Tych 10 jazd po 8 Sk sa da kupit. Ale je tam to debilne casove obmedzenie. Takze jasna nevyhoda oproti papierovym CL - nemozes si zvolit, kolko listkov/jazd chces a po 30 dnoch ti ich DPMZ sprosto ukradne, aj ked si si ich zaplatil a pritom cena je rovnaka ako ked si kupis papierove CL, ale v ich pripade si mozes kupit hoci aj 6 listkov a nikto ti po mesiaci nepovie, ze uz neplatia.
Ako som uz pisal, DPMZ chyba komplexny nezavisly pohlad zvonku, ale to sa tyka asi vsetkych veci v tomto podniku. S trochou nadsazky by sa dalo povedat, ze by sa vsetci zodpovedni ludia mohli odtial vyhodit a zacat uplne nanovo, teda co sa tyka tarifnej politiky. Lebo v sucasnosti maju jedinu posvatnu dogmu - neprestupna tarifa a tomu vsetkemu sa snazia prisposobovat a potom vsetky pociny DPMZ vyzeraju ako v tom vtipe zo socialistickych cias - jeden krok dopredu, dva kroky dozadu a preslapujeme na mieste...
Obávam sa, že v tomto prípade sa môže ľahko stať, že si rôzne SADky nebudú navzájom uznávať preukazy na zľavu. Nehovoriac o tom, že pri pravidelnom cestovaní na tej istej trase do školy si študenti kupujú týždenné alebo mesačné lístky a ak si ho kúpi u jednej SAD, ktorá na tej trase jazdí, asi mu nebude uznaný u inej SAD, jedine že by si alikvótnu časť cestovného navzájom preplácali.
Aby sme boli presní, tak od 40 jázd je cena nižšia (6,- Sk), je tu však tá nevýhoda drasticky obmedzenej platnosti plus manipulačný poplatok.
Ja ten manipulačný poplatok chápem ako opak doteraz poskytovanej množstevnej zľavy pri nabíjaní väčšieho počtu jázd naraz - keď budeš častejšie kupovať po menej jázd, budeš to mať drahšie.
Ale je to podľa mňa dosť nepremyslené a neprehľadné - oveľa lepšie by bolo, keby napr. 10 jázd predávali za tých 8 Sk a pri väčších počtoch by sa cena znižovala až na tých 6 Sk.
Takto mi to pripomína, ako svojho času chceli na poštách poplatok 5 Sk za vystavenie potvrdenky o zaplatení poštovného. ☠
A odkiaľ myslíš, že je DP? Ja to neviem, len sa pýtam.
Hm, zaujímalo by ma, prečo Juraj len monitoruje a pritom pol roka do diskusie neprispel (od 24.9.), až teraz #3022).
Možno sa to dozvieme v stredu, ak sa podarí to stretnutie.
A okrem toho, pri pouzivani papierovych CL ta DPMZ neobtiahne o "manipulacny poplatok" a na rozdiel od dobijania jazd do BCK si ich mozes kupit kolko chces bez poplatku (pricom cena za 1 jazdu je rovnaka). Takze DPMZ nam opat prezentuje, ze tolko proklamovane vyhody BCK sa stracaju ako sneh s prichodom jari... To su paradoxy!
Ale preco musi byt vsetko nariadene zhora? Chcelo by to trocha zdraveho rozumu, dovery a spoluprace. Takto aby sa clovek vlacil s preukazom ZSSK, SAD a k tomu DP v kazdom meste, v ktorom byva. A to este neviem, ako je to v pripade, ak clovek cestuje na jednej trase, ale viacerymi podnikmi SAD.
Hm, zaujímavé... tá cena 8,- Sk by podľa mojich vedomostí mala platiť len pre papierový lístok. Pri nabití do ČK by mala byť cena 6,- Sk s min. nabitím 40 jázd. Alebo sa mýlim?
Samozrejme, ak si máš kúpiť 10 jázd po 8,- Sk, tak je lepšie kúpiť si papierové CL, keďže tie nemajú obmedzenú platnosť.
Dnes si moja sestra kupila v DPMZ na BCK 10 studentskych jazd, po 8 Sk. Tak to uz je fakt sila, v letakoch aj v Tarife sa pise, ze CL na viac ciest sa predavaju v pocte 40 a viac, ale pritom si mozem dat nabit uz od 10 a dostanem ich. Toto je uz skutocne za obzorom mojho chapania. Na zaklade coho toto vlastne DPMZ robi, o co sa opiera? Samozrejme "manipulacny poplatok" si skasne aj v tomto pripade. Mam pocit, ze DPMZ sa v novej Tarife na zaklade podnetov z tohoto fora snazil jasnejsie definovat rozdiel medzi JCL (teraz explicitne uvadza jeho podobu na papierovom substrate) a niecim na sposob niekdajsich "mesacnikov" - teda preplatnym na viac ciest ( v sucasnosti vymedzene od 40, resp. 50 jazd hore). V zapale tohto snazenia pozabudli na moznost kupovania si 10-40 jazd v elektronickej podobe a ostalo im to v akomsi vakuu.
Nakoniec mohli by uz konecne polavit z tych svojich skostnatenych zasad a umoznit nabijanie lubovolneho poctu jazd (napr. 5, 16 a pod. podla zelania cestujuceho) a hlavne odstranit to dementne obmedzenie ich platnosti na 30 dni. Do 40 jazd nie je poskytovana dalsia zlava, cize pouzivanie "moderneho elektronickeho prostriedku uhrady cestovneho" pri tychto poctoch je paradoxne drahsie ako pouzivanie papierovych CL (kezde po 30 dnoch mi zaplatene cestovne jednoducho zmizne). To ako keby DPMZ predaval papierove CL iba v blokoch po 10 ks a na kazdy pripisal datum predaja s poznamkou "plati do..."...
ISIC od UPJS by mala platit aj v ZSSK v ramci KIDS.
A navyse:
"Dňa 8.2.2005 uzavrela UPJŠ dohodu s EMtestom a EMCARDom a následne dopravcami (DPMK, SAD KE, SAD PO, SAD MI, SAD HE, SAD ŽA) o použití PIK ako Bezkontaktnej čipovej karty – karty teda v doprave budú použiteľné."
Rad by som vedel, z ktorej strany vysla iniciativa. Ked uz SAD Zilina, tak mohol aj DPMZ. Tie zilinske BCK su EMtesty, nie? Ked budem buduci tyzden v KE, tak zajdem za clovekom, ktory rokuje s dopravnymi podnikmi a popytam sa ho na niektore veci.
Toto je napisane v tarife DPMP:
"Cestujúci, ktorí majú nárok na zľavu a služby MHD v Prešove využívajú len v ojedinelých prípadoch, môžu preukázať nárok na zľavu aj preukazom nároku na zľavu vydaným ŽSR alebo SAD."
Napr. v CR v suvislosti s minulorocnym znovuzavedenim "zakovskeho jizdneho" v primestskej a medzimestskej si dopravcovia vzajomne uznavaju preukazy na zlavu, napr. CD uznaju preukaz vydany sukromnym autobusovym dopravcom a opacne. Tieto preukazy sa uznavaju aj v prazskej MHD, neviem ci aj v inych mestach. Ciez staci jeden jediny preukaz.
Vidim, ze na vychode to s integraciou verejnej dopravy myslia vazne. Preto by mohol sef DPMZ ist niekedy na skusy aj na vychod. Predpokladam, ze so sefmi tamojsich DP sa pozna osobne, cize naberanie novych skusenosti by malo ist lahsie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Miro