Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jakub #2839:
Pokiaľ im mesto uhrádza stratu z výkonu vo verejnom záujme, môže mať požiadavku presnej evidencie predaných CL za účelom stanovenia presného doplatku.

Ale netvrdím, že to musí byť tento dôvod. Len tipujem.

Re #2876 Jozef: Nesúhlasím! Akože stratové? To, čo v stánku zhltne provízia za predaj, to vo vlastných zariadeniach a predajniach DP zhltnú náklady na ich prevádzku. Údržba automatov nie je zadarmo.

Re #2879 Jozef: Z Tvojho príspevku ide strach. Máš akosi príliš "žilinské" myslenie.

---

Btw., v najbližšom čase sa chystám navštíviť Žilinu. Nebol by som proti, keby sme sa my, účastníci tohto fóra, spoločne stretli a pokecali "absolutely online" 🙂
a okrem toho, pomaly prichadzam nato, ze koli ich normam sa mi pomaly neoplati pouzivat MCK, ked som pokutovany koli tomu, ak chcem si dat predcasne nabit kartu. Mozno je tam nejaka zlava, oproti pouzivaniu cest. listkov,... ale problem je v tom, ze najmenej sa da nabit 40 jazd, a to vystaci skoro presne na mesiac, pokial cestujem do skoly alebo prace.., ale co ak som tyzden chory, potom mi cast jazd prepadne, a tym padom ma to vyjde asi tak, akoby som pouzival cestovne listky..
Reply on: Rebel #2885:
vsak prave, je to normalne trapne.., a dost to zhorsuje profil mesta.., darmo to len znechucuje verejnost, drzitelov ZTP moze byt sto, mozno tisic.., takze zisky dp budu budu aj tak minimalne, mozno este budu aj koli tomu stratovi.., som zvedavy, ake su celkove naklady na vyrobu jednokorunoveho listka..
Ale aj tak si myslim,ze je trochu chore,aj ked s jedna o 1.-Sk tuto pozadovat o drzitelov TZP.A tiez si myslim,ze na tychto pasazieroch DPMZ az tak by neutrpel na ujme,keby to mali dalej tito za 0 Sk.vsak takychto drzitelov nie je az tak vela
a inac okrem toho,..predaj v stanku je ovela rychlejsi, ako v automate, cize ked vidim, ze mi prichadza nejaky bus, tak je jasne, ze pokial je ta moznost tak kupim listok v stanku.., pretoze ak by som cakal,. dokym mi ten listok automat "nevyrobi" tak by mi ten dany bus uz 4 razy usiel.., a dost casto byvaju v automatoch problemy s mincami..niekedy nezoberie napr. 10 korunacku, inokedy zase inu mincu, a najhorsie je , ked nemam pri sebe drobne.. . Pokial by malo byt v Ziline realitou, ze ludia by si museli kupovat cest. listky iba automate, tak by museli zvysit pocet automatov..
..neviem, ci to tu uz bolo spominane, ale aj tak myslim, ze sa stankarom oplati predavat tie listky.., pretoze tym padom ma vecsi pocet zakaznikov , ako stanky, kde sa nepredavaju cest.listky, preto su aj znamejsie,..a ked niekto si ide kupit listok, tak dost casto, okrem toho listka si este nieco prikupi navyse (napriklad, ak si chce kupit tovar : cigarety, noviny, cest.listok, tak ak si ma vybrat medzi dvoma stankami, ktore su aj relativne blizko seba, a len v jednom z nich sa tie listky, okem tych dvoch dalsich tovarov predavaju,. tak je jasne, ze zakaznik si vyberie prave ten..)
Jozef, listky v stankoch: ono je to tazke, ked das stankarom malu marzu, predavat nechcu, ked zdrazis, aby si mohol dat vacsiu marzu, nikto to nekupi 🙂
Reply on: Jozef #2880:
A nebolo to myslené tak, že stánkari začínajú rušiť predaj CL. (v tomto štýle bol písaný aj jeden článok v novinách) Lebo 0,05 Sk na lístok ekonomiku žiadneho DP na Slovensku neohrozí.
Reply on: Papyr #2878:

To nebola moja myšlienka, hoci s ňou súhlasím. Pôvodne som napísal, že na januárovom zasadnutí MsZ BA povedali, že "v stánkoch začínajú rušiť predaj cestovných lístkov". Predpokladám, že asi na to majú dôvody a keď to bude výrazná úspora nákladov, tento krok budú nasledovať aj ďalšie DP.
Reply on: Valec #2877:

Myšlienku som našiel na MsZ v Bratislave a myslím si, že je správna. V tejto zložitej ekonomickej situácii pre DP treba šetriť každou korunou. Ver mi, že aj vývoj v Žiline sa bude uberať týmto smerom. Koľko podvodov bolo už v Bratislave s falošnými lístkami medzi stankármi. Dokonca sa museli dať tlačiť nové typy lístkov. Koľkí stankári doteraz nezaplatili dopravným podnikom za faktúry. Takto sa bude aspoň predchádzať škodám. ?
Reply on: Jozef #2876:
Na Tvoju otazku odpoved: Napriklad Ceske drahy ponukaju listok lacnejsie, ak si ho kupis v automate. To ano. Ale aby bol listok v zakladnej cene len v automate a inde za drahsie, to sa nehnevaj, to je blbost. Keby bol o korunu drahsi listok v stanku, tak si ho tam nikto nekupi, a ti stankari ich budu objednavat logicky este menej a tym padom uplne zanikne predaj CL v stankoch. To chces dosiahnut?
Reply on: Jozef #2876:
Cenovo zvýhodnený sú cestujúci kupujúci si predplatné CL. Hádam nechceš robiť rozdiel medzi dvoma cestujúcimi, ktorí použijú rovnaký produkt len preto, že si ho kúpil každý u iného distribútora. To ako keby noviny predávali v redakcii alebo v tlačiarni lacnejšie ako v stánku. Samozrejme teraz neberiem do úvahy tovar (služby), ktoré nemajú výrobcom stanovenú cenu.
Reply on: Papyr #2875:

Potrebovali by sme vedieť aké sú obchodné podmienky pri predaji CL a koľko lístkov sa predá cez stánky. Ak by to bola 1 Sk, tak je to veľká strata pre každý DP. DP má niekoľko predajných miest a množstvo automatov, a to nie sú zanedbateľné náklady. Denne obieha všetky automaty pracovník DP na osobnom automobile a na predajných miestach sú ďalšie zamestnakyne. Okrem toho pracovná sila je drahá, a preto by sa mali zamestnankyne na predajných miestach čo najviac vyťažiť. Môj návrh predkladám ináč. Nemali by byť cenovo zvýhodnený cestujúci, ktorí nakupujú cestovné lístky na predajných miestach DP?
Reply on: Jozef #2871:
Nesuhlasim. Ak ma niekde byt zdrazeny jednorazovy listok, tak iba a jedine u vodica. Tym sa ludia prinutia kupovat listky u vodica iba ak ich nezozenu inde. Preco by sme ich mali "pokutovat" za to, ze si kupuju listky v stanku? (Inak povedane, za to, ze momentalne nemaju drobne?)

Stankarom podla mna staci, ak dostanu ako marzu 10% ceny listka. V Presove mi totiz jedna znama, co sa isty cas zivila ako stankarka na otazku, preco nema listky, povedala, ze z casopisov a novin ma pre seba 10%, z cigariet aj viac (bolo to este pred kolkovanim) zatialco z listka iba 3%.
Reply on: Jozef #2871:
Kaby bol zisk z lístka koruna alebo tesne pod, nikto by určite neprestával lístky predávať, keďže je to dobrá a žiadaná komodita. Údajne je však zisk z predaj CL v BA okolo 0,05 SKK. Možno by svetlo do veci mohol vniesť DPB, keby povedal na plnú hubu, aké sú obchodné podmienky pre predaj CL.
Reply on: Jozef #2871:
Len či prevádzka automatov (údržba, odpisy...) nie je drahšia ako tá 1,-Sk
Valec:
Videl som večer novú reklamnú fóliu na autobuse s tým kliešťom, len neviem či to nie je tá reklamná fólia Baxter o ktorej písal Kubík.
Problém s financiami na MHD majú všetky DP. Bratislavský DP dostával dotáciu 1 miliardu Sk, ktorá samozrejme chýba. Z januárového zasadnutia MsZ BA ma zaujala myšlienka, že "v stánkoch začínajú rušiť predaj cestovných lístkov, lebo z jedného lístka majú zisk nižší ako jedna koruna". Pri takom veľkom predaji nie je koruna zanedbateľná na ziskoch. Z tohto dôvodu by som navrhol obmedzovať predaj cestovných lístkoch v stánkoch, využívať vo väčšej miere automaty a predajné miesta DPMŽ. Cestovné lístky predávané v stánkoch by som zvýšil o stratu, čiže by boli drahšie napr. o 1 Sk. Myslím si, že ľudia by veľmi radi využívali predajné miesta DPMŽ a automaty na zastávkach MHD. Toto by tiež zlepšilo hospodárenie DP.
Reply on: Jozef #2829:
Najlepšie na tom je, že to povedal sám pán riaditeľ DP. Asi si DP potrebuje zarobiť predajom jednej stopy trolejového vedenia do zberu. ? Ale nezdal sa mi ten návrh ako zlý, len by to linkové vedenie trochu rozhádzalo.

Re #2830 Jakub: Viedenský ring je jednosmerný, ale ak sa nemýlim, tak v súbežnej druhej ulici vedie opačný smer. Teda aspoň v západnej časti to tak určite je.

Re #2836 Miro: Integrácia bude pokračovať v budúcom roku, keď prepravné výkony na regionálnych tratiach si budú objednávať VÚC. Tento rok by mal priniesť akurát akceptáciu ČK vydaných SAD Žilina na cestovanie v MHD a naopak.

Re #2837 Vladimír: A ako potom nabúravajú štatistiku mladý čierny pasažieri, ktorý si pri nástupe označia už stokrát použitý CL. Videl som to už viackrát.

Re #2847 Miro: Na jar by sa už malo začať s výstavbou podzemného parkoviska v centre. Umiestnené by malo byť na mieste súčasného parkoviska povyše OD TESCO. Oproti je tuším konzervatórium.

Re #2851 Jozef: Ešte stále môžeš tvrdiť, že si medzičasom vystúpil, prebehol sa a opäť do toho istého vozidla nastúpil. By som chcel vedieť, ako mi revízor preukáže vinu.

Re #2854 Jozef: Ešte škoda, že som nevedel kto si ty. Žiaľ vzhľadom na vyťaženosť všetkých mojich elektronických nosičov som nemohol na diskusii spraviť záznam ani vizuálny, ani akustický. Do budúcna sa polepším.
Reply on: Miro #2866:

Nebol tam ani dostatočný časový priestor ohľadom MHD, lebo bolo veľké množstvo iných tém. Diskusia sa uberala k problematickým témam. Znovuobnovenie DPMŽ, vybudovanie trolejbusovej dopravy a celého dopravného systému MHD bol zo strany odbornej verejnosti bez pripomienok.
Ten južný privádzač je pozastavený, teda nie je možné budovať trolejbusovú dopravu do Bytčice. Od Soliniek by mala byť vedená trolejbusová trať ponad privádzač, čiže pokiaľ toto nie je vybudované, tak ani trolejbusová trať sa nemôže budovať. Okrem toho musia byť vybudované aj križovatky s privádzačom pri Váhostave. Predpokladám, že by sa mal zatrolejovať krátky úsek na Nový cintorín, výhľadovo sa spomínalo do Bánovej a malo by sa asi začať smerom na sever na Športovú ulicu a pokračovať neskoršie do Považského Chlmca. Týmto smerom je už privádzač vybudovaný. Za všetkým sú však peniaze a tie budú potrebné aj na obnovu vozidlového parku. Bližšie by nám o budúcnosti mohol povedať riaditeľ DP.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.