Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #2897:

Prečítal som si Stanovisko DPMŽ v Žilinskom večerníku. Myslím si, že je jasne napísané a teda zrozumiteľné. Celý problém sa však točí okolo peňazí. Fiškálnou decentralizáciou neprešli na mestá dotácie na MHD. Mesto Žilina dalo viac oko 60 mil. z rozpočtu DPMŽ, ale napr. v Banskej Bystrici nedalo mesto nič a vidíme aká je tam situácia. Výsledovku hospodárenia nikto neoklame. Na jednej strane sú skutočné náklady a na druhej výnosy, rozdiel medzi nimi je hospodársky výsledok. V tomto prípade je záporný, a ten treba vyrovnať. Môžeme diskutovať či strata sa má zaplatiť zvýšením cestovného pre pravidelných cestujúcich, zvýšením JCL, úpravou zliav, zvýšením dotácií z mestského rozpočtu (ten ale zvýši dane obyvateľstvu) a podobne. Myslím si, že aj DPMŽ je dobrý hospodár a pristúpi k úspore vlastných nákladov. Ako vidíte za všetkým sú peniaze. A teraz môžete navrhnúť riešenie.
Ja mám tiež svoje pripomienky napr. prečo sa „evidenčné“ cestovné neupravilo na 2 Sk, prečo musí cestujúci zaplatiť 10 Sk pri skoršom nabíjaní MČK alebo prečo musí byť na 30 dní minimálne nabitých 40 ciest a podobne.
Reply on: Jakub #2899:
v nitre nie su ziadne listky v predpredaji, kupuju sa vylucne u vodica, takze kombinacia listkov nema zmysel, pretoze pokladna vzdy moze vytlacit prislusny listok 🙂
To v tom vecerniku som cital stanovisko DPMZ.Ale musim konstatovat,ze tam fakt bolsevicka demagogia,co so zdravym rozumom nema nic spolocneho
Reply on: Vladimír #2898:
A je v Nitre mozne kombinovat listky ineho urcenia?
Reply on: Miro #2891:
Presne takým, ako som popísal. Mesto je ochotné čokoľvek dofinancovať len vtedy, ak má presnú štatistiku, koľko akých zľavnených lístkov sa predalo (kvôli tomu musíme mať aj extra lístok na batožinu, extra pre psa a pod.).
Reply on: Jakub #2893:
Mne by uplne stacilo, keby dochodcovia nad 70 r. mali bezplatnu prepravu vzdy, OKREM doby 6.00-8.00 a 14.00-16.30. V spicke ked sa chcu vozit (poobede z Carrefouru do Tesca za lacnejsimi rohlikmi, alebo rano do kostola, ktory zacina o 7.00, oni bez neho nepreziju a nedbaju na to, ze davy ludi idu vtedy do prace a do skol), nech si zaplatia plnu cenu. Mimo spicky nech sa nadalej vozia zadarmo.
Rebel=>Jakubovi

Rebel=>Jakubovi

Si asi zle cital.zadarmo mali nad 70r.,ale takychto velmi malo dochodcov.a ta drtiva vacsina platila 5 alebo 6sk,takze ked us maju platit 7 alebo 8sk,tak si to uz rozmyslia.,takze s tym nulovym cestovnym si nemal uplnu pravdu.takych bolo mizive percento
Reply on: Miro #2891:
od 1.12.2004 sa zaviedlo evidencne cestovne vo vyske 2 Sk.
Reply on: Rebel=>Jakub=>ALL #2892:
Na druhej strane sa cestovanie UPLNE zadarmo pre dochodcov malo odstranit uz skor. Nemuselo to byt vobec polovicne cestovne, uplne by stacila 1 Sk. Je to suma, ktora by dochodcu urcite nezabila. Totiz ked je nieco zadarmo, preco to nevyuzit, ze. A tak ti dochodcovia, co su schopni aj niekolkokrat denne sa previezt MHD do hypermarketu len preto ze tam usetria 5 Sk na jednom nakupe a inak nemaju cely den co robit a MHD maju zadarmo, aspon uz nebudu preplnat zbytocne prostriedky MHD. Ale uplne by stacila 1 Sk.
Rebel=>Jakub=>ALL

Rebel=>Jakub=>ALL

Vsak aspon vidis,aka chatra to na DPMZ.Oni tam,akoby im to vobec nemyslelo.Vsak to je aj dokaz toho,co si uviedol vo svojom prispevku.A este dodavam,akurat som sa vratil do roboty s presadanim 2krat a zistil som,akoby sa po dochodcoch zlahla zem.Doteraz mali od nich aspon 5.-Sk,resp.6.-Sk a ked im to zdvihli na 7 a 8.-Sk,nemaju ani prinos z tych 5;6Sk.tak teraz maju co chceli.Ale aj tym,ze sa ulakomili a isli aj po ZTP,ktori maju platit 1.-Sk,tak to uz o niecom svedci,prinajmensom o ich hanbe.Si viem zivo predstavit,ako ti revizori budu zaobchadat s takouto osobou,ktora napr.je po tazkej obrne,trpi vysokym stadiom zabudlivosti a kolki ani nebudu si moct z tychto dovodov oznacit listok.a navyse od takehoto velmi choreho cloveka,co doslova zivori vymahat pokutu.
Reply on: Vladimír #2888:
Ako je to v Nitre s uhrádzaním straty? Ak ju mesto uhrádza, akým spôsobom získava údaje o počte takýchto cestujúcich?
Reply on: zoZa #2887:
S prichodom novej Tarify DPMZ "salamunsky" vyriesil cestovanie pre studentov: daju sa uz sice pouzivat JCL papierove, ale kvoli tomu musi mat clovek pri sebe este MCK. Ale ked ju uz chcem teda aj vyuzit ako cestovny listkok, nech sa nemusim vlacit s papierovymi listkami, (ked teda nechcem aby som ju popri svojom ISICu nosil ako druhe potvrdenie o navsteve skoly za 160 Sk), nemozem, pretoze DPMZ v sucasnosti umoznuje nabit si MCK az od 40 jazd vyssie.
Namiesto toho, aby nechali tak ako doteraz nabijanie od 10 jazd a zrusili to debilne obmedzenie na 30 dni platnosti (aspon u 10 jazd), tak musim mat MCK, ktora je mi zbytocna, kedze ISIC vydany mojou skolou preukazuje moj status studenta a popri tom si musim zhanat este papierove listky. Proc neco delat jednoduse, kdyz to jde zlozite, ze.
Vsak to je to,este naklady na vyrobu 1.-Sk listka budu urcite vyssie,ako 1.-Sk.ale keby bol hned 50halierov,co ziska DPMZ?len tymto ziskali hanbu tak ci tak.Pre jednotlivca,ktory kvoli zdrav.stavu je nuteny sa prepravovat aj 5krat za den s prestupovanim,tak za mesiac ho to vyjde aj na 150Sk.,pre takeho viac ako dost
Reply on: Jakub #2839:
Pokiaľ im mesto uhrádza stratu z výkonu vo verejnom záujme, môže mať požiadavku presnej evidencie predaných CL za účelom stanovenia presného doplatku.

Ale netvrdím, že to musí byť tento dôvod. Len tipujem.

Re #2876 Jozef: Nesúhlasím! Akože stratové? To, čo v stánku zhltne provízia za predaj, to vo vlastných zariadeniach a predajniach DP zhltnú náklady na ich prevádzku. Údržba automatov nie je zadarmo.

Re #2879 Jozef: Z Tvojho príspevku ide strach. Máš akosi príliš "žilinské" myslenie.

---

Btw., v najbližšom čase sa chystám navštíviť Žilinu. Nebol by som proti, keby sme sa my, účastníci tohto fóra, spoločne stretli a pokecali "absolutely online" 🙂
a okrem toho, pomaly prichadzam nato, ze koli ich normam sa mi pomaly neoplati pouzivat MCK, ked som pokutovany koli tomu, ak chcem si dat predcasne nabit kartu. Mozno je tam nejaka zlava, oproti pouzivaniu cest. listkov,... ale problem je v tom, ze najmenej sa da nabit 40 jazd, a to vystaci skoro presne na mesiac, pokial cestujem do skoly alebo prace.., ale co ak som tyzden chory, potom mi cast jazd prepadne, a tym padom ma to vyjde asi tak, akoby som pouzival cestovne listky..
Reply on: Rebel #2885:
vsak prave, je to normalne trapne.., a dost to zhorsuje profil mesta.., darmo to len znechucuje verejnost, drzitelov ZTP moze byt sto, mozno tisic.., takze zisky dp budu budu aj tak minimalne, mozno este budu aj koli tomu stratovi.., som zvedavy, ake su celkove naklady na vyrobu jednokorunoveho listka..
Ale aj tak si myslim,ze je trochu chore,aj ked s jedna o 1.-Sk tuto pozadovat o drzitelov TZP.A tiez si myslim,ze na tychto pasazieroch DPMZ az tak by neutrpel na ujme,keby to mali dalej tito za 0 Sk.vsak takychto drzitelov nie je az tak vela
a inac okrem toho,..predaj v stanku je ovela rychlejsi, ako v automate, cize ked vidim, ze mi prichadza nejaky bus, tak je jasne, ze pokial je ta moznost tak kupim listok v stanku.., pretoze ak by som cakal,. dokym mi ten listok automat "nevyrobi" tak by mi ten dany bus uz 4 razy usiel.., a dost casto byvaju v automatoch problemy s mincami..niekedy nezoberie napr. 10 korunacku, inokedy zase inu mincu, a najhorsie je , ked nemam pri sebe drobne.. . Pokial by malo byt v Ziline realitou, ze ludia by si museli kupovat cest. listky iba automate, tak by museli zvysit pocet automatov..
..neviem, ci to tu uz bolo spominane, ale aj tak myslim, ze sa stankarom oplati predavat tie listky.., pretoze tym padom ma vecsi pocet zakaznikov , ako stanky, kde sa nepredavaju cest.listky, preto su aj znamejsie,..a ked niekto si ide kupit listok, tak dost casto, okrem toho listka si este nieco prikupi navyse (napriklad, ak si chce kupit tovar : cigarety, noviny, cest.listok, tak ak si ma vybrat medzi dvoma stankami, ktore su aj relativne blizko seba, a len v jednom z nich sa tie listky, okem tych dvoch dalsich tovarov predavaju,. tak je jasne, ze zakaznik si vyberie prave ten..)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.