Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #23193:
Pokiaľ na sieti nemáš blokovaný prístup na FB, tak ti to zobrazí (alebo ak si to nepozeráš na smartfóne)... Len musíš najprv súhlasiť s koláčikmi a v okienku, kde po tebe chce prihlásenie len nájsť odkaz "Teraz nie". Potom už uvidíš samotný post a keď klikneš na "x komentárov". Nie si blbý, to dokážeš. 😉
Reply on: TomoSK #23194:
Pri časovej tarife sa vždy nájde viacero spojení, kde to do časového limitu tesne nevychádza. Z reakcií ľudí skôr vyplýva, že o tom, že sa pri samotnej ceste bez prestupu neprihliada na skutočnú dĺžku cesty, ale na dĺžku cesty podľa cestovného poriadku, ani vôbec nevedia. Takéto veci bude potrebné včas odprezentovať verejnosti.
Reply on: TomoSK #23194:
cast sidlisk aj teraz potrebuje 2 pasmo - takze nic sa nemeni
univerzita - stanica je aj teraz v 2 pasme - takze nic sa nemeni

vyhoda je napr ze matica - Stefanikove nam bude konecne v rovnakom pasme ci idem 4 alebo 6

Reply on: Mongolec #23189:
Osobne považujem za diskutabilné práve to vysoké zľavnené cestovné a vhodnosť časovej platnosti lístka "12 minút". Vysoké zľavnené cestovné osobne vnímam ako spôsob, ako vyťažiť z vysokoškolských študentov čo najviac, lebo treba z niečoho kompenzovať bezplatnú prepravu deciek s trvalým pobytom v ZA. A problém 12-minútového lístka je ten, že vďaka takejto časovej platnosti sa bude stávať, že polovica sídliska sa do toho času zmestí, druhá polovica nie. Rovnako aj cesta z univerzity na stanicu trvá 13 minút... 🙂 Rozumiem, že je to len desaťcentový rozdiel, ale takéto lístky slúžia prakticky jednoúčelovo na krátke cesty, tak nech sa rozhodnú, či majú platiť napr. na cesty v rámci sídliska alebo centra (10-min. platnosť), alebo zo sídliska na okraj centra (15-min. platnosť).
Reply on: Dispecer #23191:
Nie, nezobrazí.
Reply on: Mongolec #23189:
Mňa to vôbec neprekvapuje - každá zmena cestovného (a občas prekvapivo aj pri tej pozitívnej zmene) je vnímaná istou časťou verejnosti záporne a to len z titulu, že sa mení.

Pozn.: Netrúfam si považovať všetky reakcie pod jedným príspevkom na FB ako hodnovernú vzorku cestujúcich. Aj keď je to na stránke jedného lokálneho média.
Reply on: S499.1023 #23190:
Ale internet zjavne máš, takže tie komentáre (viď #23187) ti ktorýkoľvek prehliadač zobrazí. Mark ten príspevok neskryl.
Reply on: Mongolec #23187:
Nemám Gesichtsbuch, môžem poprosiť o stručné sprostredkovanie názorov žilinských cestujúcich?
Reply on: TomoSK #23188:
Osobne som také reakcie očakával. Nebyť tej zmeny pred vyše 20 rokmi (ktorá niečo riešila možno tak z krátkodobého hľadiska), dnes sme v tejto situácii nemuseli byť.

Cenovo to až tak zle nevychádza. Občasní cestujúci si priplatia 10 centov (napr. z bankovej karty), najpravidelnejším sa cena mesačného PCL nezmení. Čo môže byť problém sú:
- vysoké zľavnené cestovné (nízke % zľavy), čiastočne kompenzované vysokým podielom bezplatnej dopravy,
- typ cestujúcich, ktorí MHD pravidelne využívajú len na cestu do a z práce/školy, teda sú používateľmi predplatného na istý počet jázd. Pre nich to bude predstavovať najväčšie zdraženie (hlavne pri súčasnom 1. pásme),
- platnosť karty len 5 rokov, ale to je aj inde.
Reply on: Mongolec #23187:
Hoci mám k navrhovanej tarife isté výhrady, takáto reakcia je.. smutná.
Reply on: Mongolec #23168:
Súčasná tarifa je v meste tak zakorenená, že návrh novej sa stretol s veľkým odporom cestujúcich. Stačí si prečítať komentáre...
https://www.facebook.com/zilinak/posts/3528069957273874?__tn__=-R
Reply on: TomoSK #23181:
Skôr je zaujímavé, že ani v rámci prestavby tej križovatky na turbokruháč nepožadovalo mesto, ani súkromný investor, ktorý tam plánuje postaviť obchodný dom, výstavbu zastávky MHD 🙁
Reply on: pomaranc #23183:
S tým prekladom pri 6+16 je to tak, že by bol v úseku Stodolova - Polícia a pravdepodobne aj Polícia - Stodolova. Pre zastávky v centre však navrhuješ obsluhu v smere NA Hájik navzájom opačnými trasami: 6: Štef. nám. - ŽS - Hurbanova - Polícia ... 16: Hurbanova - ŽS - Štef. nám. - AUPARK - Polícia

Takže keď si na tomto úseku rozpíšem akékoľvek odchody pre L6 v 15 min intervale a potom si k tomu dopasujem L16 tak, aby od Polície na Hájik išli v preklade 7+8, zistím, že pri stanici bude medzi nimi 6+9 (alebo 7+8), na Štefánikovom nám. 5+10 (alebo 4+11) a na Hurbanovej 1+14 (alebo 2+13).

V súčasnosti tým, že idú z rovnako orientovaných zastávok, majú cestujúci medzi spojmi všade medzi Štef. nám. a Políciou 7 alebo 8 minút.
Reply on: TomoSK #23181:
Akékoľvek okružné experimenty by som si už na Žiline odpustil. Urobil som návrh, kde som si dal za úlohu odstrániť okružnosť liniek 3 a 16, plus o nezmysle akým je linka 1 dnes ani nehovorím. Takže OC Dubeň ako inak riešiť? Máme k dispozícií v centre po prejazde spojov z linky 3 ešte 2 spoje za hodinu. 4 v špičke zhltne linka 16 a 2 spoje zhltne celodenne za hodinu linka 1. Ostávajú teda 2 spoje za hodinu z linky, ktoré zakončia pri ŽST, čiže tieto spoje môžu ísť ako linka 8 na OC Dubeň od Hurbanovej a opačne od Štefánikovho nám. budú pokračovať ako linka 3 cez stanicu a políciu na Bôrik a Solinky.
Reply on: Mongolec #23180:
2-3 minúty prestupu a inak čas strávený vo vozidle je lepšie ako peší presun o ktorom hovoríš, pretože ešte na Žitnej ulici to ide ale na Bánovskej ceste a úseku medzi ňou a Žitnou na križovatke je to o hubu, resp. o život a navyše kvalita chodníka je diskutabilná. Plus v čase dažďa je takmer isté, že človek utŕži sprchu. A to čo si porovnal s peším presunom, tak to kríva aj na tom, že daný čas presunu ba 2,2km trase je 20-25 min pre zdatného chodcu, pre menej je to 30-35 min a to da bavíme o presune z lokality okolo zastávky Žitná. Peší presun z Hájika dúfam neberieš v úvahu. Po tej serpentínovej promenáde by si to pochvaľoval možno len Matej Tóth.

Ad preklad 6+16, preklad by bol v celom úseku Stodolova - Polícia. Do 16ky by sa pri ceste na Hájik dalo nasadnúť už na Hurbanovej a ísť cez stanicu a Aupark zachádzkou. Neviem prečo spomínaš zhoršenie, keď od stanice, Štefánikovho nám., Auparku a aj Hurbanovej 16ka privezie ľudí rovnakým smerom a aj ich odvezie rovnakým smerom a to isté aj linka 3, čiže to jednosmerné harakiri by u týchto liniek skončilo. A prv zostrojme CP a potom hovorme, či preklad bude, alebo nebude.

S riešením OC Dubeň, aké som navrhol, že to nie je vhodné súhlasím. Beriem späť.

Ku ND na Hájik: OK, bol tam jeden klbák, ktorým sa zlepšoval priemer, no nebolo to skôr preto, že bolo málo krátkych autobusov, alebo skôr preto, že nebolo viac klbákov než jeden k dispozícií? 1ka ako som navrhol by viac pomohla Hajiku než 27ka pretože by ponúkala viac spojov a pravidelnejšie. Plus skončila by premávka krátkych trolejbusov na 6/16, čo by navýšilo kapacitu mierne. V najhoršom prípade zriadiť niečo ako je linka 184 v Bratislave, t.j. jeden klbák pôjde účelovo z Hájika nejakou špeci trasou aby zachytil miesta odkiaľ nejdú spoje k ŽU a školám na Hlinách a pôjde v čase pred/po prednáškach/vyučovaní. Vyriešené.
Reply on: Viko #23179:
Ako som písal, tak v triangli zastávok "Polícia" so zastávkami hýbať moc nejde, okrem zastávky v smere na Hájik a to posunutím bližšie ku križovatke. Zastávkubv smere k stanici bližšie posunúť nejde pretože tam stojí budova. Takže jedine s jednou zastávkou ide pohnúť. Takže netreba sabotovať prestupný systém iba pre 7ku a jednu zastávku. Ale už som si zvykol, že je to také typické slovenské hladať ako sa čo nedá, teoretizovať, napísať o tom haldy materiálu a nakoniec to nechať tak a filozofovať ďalej samozrejme.
Reply on: Mongolec #23180:
V prípade obsluhy Atria Dubeň by som oživil starú osmičku, akurát s 15-min. intervalom (jazdná doba 21 minút, dva sólo vozy) a šestka by mohla plnohodnotne obsluhovať Vlčince smerom na nemocnicu. Cestujúcim z Vlčiniec (a Hlín) do Atria by skôr než zachádzka pomohla zastávka niekde medzi kruháčom a zásobovacím vjazdom do OBI, nakoľko by to mali ku vstupu asi sto metrov, a v smere do centra je to medzi Poštovou a plavárňou skoro kilometer.
Reply on: pomaranc #23173:
Bolo mi to akési povedomé: https://imhd.sk/za/diskusna-tema/11/V%C5%A1eobecn%C3%A1-diskusia?dfpi=22931#22931

Odvtedy si si návrh trocha pozmenil (L5, zmeny v niektorých intervaloch,...). O istých bodoch sa tu diskutovalo vlani aj teraz, tak to skúsim zobrať z iných pohľadov:

- Dnes trvá cesta linkou 7 zo Stodolovej na Poľnú podľa CP 20 min (vybral som za príklad túto zastávku, lebo v jej blízkosti sa nachádzajú dve stredné školy a v o čosi väčšej vzdialenosti je okrajovo priemyselná a na druhej strane ešte ďalej nákupná zóna). Kedysi to bolo 18, potom 19, pred pár rokmi sa to zvýšilo na 20 min. Sú časy, kedy spoje, naberú cez Závodie a na Hlinskej meškanie 2-5 minút, ale aj úseky dňa, kedy 2-3 minúty strávia vyčkávaním na zastávkach. Pokiaľ by sme toto spojenie riešili prestupom na Polícii, treba rátať ešte s ďalšími 2-3 minútami na prestup. Tu už sa pomaly blížime k času, za ktorý sa dá táto trasa zvládnuť peši. Priestor na skrátenie jazdnej doby veľký nie je. Na Žitnej chcú v budúcnosti vybudovať novú okružnú križovatku, ktorá spomalí smer od Hájika. Situácia na Závodskej je zlá už roky bez vyhliadky na zlepšenie a na Hlinskej sa v špičke neraz stojí až po internáty (a to sme ešte pred spustením diaľničného privádzača). Potenciál na zrýchlenie je už len pri jazde cez svetelné križovatky medzi Hálkovou - Mostnou.
Jednou z možností zrýchlenia je vynechanie zachádzky k Polícii (hovorí o nej aj generel). Ďalšou môže byť obídenie Hálkovej aj Komenského - vedenie po trase L50. To už s možným zhoršením obsluhy priemyselnej zóny v dosahu Hálkovej. Alebo prestup, ale otázne kde a ako, aby to aj bolo časovo efektívne?

