V IDS BK dodávame Inpropu (ktorý dodáva dáta pre tabule a hlásenia pre ŽSR na stanice) údaje pre každú jednu stanicu s číslom každého vlaku a k nemu číslo linky IDS na príchode a číslo linky IDS na odchode. Teda to, že sa niekde láme IDS-ko a od nejakej stanice vlak už nie je integrovaný, nie je problém. Ale neviem, ako je to v IDŽK.
Zaujímavé je, že rovnaká chyba bola na tabuliach aj v hlásení.
Tak mi napadlo, či to nesúvisí s novým grafikonom, keď mnoho vlakov z Čadce pokračuje ďalej smer Vrútky a tam to už linka S2 nie je. A naopak, mnoho vlakov v smere od Vrútok pokračuje pod rovnakým číslom do Čadce.
Včera som si na stanici v Žiline všimol, že vlaky do Rajca sú oznamované ako linka S4, ale vlaky do Čadce nie sú oznamované ako S2. Je to chyba či zámer?
Pristavím sa trochu pri Vianočnom CP. MHD bude premávať medzi sviatkami od 27. do 30. decembra s výnimkou L26 vo víkendovom režime (mohli by aspoň upresniť či ako sobota alebo nedeľa, keďže v CP veľmi výnimočne nájdeme skratky 6 a 7). I napriek tomu, že tento rok vychádzajú Vianoce z veľkej časti na víkend a ani nie je lockdown ako ostatné dva roky.
Chápem, že sa všade hľadajú možnosti šetrenia, veľa firiem bude zatvorených, rovnako aj to, že i vodiči potrebujú a zaslúžia si dovolenku. V mestách, ktoré v minulosti v závere roka na takýto režim pristúpili sa to ale pochopiteľne nestretlo s pozitívnou reakciou cestujúcich. Osobne s tým nemám zásadný problém, čo je podľa mňa hlavný nedostatok toho celého je deravý interval v rannej špičke na hlavných trolejbusových linkách 3, 4, 5 a 14. Myslím si, že aspoň toto mohli zohľadniť a ponechať na nich ráno interval, aký je od 8. do 20. hodiny. Prípadne tiež posilniť v špičkách oproti bežným víkendovým CP niektoré autobusové linky (hlavne 22 či 21-popoludní, možno aj 24 a 27) tak, aby jazdili nie raz, ale 2x za hodinu. Stále by to bola výrazná úspora oproti prázdninovým CP a zároveň prijateľnejšia ponuka pre ľudí, ktorí budú v týchto dňoch chodiť do práce.
Druhá zvláštnosť je linka 50 na Štedrý deň. CP v podstate prevzali z rokov 2020 a 2021. Vtedy, v čase rôznych lockdownov a podobných opatrení, v hodinovom intervale a so skorým ukončením prevádzky jazdili dva krátke vozy v rôznej miere zaplnenosti. Uvidíme či to bude stačiť aj tento rok. Čomu ale nechápem sú tie prapodivné jazdné doby - mix všetkých možných chronometráží. Medzi niektorými zastávkami, hlavne v smere na Hájik, sú porovnateľné či dokonca väčšie ako v špičke (Košická>CM 3, Limbová>Smreková 2, Polícia>Hálkova 2) a inde, prevažne v smere do centra, sú zas podľa nočného chrona (Matice sl.>>>Poštová 3x1) či neskôr večer dokonca ešte kratšie ako v noci (Fatranská>Matice sl. 1).
Zdvojenych odchodov tam bolo viac, jednalo sa o chybne data zo strany dopravcu (duplicitne rezimy, zvlast rezim pre pondelok). Vdaka za upozornenie, je to uz opravene.
IDŽK je v takom stave akom je preto, že od volených diletantov počnúc župankou, pokračujúc neviditeľným primátorom krajského mesta a primátormi a starostami miest a obcí, končiac poslancami má IDS mizernú až žiadnu podporu. Proste volená sedlač má autá a voličom nechcú nič okolo IDS vysvetľovať. Za oveľa pohodlnejšie a politicky atraktívnejšie pre ich kariériu považujú betónovanie aktuálneho stavu, čiže linky a CP po starom. A v takom zatvrdnutom systéme s nadväznosťami ako sa podarí a nepravidelne netreba ani moc s tarifou špekulovať, veď načo, keď to fakt nemá zmysel prekopávať na starý systém CP?
Nuž, keď premáva linka 67, tak 7 nepremáva pretože 67 sú predĺžené spoje linky 7 k vodnému dielu.
Keby mesto Žilina rozmýšľalo nejak progresívne, tak by radšej posilnili 4/14 aby bola linka 7 nahradená v úseku Polícia - Hlinky - Solinky - VD - Vlčince. A na Hájiku by posilnili buď 6 alebo 16ku o dva spoje za hodinu, alebo obidve o jeden spoj za hodinu.
IDZK je fraška.
Ako zamestnanec železníc (majiteľ režinky), vlastník kreditnej karty SAD ZA a tiež ako zlatý darca krvi držiteľ zľavneného predplatného lístka DPMŽ som sa tešil, že dve z troch kariet zahodím.
Prekvapko: nie je možné zbaviť sa ani jednej
No SADka si to nemohla urobiť sama bez schválenia výlukového CP od VÚC. Tu je problém to, že v DPMŽ (vraj) panuje aj po výmene extrémne nepríjemného Barienčíka akási obsesia, že IDSka chce poškodiť DPMŽ. Takže DPMŽ do niečoho integrovaného / koordinovaného zapojiť je heroický výkon a neviditeľný primátor necháva DP žiť svojím životom. Triezvy objednávateľ by najmä so "skvostom" ako je linka 1 už dávno niečo robil a detto s okruhmi 3 a 16 a prevážačom vzduchu v závese za 4/14 linkou 7 ... Nuž a SADku má okrem integrátora tlačiť aj župa. Ale tak oslovte niekoho zodpovedného na oddelení dopravy a uvidíte. To prekvapenie nechám už na Vás, nech si ho užijete.
Lurny