Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Miloš #1982:

Mne sa to tiež akosi nepozdávalo tá kategória MS 16.5, keď som to čital pri privádzačoch SSC. To je tak klasická mestská štvorpúdová komunikácia. Tá oblasť medzi Strážovom po Kragujevskej bude katastrofálna. Bližšie o tom na stránke SSC: http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=443

Mám vyfotený privádzač v Budatíne aj s tým domom, ale nemá mi to kto uverejniť. Tie projekty od tých bratislavských debilov sú čoraz horšie, viď križovatka Košická, "nadjazd" od sídliska Vlčince, Budatín a je predpoklad, že dofušujú aj Rajeckú cestu, len aby niečo ušetrili. Škoda, že sa nedívajú do budúcnosti.
K privádzaču Strážov:
problém so zástavbou tam bude. A aj preto je navrhnutý v trápnej kategórii MS 16,5. Pre vysvetlenie - je to široká asfaltka bez stredového deliaceho pruhu, bez odstavných pruhov, kde sú vodorovným značením vyznačené 4 jazdné pruhy. A samozrejme bez mimoúrovňových križovatiek. Cesta sa skapacitní, ale bude smrtelne nebezpečná ako doteraz. Celé je to o tom, že tam žiadny privádzač ani nemal byť. Projektanti (hlavne pod tlakom politikov a stavbárskej lobby) sa vrátili po 90.-tom roku k tzv. považskej variante diaľnice D1 s napojením D3 v Strážove a vynútenému privádzaču Strážov. Pod hlúpimi výhovorkami opustili kratší, pre Žilinu rozumnejší a hlavne omnoho lacnejší rajecký variant D1.

K Budatínu:
Obrubníky sú urobené už tak, že prekážajúci dom obchádzajú. Deformovaný je pripájajúci sa pruh komunikácie od Zástrania smerom do mesta aj jazdné pruhy na ceste I/11. Vytvorí sa tam ďaľší paškvil a úzke miesto. Chodím tam v poslednej dobe dosť často je mi z toho do plaču.
Reply on: Peter K #1980:
Len trochu doplnim a rozviniem:

z 36 abusovych liniek v Presove (linky 41 a 41A nepovazujem za dve) je:
1 nocna linka (N1),
11 liniek do obci (13, 14, 16, 18, 20, 21, 23, 28, 40, 45, 46)
5 ucelovych liniek s jednym az troma odchodmi za den v spicke prac. dni (16, 25, 27, 33, 37)
7 liniek jazdiacich iba v spicke, ale intervalovo (17, 20, 24, 28, 34, 35, 44)
a iba 12 vnutromestskych liniek jazdiacich celodenne (10, 11, 12, 15, 19, 22, 29, 32, 36, 39, 41, 43).

O trolejbusoch si napisal vsetko pekne a pravdivo.
Par-krat tu bol spomemuty vysoky pocet liniek v Presove, tak to okomentujem.
denne A/ denne T/nocne
PO> 37 / 7 / 3
ZA> 11 /10/ 2

Ak neratam Sirpo - priemyselnu oblast, tak trolejova trat v Presove = atraktivny pravidelny interval . (pri hocijakej tarife)
priklad intervalov zo sedla PD >
L1 - 15' ; L2 - 20' ; L4 - 12' ; L5 - 20' ; L7 - 60' ; L8 - 12' ; L38 - 20' ;
Pricom na spolocnom useku vhodne do seba zapadaju > L1 s L7, L7 s L2/5, L4 s L8, L5 s L38.
Toto by som od trolejbusov ocakaval aj inde. Mozete porovnavat so zilinskymi intervalmi. Aj ked uznavam, ze pri vasej sieti to nieje jednoduche a bola by vhodna prestupna tarifa a PAUSALNE mesacniky.

V PO je vysoky pocet A-liniek. Ten je sposobeny >
1) MHD obsluhuje aj okolite obce - 11 liniek
2) ina filozofia zabezpecenia dopravy v case spicky v PO a v ZA. V spicke sa T-linky neposilnuju (2,5,7,38), alebo len o 1 az 2 spoje za hodinu (1,4,8). Jednak maju urcitu kapacitnu rezervu zo sedla, alebo cestujucich sa snazia odviest autobusy po najkratsej ceste, aby vozidlo mohlo co najrychlejsie prepravit dalsich cestujucich, na inej linke. Takze ked sa nazbiera dostatocny pocet cestujucich a nesposobi to nevytazenost ineho spoja, ale naopak pomoze zvladnut spicku, zavedie sa nejaka ucelova linka. Niekedy je to len 1 spoj 1 smerom.
Reply on: Jozef #1978:
No, uvidíme, dúfam, že to nedopadne tak ako v Budatíne ?
Reply on: Miro #1977:

Uvedený materiál sa mi nedostal do ruky, ale predpokladám, že by tam mala byť mimoúrovňová križovatka. Priemyselná ul. by mala získať na význame, lebo tam budú odbočovať autá smerujúce na Hájik a do miestnych častí. Pri tom privádzači budú určité ťažkosti, lebo je mierne zastavaná aj pravá časť v Strážove (pri vstupe) a problém bude aj na Kragujevskej.
Reply on: Jozef #1961:
Nevieš, ako bude vyzerať napojenie Oceliarskej a Priemyselnej na Kragujevskú a Hričovskú? Ja si myslím, že by tam nemalo byť úrovňové kríženie, keď tade pôjde diaľničný privádzač.
Reply on: zoZa #1973:

Je dobré, keď sa diskutuje, aspoň sa vychytávajú nedostatky. Vždy bude čo riešiť. Tento problém vznikol so spustením novej trolejbusovej trate nedzi Vlčincami a Solinkami. Keď sa vybuduje ďalšia trať, tak opäť budú problémy ako ďalej s linkami. Predpokladám, že v priebehu dvoch rokov sa linky meniť nebudú. Len ak by sa dačo vybudovalo. Riaditeľ DP by mohol nejaký jednoduchší návrh trolejbusovej trate predložiť MZ, aby to zapracovali do rozpočtu na rok 2005.
Miro:
Ešte som zabudol, už minule sa tu spomínalo o pravidelnej leteckej doprave do Prahy. Pamätáš si, že v minulosti bola autobusová doprava aj na letisko v Hričove. Potom zanikla. Dúfajme, že po zavedení pravidelnej linky do Prahy sa obnoví aj autobusová doprava na letisko. Bližšie si prečítaj na:
http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=984&nadpis=Spravodajstvo
Miro:
Čítal som, že pri Varíne sa má postaviť nový závod nemeckej firmy Linde pre 1500 zamestnancov. Ak bude postavený na začiatku Varína v blízkosti závodov Hyundai/Kia, kde by mala byť vedená trolejbusová doprava, možno že by sa v budúcnosti predĺžila ešte ďalej. To budú potom vyššie tlaky na dopravu. Článok si prečítaj na:

http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=985&nadpis=Spravodajstvo
Reply on: Jozef #1972:
presne tak, okrem toho, ze maju linky pozavadzane skoro po kazdej ulici..., tak maju este aj espresne linky napr. v BB, takze tam je to skor problem s tymi intervalmi, mozeme aj v Ziline zaviest expresnu L44, ktora bude jazdit na niektore zastavky L4 a podobne.....
myslim, ze by bolo zaujimavejsie riesit dopravu v ostatnych mestach ako Ziline, kde teda linky nechodia po kazdej ulici, ale po kazdej druhej...
ale to je skor diskusne fora inych miest..
Reply on: Miro #1970:

Áno súhlasím s tebou, ale keď som čítal predchádzajúce príspevky, tak potom som sa išiel pozrieť koľko tam majú oni naklonovaných liniek a bohužiaľ tie ich netrápia.
Valec:
Chcel som robiť analýzu tvojich liniek, ale nechal som to tak. Nedá sa porovnávať niečo s jestvujúcim stavom a zároveň tam zmiešať sci-fi linky (L1). Zamyslel som sa napr. nad L30 z Vrania k železničnej stanici. V mestskej časti Vranie, bývalej samostatnej obci, žije dnes prevažne staršie obyvateľstvo, nemajú ZŠ ani MŠ. Linka č. 30 z Vrania do mesta po žst. má len 6 zastávok. Ty navrhuješ, aby títo ľudia už na 4. zastávke v Budatíne ešte na okraji mesta vystúpili a čakali na iný spoj? Prázdny autobus si im poslal o jednu zastávku vľavo na žilinskú Sihoť pri Váhu, kde nastupujú len záhradkári, ktorí takýto spoj tiež nepotrebujú. Myslíš si, že by niekedy dokázal toto spraviť DPMŽ obyvateľom okrajovej časti Vranie? Ja si to teda neviem predstaviť.
Reply on: Jozef #1968:
Mňa tu zaujíma MHD v Žiline, nie v PO, NR či BB. Každé mesto má svoje špecifiká, myslím, že je lepšie neporovnávať počty liniek. Ale keď chceš porovnávať, tak (ak ma neklamú vedomosti) napr. PO ide zavádzať PRESTUPNÚ tarifu. To sa to potom inak rieši linkové vedenie, keď cestujúci môže prestupovať bez toho, aby platil dvojnásobnú cenu.
Reply on: Jozef #1968:
Točí sa to tu stále dookola. Hlavný problém je v tom, že veľa liniek znamená predlžovanie intervalov, ktoré v Žiline už prekračuje únosnú mieru, ak sa ešte vôbec dá hovoriť o intervaloch, keď sú odchody každú hodinu iné. Preto sa tu snažíme hľadať lepší model. Mne osobne sa páči Valcov návrh #1940 (okrem iného preto, že je v ňom moja myšlienka L2 Bytčica - Považský Chlmec, L21 Bánová - Brodno a L30 Vranie - Dolná ? ). Je jednoduchý a prehľadný, linky majú rozumné intervaly. Predpokladá však dve dôležité veci, ktoré sú v Žiline stále v oblasti sci-fi, a to prestupnú tarifu a integrovanú dopravu MHD + SAD.
Reply on: zoZa #1967:

Vysvetli mi, koho to tu napadlo, že chce stále robiť redukciu liniek. Pozri sa do Prešova, Nitry, prípadne BB a napíš mi koľko tam majú liniek, a potom budeme diskutovať o počte žilinských liniek.
?
mam novy napad na redukciu liniek, ale pochybujem zeby s tym niekto suhlasil... ☺ , budu len dve linky:
L1- trasa: Vlcince, centrum, Hajik, najskor cez Kosicku a potom okolo Nemocnice
L2- Solinky- centrum, najskor cez Borik, potom cez Hliny, neskor ked nahodou vystavaju trat ku Kia, tak sa L2 predlzi az tam, vadit to nebude nikomu takyto system, ved predsa budeme mat prestupnu tarifu..
neskor mozeme robit este lepsie pokroky v redukcii, a to, ze si zvolime system maximalnej redukcie, a linky mhd nebudu premavat vobec, a na miesto nich sa nasadia primestske, medzimestske a podobne linky, len sa trasy tychto liniek predlzia cez sidliska.....a je po probleme.. ?
mimochodom pozna niekto pocet a trasy skolskych autobusov?
Reply on: Jonathan #1946:
tak s tym vchodom by to tam bolo zlozitejsie, aj keby sa vybudoval, mali by ludia problem sa v tom vyznat..., linka c. 7 ma asi len polovicu drahy skoro identickej s linkou c. 6 . Premava L6 vlastne preto, lebo medzi Hajikom a Vlcincami a cez centrum cestuje viac ludi ako medzi Solinkami a Hajikom, cize ak by namiesto nej isla L7, tak z Hajika na Solinky by bola skoro prazdna a poriadne zacala by sa zaplnat az od Vlciniec. Preto L6 nahradza L7 a teda aj L17, ktore by jazdili z Hajika cez centrum na Vlcince a naspet..
Reply on: Jozef #1944:
ano, viem o tom, je to take zvlastne, predtym tych par tyzdnov po otvoreni trasy medzi Vlcincami a Solinkami to bolo sice prehladnejsie, ked L5,15 vychadzali zo zastavky Matice Slovenskej a aj sa tam vracali, ale neskor bolo urcite vela staznosti od cestujucich v okoli zastavky Fatranska, ze ked chcu ist do mesta , tak musia ist cez Solinky, co trva dlhsie..
najidealnejsie by bolo, keby ibidve linky ani konecne nemali a krutili sa po strednom okruhu stale dookola ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.