Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #23199:
Ja si taktiež myslím že mohli ceny predplatných lístkov urobiť trocha marketingovo. Prečo to zaokrúhľovať na celé hodnoty. x,99e stále pôsobí lacnejšie ako celá suma a nech si hovorí kto che čo chce.
Ja by som ceny nastavil takto:
- Mesačný = 19,99e
- 3 mesačný = 49,99e
- Ročný = 159,99e
Nezmyselné hodnoty typu 58e a 231e skôr odradia. To už radšej mali dať 59,99e a 229,99e.
Na žilinských vozidlách,definitívne skončila reklama.Teda,žiadne busboardy,ani CVR-ky.Podľa mňa,je to škoda.
Reply on: TomoSK #23194:
Presne tak, chcieť za ročný lístok viac než jedenásťnásobok mesačného je nonsens. Zdá sa, že boj proti zneužívaniu MHD je v Žiline tuho zakorenený.
Reply on: Dispecer #23197:
Lenže ja som si to pozeral zo smartphonu. Teraz z PC už je to OK ale aj tak nemám rád spoločnosti, ktoeré majú ao primárny komunikačný kanál Gesichtsbuch. A k samotným komentárom - proste Žilina.
Reply on: S499.1023 #23193:
Pokiaľ na sieti nemáš blokovaný prístup na FB, tak ti to zobrazí (alebo ak si to nepozeráš na smartfóne)... Len musíš najprv súhlasiť s koláčikmi a v okienku, kde po tebe chce prihlásenie len nájsť odkaz "Teraz nie". Potom už uvidíš samotný post a keď klikneš na "x komentárov". Nie si blbý, to dokážeš. 😉
Reply on: TomoSK #23194:
Pri časovej tarife sa vždy nájde viacero spojení, kde to do časového limitu tesne nevychádza. Z reakcií ľudí skôr vyplýva, že o tom, že sa pri samotnej ceste bez prestupu neprihliada na skutočnú dĺžku cesty, ale na dĺžku cesty podľa cestovného poriadku, ani vôbec nevedia. Takéto veci bude potrebné včas odprezentovať verejnosti.
Reply on: TomoSK #23194:
cast sidlisk aj teraz potrebuje 2 pasmo - takze nic sa nemeni
univerzita - stanica je aj teraz v 2 pasme - takze nic sa nemeni

vyhoda je napr ze matica - Stefanikove nam bude konecne v rovnakom pasme ci idem 4 alebo 6

Reply on: Mongolec #23189:
Osobne považujem za diskutabilné práve to vysoké zľavnené cestovné a vhodnosť časovej platnosti lístka "12 minút". Vysoké zľavnené cestovné osobne vnímam ako spôsob, ako vyťažiť z vysokoškolských študentov čo najviac, lebo treba z niečoho kompenzovať bezplatnú prepravu deciek s trvalým pobytom v ZA. A problém 12-minútového lístka je ten, že vďaka takejto časovej platnosti sa bude stávať, že polovica sídliska sa do toho času zmestí, druhá polovica nie. Rovnako aj cesta z univerzity na stanicu trvá 13 minút... 🙂 Rozumiem, že je to len desaťcentový rozdiel, ale takéto lístky slúžia prakticky jednoúčelovo na krátke cesty, tak nech sa rozhodnú, či majú platiť napr. na cesty v rámci sídliska alebo centra (10-min. platnosť), alebo zo sídliska na okraj centra (15-min. platnosť).
Reply on: Dispecer #23191:
Nie, nezobrazí.
Reply on: Mongolec #23189:
Mňa to vôbec neprekvapuje - každá zmena cestovného (a občas prekvapivo aj pri tej pozitívnej zmene) je vnímaná istou časťou verejnosti záporne a to len z titulu, že sa mení.

Pozn.: Netrúfam si považovať všetky reakcie pod jedným príspevkom na FB ako hodnovernú vzorku cestujúcich. Aj keď je to na stránke jedného lokálneho média.
Reply on: S499.1023 #23190:
Ale internet zjavne máš, takže tie komentáre (viď #23187) ti ktorýkoľvek prehliadač zobrazí. Mark ten príspevok neskryl.
Reply on: Mongolec #23187:
Nemám Gesichtsbuch, môžem poprosiť o stručné sprostredkovanie názorov žilinských cestujúcich?
Reply on: TomoSK #23188:
Osobne som také reakcie očakával. Nebyť tej zmeny pred vyše 20 rokmi (ktorá niečo riešila možno tak z krátkodobého hľadiska), dnes sme v tejto situácii nemuseli byť.

