? Náš negramotný p. minister má zjavne úplne iné priority než nastolenie poriadku na železnici a aby pomer investícií "cesty vs. železnica" sa zmenil z 9 ku 1 aspoň na 3 ku 1, alebo monitoring všetkých rušňovodičov všetkých dopravcov aby sa predišlo smenám o dĺžke 24h vinou čoho sa dejú potom nehody a rapídne stúpa riziko vážnych nehodových udalostí so stratami na životoch. Čert vzal majetok, ten sa dá opraviť, kúpiť, ale život nie ...
Aha, ďakujem za vysvetlenie Ja som si naivne myslel že keď dojazdili 15 TrM tak dojazdili aj 15 Tr. A v meste som sa nesnažil rozoznať či ide 15 Tr alebo TrM, ale už mám jasno
Tak na linky s kĺbmi už netreba označovať g.n.s keďže 15 Trm "dojazdili" Keď občas pôjde B961 tak nech ju zaradia namiesto krátkeho t-busu. A keď B961 pôjde ako záloha snáď nebude nikomu vadiť že nebude dodržaná nízkopodlažnosť, ak áno môže počkať na ďalší spoj.
1.4. sa mení CP, neviete prečo už na trolejbusové linky nepridajú viac garantovaných nízkopodlažných spojov? Predsalen po dodaní ďalších 15 ks nízkopodlažných trolejbusov sa to dosť pomenilo.
Nestretol sa niekto s materiálom, ktorý bol podkladom pre uplatnenie opcie na trolejbusy, malo by ísť o vyhodnotenie efektívnosti trolejbusov v Žiline.
Áno počet miest v nízkopodlažnej časti je biedny. Naopak bežne v dopoludnajších hodinách stretávam v autobusoch 2 kočíky, hlavne odvtedy čo cestuje kočík aj doprovod zadamo. Zažil som aj situáciu keď "boli prítomné" 3 kočíky. Na takéto účely je dané vyhotovenie interiéru fajn. Nevýhoda je zase dostupnosť sedadiel pre ťažšie mobilné osoby (hlavne dôchodcov).
Čo je vhodnejšie si zváži asi každý sám a každý bude mať zároveň aj pravdu.
Možno je šanca na SOR pri parciáloch na ktoré má byť podľa Plánu obstarávania zverejneného na webe DP vypísaná súťaž v apríli. SOR sa kľudne môže prihlásiť aj s NS 12 alebo Škoda v tej karosérii ako 32Tr, hoci vy keď máte 30/31Tr tak neviem
Tiež som nebol nadšený, a to kvôli tomu, že podľa zmluvy majú mať veľmi nízky počet miest na sedenie. Pri hybridoch by som preto bol radšej, keby zvíťazil Solaris. No a pri elektrobusoch by mi zas z tohto pohľadu naopak viac vyhovovali SOR-ky, nakoľko v porovnaní s elektrobusmi v podaní Škoda+Solaris majú umiestnenie motora umožňujúce úplnú nízkopodlažnosť medzi nápravami a rovnako je zachovaná zadná "päťka", kde sú u Perunu batérie.
Keď som sa dozvedel že sa kúpia urbanwaye tak som nebol zrovna nadšený (po skúsenostiach z BA - priestor na nohy a vyhotovenie sedačiek). Ale v tomto Našom nástreku aspoň z vonku vyzerajú (podla mňa) lepšie ako celočervené bratislavské. Už len dúfať že interiér bude konfortnejší ako u Blaváckych.
Plus, keď som si prezeral zmluvy vychádzalo mi, že 1. vozidlá 4. gen. solarisov by mali prísť cca marec - apríl, Urbanvayov marec - máj a e-busy jún - júl. Má niekto presnejšie info ?
V prvú marcovú stredu sa vydáme do Nórska a povozíme sa tamojšou autobusovou dopravou. Porozprávať o svojich skúsenostiach, ale najmä o knihe Ako som vozil Nórov, príde úspešný bloger a už aj autor Ondrej Sokol. Bude to isto zábavná jazda: v stredu o 20:00 v Rádiu_FM.
Troll