Re #3297 Jakub: Ak nepočítam domáceho (Juraj), tak sme tam boli štyria.
Re #3310 Jozef: No vidíš, tak si to poznač a budeme mať nabudúce o čom diskutovať. Alebo skús napísať p. Kováčovej, ona má predsa nastarosti grafikony, tak by ti mohla vedieť odpovedať aj na toto.
Na poslednom stretnutí s diskutujúcimi na pôde DP som mal priparavených niekoľko bodov do diskusie. Aj keď diskusia trvala 6 hodín, nie na všetky otázky mohlo byť zodpovedané.
V tomto prípade mi ide o pomenovanie zastávok, ktorých názov už nezodpovedá skutočnosti. V predchádzajúcej diskusii som už niektoré prípady spomínal.
- na Kamennej ceste je zastávka "Kamenná, Š.O.K. centrum". Táto zastávka bola pomenovaná podľa názvu obchodného domu. Tento obchodný dom odkúpila iná organizácia a terajší názov obchodného domu je "IDEA";
- dlhá ulica Mateja Bela na sídlisku Solinky sa rozdelila na dve časti a prvá časť z centra na ktorej je aj zastávka "Mateja Bela" má nový názov Mikovíniho ulica;
- dlhoročný názov zastávky "Kamenná, ZVL" podľa najnovších vydaní máp už leží na Štrkovej ulici;
- na konečnej linky 24 je názov zastávky "Priehradná", ale totožný názov zastávky, ale na inom meste, sa nachádza na L29 do Žilinskej Lehoty. Na zastávkach je vyznačený názov aj "Priehrada", ale na stránke DPMŽ sa stále vyskytuje jeden názov pre dve rôzne zastávky;
V tvojom prípade si spomínal spojenie Vlčince - Solinky, teda ak si sadneš do sedla medzi sídliskami Vlčince a Solinky pri kaplnke alebo na zastávke ŽU možeš trolejbusy počítať koľko ti prejde v špičke alebo v sedle. Všetko ostatné potom bolo len vykoštruované na dokázanie istej pravdy. Sídlisko Vlčince nie je pretiahnuté ako črevo s jednou ulicou, ale je pripojené na trolejbusovú sieť (nie trolejbusovú nitku) z troch smerov. Z toho vyplýva, že nie z každej zastávky sa môžeš dostať na všetky smery. Tvoje upresnenie, že bývaš v blízkosti zastávky Sv. Cyrila a Metoda prichádza, bohužiaľ, neskoro. Na niektoré otázky ti radšej napíšem, v prípade voľného času, na tvoj e-mail.
no ved tu ide o to "postasti" cely cas sa tu prave pozastavujem nad tym, ze po zokruhovani, by mohla byt doprava riesena uplne inak, tak ako to vyplyva so samotneho zokruhovania. preto som smutny, ze takyto vyznamny projekt je trvanim na starom sposobe organizacie dopravy uplne potlaceny.. napada mi narychlo takyto priklad: cele sa to podoba tomu, ze ma doma niekto kablovu televiziu a pritom stale prijima signal z anteny.. sice to zrni, ale ked sa postasti, tak niekedy je obraz pekny...
ano, aj takto sa to da povedat o com ale ide mne je, ze ked uz je raz vybudovane podla mna progresinve zokruhovanie, je maximalna skoda nevyuzivat ho a zotrvavat na starom principe...
v mojom pripade ide o spojenie zo zastavky Cyrila a Metoda, co je "hlboko" na Vlcincoch, ak to berieme od Soliniek... ze moje dojmy nie su neopodstatnene dokazuju prispevky od Papyra. Este chcem podoknut, ze mojim cielom nie je kydat na DPMZ, len ma ako obcana Ziliny zaujima jej vyvoj a rozvoj celeho mesta, na ktore som hrdy.
takisto, ak ides z Vlciniec na Solinky a spet, tak mozes vyuzit aj L2, staci len ak zbehnes zo sidliska na Rajecku, a pockas si na dvojku, teraz chodia dva klbaky a jedno solo, takze ak chytis klbak, nemusis sa slacit medzi davom ludi .., ale to plati jedine pocas spicky, inokedy L2 uz moc nejazdi..
..ale aj predtym si musel ist L4 cez cele mesto, takisto ako aj teraz , len teraz ak sa ti postasti, tak mozes ist aj inou linkou, ktora tam pride skor..., takisto mozes ist aj L5,15, ktora je nielen nato, aby previezla cetujucich z/do nemocnice a na Sturovo nam., ale aj cestujucich z Vlciniec na Solinky a spet..
v ziadnom pripade si take cosi nemozes mysliet, L7,17 nie je nosna linka, je to skor ucelova linka, presnejsie kombinacia ucelovej linky s klasickymi linkami (L4,6, a byvalej 7), normalne by jazdili k ZU nejake a-busove linky , pretoze v Ziline nie je prestupna tarifa, takze aby cestujucich previezli k zastavke Zilinska univerzita, boli by nutne dve a-busove linky. Jedna , ktora by premavala z Hajika cez Hliny az k ZU, a druha by premavala zo Zel.stanice k ZU. Ale bolo by dost zbytocne keby tieto linky stali len na par zastavkach..., pricom by jazdili po drahe inej linky. Preto je rozumnejsie aby zastavovali aj na ostatnych zastavkach, a ked idu po ceste kde je natiahnute trolejbusove vedenie, a takisto zoberu velku cast cestujucich v smere z centra na sidliska a spet, tak preco by nemohli jazdit ako t-busy?...., proste nevsimaj si tie linky.., casom sa to aj tak zmeni.. . vsak stvorky chodia stale.., tak pouzivaj tie.., neviem kde byvas, tak ti neviem poradit lepsie..
Papyr,Jan,Jozef (ŽD):Takže keď to zhrnieme,dospejeme k takémuto záveru:Mesto Žilina si vybudovalo zbytočne rozsiahlu a komplikovanú sieť trolejbusových tratí,ktoré v konečnom dôsledku predražujú prevádzku elektrickej trakcie v MHD,vyvolávajú existenciu zbytočných liniek,ktoré sú zavádzané len preto,aby ospravedlnili budovanie neustále nových trolejbusových tratí a preto,aby bola celá sieť používaná.To,čo vzniklo,je tzv. trolejbusodróm,ktorý síce vyvoláva záujem dopravných fanúšikov,tzv. šotoušov,z celého sveta,ktorí majú možnosť dosiahnuť sexuálne uspokojenie ale pre radových obyvateľov Žiliny znamenajú,najmä v kombinácii s dementnou tarifou,len odpor k MHD. Zato ale modelári v mierke 1:1 sú akiste úplne spokojní.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jan