stala samozrejmosťou na L5/15. Nedávno sme ju ešte videli počas víkendu aj na L3, kde zvyčajne premávajú len kĺbové trolejbusy. Dúfajme, že sa objaví opäť niečo zaujímavé na vozidlách. V Žiline sú na kĺbových trolejbusoch miestne celoplošné reklamy spoločností SSIM a obchodu BENO. Reklamu na týždenník "Kam do mesta" neviem posúdiť, či nie je aj v iných mestách. Ak bude možnosť vkladať fotografie, tak ich radi uverejníme.
Bol to Valec v príspevku #3654. Mal na mysli kĺbovú Karosu #110, ktorá bola nedávno prelakovaná celá na žlto. Bola to ona? Nebola to tá známa krátka Karosa od SAD, ktorá tu už nejaký ten piatok jazdí a stihla byť už aj ukradnutá?
Niekto sa tu pýtal na možnosť fotografovania školského autobusu. Dnes som ho videl asi o pol jednej odstavený na pravej strane cesty medzi zastávkami Smreková a Limbová.
Re #3675 Jakub:
1. Myslím si, že je nehoráznosť, ak MHD neobsluhuje celé mesto. Preto je nehorázne, že žilinskou MHD sa reálne nedostaneš na Nový cintorín. Vítam všetky snahy o znormalizovanie stavu.
2. Bolo vysvetlené, že náklady na trať budú minimálne. Výprava vozidiel sa nenavýši a i samotná stavba trate bude z "recycled" materiálov, takže ozaj prečo nie.
3. Neznášam, ale ozaj NE-ZNÁ-ŠAM posudzovanie dopravnej ponuky podľa toho, či je určené plne platiacim cestujúcim alebo cestujúcim uplatňujúcim si zľavu. To je ZVRHLOSŤ najvyššieho stupňa!
4. Dnes výnimočne plne súhlasím s Jozefom, pokiaľ ide o príspevok #3674.
Re #3696 Jozef: Ani sa nepokúšaj zastávať žilinského hlásenia zastávok MHD! Je totiž ukážkovým príkladom hlásenia, ktoré je nezrozumiteľné, intonačne a prízvukovo nesprávne + chyby sa nájdu aj v samotnom vyslovovaní zastávok (v živej pamäti máme ešte ono legendárne "spaňijolova").
Re #3703 Jozef: Hehe, práve teraz sa chystám ísť trochu pohádať do jednej nemenovanej firmy
Všetko je v poriadku, len webmaster po presťahovaní nie je ešte pripojený na internet. Podľa posledných informácii pripojenie bude čoskoro, a potom budú aj nové fotografie.
Možno Kia-Slovakia bude vyrábať nejaký minibus a predávať za nejakú ľudovú cenu. Corporácia Hyundai má skúsenosť s výrobou minibusov. Pozri stránku www.kia.com
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Miro