SAD to už riešila doteraz pri uzávierke smerov Kysucká -> Budatín a Ľavobrežná -> Kysucká tak, že zastávku Kysucká dotknutými linkami jednoducho neobsluhovala. Keď bude uzavretý podjazd, tak asi nebude zastávku Kysucká obsluhovať ani DPMŽ. Jedine že by na ňu zachádzal od Ľavobrežnej a točil sa na kruhovom objazde pri Lidli. Uvidíme.
V každom prípade si kladiem otázku, čo robí integrátor IDS ŽK, keď si to každý dopravca rieši inak.
"Paráda" ... obchádzkové trasy pre linky 21, 22, 27, 29 a 30 ale má aspoň DPMŽ a SADka pre prímestské linky na smery Kysuce, Divinka+BY a Teplička+Terchová naplánované?
A potom ako bude spojená MHDčkou časť pri zastávke Kysucká so zvyškom mesta?
Nechápem, že staviteľ, ktorý by mal byť na istej profesionálnej úrovni, zabudne na takýto krok. No na druhej strane, aj pri zdržaní pri tejto časti stavby môžu zatiaľ pokračovať na iných úsekoch, kde napríklad v pôvodnej zriaďovačke nemajú položené ani koľajové polia, kde je už položené štrkové lôžko a čaká sa len na koľajnice s podvalmi.
Ak by bol na busoch interval 40 min. nenadväzovali by na nosné linky 3, 4/14, 5, 6, ktoré majú mať sedlový interval 15 min. To musia mať busy 45 min. potom. Avšak cez víkend potom 60min. a to už sa nedá jazdiť. Prípadne 40min., lenže bolo by zvláštne ísť cez víkend častejšie ako cez týždeň
No to je roky známa vec, ale ozaj mienia v takomto stave držať CP v ZA iba kvôli tejto skutočnosti? To moc kvalite MHD nepomôže. Ešte keby sa tak dali do intervalu 40 minút radšej, vtedy by sa odchody opakovali ob-hodinu. Inak reálne skúšal dávať niekto už v DPMŽ, alebo ŽU, či iných dopravákov na papier taktové CP pre autobusové linky v žilinskej MHD?
Nie som síce domáci ale keď pozrieš, že autobusové linky v ZA majú jazdnú dobu okolo 30 min. je problém jazdiť v nejakých deliteľoch šesťdesiatky. Najmä cez víkend.
Na každej konečnej končí jediná linka a teda nie je možné busy medzi linkami prestriedavať aby ti jazdili každých 60 min.
A robiť prejazdy cez celé mesto kvôli vykonaniu prestávok sa nedá. Bolo by ich buď more alebo by sa potreba prestávky stretla v jednom čase a nemalo by čo jazdiť.
Alebo by si potreboval na 60 min. interval 2 busy na linke čo je maximálne neefektívna a drahá práca a ani vodičov by si nemal toľko.
Mňa napadá, že ak by TB linky mali interval v sedle 15 min. busy by dokázali mať 45 min.
Tak aby vznikali v centre vždy rovnako prestupy. Ale aj tak vzniká dosť hluchých časov. Cez víkend je ale zasa problém.
Pri pohľade na MHD v ZA mám otázku, že prečo sa autobusové linky tak úspešne vyhýbajú zavedeniu taktovej dopravy, t.j. aby na nich boli intervaly 10, 12, 15, 20, 30, 60 a 120 minút a nie rôzne chuťovky ako 25, 35, 40, 45, 50, 55, 65, 70, 75 atď. minút? A detto večerné a skoré ranné intervaly trolejbusových liniek.
A potom jeden námet: linku 3 by nebolo lepšie od nemocnice poslať obojsmerne okolo Auparku cez políciu k ŽST? Tam by sa prepla na linku 1 a ďalej by pokračovala na Štefánikovo nám., Aupark, políciu a rondel až na Kvačalovu. Stačilo by ale polovicu spojov točiť na rondli a polovicu poslať do vozovne. Nemusela by tak linka 1 premávať v tejto dnešnej nezmyselnej podobe, od nemocnice by nepremávala linka 3 rovnakou trasou ako linka 6 a Závodie pri vozovni by získalo použiteľnú linku 1 s i=20/30/20//40 a cez prázdniny 24/30/30//40.
planovane cislovanie podla PLÁNU DOPRAVNEJ OBSLUŽNOSTI ZK:
1 – 99 Linky MHD Žilina
101 – 199 Prímestské autobusové linky v okolí Žiliny
201 – 219 Linky MHD Čadca
221 – 299 Prímestské autobusové linky v okolí Čadce
301 –349 Linky MHD Martin/Vrútky
351 – 399 Prímestské autobusové linky v okolí Martina/Vrútok
401 – 419 Linky MHD Ružomberok
421 – 499 Prímestské autobusové linky v okolí Ružomberka
501 – 519 Linky MHD Liptovský Mikuláš106
521 – 599 Prímestské autobusové linky v okolí Liptovského Mikuláša
601 – 619 Linky MHD Dolný Kubín
621 – 699 Prímestské autobusové linky v okolí Dolného Kubína
Neviem či je na tom niečo logické, ani neviem či to funguje niekde mimo IDS BK. Do jednej zóny ti zrejme bude jazdiť viacero liniek, ja mám pocit že ten bratislavský systém spôsobuje viac chaosu než čohokoľvek iného.
Celkovo "systémy" číslovania liniek sú nesmierne preceňované. Cestujúcemu je to jedno, proste sa naučí aké číslo má tá jeho linka a neskúma ako k nemu organizátor systému došiel.
Prepokladám, že všetko, čo ide do Žiliny bude 1xx a 2xx budú linky, ktoré sa budú motať čisto v okolí Čadce. Nasledujúce rady podľa mňa rozdelia pre Turiec, Považie, Liptov, Oravu a Trenčiansky kraj (Trenčín a Prievidzu).
Viko