Ďakujem. Som vypol všetky vrstvy a vyzerá to tak, že ten most bude zavesený.
Ja som chcel len povedať predošlým komentárom, že tendencie prispôsobovať mestá hlavne autám a nie ľuďom majú u nás stále zelenú.
Ten projekt je samá cesta, samý nadjazd-podjazd násyp...
Mohli by aspoň tú stanicu prestrešiť.
V poľsku to uť robia bežne aj na malých (nie hlavných) staniciach.
Ale tak oni majú tie modernizácie tratí úplne inak nastavené.
Úlohou nadjazdu bude riešiť dopravu (aj hromadnú) počas uzávierky viaduktu z dôvodu jeho rekonštrukcie a následne bude spolu s Uhoľnou ulicou súčasťou druhého mestského okruhu. Vďaka tomu sa odľahčí Kysucká a na Hviezdoslavovu bude popred stanicu umožnený vjazd iba vozidlám MHD, kde sa tiež počíta s vytvorením predstaničného námestia. Z negatív, okrem toho estetického, spomeniem, že na križovatke s ul. J. Milca, ako aj s Ľavobrežnou budú svetelné signalizácie.
Zdá sa, že už sa upustilo od myšlienky presunúť autobusové nástupište na Uhoľnú. V návrhu je nakreslené v dnešných miestach, aj keď so zmenami - mierny posun, šikmé státie autobusov (len čo s dlhšími autobusmi - napr. kĺbové na L25 a L35?).
Ešte k tomu premosteniu z Ul. 1. mája. Ten most bude nejak zaujímavo riešený? Napr zavesený? Lebo v tej dokumentácii sa na jednom mieste rozširuje - vyzerá to ako laná z piliera. Vzhľadom na detailnosť sa to nedá určiť.
Inak prestrešenie asi nebude ponad koľaje. Najprv z celkom odvážneho variantu zapustiť železnicu pod zem ( ano, pre také malé mesto dosť utópia) sa vyvinul najlacnejší agresívny variant s mega nadjazdom a najnutnejšími investíciami, čiže nástupištia budú obyčajné.
Architektúra a urbanizmus, ktoré sa majú robiť hlavne s ohľadom na človeka a nie pre autá v dopravných projektoch nemá miesto.
Nadjazdy v centrách miest sa už dávno nemajú robiť, iba vo výnimočných prípadoch. Na tom mieste nadjazd nemá čo robiť.
Dodnes som sa o to moc nezaujímal ale zjavne sa niečo bude naozaj robiť.
Pár nejasností:
- podjazd 1.mája - Uhoľná -> je zrazu nadjazd, vraj kvôli zložitým spodným vodám a znečistenému podložiu (vďaka PCHZ) čo by predražilo stavbu kvôli dekontaminácií -> OK.
-> bude na daný most prístup z perónov keď už pôjde nad nimi (netuším vďaka extra detailnému náčrtu) ? Predpokladám že si cezeň budú skracovať cestu aj SADisti bude tam teda zastávka aby sa nemuselo chodiť z autobusovej stanice ? Predpokladám že nie kedže tade bude môcť (asi?) jazdiť aj IAD. Vitajte v Ladcoch
- Tvar A-bus stanice -> To je tá ktorá sa začala stavať v roku 2006 ? Kam zmyzla novo vybudovaná tržnica ??
- Prekrytie perónov -> V návrhu z roku 2013 sú prekryté nie len peróny ale aj koľaje. Zostáva to tak ? Ako sa do toho zakomponuje daný most ?
- AC/DC -> Po prepnutí Žiliny a možno aj úseku Budatín - Krásno nK. na AC, akým spôsobom budú prevádzkované dvojičky na trase Ostrava - Košice ? Asi sa budú musieť dostatočne rozbehnúť Vzhľadom na 60km/h obmedzenie do budatína asi až do Krásna nezájdu.
- Zastávka Žilina-odbočka -> Konečne niečo fajn pre dochádzajúcich do priemyselnej zóny. Škoda len že na pešo je to 0,5 - 2km. Na 24ku prestup dostupný ale to môžu ísť rovno vlakom na "hlavnú stanicu" a nie vystupovať v "Strážove" Prípadne sa môžu odviesť do Žilinskej lehoty. Nechýba teda zastávka pre MHD na prestup na napr 27 alebo 31 (trocha presmerované?) ? Prípadne výhľadovo po spojení s P. Chlmcom na spojenie aj s ním ? Ak sa teda niekedy rozšíri integrovaná doprava určite bude táto zastávka obrovským lákadlom na prestup z IAD.
- Nový nadjazd k Terminálu -> Výborne zrušme pár rokov starú cestu a postavme novú To sa naozaj nedal nadjazd postaviť hneď pri stavbe Terminálu ?? Neriešme že Terminál vlastne ani nefunguje
Prosím, spomeniete si niekto na jednu neMHDčkovú vec?
Žilinská cestovka Amigos Travel minimálne v rokoch 1998-2002 prevádzkovala letnú kyvadlovú linku do Španielska. Na webe uvádzali autobus Renault FR1, ale keďže žiaden z daného obdobia na ZA značkách nepoznám, nenájde sa dakto kto by to vedel potvrdiť príp. upresniť?
Vopred vďaka ?
Bodrik