Toto nebude záležitosť dní, ale týždňov, možno mesiacov. Takže sa môže ešte optimalizovať.
Tiež si myslím, že odviedli dobrú prácu. Už len obojsmerná premávka po prejazdnej časti Rondla bol nečakane dobrý nápad, ktorý zabezpečil minimálny dopad na cestujúcich z/na Hájik. Ešte prerobiť drôty nad Rondlom tak, aby tade mohli jazdiť trolejbusy v oboch smeroch a t-linky sa môžu vrátiť do normálu a mohlo by sa aj zrušiť bezplatné cestovanie na L6,16,7, ktoré je aj tak len kvôli nemožnej žilinskej tarife, aby sa ľudia nebúrili, že musia použiť prestupný lístok a drahšie cestovať.
Ide o mimoriadnu výluku, ktorá nebola (nemohla byť) vopred ohlásená. Už súčasný rozsah prijatých opatrení bolo určite náročné zorganizovať a ešte k tomu aj zmysluplne verejnosti odkomunikovať. Neviem si ani predstaviť, kedy to všetko stihli.
V tejto situácii predpokladám, že zrejme prevážila snaha o minimalizáciu počtu zasiahnutých cestujúcich. Zasiahnutých cestujúcich, ktorí denne cestujú cez Rondel, sú tisíce. Tak načo ešte meniť trasy tým, ktorí idú z Budatína k Auparku?
Ak by šlo o plánovanú výluku, zrejme by bol čas pripraviť opatrenia iné.
Mne príde obchádzková trasa L22 úplne od veci. Nebola by lepšia tá moja na obrázku ? Ušetrili by sa 4km jazdy pre každý spoj a to cez cesty ktoré budú predpokladám dosť preplnené.
Chápem že chcú zanechať prestup z Hájika na Hálkovej, ale predsa náhradná 16-ka chodí okruhom cez centrum. Tak by sa na 22 prestupovalo na Žel. st. alebo na Štef. nám.
Jediný problém že by prvý spoj náhradnej 16-ky museli posunúť o 2 min skôr aby neušla prvá 22 ľudom na Štef. nám.
Vladimír