Nuž áno. A čo ma ako "cudzinca" prekvapuje najviac, tak DPMŽ nepredáva časové predplatné CL. To je na mesto veľkosti Žiliny vskutku divné (aj na slovenské pomery)...
Žilinská MHD trpí prekonanou historickou tarifou, ktorá cestujúceho trestá za prestup. Z toho vyplýva potreba liniek odvšadiaľ všade, ktoré ale potom majú relatívne riedky interval.
Zdravím všetkých, nie som dopravný inžnier ani nežijem v Žiline, ale občas sa tam vyskytujem a vždy ma pri cestách trolejbusmi irituje, že tam je veľké množsto liniek s podivnými trasami a ešte podivnejšími - veľmi riedkymi - intervalmi medzi spojmi, ktoré sa podobajú skôr dedinským autobusom než nosným linkám MHD v krajskom meste. Viackrát som sa už zamýšľaľ nad tým, či by fakt nebolo lepšie mať radšej menej liniek s dobre rozvrhnutými trasami, ale zato s oveľa atraktívnejšími intervalmi.
A tak som bez podrobného prieskumu a bez podrobnej znalosti miestnych prepravných prúdov, len z pohľadu do máp a s tým málom, čo o doprave v Žiline viem, vymyslel návrh linkového vedenia, ktorého schému tu pripájam. Upozorňujem, že aj schéma je nakreslená len amatérsky. ? Môj návrh počíta s piatimi linkami, z toho tri sú "normálne" (jazdia z A do B a potom zase rovnakou trasou naspäť) a dve sú okružné. Obe okružné linky jazdia po rovnakej trase, ale každá opačným smerom. Úplne odpadli "polookružné linky". Ja týmto termínom označujem také linky, ktoré idú z konečnej zastávky kamsi do centra, tam čosi obkrúžia a zase sa vracajú späť.
Môjmu riešeniu by veľmi pomohlo, keby existovala obojsmerná prestupná zastávka na Komenského ulici, niekde medzi križovatkami s ulicami Romualda Zaymusa a Veľká okružná. Taktiež sa neviem rozhodnúť, či by mali všetky linky idúce po Obchodnej ulici zachádzať na zastávku Cyrila a Metoda, alebo niektoré nemusia. Či by to bolo pre cestujúcich prínosom, alebo by to bol len chaos navyše...
Do väčších podrobností (napr. konkrétne intervaly) som sa nepúšťal. Budem vám vďačný, ak si to pozriete a ešte vďačnejší, ak napíšete svoj názor. Môžete aj smelo kritizovať, ale verím, že to bude bez urážok a invektív, pretože mojím cieľom nebolo nikoho nahnevať. Je možné, že o lepšom linkovom vedení sa na tomto fóre diskutuje už roky, a tiež je možné, že všetkým pripadá súčasný stav vyhovujúci. Skutočne neviem. Vopred ďakujem za pochopenie.
Neviete, prečo nové škody 27tr,patria k najšpinavším vozidlám?Napr.najnovsi t bus 274, odkedy prišiel do ZA,v umyvarke asi nebol.Toto vozidlo bolo dnes tak špinavé,že nebolo možné vidieť ani lak.Smutné.
Uvedomujem si značnú nekvalitu, vyfotené pred dvom minútami, skoro ma vykotilo, jak som to uvidel. Sem som v podstate prišiel, lebo som si chcel pozrieť lepšie fotky... No, azda časom dodám, momentálne v Žiline nemám foťák.
zas robia nábory na vodičov, viete niekto koľko tak reálne zarobia,dávajú aj náborovy príspevok. Z toho mi nejak vychádza, ze zrejme šoféri v mhd,zarábajú biedne.Keby som sa chcel nato dať,čo si urobiť autobus či trolejbus?
A po dlhej dobe a obštrukciách je už je známy aj víťaz obstarávania na nové elektrické vlakové jednotky pre Žilinský kraj.
Snáď sa to opäť nezruší a v blízkej dobe aj v rámci integrovaného systému sa odvezieme novými vlakmi. https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/detail/912117
Neviem či si to niekto z Vás všimol ale vaši plánujú z eurofondov zakúpiť dva batériové trolejbusy a mimo toho za vlastné ešte dva kĺbové autobusy s dieselovým pohonom http://www.dpmz.sk/plan-obstaravania/
Dispecer
(A to sám si kupujem 90-dňový "neobmedzený" PCL za 38 €.)