Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jakub #2262:
Aj mňa to napadlo. Dá sa totiž predpokladať, že tam budú dochádzať ľudia zo širokého okolia, nie len zo Žiliny, a tým by iste bolo výhodnejšie, keby im tam zastavoval vlak, než aby museli v Žiline prestupovať na MHD. Okrem toho by sa mi celkom páčilo, keby tam chodili aj priame vlaky z iných smerov, napr. aj od Rajca a tak by sa rozšíril aj ŽRIDS o ďalšie pásmo - Teplička-KIA ☺
Napadlo ma, ze v suvislosti s postavenim zavodu KIA by sa dala vyuzit hlavna zel. trat 180 v useku Zilina-Teplicka/V. Keby sa sucasna aj tak nevyuzivana zastavka presunula trocha dalej na vychod, mozno by to mohlo sluzit na navoz pracovnikov. Len neviem, kde budu vstupne arealy.
Reply on: Valec #2260:
A na Štefánikovom námestí montujú na zastávkach nové prístrešky
V mieste budúcej železničnej zastávky ZA-Solinky prebiehajú dáke stavebné práce. Žeby sa v decembri pred Vianocami začalo s výstavbou?
Reply on: Miro #2258:

Je ešte viacero tých kriticých miest, ale o nich sme už písali. Tie prepojky sa mohli postupne budovať, bohužiaľ teraz keď mesto dotuje MHD takou vysokou položkou, pravdepodobne už nezostane na ďalší rozvoj. Jedno z tých kritických miest je aj na centrálnom okruhu, kde by bolo potrebné vybudovať krátku odbočku popod podjazd smerom LIDL/Športová ulica.
Reply on: Valec #2257:
Alebo konštatovanie, že žilinská trolejbusová sieť je redundantná ?
ale vážne, je dobrá, len jej chýbajú nejaké drobnosti, ktoré sme tu už preberali, napr. ten kúsok na Solinkách, ktorý by umožnil urobiť ďalšie okruhy, napr. okolo Soliniek ?
alebo spojiť Komenského a Spanyolovu po Fándlyho, aby sa dalo obchádzať preťažené Štúrovo námestie
Reply on: Jozef #2256:
To už znie ako reklama na žilinské trolejbusové okruhy. ?
Reply on: Valec #2253:

Dokonale rozvetvená trolejbusová sieť, paralelené linky a tri trolejbusové okruhy umožňujú disperovi operatívne riadenie akejkoľvek situácie, ako napríklad aj teraz na Košickej ulici pri nehode.
Reply on: Valec #2254:
Ešte pre zaujímavosť doplním, že náhradnú dopravu za uviaznuté trolejbusy zabezpečovali 01 za 228 na L4 a 81 za 204 na L7.
Minivýluka sa skončila,po obchádzkovej trase nakoniec prešli len 3 trolejbusy.
Z dôvodu havárie 2 osobných áut na Košickej pri Tescu premávajú trolejbusy 1,4,7 do centra okolo nemocnice.
Reply on: Jozef #2212:
Dodatočne, ale aspoň ako-tak reakcia:
Jednorazové lístky pri zavedení AVTD prestupné neboli. V tej dobe neexistoval vhodný systém, ktorý by vedel jednorazové prestupné lístky zabezpečiť. Keď sa na scéne objavili elektronické označovače, tie už nedostatok odstrániť mohli, no táto možnosť sa nevyužila.
Predplatné lístky boli prestupné aj pred zavedením AVTD aj dlho po zavedení AVTD, až do leta 1999. AVTD ideovo stavala PREDOVŠETKÝM na predplatných časových lístkoch.
Prešov ihneď po nainštalovaní elektronických označovačov začal vybavovať nový cenový výmer pre prestupnú tarifu. To však istý čas trvá a prestupné lístky budú zrejme od 1.2.2005. Vlastne aj elektronické označovače ako také boli kúpené práve preto, aby tarifa mohla byť celkom prestupná. V Žiline paradoxne investovali do označovačov za tým účelom, aby tarifa bola celkom neprestupná.
Reply on: Valec #2249:

Ako vidieť, elektrodom NAY tradíciu dodržal. Len tá minuloročná trasa k Rondlu sa mi zdala trochu čudná. Domáci teoreticky spoj nepotrebujú, a preto by bolo výhodnejšie smerovanie k autobusovému nástupišťu. Minulý rok som Karosu neodfotil, dúfam, že teraz ak bude pekné počasie, tak ju odfotím.
Reply on: Bigmac #2248:
Je zaujímavé, ako sa tu takmer všetci zhodneme na potrebe návratu k pôvodnej myšlienke AVTD, t.j. prestupná tarifa, menej liniek, ale stav ankety tomu vôbec nezodpovedá. Tam vysoko vedie "liniek by malo byť viac", potom "stačili by drobné zmeny" a názor, že by malo byť menej liniek, je ďaleko vzadu ?
Reply on: marek #2231:
Čipovky vydané ŽU platia ako preukaz na používanie papierových žľavnených CL až do konca roka. Pôvodne to bolo do 30.11, potom do 10.12. Zrejme je to kvôli tomu, že sa bude meniť výška zľavy z 50 na 40%.


Tak a aj tento rok budeme mať NAY-linku (od piatku). Ešte treba zistiť trasu.
Pete: ano ja viem, kto tu robi web. Len pozor, aby to forum nerozdrapilo! 😃 som vsak velmi rad, ze sa to tu zacina hybat spravnym smerom. Vies, ako soplos som prave v case vzniku myslienky avtd velmi casto chodieval do za a je mi velmi luto, ako sa to strasne zvrhlo nespravnym smerom. Ale uz su aspon naznaky navratu spät k dobrej veci, aj ked zatial len nazorovo.
Napadlo ma este zlepsenie:

opravte si v prispevku #2243 linku 7 takto:

L7 T=Hajik-Policia-Sturovo nam-Nemocnica-Solinky-Diel-Vlcince-Nemocnica-Sturovo nam-Policia-Hajik
D=64 min. I=12 min. PV=6. P=8 min.

Tym sa zaroven zrovnomerni interval po meste (vid farebny graf tejto situacie, http://papyr.szm.sk/teplice/zilina2.gif ), a to tak, ze na uplne najvacsej vacsine mesta bude medzi 4 a 5,5 minutami v spicke. Okrem toho sa znizila celkova potreba na 21 klbov a 8 sol. (Ono by sa dalo aj s 20-timi, ale...)
Reply on: Jakub #2245:

...Zredukujú sa však zľavy v mestskej hromadnej doprave pre študentov a dôchodcov z 50% na 40% a zdravotne postihnutí občania budú platiť jednu korunu.....

http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=990&nadpis=Spravodajstvo
Mesto Zilina obmedzi v buducom roku poskytovanie zliav na cestovnom v MHD. Dotkne sa to najviac dochodcov, ziakov a studentov. Schvalilo to MZ 6.12.

Zdroj: Zilinske noviny 13.12.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.