Cenovo to až tak zle nevychádza. Občasní cestujúci si priplatia 10 centov (napr. z bankovej karty), najpravidelnejším sa cena mesačného PCL nezmení. Čo môže byť problém sú:
- vysoké zľavnené cestovné (nízke % zľavy), čiastočne kompenzované vysokým podielom bezplatnej dopravy,
- typ cestujúcich, ktorí MHD pravidelne využívajú len na cestu do a z práce/školy, teda sú používateľmi predplatného na istý počet jázd. Pre nich to bude predstavovať najväčšie zdraženie (hlavne pri súčasnom 1. pásme),
- platnosť karty len 5 rokov, ale to je aj inde.
Reply on: Mongolec #23187:
Hoci mám k navrhovanej tarife isté výhrady, takáto reakcia je.. smutná.
Reply on: Mongolec #23168:
Súčasná tarifa je v meste tak zakorenená, že návrh novej sa stretol s veľkým odporom cestujúcich. Stačí si prečítať komentáre...
https://www.facebook.com/zilinak/posts/3528069957273874?__tn__=-R
Reply on: TomoSK #23181:
Skôr je zaujímavé, že ani v rámci prestavby tej križovatky na turbokruháč nepožadovalo mesto, ani súkromný investor, ktorý tam plánuje postaviť obchodný dom, výstavbu zastávky MHD 🙁
Reply on: pomaranc #23183:
S tým prekladom pri 6+16 je to tak, že by bol v úseku Stodolova - Polícia a pravdepodobne aj Polícia - Stodolova. Pre zastávky v centre však navrhuješ obsluhu v smere NA Hájik navzájom opačnými trasami: 6: Štef. nám. - ŽS - Hurbanova - Polícia ... 16: Hurbanova - ŽS - Štef. nám. - AUPARK - Polícia

Takže keď si na tomto úseku rozpíšem akékoľvek odchody pre L6 v 15 min intervale a potom si k tomu dopasujem L16 tak, aby od Polície na Hájik išli v preklade 7+8, zistím, že pri stanici bude medzi nimi 6+9 (alebo 7+8), na Štefánikovom nám. 5+10 (alebo 4+11) a na Hurbanovej 1+14 (alebo 2+13).

V súčasnosti tým, že idú z rovnako orientovaných zastávok, majú cestujúci medzi spojmi všade medzi Štef. nám. a Políciou 7 alebo 8 minút.
Reply on: TomoSK #23181:
Akékoľvek okružné experimenty by som si už na Žiline odpustil. Urobil som návrh, kde som si dal za úlohu odstrániť okružnosť liniek 3 a 16, plus o nezmysle akým je linka 1 dnes ani nehovorím. Takže OC Dubeň ako inak riešiť? Máme k dispozícií v centre po prejazde spojov z linky 3 ešte 2 spoje za hodinu. 4 v špičke zhltne linka 16 a 2 spoje zhltne celodenne za hodinu linka 1. Ostávajú teda 2 spoje za hodinu z linky, ktoré zakončia pri ŽST, čiže tieto spoje môžu ísť ako linka 8 na OC Dubeň od Hurbanovej a opačne od Štefánikovho nám. budú pokračovať ako linka 3 cez stanicu a políciu na Bôrik a Solinky.
Reply on: Mongolec #23180:
2-3 minúty prestupu a inak čas strávený vo vozidle je lepšie ako peší presun o ktorom hovoríš, pretože ešte na Žitnej ulici to ide ale na Bánovskej ceste a úseku medzi ňou a Žitnou na križovatke je to o hubu, resp. o život a navyše kvalita chodníka je diskutabilná. Plus v čase dažďa je takmer isté, že človek utŕži sprchu. A to čo si porovnal s peším presunom, tak to kríva aj na tom, že daný čas presunu ba 2,2km trase je 20-25 min pre zdatného chodcu, pre menej je to 30-35 min a to da bavíme o presune z lokality okolo zastávky Žitná. Peší presun z Hájika dúfam neberieš v úvahu. Po tej serpentínovej promenáde by si to pochvaľoval možno len Matej Tóth.

Ad preklad 6+16, preklad by bol v celom úseku Stodolova - Polícia. Do 16ky by sa pri ceste na Hájik dalo nasadnúť už na Hurbanovej a ísť cez stanicu a Aupark zachádzkou. Neviem prečo spomínaš zhoršenie, keď od stanice, Štefánikovho nám., Auparku a aj Hurbanovej 16ka privezie ľudí rovnakým smerom a aj ich odvezie rovnakým smerom a to isté aj linka 3, čiže to jednosmerné harakiri by u týchto liniek skončilo. A prv zostrojme CP a potom hovorme, či preklad bude, alebo nebude.

S riešením OC Dubeň, aké som navrhol, že to nie je vhodné súhlasím. Beriem späť.

Ku ND na Hájik: OK, bol tam jeden klbák, ktorým sa zlepšoval priemer, no nebolo to skôr preto, že bolo málo krátkych autobusov, alebo skôr preto, že nebolo viac klbákov než jeden k dispozícií? 1ka ako som navrhol by viac pomohla Hajiku než 27ka pretože by ponúkala viac spojov a pravidelnejšie. Plus skončila by premávka krátkych trolejbusov na 6/16, čo by navýšilo kapacitu mierne. V najhoršom prípade zriadiť niečo ako je linka 184 v Bratislave, t.j. jeden klbák pôjde účelovo z Hájika nejakou špeci trasou aby zachytil miesta odkiaľ nejdú spoje k ŽU a školám na Hlinách a pôjde v čase pred/po prednáškach/vyučovaní. Vyriešené.
Reply on: Viko #23179:
Ako som písal, tak v triangli zastávok "Polícia" so zastávkami hýbať moc nejde, okrem zastávky v smere na Hájik a to posunutím bližšie ku križovatke. Zastávkubv smere k stanici bližšie posunúť nejde pretože tam stojí budova. Takže jedine s jednou zastávkou ide pohnúť. Takže netreba sabotovať prestupný systém iba pre 7ku a jednu zastávku. Ale už som si zvykol, že je to také typické slovenské hladať ako sa čo nedá, teoretizovať, napísať o tom haldy materiálu a nakoniec to nechať tak a filozofovať ďalej samozrejme.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement