Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Minivýluka sa skončila,po obchádzkovej trase nakoniec prešli len 3 trolejbusy.
Z dôvodu havárie 2 osobných áut na Košickej pri Tescu premávajú trolejbusy 1,4,7 do centra okolo nemocnice.
Reply on: Jozef #2212:
Dodatočne, ale aspoň ako-tak reakcia:
Jednorazové lístky pri zavedení AVTD prestupné neboli. V tej dobe neexistoval vhodný systém, ktorý by vedel jednorazové prestupné lístky zabezpečiť. Keď sa na scéne objavili elektronické označovače, tie už nedostatok odstrániť mohli, no táto možnosť sa nevyužila.
Predplatné lístky boli prestupné aj pred zavedením AVTD aj dlho po zavedení AVTD, až do leta 1999. AVTD ideovo stavala PREDOVŠETKÝM na predplatných časových lístkoch.
Prešov ihneď po nainštalovaní elektronických označovačov začal vybavovať nový cenový výmer pre prestupnú tarifu. To však istý čas trvá a prestupné lístky budú zrejme od 1.2.2005. Vlastne aj elektronické označovače ako také boli kúpené práve preto, aby tarifa mohla byť celkom prestupná. V Žiline paradoxne investovali do označovačov za tým účelom, aby tarifa bola celkom neprestupná.
Reply on: Valec #2249:

Ako vidieť, elektrodom NAY tradíciu dodržal. Len tá minuloročná trasa k Rondlu sa mi zdala trochu čudná. Domáci teoreticky spoj nepotrebujú, a preto by bolo výhodnejšie smerovanie k autobusovému nástupišťu. Minulý rok som Karosu neodfotil, dúfam, že teraz ak bude pekné počasie, tak ju odfotím.
Reply on: Bigmac #2248:
Je zaujímavé, ako sa tu takmer všetci zhodneme na potrebe návratu k pôvodnej myšlienke AVTD, t.j. prestupná tarifa, menej liniek, ale stav ankety tomu vôbec nezodpovedá. Tam vysoko vedie "liniek by malo byť viac", potom "stačili by drobné zmeny" a názor, že by malo byť menej liniek, je ďaleko vzadu ?
Reply on: marek #2231:
Čipovky vydané ŽU platia ako preukaz na používanie papierových žľavnených CL až do konca roka. Pôvodne to bolo do 30.11, potom do 10.12. Zrejme je to kvôli tomu, že sa bude meniť výška zľavy z 50 na 40%.


Tak a aj tento rok budeme mať NAY-linku (od piatku). Ešte treba zistiť trasu.
Pete: ano ja viem, kto tu robi web. Len pozor, aby to forum nerozdrapilo! 😃 som vsak velmi rad, ze sa to tu zacina hybat spravnym smerom. Vies, ako soplos som prave v case vzniku myslienky avtd velmi casto chodieval do za a je mi velmi luto, ako sa to strasne zvrhlo nespravnym smerom. Ale uz su aspon naznaky navratu spät k dobrej veci, aj ked zatial len nazorovo.
Napadlo ma este zlepsenie:

opravte si v prispevku #2243 linku 7 takto:

L7 T=Hajik-Policia-Sturovo nam-Nemocnica-Solinky-Diel-Vlcince-Nemocnica-Sturovo nam-Policia-Hajik
D=64 min. I=12 min. PV=6. P=8 min.

Tym sa zaroven zrovnomerni interval po meste (vid farebny graf tejto situacie, http://papyr.szm.sk/teplice/zilina2.gif ), a to tak, ze na uplne najvacsej vacsine mesta bude medzi 4 a 5,5 minutami v spicke. Okrem toho sa znizila celkova potreba na 21 klbov a 8 sol. (Ono by sa dalo aj s 20-timi, ale...)
Reply on: Jakub #2245:

...Zredukujú sa však zľavy v mestskej hromadnej doprave pre študentov a dôchodcov z 50% na 40% a zdravotne postihnutí občania budú platiť jednu korunu.....

http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=990&nadpis=Spravodajstvo
Mesto Zilina obmedzi v buducom roku poskytovanie zliav na cestovnom v MHD. Dotkne sa to najviac dochodcov, ziakov a studentov. Schvalilo to MZ 6.12.

Zdroj: Zilinske noviny 13.12.
Ten navrh, to bol len pokus co najviac zjednodusit linky. NIE JE ABSOLUTNY, kazdy sa s nim moze pohrat ako chce. A urcite netvrdim, ze je najlepsi, iba slo o to ukazat, ze to ide. Bohuzial, dve linky mi vysli take, ze obsluhuju cele mesto a maju dlzku 72 minut. To je sice velmi vela, ale uz dnes existuje linka so 60 minutami dlzky (L7, L17), tak sa snad tolko nestane.

L=linka, T=trasa, D=dlzka linky obojsmerne, I=interval, PV=pocet vozidiel, P=pauza pre vodica na konecnej. I, PV a P pocitane pre spicku, kedy je vozidiel najviac. P=I*PV - D.

L1, solo. T=DPMZ - Zel.stanica - Sturovo nam - DPMZ.
D=27 min. I=20 min. PV=2. P=13 min.
L4, klb. T=ako dnes
D=64 min. I=10 min. PV=8. P=16 min.
L5, solo. T=Solinky - Sturovo nam - Nemocnica - Vlcince
D=46 min. I=12 min. PV=5. P=14 min.
L6, klb. T=Hajik - ZST - Nemocnica - Borik - Solinky - Diel - Vlcince - Nemocnica - ZST - Hajik
D=72 min. I=12 min. PV=7. P=12 min.
L7, klb. T=opacna k linke 6
D=72 min. I=12 min. PV=7. P=12 min.
L8, solo. T=Carrefour - Sturovo nam - ZST - Carrefour.
D=21 min. I=30 min. PV=1. P=9 min.

Celkom teda najvyssia spickova vyprava: 22 klbovych vozidiel a 8 solo.
(Samozrejme, smer otacania liniek 1+8 a 6+7 nie je problem zmenit 🙂

Schema linkoveho vedenia a intervalov v jednotlivych usekoch (interval vyznaceny farebne podla legendy):
http://papyr.szm.sk/teplice/zilina.gif>

Piste komentare a navrhujte ine.
Papyr: môžeš mi to poslať? Zaujíma ma to. Adresu nájdeš na bb.iMHD.
Reply on: pete. #2240:
A čo Valec? Mám taký pocit, že má tiež možnosť niečo zverejniť ❓
Reply on: Bigmac #2238:
webmaster ZA.imhd.sk je presovcan momentalne v NR, takze to skor pride novy rok, akoby to tu bolo zverejnene. Navrhujem dany dokument pisat kazdy den vecer do fora o presne stanovenej hodine. ?
Reply on: Jakub #2236:
Paradoxne krásny interval má SAD v smere zo Žiliny do Rosiny poobede: 14:00, 14:20, 14:40, 15:00, 15:20, 15:40, 16:00, 16:20 - náhodou som si to všimol, keď som potreboval tam cestovať. Je to častejší a pravidelnejší interval ako L26 na tej istej trase ?
Papyr, linkove vedenie: zaslat webmasterovi za.iMHD.sk a uverejnit v sekcii clanky. Vdaka vopred
Reply on: Jakub #2236:
Dakujem. Konecne slova uznania aj priamo zo Ziliny, nielen z PO a BA 🙂

Mimochodom, skonstruoval som pokusne zilinsku trolejbusovu siet so siestimi linkami o nizkych intervaloch (na jednej linke 10' spicka-15'sedlo, na troch linkach 12' spicka-15' sedlo, na dvoch linkach 20' spicka-30' sedlo). Na celej sieti je tak spickovy prelozeny interval do 12 minut na jednej strane ulice, okrem DPMZ a Carrefouru (tam 20 min.int.). Viac ako polovica siete ma interval pod 7,5 minuty. Useky Obchodna, Jasenova-Smrekova a Policia-Zel.stanica-Stefanikovo nam. dokonca interval kratsi ako 4 minuty. Ak ma niekto zaujem, na poziadanie vystavim.
Reply on: Papyr #2233:
Vyborne napisane, len by som tomu dodal, ze castokrat neexistuje ani ten interval, kazdu hodinu to odchadza v inu minutu a navyse absentuje akakolvek koordinacia medzi subeznymi linkami.
Indicke zeleznice plavaju v dalsom prusere. Opät zlyhal pokus o krizovanie dvoch vlakov na sirej trati. Zial, ako byva dobrym zvykom, opät to bola trat jednokolajna a zas sa jednalo o vlaky osobnej prepravy. Predbezne odhady hovoria cosi o 150 mrtvych. Miestny sudruh prokäkätovic sa vsak nechal pocut, ze indicka zeleznicna siet je velmi bezpecna. Zdroj: Radio Expres

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.