Potom vyšlo ešte 4.vydanie mapy Žiliny v roku 1988. To čo spomínate je 3. vydanie z roku 1985, 2. vydanie vyšlo v auguste 1979 a 1. vydanie vyšlo v júli 1975. Toľko z histórie. Veľmi ich neštuduj, aby si nemal príliš "žilinské" myslenie a nepohorel si potom v diskusii o AVTD ako ja.
Toto su vsetko len tvoje domnienky, ktorymi sa snazis odovodnit rozhodnutie DPMZ (ziaci a studenti budu aj nadalej jazdit MHD, lebo im to zaplatia rodicia a vysokoskolaci, ktorym to tiez zaplatia rodicia budu chodit pesi?). Este si nikdy v nedelu vecer nevidel tie navaly studentov snaziacich sa na zel. stanici natlacit do trolejbusov smer Vlcince alebo Hliny? S tymi tazkymi taskami by to bolo pesi asi aj trocha namahave. A ak niekto ide do skoly radsej pesi ako MHD, tak to bude skor tymi blbymi intervalmi.
Mas o studentoch trocha divnu mienku.
Re #2908 Jozef: Tak to vidno, že ma nepoznáš. Ja chodím peši jedine v prípade, keď mám veľmi dlho čakať (15+ min.) a vtedy keď chcem fotiť (to sa mi akosi z prostriedkov MHD nedá).
Každé zvýšenie cestovného znamená úbytok cestujúcich. A na toto pamätal aj DP. Keby bol zvýšil základné cestovné, bola by to výrazná strata pravidelných cestujúcich, a tým aj tržieb. Preto volil túto možnosť. Okrem toho žiakom a študentom rozdiel zaplatia rodičia. Vysokoškoláci neboli až takým vysokým zdrojom príjmu, lebo aj keď mali peniaze od rodičov na cestovné, aj tak mnohí chodievali peši. Však Valec.
Ta mapa je od tolkeho pouzivania v takom stave, ze by prefocovanie asi neprezila. Preto by som ju skenoval kusok po kusku, kedze to uz nie je pevny jednoliaty kus papiera ako v case vydania ☺ .
" Môžeme diskutovať či strata sa má zaplatiť zvýšením cestovného pre pravidelných cestujúcich, zvýšením JCL, úpravou zliav, zvýšením dotácií z mestského rozpočtu (ten ale zvýši dane obyvateľstvu) a podobne"
Ja by som navrhoval z každého trochu, to by nevyzeralo tak drasticky. Dnes som cestoval okolo pol jednej z Vlčiniec v trolejbuse do centra. Bolo tam plno študentov, ktorých rozhovory by som mohol zhrnúť nasledovne: Teraz v zime to nejako vydržíme a keď bude teplejšie, začneme chodiť pešo a na bicykli.
By ma zaujímalo, či DP rátal pri zvyšovaní (redukcii zliav) aj s úbytkom cestujúcich a ak hej, tak s akým.
V nejakých dnešných novinách som čítal, že sa už dospelo k dohode s vlastníkmi sporného domu v Budatíne a mal by byť od nich odkúpený za 2,5 mil. Sk.
Re #2888 Vladimír: Ja som stretávku navrhoval už dávno, ale nestretlo sa to so žiadnym ohlasom. Ak to bude v nejaký rozmný termín (len nie cez víkend) a dáš vedieť aspoň týždeň vopred, tak v tom nevidím z mojej strany problém.
A mohol by si priniesť aj mapu Žiliny z roku 1985, strašne rád by som sa do nej kukol.
Prečítal som si Stanovisko DPMŽ v Žilinskom večerníku. Myslím si, že je jasne napísané a teda zrozumiteľné. Celý problém sa však točí okolo peňazí. Fiškálnou decentralizáciou neprešli na mestá dotácie na MHD. Mesto Žilina dalo viac oko 60 mil. z rozpočtu DPMŽ, ale napr. v Banskej Bystrici nedalo mesto nič a vidíme aká je tam situácia. Výsledovku hospodárenia nikto neoklame. Na jednej strane sú skutočné náklady a na druhej výnosy, rozdiel medzi nimi je hospodársky výsledok. V tomto prípade je záporný, a ten treba vyrovnať. Môžeme diskutovať či strata sa má zaplatiť zvýšením cestovného pre pravidelných cestujúcich, zvýšením JCL, úpravou zliav, zvýšením dotácií z mestského rozpočtu (ten ale zvýši dane obyvateľstvu) a podobne. Myslím si, že aj DPMŽ je dobrý hospodár a pristúpi k úspore vlastných nákladov. Ako vidíte za všetkým sú peniaze. A teraz môžete navrhnúť riešenie.
Ja mám tiež svoje pripomienky napr. prečo sa „evidenčné“ cestovné neupravilo na 2 Sk, prečo musí cestujúci zaplatiť 10 Sk pri skoršom nabíjaní MČK alebo prečo musí byť na 30 dní minimálne nabitých 40 ciest a podobne.
v nitre nie su ziadne listky v predpredaji, kupuju sa vylucne u vodica, takze kombinacia listkov nema zmysel, pretoze pokladna vzdy moze vytlacit prislusny listok
Presne takým, ako som popísal. Mesto je ochotné čokoľvek dofinancovať len vtedy, ak má presnú štatistiku, koľko akých zľavnených lístkov sa predalo (kvôli tomu musíme mať aj extra lístok na batožinu, extra pre psa a pod.).
Mne by uplne stacilo, keby dochodcovia nad 70 r. mali bezplatnu prepravu vzdy, OKREM doby 6.00-8.00 a 14.00-16.30. V spicke ked sa chcu vozit (poobede z Carrefouru do Tesca za lacnejsimi rohlikmi, alebo rano do kostola, ktory zacina o 7.00, oni bez neho nepreziju a nedbaju na to, ze davy ludi idu vtedy do prace a do skol), nech si zaplatia plnu cenu. Mimo spicky nech sa nadalej vozia zadarmo.
Si asi zle cital.zadarmo mali nad 70r.,ale takychto velmi malo dochodcov.a ta drtiva vacsina platila 5 alebo 6sk,takze ked us maju platit 7 alebo 8sk,tak si to uz rozmyslia.,takze s tym nulovym cestovnym si nemal uplnu pravdu.takych bolo mizive percento
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jozef
Každé zvýšenie cestovného znamená úbytok cestujúcich. A na toto pamätal aj DP. Keby bol zvýšil základné cestovné, bola by to výrazná strata pravidelných cestujúcich, a tým aj tržieb. Preto volil túto možnosť. Okrem toho žiakom a študentom rozdiel zaplatia rodičia. Vysokoškoláci neboli až takým vysokým zdrojom príjmu, lebo aj keď mali peniaze od rodičov na cestovné, aj tak mnohí chodievali peši. Však Valec.