Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #3062:
Velmi vystizne! Ja to tiez nechapem, ved nezijeme v Severnej Koreji a nie sme izolovani. Na miestach sefov roznych SAD, CSAD a DP su stale ludia, ktori sa navzajom poznaju este z cias federalu, tak neviem, preco v ramci osobnych vazieb ti slovenski nejdu do CR a preco si nedaju vysvetlit, ze sa da aj inak. Nie, u nas musime ist vlastnou cestou a skusat rozne "vykonove tarify" a podobne veci az kym to nebudeme mat na kom skusat. Proste nikto nechce byt tym, kto by ustupil.
Nakoniec v pripade Ziliny by clovek vzhladom k istemu blizsiemu vztahu SAD a DPMZ cakal, ze to pojde lahsie.
Reply on: Papyr #3061:
-pokracovanie-

Ostatne, tento princip bijucich sa psov je aj dovodom, preco na Slovensku neexistuje integrovana doprava. (BID, KIDS a ZRIDS nie su integrovane dopravy. Integrovana doprava je napriklad PID, ODIS, IDS-JMK a podobne.) Skuste vysvetlit napriklad takej SAD, ze tam, kam jazdi vlak, nebude jazdit ona a ze jej uloha v okresnej doprave bude spocivat iba v obsluhovani obci, kde nie je zeleznica, a ich navoze na zeleznicu - ved vam oci vyskriabu, ze ich chcete pripravit o kseft! A pritom vy ste im ochotni zaplatit istu konstatnu sumu za kazdy takto najazdeny kilometer a zariadit, ze ten vlak im vzdy dovezie kuncaftov. Nie, oni radsej za svoje, dvakrat denne, s milionom zachadzok, s nekoordinovanym CP - ale hlavne, ze im do toho nikto nekeca. A potom sa hrozne divia, ze maju stratu a musia obmedzovat. V konecnom dosledku je na tom bity cestujuci a trati na tom najviac ten, kto dotuje hromadnu dopravu (stat, VUC, OU, mesto...), cize opat vsetci danovi poplatnici.
Reply on: Jakub #3049:
Pretoze me na Slovensku a Slovaci NIKDY sami od seba nepochopia, ze ak sa stanovia principy, podla ktorych sa rozkraja kolac, ze vsetci budu syti a spokojni. Nie, my sa vzdy musime na kazdy kolac vrhnut ako svorka psov a kazdy sa snazi odhryznut pre seba co najviac a o ostatnych sa nestara. A to neplati len v doprave.

V Rakusku spacirujete po Alpach, pridete k horskej chate, Herr Hotelier vas privita, da vam nieco tepleho, ukaze prospekty, splni vam, co vam na ociach vidi. Ak neplanujete zotrvat dlhsie v jeho chate, doporuci ine, hoci aj konkurencne, v tom mieste, kam idete. On vie, ze sa mu to rentuje, lebo konkurencia o dve udolia dalej zase upozornuje turistov na tu jeho chatu. Takisto jeden zakupeny "pass" plati u nespocetnych firiem - vleky, lanovky, skibusy, zubacky, zlavy na ubytovanie atd. Sto firiem sa dohodlo na spolocnej permanentke a vsetkym 100 to vynasa.

Len u nas, ako ti psi... Co najviac osklbat, odrbat, ak nedajboze sme nuteni (statom!) ponukat nejaku zlavu, tak ju pre pouzivatela skomplikujeme ako je to len mozne, len aby ju nedajboze NEZNEUZIL. Slovencina sice pozna rozdiel medzi pojmom "vyuzivat" a "zneuzivat", ale ti, co davaju zlavy, tento rozdiel vobec nepoznaju.
Reply on: Miro #3054:
Automaticky nie ale keď im to štát nariadi, tak áno. Lebo to nie sú preukazy jednotlivých dopravcov, to je preukaz na zľavu z miesta A do miesta B.
❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ?
Reply on: Jakub #3057:
Skutočne pozoruhodné... až sa za brucho chytám ? ☺ ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ❤ ? ? ? ?
Reply on: Miro #3052:
Daj si vyhladat prispevky od "DP" a urobis si obraz.

Juraj zrejme po nie malej snahe pochopil, ze na vacsinu clenov tohto fora oficialna propaganda DPMZ nezabera.
Reply on: Miro #3053:
Tych 10 jazd po 8 Sk sa da kupit. Ale je tam to debilne casove obmedzenie. Takze jasna nevyhoda oproti papierovym CL - nemozes si zvolit, kolko listkov/jazd chces a po 30 dnoch ti ich DPMZ sprosto ukradne, aj ked si si ich zaplatil a pritom cena je rovnaka ako ked si kupis papierove CL, ale v ich pripade si mozes kupit hoci aj 6 listkov a nikto ti po mesiaci nepovie, ze uz neplatia.
Ako som uz pisal, DPMZ chyba komplexny nezavisly pohlad zvonku, ale to sa tyka asi vsetkych veci v tomto podniku. S trochou nadsazky by sa dalo povedat, ze by sa vsetci zodpovedni ludia mohli odtial vyhodit a zacat uplne nanovo, teda co sa tyka tarifnej politiky. Lebo v sucasnosti maju jedinu posvatnu dogmu - neprestupna tarifa a tomu vsetkemu sa snazia prisposobovat a potom vsetky pociny DPMZ vyzeraju ako v tom vtipe zo socialistickych cias - jeden krok dopredu, dva kroky dozadu a preslapujeme na mieste...
Reply on: Jakub #3049:
Obávam sa, že v tomto prípade sa môže ľahko stať, že si rôzne SADky nebudú navzájom uznávať preukazy na zľavu. Nehovoriac o tom, že pri pravidelnom cestovaní na tej istej trase do školy si študenti kupujú týždenné alebo mesačné lístky a ak si ho kúpi u jednej SAD, ktorá na tej trase jazdí, asi mu nebude uznaný u inej SAD, jedine že by si alikvótnu časť cestovného navzájom preplácali.
Reply on: Vševedko #3047:
To že je to štátom hradená zľava podľa mňa ešte automaticky neznamená, že si rôzni dopravcovia musia navzájom uznávať preukazy.
Reply on: Jakub #3051:
Aby sme boli presní, tak od 40 jázd je cena nižšia (6,- Sk), je tu však tá nevýhoda drasticky obmedzenej platnosti plus manipulačný poplatok.
Ja ten manipulačný poplatok chápem ako opak doteraz poskytovanej množstevnej zľavy pri nabíjaní väčšieho počtu jázd naraz - keď budeš častejšie kupovať po menej jázd, budeš to mať drahšie.
Ale je to podľa mňa dosť nepremyslené a neprehľadné - oveľa lepšie by bolo, keby napr. 10 jázd predávali za tých 8 Sk a pri väčších počtoch by sa cena znižovala až na tých 6 Sk.
Takto mi to pripomína, ako svojho času chceli na poštách poplatok 5 Sk za vystavenie potvrdenky o zaplatení poštovného. ☠
Reply on: Papyr #3048:
A odkiaľ myslíš, že je DP? Ja to neviem, len sa pýtam.

Hm, zaujímalo by ma, prečo Juraj len monitoruje a pritom pol roka do diskusie neprispel (od 24.9.), až teraz #3022).
Možno sa to dozvieme v stredu, ak sa podarí to stretnutie.
Reply on: Miro #3045:
A okrem toho, pri pouzivani papierovych CL ta DPMZ neobtiahne o "manipulacny poplatok" a na rozdiel od dobijania jazd do BCK si ich mozes kupit kolko chces bez poplatku (pricom cena za 1 jazdu je rovnaka). Takze DPMZ nam opat prezentuje, ze tolko proklamovane vyhody BCK sa stracaju ako sneh s prichodom jari... To su paradoxy!
Reply on: Miro #3045:
Ved to je to, oficialne tato moznost neexistuje!
Reply on: Vševedko #3047:
Ale preco musi byt vsetko nariadene zhora? Chcelo by to trocha zdraveho rozumu, dovery a spoluprace. Takto aby sa clovek vlacil s preukazom ZSSK, SAD a k tomu DP v kazdom meste, v ktorom byva. A to este neviem, ako je to v pripade, ak clovek cestuje na jednej trase, ale viacerymi podnikmi SAD.
Reply on: Jakub #3042:
Ved si pozri prispevky podpisane ako Juraj, tot monitor priamo z tych najvyssich miest DPMZ!
Reply on: Jakub #3039:
Lenže v ČR si tie preukazy musia uznávať či chcú alebo nie, pretože je to štátom nariadená a štátom hradená zľava.
Reply on: DP #3043:
Nie ste vy, pán (pani) DP ten monitor z DPMŽ? ? ? ?
Reply on: Jakub #3044:
Hm, zaujímavé... tá cena 8,- Sk by podľa mojich vedomostí mala platiť len pre papierový lístok. Pri nabití do ČK by mala byť cena 6,- Sk s min. nabitím 40 jázd. Alebo sa mýlim?
Samozrejme, ak si máš kúpiť 10 jázd po 8,- Sk, tak je lepšie kúpiť si papierové CL, keďže tie nemajú obmedzenú platnosť.
Dnes si moja sestra kupila v DPMZ na BCK 10 studentskych jazd, po 8 Sk. Tak to uz je fakt sila, v letakoch aj v Tarife sa pise, ze CL na viac ciest sa predavaju v pocte 40 a viac, ale pritom si mozem dat nabit uz od 10 a dostanem ich. Toto je uz skutocne za obzorom mojho chapania. Na zaklade coho toto vlastne DPMZ robi, o co sa opiera? Samozrejme "manipulacny poplatok" si skasne aj v tomto pripade. Mam pocit, ze DPMZ sa v novej Tarife na zaklade podnetov z tohoto fora snazil jasnejsie definovat rozdiel medzi JCL (teraz explicitne uvadza jeho podobu na papierovom substrate) a niecim na sposob niekdajsich "mesacnikov" - teda preplatnym na viac ciest ( v sucasnosti vymedzene od 40, resp. 50 jazd hore). V zapale tohto snazenia pozabudli na moznost kupovania si 10-40 jazd v elektronickej podobe a ostalo im to v akomsi vakuu.

Nakoniec mohli by uz konecne polavit z tych svojich skostnatenych zasad a umoznit nabijanie lubovolneho poctu jazd (napr. 5, 16 a pod. podla zelania cestujuceho) a hlavne odstranit to dementne obmedzenie ich platnosti na 30 dni. Do 40 jazd nie je poskytovana dalsia zlava, cize pouzivanie "moderneho elektronickeho prostriedku uhrady cestovneho" pri tychto poctoch je paradoxne drahsie ako pouzivanie papierovych CL (kezde po 30 dnoch mi zaplatene cestovne jednoducho zmizne). To ako keby DPMZ predaval papierove CL iba v blokoch po 10 ks a na kazdy pripisal datum predaja s poznamkou "plati do..."...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.