- Podľa návrhu by L16 išla v smere na Hájik v opačnom smere ako dnes, takže by bola s L6 v preklade iba pri stanici a polícii, pre oblasť ich zvyšných dvoch spoločných zastávok by došlo k zhoršeniu oproti aktuálnemu stavu.

- Pri takomto linkovom vedení som napočítal potrebu 36 trolejbusov. V súčasnosti ich jazdí 31 (po mestom zamýšľanom zahusťovaní ich má byť 34). O víkendovom navýšení ani nehovorím.

- Zachádzky k Átriu Dubeň. Nestotožňujem sa s tým, aby cestujúci z/na Vlčince boli takýmto spôsobom zdržiavaní. Dosť, že samotné Vlčince sú riešené dvomi zachádzkami.


" Keď bola výluka trolejbusov na Hájik, tak pamätám, že jazdila jedna autobusová výluková linka v intervale 7-8/15/7-8//15 a bolo to perfektné, pretože na spojoch bola rovnaká kapacita, časový rozostup a tiež nápor cestujúcich..."
- Nie je pravda, že na spojoch bola rovnaká kapacita. Jazdili tam štyri krátke autobusy a jeden dlhý, po ôsmej sa pridal ešte jeden klbák. Okrem toho premávala aj naďalej posilová kĺbová L7 o 7:15. Pri nápore, aký je z Hájika medzi 7:05 - 7:25 by 7,5 min interval dlhodobo nevyhovoval. L27 pomôže len z 1/3.
Reply on: pomaranc #23178:
V normálnom meste západného strihu je štandardom, že ak je prestupný terminál v križovatke, sú tie zastávky primknuté čo najbližšie k nej - ideálne tak, aby prechod viedol zo zastávky na zastávku a nemusel si pochodovať až niekam za koniec odbočovacích pruhov apod. Plus samozrejme adekvátny orientačný a informačný systém.
Reply on: TomoSK #23177:
Neviem ozaj ako riešiť prestup na Polícií inak než presunutím zastávky v smere k Auaparku pred budovu polície. Ale aj tak by bolo treba prejsť 1x cez cestu. Zaujímalo by ma, že ako sú riešené prestupy v zahraničí v bodoch, kde sa zbiehajú 3-4 ulice, keď tam nie je nejaký priestor na špeci "otočku" kam vlezie každé vozidlo, ktoré tým uzlom prechádza. Podľa mňa o nič viac odlišné než to, čo je pri polícií nemajú vymyslené, pokiaľ tam nie je námestie, ktoré umožňuje niečo kreatívne vymyslieť. Čiže prestup pri Polícií nie je problém, problém je prístup a pohľad na vec prestupu, ktorý obsahuje presun cez jeden prechod pre chodcov, pričom sú na Slovensku bežné prestupy s presunom cez 2-3 prechody a? Mal z toho niekto ujmu na zdraví? Teda okrem toho, kto vbehol na červenú na vozovku ... A potom mám pocit, že niektorí majú linku 7 ako fetiš, pričom tá linka je v modernom systéme MHD (s prestupnou tarifou s časovými lístkami a nie tým, na čo sa hrá Žilina) nepoužiteľná. Jednoducho Hájik potrebuje max. 2 linky v preklade 7-8 min v špičke a v ostatnom čase 15 minút a druhú ako doplnok cez Kvačalovu. Keď bola výluka trolejbusov na Hájik, tak pamätám, že jazdila jedna autobusová výluková linka v intervale 7-8/15/7-8//15 a bolo to perfektné, pretože na spojoch bola rovnaká kapacita, časový rozostup a tiež nápor cestujúcich pretože všetky spoje mali rovnakú trasu a nie, že jedna linka od Vlčiniec/Atria, druhá polokružná, ktorá sa plní od stanice a potom 1-2 za hodinu premávajúca mizéria, ktorú som videl neraz v závese za 4/14 voziť čo sa nevošlo do 4/14 alebo tých pár cestujúcich direkt na Hálkovu, Závodie a Hájik.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.