Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #3249:
Dúfam, že pri vydávaní toho vlastného preukazu bude DPMŽ overovať pravosť toho prvého, najlepšie ak by mali databázu vydaných preukazov od Úradu práce.
Reply on: zoZa #3247:
V mnohých mestách majú zastrešené ulice??? Samozrejme, že som to kvôli srande preháňal.
Reply on: Valec #3245:
ale aj tak, myslim ze to moc dramatizujes, v mnohych mestach to tak maju..
Reply on: Valec #3245:
no vidis, ze to nikoho nenapadlo skor 🙂, ako si sam povedal, bolo by nam sveta zit..., uz by mi bolo jedno ake pocasie je vonku, a dost by som usetril aj na obleceni 🙂
Reply on: zoZa #3244:
A tiež by som tú strechu potiahol ponad celú cestu, aby tam ten sneh ani nenafúkalo a mohlo by byť v tých prístreškoch aj kúrenie. A keby zostali ešte nejaké tie miliardy, tak by mohli zastrešiť celú Žilinu. V zime by neboli problémy so snehom, namŕzaním troleja a keby bola v lete dobrá klimatizácia, to by bolo sveta žiť.
tak ma napadlo, ze ci by nebolo lepsie keby uz raz postavili poriadne zastavky, hlavne na velmi vytazenych zastavkach, najme na sidliskach takeho podobneho typu ako je napriklad autobusove nastupite v Ziline,..proste poriadna strecha (nemusela by byt zase tak vysoko, ako na autob. nastup.), ale dolezite je, ze by sa pod nu zmestilo ovela viac ludi ako na tychto malickych zastavkovych pristreskoch co su teraz. Taktiez by mohli byt aj podobneho tvaru, ako na vlakovom nastupisti, proste niekolko kolov a na nich riadna strecha, a k tomu more laviciek.. . Keby ta strecha pokryvala plochu az po cestu, a mohla by aj trochu precnievat, potom by nepadal pod zastavku sneh, a neboli by tym padom ziadne kopy snehu tam cez zimu, a netrebalo by ich odhrnat..
inac nevie niekto co je s automatmi ?... chybaju na Fatranskej, Obchodnej, jeden aj na Matici Slovenskej a takisto jeden na Hurbanovej..(pri Tescu), chybaju uz dlhsiu dobu.
Reply on: Valec #3241:
tiez si myslim ze to bude tak, ta biela budova v pozadi je dost zradna ☺ , ale vyzera na hotel Slovakia.
Reply on: Miro #3240:
No podľa tej budovy v pozadí by to mohlo byť na Štúrovom nám. Ten autobus vyzerá byť L28.
Reply on: Miro #3239:
Kvízová otázka: Ktorá zastávka je na obrázku?
http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_10/zvstr3.pdf
Priznám sa, že ja to neviem ?
Trolejbusová linka č. 16 sa používa ako špičková na rýchlu prepravu cestujúcich zo sídliska Hájik do centra a späť. Je okruhová, v centre sa otočí na malom centrálnom okruhu a vracia sa na sídlisko. V ranných a popoludňajších spojoch býva vyťažená, a preto má opodstatnenie. Takto to bolo potvrdené aj na diskusii u riaditeľa DP.
Reply on: Jakub #3235:
taktiez si myslim, ze L16 bola perfektna linka, aj som rozmyslal nad tym, ze by mohla byt predlzena, respektive L6 by mohla byt skratena, a ist len po Carrefour, a ist teda aj k nemocnici,..lenze potom na druhej strane je vyhodnejsie aby ta linka zasla uz aj ten kusocek na Vlcince a pribrala viac cestujucich ☺ . Faktom ale ostava, ze je zbytocne aby linky 7 a 17 premavali pocas soboty a nedele.., kludne by stacilo, ak by premavala len 16tka a sem tam aj 6tka a z Vlciniec by chodila linka c.1 o pol hodinu neskor, a vsetko by bolo super
Reply on: Zuzana #3211:
Nuž, podľa mojich skúseností držiteľom preukazov ZŤP nie sú zďaleka len ťažko zdravotne postihnutí občania. Povedal by som priam, že skupina, ktorú popisuješ, je spomedzi držiteľov ZŤP preukazov v úplnej menšine.

Re #3233 marek: Neviem, kde si prišiel na to, že Žilina má 49 trolejbusov. Keď už kritizuješ, tak si aspoň over stav.

DPMŽ vlastní 43 trolejbusov. Neviem koľko presne je turnusová potreba - budem Ti veriť a zoberiem za fakt, že je to 29. No 29 určite nie je voči 43 iba 50%. Rozdiel medzi výpravou a stavom je 14 vozov. Z týchto vozov si potom odrátaj tie, ktoré majú nejakú poruchu a nie sú schopné jazdy múnus vozy, ktoré sa práve podrobujú technickým prehliadkam mínus vozy, ktoré sú na generálnej oprave.

Re #3235 Jakub: Prachy sú prachy. Ak raz prieskumy dokázali, že v úseku centrum - Vlčince sa viezlo podstatne menej ľudí ako v úseku centrum - Hájik, logickým výsledkom musel byť vznik L16. Ja osobne len nerozumiem, prečo táto linka prežila leto 2004. Po zaokruhovaní trolejbusovej siete a vzniku L7/17 podľa mňa stratila zmysel a mala byť zrušená. Dnes je to už len taká "žijúca mŕtvola linky".
Reply on: Jozef #3234:
To rozdelenie L6 bola podla mna velmi tragicka chyba, nakolko L6 spaja bez potreby prestupu najviac dolezitych miest v meste. Neviem co sa sledovalo tym, ze ostalo torzo v podobe L16, premavajucej len v spicke a prakticky len do centra a naspat.
Historický kalendár:
1.3.2001 - Linka č. 6 bola rozdelená na dve linky, a to na linku č. 6, ktorá premáva po nezmenenej trase Hájik - Vlčince a späť a linku č. 16, ktorá je okružná a prechádza centrálnym okruhom na trase Hájik – centrum – Hájik.
Na linke č. 27 a 31 bola zrušená zastávka Priemyselná v oboch smeroch a na linke č. 27 niektoré spoje prestali premávať až do Závodia, ale končia na Hurbanovej.
Linka č. 30 začala premávať z Vrania len po Železničnú stanicu a späť. Vo Vraní bola zrušená nevyužívaná zastávka Drozdia v oboch smeroch.
No a preco premava teda linka 28 aj v sedle?
Ake rozumne dovody ma na to DPMZ?
Ja ako dopravca by som setril vsade, kde sa da... a myslim si, ze tu sa naozaj da.


Zilina ma 49 Tbusov a turnusova potreba je iba 29???
Nie je to trochu vela? DPMZ ma skoro 50% zalohu... a z toho mi vychadza, ze tie zvysne len stoja v depe a hrdzaveju...

radsej by som privital menej Tbusov, ale modernejsie... Pocul som, ze hned na zaciatku prevadzky DPMZ kupil vacsie mnozstvo Tbusov 14Tr, 15Tr lebo boli za rozumnu cenu a mali vtedy na to... malo ist o rok 1994... a teraz stoja a chyta ich hrdza.
Reply on: Valec #3231:
A to sa ako záloha vždy vypravujú autobusy? Nie sú k dispozícii aj záložné trolejbusy?
Odpoviem si sám: asi by bolo luxusom mať v zálohe trolejbus aj autobus a ku každému šoféra. Takto stačí jeden šofér a autobus (resp. dva autobusy, jeden klbák a jedno sólo)
Reply on: Miro #3221:
Aby som to upresnil. Kĺbaky sa vypravujú najmä cez zimu na L2 práve z toho dôvodu, že 6 sólo vozov je zapožičaných v Oščadnici. Keďže dáky ten voz musí je na prehliadke, niečo zostáva ako prípadná záloha, tak na linky, kde je to možné a vhodné (2, 21) sa v tomto období vypravia kĺbáky.
Čo sa týka autobusov na t-bus linkách, tak väčšinou sú to vozy 113 (záloha za kĺbáky) a 81 (záloha za sólo vozy).
Ak som to dobre z debaty na DP pochopil, tak momentálna max. vypravenosť trolejbusov je 29 vozidiel z 43. Takže ich isto máme viac než dosť.

Re #3225 marek: O problémoch dlhého otvárania dverí sme diskutovali aj minulý rok v takomto období. Asi táto zima tomu mechanizmu moc neprospieva.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement