Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nachystal som vám päť fotografií toho domu v Budatíne, ktorý prekáža ukončeniu privádzača a samozrejme aj MHD. Fotografie sú na www.mestskadoprava.sk, alebo priamo na: http://mestskadoprava.sk/diskusia/viewtopic.php?t=34 Aby ste mali obrázok tak si kliknite potom na "Download".
Reply on: Jakub #2602:

V tomto prípade niekto poriadne zaspal a to je SSC. O tomto probléme sa hovorili už niekoľko rokov, počas celej výstavby. SSC zanedbala svoje povinnosti v plnom rozsahu, lebo vyvlastňovací proces je pomerne náročný na čas. S Tepličkou sa to nedá zrovnávať, hoci vláda SR označila ako stavbu vo verejnom záujme, zistili však, že je lepšie dohodnúť sa. Tento mesiac mesiac štát cez svoje spoločnosti Goinvest I a II urobí výmenu pozemkov. http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=1043&nadpis=Spravodajstvo
Cena za neobývanú budovu vysunutú do cesty je skutočne prehnaná. Z bočnej a zadnej strany je jednoposchodová budova neomietnutá, tehlová stavba, niekoľko rokov neobývaná a predpokladám, že bez vybavenia (voda, plyn). Za objektom je pár metrov štvorcových záhrady bez slnka. Tento objekt na takomto mieste bol nepredajný a hodnota, ktorú ponúkala SSC sa mi zdá príliš vysoká.
Reply on: Miro #2604:

Tvojej myšlienke som plne pochopil, ale predpokladám že realizácia nebude. Bude sa hľadať riešenie ako vylepšiť jestvujúci stav.
vy sedlaci naco vam je tam mhd vam stacia aj konske povozy
Ja mám taký dojem, že jeden z dôvodov stavby takýchto kruháčikov môže byť znepríjemnenie prejazdu určitými trasami pre tých, ktorí tade nemusia ísť. Z toho dôvodu považujem kruháč pri Kauflande za opodstatnený a pohral som sa v mojom návrhu #2564 s myšlienkou pridať jeden kruháč mimo križovatky s Obchodnou, približne na úrovni priečelia Carrefouru. Tak by sa jemne "prinútili" tí, ktorí tu nemajú cieľ, aby nepoužívali Vysokoškolákov na tranzit, ale aby išli po Obchodnej, prípadne úplne inou trasou. To prispieva aj k vyššej bezpečnosti chodcov, ktorých je v oblasti sústredenia h- a s-marketov naozaj dosť.

Iná možnosť, ako zvýšiť bezpečnosť chodcov, sú spomaľovacie prahy alebo dokonca vyvýšené priechody pre chodcov. Toto riešenie je myslím dosť dobre uplatnené v Bratislave pri Shopping centre Avion. Len ich tam mohli lepšie vyznačiť. Minule som tam za tmy na jeden takýto priechod nabehol asi štyridsiatkou (práve nebol nablízku žiadny chodec) a dobre to so mnou zahúpalo ?
Reply on: Jozef #2600:
Ako to vieš tak isto, že sa nič búrať nebude? Veď ten súčasný najsamväčší rozhodovateľ na radnici nebude večne.

Ja som vychádzal pri mojom návrhu z toho, že najvyššiu prioritu by mal mať smer, kade ide hlavná záťaž MHD. To, že je Vysokoškolákov štvorpruhová (nie celá), je pozostatok z minulých čias, keď mala zrejme slúžiť ako hlavná komunikácia z mesta smerom na Vlčince a ďalej na Rosinu a Višňové. Časy sa ale zmenili a vyrástli nám tu hyper- a supermarkety, ktoré stoja práve okolo tejto komunikácie. Preto som navrhol, aby hlavná cesta odbočovala vľavo na Obchodnú a tak sa Vysokoškolákov v oblasti Baumaxu, Carrefouru a Kauflandu odľahčila od dopravy, ktorá tu nemá cieľ. Nech takáto doprava ide po Obchodnej. Nemyslím, že by ju to zahltilo.
Pri mojom návrhu by sa tie štyri pruhy dali dosť dobre využiť na križovatke s Obchodnou takto:
- v smere od nemocnice pravý pruh pre smer rovno a vpravo, ľavý pre odbočenie vľavo na Obchodnú.
- v smere od Kauflandu pravý pruh pre odbočenie vpravo na Obchodnú, ľavý pruh pre smer rovno. Za križovatkou by sa potom bezkolízne vedľa seba radili do dvoch pruhov vozidlá idúce z Vysokoškolákov do mesta a vozidlá odbočujúce z Obchodnej doprava do mesta.
Na celej križovatke by pri mojom návrhu bolo jediné križovanie, a to smer od Kauflandu do mesta by musel dávať prednosť tým, čo odbočujú zo smeru od nemocnice doľava na Obchodnú.
Veľký kruháč tam už nikto nepostaví a tak som hľadal riešenie s najmenším počtom križovaní jednotlivých smerov na tej najzaťaženejšej križovatke, aby mala maximálnu možnú priepustnosť.
Odhadujem, že by táto prestavba nebola drahšia, než rozširovanie uličiek poza Carrefour a poza športovú halu. Na tom riešení sa mi tiež trochu nepozdáva to "rozliezanie sa" áut do relatívne tichej oblasti parku na Bôriku a za športovou halou.
Reply on: Jozef #2601:
Chyba mi tam vacsia razancia. Ked sa v Teplicke postupuje tak, ze lehoty sa pocitaju na dni, tak aj tu uz davnejsie mohol niekto iniciovat vyvlastnovaci proces. Casu na dohodu uz bolo predsa viac nez dost, preto nerozumienm tomu, ze prve sedenie bolo iba na jesen. Myslim, ze verejny zaujem je tu jasny a neochota dohodnut sa tiez. To, co ziadaju, je podla mna prehnane.
Jozef, ty si tam bol, na aku hodnotu by si ten dom odhadol? Je velky, maly, zanedbany? Nech mame trocha predstavu, kym budu uverejnene fotky.
O stavbe privádzača v Budatíne a mimoúrovňových križovatkách sme tu už písali. Dokončeniu tohto uzla prekáža starý rodinný neobývaný dom. Cez uvedený priestor nám prechádzajú L21, L22, L27, L29 a L30. Túto oblasť som odfotil aj s uvedeným domom a poslal Vladimírovi (Bus_Budatín:iMHD_25). Je to stále aktuálne aj pre ostatných a keby to zverejnil by sme boli radi. Bližšie v článku Pravdy:
http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=Bslovenskoa&c=slovenskoa_4_4&iddiskuse=skd55815
Reply on: Jakub #2597:

Nie je označené a ani domáci to nevyužívajú. A skutočne by to odľahčilo uvedenú križovatku. Musíme si uvedomiť, že nič sa už búrať nebude, a preto sa musí riešiť jestvujúci stav.
Inak ked uz tu takto hladame optimalne riesenia, da sa to niekam poslat, niekomu kompetentnemu? Resp. posiela to niekto z vas na kompetentne miesta? A ma to nejaky efekt? Lebo inak to zostava len v rovine akademickych uvah.
Reply on: Jozef #2596:
Súhlasím s tým, že pri dnešnom stave treba(bohužiaľ) výrazne do dopravného problému zapojiť komunikáciu poza plaváreň a Carrefour. Lenže musí byť upravená na iné šírkové parametre (najmä "bývalá"jednosmerka za Carrefourom) a tiež úsek od nemocnice okolo parku. Ďalej upraviť križovatky, dorobiť chodníky a osvetlenie.

Čo sa týka projektantov: nevidím problém v ich odbornosti. Úbohé je, že za peniaze dokážu potlačiť profesnú česť, zabudnúť na elementárne princípy dopravy a urbanizmu a naprojektujú podľa predstáv miestnych mocipánov. Viď Aupark. Skutočne som nemohol uveriť, že žilinský Aupark naprojektoval ten istý človek čo bratislavský. Proste si ho kúpili ? .
Reply on: Jozef #2596:
Ad a - dobre riesenie, len bude treba vyraznejsie znacenie, aby sa zmenili navyky vodicov, jazdiacich ku Carrefouru po ul. Vysokoskolakov
Ad b - zaujimave, ze hoci tam vjazd na parkovisko je este pred objazdom, skoro nikto to nevyuziva. Tiez by sa tam teda hodilo poriadne znacenie.
S Ul. Vysokoškolákov a jej preťažením sa zaoberáme hlavne preto, lebo nám tadiaľ premávajú trolejbusové linky č. 6, zokruhované 5/15, účelová L8 a autobusová L2. Dopravná situácia býva nezvládnuteľná už nielen pri hystérii obchodných reťazcov, ale aj v dopravnej špičke. Je to dôležitá prístupová komunikácia z centra na sídlisko Vlčince a z tohto smeru je najviac preťažená. Mnohí prichádzajú aj na sídlisko v smere od Martina, lebo múdri projektant a zadávatelia stavby nenavrhli odbočenie z Košickej ul. na toto sídlisko. Tí, ktorí znehodnotili tento cenný priestor sa už k tomu nevyjadrujú. Pri kruhovom objazde, ktorý má nerovnomernú záťaž jedným smerom je výhodné spraviť pred kruhovým objazdom odbočujúcu komunikáciu, ktorá by odľahčila kruhový objazd. Keď sa staval OC Dubeň, tak som sledoval výstavbu komunikácii a postupne som videl chyby, ktoré nemuseli byť. O veľkosti kruhového objazdu som už písal, ktorý mohol byť riešený veľkoryso už s ohľadom na MHD. Ďalšia komunikácia "Za plavárňou" poza OC Dubeň mala byť vybudovaná rovno od plavárne až k areálu ŽU. Ide do písmena S a najskôr ju úbohí projektanti navrhli ako jednosmernú a neskoršie, keď dopravná situácia bola zlá, tak zrušili jednosmerku. Týmto umožnili aspoňi vodičom idúcim zo sídliska Vlčince III vyhnúť sa hlavnému kruhovému objazdu a prísť k OC Dubeň z druhej strany. Tretiu podmienku, ktorú projektant nedodržal, že pri kruhovom objazde, ktorý má vysokú záťaž jedným smerom, v našom prípade vpravo, je potrebné vybudovať odľahčujúcu komunikáciu. Predpokladal som, že hneď za plavárňou ešte pred benzínkou Slovnaft pôjde taká komunikácia na parkovisko pre OD Carrefour. Po znemožnení vstupu na parkovisko z komunikácie vedúcej medzi plavárňou a parkoviskom OC Dubeň, som si pomyslel, však uvidíte. Po niekoľkých mesiacoch, upravili rýchlo a neprirodzene vstup na parkovisko aj z tejto komunikácie a výstup z parkoviska urobili aj v rohu parkoviska, aby sa dalo prejsť poza plaváreň k športovej hale.
Aby sa odľahčila kruhová križovatka pri Carrefoure pre MHD treba umožniť a vyznačiť vodičom, ktorí idú len do OC Dubeň:
a, z centra, aby využívali komunikáciu už pri nemocnici s odbočením vpravo a poza športovú halu a plaváreň (Bôrická cesta a Ul. Za plavárňou) sa dostanú pohodlne priamo k OD a benzínovej pumpe Carrefour;
b, vodiči idúci z centra a z Estakády po Ul. Vysokoškolákov, aby využívali odľahčujúcu komunikáciu s odbočením vpravo, ešte pred benzínovou pumpou Slovnaft a hneď v rohu je už "vybúraný" vstup na parkovisko, prípadným obídením parkoviska sa tam dostanú z pravej strany;
c, vodiči idúci od OD NAY a sídliska Vlčince III môžu sa vyhnúť tejto križovatke, odbočením z malého pľuvanca pri Kauflande a poza Carrefour prídu pohodlne na parkovisko;
A ešte niečo k Budatínu. Dnes je v Pravde článok k problému dokončenia križovatky, ktorý ma ale naozaj rozčúlil. Dom ktorý prekáža dokončeniu stavby tam pravdepodobne zostane. Prečo ? Spolumajitelia domu (mimochodom žijúci mimo Žiliny) zásadne trvajú na svojich požiadavkách (3,5 milióna korún + 2 byty). SSC samozrejme zásadne nesúhlasí. Vyvlastňovacie konanie sa začalo na jeseň 2004, napriek tomu, že stavba trvá 4 roky. Ja sa pýtam, ako je možné že návrh na vyvlastnenie bol podaný po štyroch rokoch stavby pred jej dokončením ? Ako a kto mohol vydať stavebné povolenie na túto stavbu, keď spomínaný dom aj s pozemkom nie je vysporiadaný ? Jedná sa o mestskú časť Žiliny, o jeden z najdôležitejších dopravných uzlov. Kde boli doteraz predstavitelia mesta ? Najmä tí, ktorí sa vyhrážajú samostatným obciam mimo Žiliny vyvlastnením pre KIU. Strkajú hlavu do piesku (veď je to stavba štátu a SSC, čo my s tým máme spoločné). Bohužial do termínu ukončenia investície sa žiadna dohoda ani vyvlastnenie nezrealizuje. Čiže sa pripravme, že najbližších pár rokov budeme používať tento paškvil aj s dopravnými zápchami od Čadce. Kvôli domu zostal na realizáciu podchodu priestor o šírke 1 m, čiže buď bude urobená 1 m široká štôlňa (čo ja pokladám za nezmysel) alebo skôr nič.
Teraz konkrétne:
1.) kruhový objazd pri Carrefoure spĺňa ako tak podmienku rovnomernej záťaže zo všetkých 4 smerov. Jeho vonkajší a vnútorný priemer mali byť podstatne väčšie. To sa už dnes nedá realizovať bez toho, aby sa nezlikvidovalo čerpadlo Slovnaftu. Je to náhoda, že ho postavili tak blízko ku križovatke a nenechali žiadnu priestorovú rezervu ?
2.) z každého smeru vchádzajúceho do kruhového objazdu sa malo urobiť priame pravé odbočenie mimo objazd. To by využilo pravý pruh na štvorprúdovke a výrazne odľahčilo jazdný pruh na objazde. A dokonca sa to dá dorobiť ešte aj teraz, napr.výjazd Obchodná-Vysokoškolákov (smer nemocnica) by využila aj MHD bez zdržania na kruháči.
3.) kruhový objazd pri Kauflande vôbec nespĺňa podmienku rovnomernej záťaže zo všetkých 4 smerov. Hlavný smer je ul.Vysokoškolákov, vjazd a výjazd od Kauflandu je podstane menej exponovaný a smer od internátnej ulice okrem zásobovania Carrefouru a niekoľkých osobných áut nevyužíva takmer nikto. Tu je vhodnejšia svetelná križovatka.
4.) kruhový objazd pri Lidli nespĺňa ani normové parametre pre šírku a polomery komunikácie. Je príznačné pre Žilinu, že tu môžu byť takéto stavby vôbec skolaudované a uvedené do prevádzky...
5.) keď predstavitelia mesta a investor (a bohužiaľ aj p.Popluhár sa k nim pridal) zdôvodňovali výstavbu kruhových objazdov, argumentovali rovnomernosťou záťaže zo všetkých smerov vchádzajúcich do objazdu. Ako to mohli tvrdiť, keď investor objednal dopravný prieskum 2 roky po uvedení do prevádzky !? Pritom túto podmienku spĺňa len objazd pri Carrefoure.
Čo sa týka kruháčikov a iných dopravných stavieb v Žiline, zbytočne sa budeme rozčulovať nad tým, ako sú z odborného hľadiska "zpackané". Posledné slovo pri týchto stavbách (a bohužiaľ častejšie aj prvé) totiž nemajú odborníci, ale iní ľudia, resp. človek. Politika na toto fórum nepatrí, ale neodpustím si aspoň jednu rečnícku otázku : kto je dnes v Žiline hlavným a jediným architektom, urbanistom a dopravným inžinierom ? ? Väčšina z nás vie odpovedať na túto otázku ... ?
Reply on: Miro #2564:

Ja som sa s tými kruháčmi stretol vo Francúzsku a v Taliansku. Videl som aj malé kruháčiky a somozrejme aj veľké. Radi do nich umiestňujú kvetinové výzdoby, fontány, sochy ale aj obelisky. Páčili sa mi kruhové križovatky uprostred miest, ale aj napríklad pred železničnými stanicami, kde po vybudovaní železničnej stanice spojili mesto s novými cestami (bulváry). Väčšinou pred stanicou boli ukončené kruhovým objazdom. Tu sa otáčala MHD, taxi a osobné autá. Niekde mali k železničným staniciam vybudovanú pešiu komunikáciu obklopenú stromami (alej) a po okrajoch viedli dve dvojprúdové komunikácie ukončené pred stanicou pekným kruháčom s fontánou. V týchto mestách sa toto vyvíjalo plánovite a prirodzene, tak ako sa rozširovala urbanizácia mesta.
Vráťme sa ale domov. U nás vznikli všetky kruhové objazdy už na jestvujúvich komunikáciach, prípadne pri prestavbe. Tragédiou je, že projektanti týchto stavieb asi necestujú do sveta, alebo projektujú stavby na objednávku. Nemohlo by sa stať, že Ul. Vysokoškoákov zostala po ich zásahu znehodnotená. Prvý budovaný kruhový objazd pri Dubni mohol byť riešený veľkoryso, veď miesta tam bolo dostatok. To nikto nepredpokladal dopravnú záťaž vrátane MHD? Komunisti stavali Rondel možno pred 20 rokmi s výhľadom do budúcnosti. Dodnes ho nikto nekritizuje, lebo tam nie sú nijaké zápchy. Druhý pľuvanec pri Kauflande mohol byť väčší a tretí, ktorý brzdí dopravu najviac tam už nemal byť postavený vôbec. Taká konská stajňa akou je budova LIDL-a musela byť postavená akurát na tom mieste? Aj za Kauflandom medzi budovou Slovak telecom a poliklinikou bolo miesta dosť a prístupová cesta mohla byť z Obchodnej ulice na Vlčincoch. Aké sú teraz východiská?
Kruháč je výborná vec, ale jednopruhový kruháčik na štvorprúdovke je riadna blbosť.
Reply on: mimi #2589:
Ano, na mnohych miestach je to najlepsie riesenie, ale dat na stvorprudovu cestu 3 mrnave kruhove objazdy so vzdialenostou medzi nimi max. 200m, je podla mna zhovadilost. Vysledky vidime teraz.
Jakub v Anglicku je podiel kruhovych objazdov asi 80% proti 20% klasickym krizovatkam. Kruhac je vyborna vec, ale mas pravdu treba ho spravne navrhnut.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement