Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #1985:

Ťažko to jednoznačne posúdiť. Napr. trolejbusová linka L16 po zokruhovaní stratila na význame, premáva málo, ale nie je špičková, skôr posilová. Zbehne zo sídliska Hájik, otočí sa na centrálnom okruhu a vráti sa späť. Ráno pár spojov od 5-7 h. a od 13 h. - po 21 raz za hod.
Ostatné trolejbusové linky nie sú špičkové.
Potom sú tu dve autobusové linky (mestské) L26 a L28, ktoré spájajú priemyselnú oblasť z mestom, ale či sú špičkové nedá sa povedať, lebo cez túto priemyselnú zónu na Kamennej nič iné nepremáva. Majú nepravidelný interval a sú nasadené na odvoz zamestnancov z tejto oblasti.
Ostatné autobusové linky nie sú špičkové spájajú obce (mestské časti) s mestom. Niektoré vychádzajú z obcí (mestská časť) na okraji mesta prebehnú cez mesto a prídu do druhej časti mesta (obce). Napr. L21 Považský Chlmec - centrum - Bánová, L22 Brodno - centrum - Bytčica, L24 Strážov - centrum - Trnové. Takto sa ušetrila linka a autobusy sa odstavujú na konečnej mimo mesta.
Niektoré si zobraz na L16 (Tr) a L26, L28.
Reply on: Jozef #1984:
A samozrejme, tiez by sme radi zrusili linky s jednym, dvoma odchodmi denne, resp pospajali 4 linky do jednej, ale ani takto by sa ich pocet vyraznejsie nedal redukovat (vladimir to uz skusal, a ked to neslo jemu, tak uz nikomu 😉 ) A zase na druhej strane mozno radsej extra ucelovu linku s jednym odchodom, ako milion poznamok v CP.
Reply on: Jozef #1984:
Je to o tom, ze ked v PO nezoberies ucelove posilove linky v spicke + linky do obci, tak ti zostane 6 a pol trolejbusovych liniek a 12 autobusovych. Vsetko s intervalovymi CP. Co je lepsie ako v ZA aj vzhladom k poctu liniek.
Reply on: Jozef #1984:
A mate nejake linky, ktore jazdia iba v spicke?
Reply on: Peter K #1980:

Liniek máte neúrekom, a keď sa v tom vyznáte môžete si pridávať aj ďalšie. My sme sa s tým vyrovnali už 3.7.1988, kedy bola spustená nová koncepcia mestskej hromadnej dopravy pod názvom AVTD. Projekt vypracoval Výskumný ústav dopravný v Žiline a Dopravoprojekt Bratislava. Na základe analýzy jestvujúceho stavu, vypracovali novú koncepciu MHD v Žiline z ktorej žije doteraz. Odbúrali sa linky s pár odchodmi za deň, boli zrušené linky, ktoré premávali po okrajových uliciach pre pár ľudí, dve obce (mestské časti) boli prepojené jednou linkou a podobne. Linky boli sústredené do vytipovaných dopravných koridorov a zastávky boli navrhnuté v dochádzkových vzdialenostiach. Samozrejme, že vývoj išiel ďalej, do niektorých obcí prestala premávať MHD (odišli od mesta), bola vybudovaná TD a následne zokruhovaná. Porovnajte napr. sieť MHD v Žiline a v Prešove, pričom žilinská je podstatne prehľadnejšia. Hoci mám mapu Prešova pred sebou, nemôžem a ani nechcem posudzovať MHD v Prešove, lebo to sa skutočne nedá. Mňa mrzelo len to, že niektorých diskutujúcich u nás trápilo pár liniek v Žiline, a preto bolo poukázané na iné mestá pomerne s vysokým počtom liniek. Čo sa týka intervalovej dopravy v Prešove, tam skutočne nemožno nič namietať a v tomto prípade nebudem robiť obhajcu pre DPMŽ. Ďakujem obom autorom za príspevky s vysvetlením z MHD v Prešove.
Reply on: Miloš #1982:

Mne sa to tiež akosi nepozdávalo tá kategória MS 16.5, keď som to čital pri privádzačoch SSC. To je tak klasická mestská štvorpúdová komunikácia. Tá oblasť medzi Strážovom po Kragujevskej bude katastrofálna. Bližšie o tom na stránke SSC: http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=443

Mám vyfotený privádzač v Budatíne aj s tým domom, ale nemá mi to kto uverejniť. Tie projekty od tých bratislavských debilov sú čoraz horšie, viď križovatka Košická, "nadjazd" od sídliska Vlčince, Budatín a je predpoklad, že dofušujú aj Rajeckú cestu, len aby niečo ušetrili. Škoda, že sa nedívajú do budúcnosti.
K privádzaču Strážov:
problém so zástavbou tam bude. A aj preto je navrhnutý v trápnej kategórii MS 16,5. Pre vysvetlenie - je to široká asfaltka bez stredového deliaceho pruhu, bez odstavných pruhov, kde sú vodorovným značením vyznačené 4 jazdné pruhy. A samozrejme bez mimoúrovňových križovatiek. Cesta sa skapacitní, ale bude smrtelne nebezpečná ako doteraz. Celé je to o tom, že tam žiadny privádzač ani nemal byť. Projektanti (hlavne pod tlakom politikov a stavbárskej lobby) sa vrátili po 90.-tom roku k tzv. považskej variante diaľnice D1 s napojením D3 v Strážove a vynútenému privádzaču Strážov. Pod hlúpimi výhovorkami opustili kratší, pre Žilinu rozumnejší a hlavne omnoho lacnejší rajecký variant D1.

K Budatínu:
Obrubníky sú urobené už tak, že prekážajúci dom obchádzajú. Deformovaný je pripájajúci sa pruh komunikácie od Zástrania smerom do mesta aj jazdné pruhy na ceste I/11. Vytvorí sa tam ďaľší paškvil a úzke miesto. Chodím tam v poslednej dobe dosť často je mi z toho do plaču.
Reply on: Peter K #1980:
Len trochu doplnim a rozviniem:

z 36 abusovych liniek v Presove (linky 41 a 41A nepovazujem za dve) je:
1 nocna linka (N1),
11 liniek do obci (13, 14, 16, 18, 20, 21, 23, 28, 40, 45, 46)
5 ucelovych liniek s jednym az troma odchodmi za den v spicke prac. dni (16, 25, 27, 33, 37)
7 liniek jazdiacich iba v spicke, ale intervalovo (17, 20, 24, 28, 34, 35, 44)
a iba 12 vnutromestskych liniek jazdiacich celodenne (10, 11, 12, 15, 19, 22, 29, 32, 36, 39, 41, 43).

O trolejbusoch si napisal vsetko pekne a pravdivo.
Par-krat tu bol spomemuty vysoky pocet liniek v Presove, tak to okomentujem.
denne A/ denne T/nocne
PO> 37 / 7 / 3
ZA> 11 /10/ 2

Ak neratam Sirpo - priemyselnu oblast, tak trolejova trat v Presove = atraktivny pravidelny interval . (pri hocijakej tarife)
priklad intervalov zo sedla PD >
L1 - 15' ; L2 - 20' ; L4 - 12' ; L5 - 20' ; L7 - 60' ; L8 - 12' ; L38 - 20' ;
Pricom na spolocnom useku vhodne do seba zapadaju > L1 s L7, L7 s L2/5, L4 s L8, L5 s L38.
Toto by som od trolejbusov ocakaval aj inde. Mozete porovnavat so zilinskymi intervalmi. Aj ked uznavam, ze pri vasej sieti to nieje jednoduche a bola by vhodna prestupna tarifa a PAUSALNE mesacniky.

V PO je vysoky pocet A-liniek. Ten je sposobeny >
1) MHD obsluhuje aj okolite obce - 11 liniek
2) ina filozofia zabezpecenia dopravy v case spicky v PO a v ZA. V spicke sa T-linky neposilnuju (2,5,7,38), alebo len o 1 az 2 spoje za hodinu (1,4,8). Jednak maju urcitu kapacitnu rezervu zo sedla, alebo cestujucich sa snazia odviest autobusy po najkratsej ceste, aby vozidlo mohlo co najrychlejsie prepravit dalsich cestujucich, na inej linke. Takze ked sa nazbiera dostatocny pocet cestujucich a nesposobi to nevytazenost ineho spoja, ale naopak pomoze zvladnut spicku, zavedie sa nejaka ucelova linka. Niekedy je to len 1 spoj 1 smerom.
Reply on: Jozef #1978:
No, uvidíme, dúfam, že to nedopadne tak ako v Budatíne ?
Reply on: Miro #1977:

Uvedený materiál sa mi nedostal do ruky, ale predpokladám, že by tam mala byť mimoúrovňová križovatka. Priemyselná ul. by mala získať na význame, lebo tam budú odbočovať autá smerujúce na Hájik a do miestnych častí. Pri tom privádzači budú určité ťažkosti, lebo je mierne zastavaná aj pravá časť v Strážove (pri vstupe) a problém bude aj na Kragujevskej.
Reply on: Jozef #1961:
Nevieš, ako bude vyzerať napojenie Oceliarskej a Priemyselnej na Kragujevskú a Hričovskú? Ja si myslím, že by tam nemalo byť úrovňové kríženie, keď tade pôjde diaľničný privádzač.
Reply on: zoZa #1973:

Je dobré, keď sa diskutuje, aspoň sa vychytávajú nedostatky. Vždy bude čo riešiť. Tento problém vznikol so spustením novej trolejbusovej trate nedzi Vlčincami a Solinkami. Keď sa vybuduje ďalšia trať, tak opäť budú problémy ako ďalej s linkami. Predpokladám, že v priebehu dvoch rokov sa linky meniť nebudú. Len ak by sa dačo vybudovalo. Riaditeľ DP by mohol nejaký jednoduchší návrh trolejbusovej trate predložiť MZ, aby to zapracovali do rozpočtu na rok 2005.
Miro:
Ešte som zabudol, už minule sa tu spomínalo o pravidelnej leteckej doprave do Prahy. Pamätáš si, že v minulosti bola autobusová doprava aj na letisko v Hričove. Potom zanikla. Dúfajme, že po zavedení pravidelnej linky do Prahy sa obnoví aj autobusová doprava na letisko. Bližšie si prečítaj na:
http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=984&nadpis=Spravodajstvo
Miro:
Čítal som, že pri Varíne sa má postaviť nový závod nemeckej firmy Linde pre 1500 zamestnancov. Ak bude postavený na začiatku Varína v blízkosti závodov Hyundai/Kia, kde by mala byť vedená trolejbusová doprava, možno že by sa v budúcnosti predĺžila ešte ďalej. To budú potom vyššie tlaky na dopravu. Článok si prečítaj na:

http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=985&nadpis=Spravodajstvo
Reply on: Jozef #1972:
presne tak, okrem toho, ze maju linky pozavadzane skoro po kazdej ulici..., tak maju este aj espresne linky napr. v BB, takze tam je to skor problem s tymi intervalmi, mozeme aj v Ziline zaviest expresnu L44, ktora bude jazdit na niektore zastavky L4 a podobne.....
myslim, ze by bolo zaujimavejsie riesit dopravu v ostatnych mestach ako Ziline, kde teda linky nechodia po kazdej ulici, ale po kazdej druhej...
ale to je skor diskusne fora inych miest..
Reply on: Miro #1970:

Áno súhlasím s tebou, ale keď som čítal predchádzajúce príspevky, tak potom som sa išiel pozrieť koľko tam majú oni naklonovaných liniek a bohužiaľ tie ich netrápia.
Valec:
Chcel som robiť analýzu tvojich liniek, ale nechal som to tak. Nedá sa porovnávať niečo s jestvujúcim stavom a zároveň tam zmiešať sci-fi linky (L1). Zamyslel som sa napr. nad L30 z Vrania k železničnej stanici. V mestskej časti Vranie, bývalej samostatnej obci, žije dnes prevažne staršie obyvateľstvo, nemajú ZŠ ani MŠ. Linka č. 30 z Vrania do mesta po žst. má len 6 zastávok. Ty navrhuješ, aby títo ľudia už na 4. zastávke v Budatíne ešte na okraji mesta vystúpili a čakali na iný spoj? Prázdny autobus si im poslal o jednu zastávku vľavo na žilinskú Sihoť pri Váhu, kde nastupujú len záhradkári, ktorí takýto spoj tiež nepotrebujú. Myslíš si, že by niekedy dokázal toto spraviť DPMŽ obyvateľom okrajovej časti Vranie? Ja si to teda neviem predstaviť.
Reply on: Jozef #1968:
Mňa tu zaujíma MHD v Žiline, nie v PO, NR či BB. Každé mesto má svoje špecifiká, myslím, že je lepšie neporovnávať počty liniek. Ale keď chceš porovnávať, tak (ak ma neklamú vedomosti) napr. PO ide zavádzať PRESTUPNÚ tarifu. To sa to potom inak rieši linkové vedenie, keď cestujúci môže prestupovať bez toho, aby platil dvojnásobnú cenu.
Reply on: Jozef #1968:
Točí sa to tu stále dookola. Hlavný problém je v tom, že veľa liniek znamená predlžovanie intervalov, ktoré v Žiline už prekračuje únosnú mieru, ak sa ešte vôbec dá hovoriť o intervaloch, keď sú odchody každú hodinu iné. Preto sa tu snažíme hľadať lepší model. Mne osobne sa páči Valcov návrh #1940 (okrem iného preto, že je v ňom moja myšlienka L2 Bytčica - Považský Chlmec, L21 Bánová - Brodno a L30 Vranie - Dolná ? ). Je jednoduchý a prehľadný, linky majú rozumné intervaly. Predpokladá však dve dôležité veci, ktoré sú v Žiline stále v oblasti sci-fi, a to prestupnú tarifu a integrovanú dopravu MHD + SAD.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement