Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #1947:

V tej autoškole sa radšej dívaj pred seba, aby si nenarazil. Ako sa Ti páči farebné vyhotovenie Tatra banky?
Tie nové linky budem študovať .
Reply on: Jozef #1942:
Videl som, je aj na 44ke. Zajtra mám tiež jazdu v autoškole, takže dúfam, že ešte na dáke narazím. Potom to pridám.

Re #1943 Jozef: Vidíš, a ja som furt v tom, že L5/15 končia na Matici slovenskej. Asi si na to nikdy nezvyknem.
Reply on: Jozef #1945:
Vsak ja vravim, ze tam treba NAJSKOR spravit nejaky rozumny vchod aj s rozumnou bezbarierovou pristupovou cestou a az potom mozeme o tom rozmyslat.

Mna to napadlo pri uvahe nad linkovym vedenim, ked som si vsimol, ze L7 a L6 maju takmer identicku trasu. A preto pokial je hlavny dovod existencie L6 pristup do spitalu, tak sa mi zda rozumnejsie postavit novy vchod a L6 poslat na "smetisko dejin".
Reply on: Jonathan #1938:

Vidím, že viacerí poznajú dieru v plote vdo nemocnice. Problém je v tom, že tú cestu na terasu nemocnice môžu prejsť len mladí a zdraví ľudiia. Nie je tam nijaká prístupová cesta, ten svah je len pre tých odvážnych. Táto alternatíva nie je realizovateľná.
Reply on: zoZa #1937:

Je určitý "problém" s L5/15, lebo prechádzajú medzi jednou zastávkou dvakrát.
Dňa 6.7.2004 začal DPMŽ, s.r.o. prevádzkovať trolejbusovú dopravu na novovybudovanom úseku, ktorý spája sídliská Vlčince a Solinky L15, ktorá vychádzala z Ul. MS a tam aj končila. Od 2.8.2004 na základe zistení z prevádzkovania nových okruhových liniek č. 5 a 15 na strednom okruhu pristúpil DPMŽ k čiastočným úpravám a to tak, že L5 vychádza z Fatranskej, prejde stredne veľkým okruhom, ale nekončí na Fatranskej, ale až o jednu zastávku ďalej na Matici slovenskej.
L15 vychádza z Matice slovenskej cez Solinky na stredný okruh, po obídení okruhu nekončí na Matici slovenskej, ale o zastávku ďalej na Fatranskej.
Vyšlo sa v ústrety cestujúcim bývajúcim v okolí zastávka "Fatranská" a na Ul. MS..
Reply on: Valec #1939:

"Pre linky 1, 5 a 15 zastávka Matice slovenskej nie je zachádzka, lebo tam končia",
Linka č. 15 na Ul. MS nekončí. Vychádza len z nej na stredný okruh okolo ŽU, prejde okruhom a opäť príde aj Ul. MS a končí o zastávku ďalej na Fatranskej. Tu si zmení číslo na L5 a vychádza protismerne. Najskôr prejde cez Ul. MS, potom po strednom okruhu a konečnú má na Ul. MS. Prehodí číslo na L15 a vychádza späť na okruh k ŽU a tak stále dookola. O.K. ?
Valec:
Dovoľujem si oznámiť, že na autobuse #35 (na L24) sa nachádza veľkoplošná reklamná nálepka Tatra banky. Je modrobielej farby a podľa môjho názoru je pekná.
Reply on: Valec #1940:
Presne tak, si moj clovek!
Takže rozmýšľal som včera na linkovým vedením MHD v Žiline. Do úvahy som bral, že máme prestupný tarif, zaintegrovanú SADku a niektoré nové TB-trate (s ktorými som sa stotožnil). Dopravu do Hyundai/KIA by som riešil autobusmi, vzhľadom na to, že v tomto smere bude silný len návoz na zmeny.:

L1 (Krematórium -) Kvačalova - Bratislavská - Hurbanova - ŽST - Košická - Vlčince - Veľký diel - Centrálna - Obvodová - Veľký diel - ... - Kvačalova 20/30/60 s
L2 Bytčica - Hlinská - Štúrovo nám. - ŽST - Kysucká - Nám. hrdinov - Považský Chlmec 10/30/60 s
L3 Jaseňová - Obvodová - Centrálna - Tajovského - Spanyolova - ŽST - Hurbanova - Rondel - Závodského - Hôrecká - Stodolova 10/15/20 k
L4 Jaseňová - Obvodová - Hlinská - Komenského - Hurbanova - ŽST - Košická - Fatranská 10/15/20 k
L5 Fatranská - Vlčince - Spanyolova - Štúrovo nám. - Rondel [ - Závodského - Hájik-západ] 10/15/20 s/k
L7 Stodolova - Hôrecká - Závodského - Rondel - Komenského - Hlinská - Obvodová - Veľký diel - Matice Slovenskej 20/30/60 k
L8 Carrefour - ŽST - Hurbanova - Carrefour 30/30/30 s

L21 Bánová - Závodského - Rondel - V. Okružná - Hurbanova - Kysucká - Nám. hrdinov - Brodno 15/30/60 s
L24 Trnové - Rosinky - Celulózka - Košická - ŽST - Kysucká - Nám. hrdinov - Zádubnie - Zástranie 20/30/60 s
L25 centrum (ešte som sa presne nerozhodol) - Košická - KIA 5/30/60 k
L26 Rosinská - Celulózka - Košická - ŽST - Hurbanova - V. Okružná - Rondel - Škultétyho - Kamenná - Štrková 15/60/- s
L28 Rosinská - Obchodná - Košická - Štúrovo nám. - Komenského - Hlinská - Kamenná - Bánová 15/-/- s/k
L29 Mojšova Lúčka - Celulózka - Na horevaží - ŽST - Hurbanova - Rázusova - Kraguejvská - Oceliuarska - Bratislavská - Strážov (- Žilinská Lehota) 30/60/60 s
L30 Vranie - Nám. hrdinov - Dolná 60/120/120-180 s

s - sólo voz
k - kĺbový voz

S výnikou Vrania a Dolnej je všade možné dostať sa s jedným prestupom (ak nie opravte ma). Ak by nebolo možné v súvislosti s výstavbou štvorprúdovky odbočenie z cesty od Hričova do Strážova spravil by som nasled. zmeny:
L24 v súčasnej trase
L29 Žil. Lehota - centrum - Vranie
cez Dolnú by bola vedená linka SAD.
Prípadnú výstavby sídliska Vlčince 5 (je v dochádzkovej vzdialenosti z Matice slovenskej) by obsluhovala L26 a linka SAD do Višnového, ak by sa to ukázalo ako nedostatočné, potiahol by som L4, L5 na Rosinskú a L28 skrátil po Fatranskú.
Reply on: Jozef #1930:
Však keď sa ondrej38 kukne do mapy, tak vidí, čo tam ide. Pre linky 1, 5 a 15 zastávka Matice slovenskej nie je zachádzka, lebo tam končia. Zachádzajú tam len linky 2, 4, 6, 7 a 17
Otazka: Jeden z dovodov existencie inky 6 je, aby bolo spojenie Hajika s nemocnicou? Ak ano, tak ma napadlo, ci by nebolo rozumnejsie, aby mesto (ktore, chce byt akcionarom nemocnice) nevybudovalo vchod do nemocnice od predmestskej ulice (domaci tam poznaju dieru v plote) a potom by spojenie s nemocnicou mohla zabezpecovat L7/17 a L6 by sa mohla zrusit a uvolnene spoje presunut na L16 a vytvorit tak spickovy spoj na Hajik.

Co vy na to?
Reply on: Jozef #1936:
no s tymi linkami c5a 15 je trochu problem nakolko napriklad na yastavku Fatranska chodia dva druhy L5, jedna ide len jednu zastavku a jedna este len zacina cely okruh, este stastie, za to ma vodic napisane v predu, ze kam ide....., ao zaciatku som mal s tym aj problem, pretoze najskor zvolili jednoduchsi system, kde L5,15 vychadzali a aj koncili na zastavke Matice Slovenskej.
Reply on: zoZa #1935:

Musíme rozlišovať L5/15, lebo nám po okruhu prechádzajú cez Ul. Matice slovenskej až 2x.
Trolejbus L5 prichádzajúci z okružnej trasy od SO, ŽU, Fatranská, zastaví na južnej zastávke (na strane Vlčince III) – výstup cestujúcich, trolejbus zájde na odstavnú stopu zmení číslovanie na L15 a po otočení prichádza na zastávku (severná na strane Vlčincom II). Čiže nástupná a začína okružnú trasu smerom na Fatranskú, ŽU, So ...;
Pozor, trolejbus L15 sa nám ale vráti z okružnej trasy od Obchodnej ulice - výstup a nástup (na južnej strane k Vlčincom III a pokračuje na konečnú Fatranská (tu si otočí tabuľu na L5 a vracia sa protismere na okruh).

Zastávka „Matice slovenskej“ – severná (na strane Vlčince II). Trolejbus L5 vychádzajúci z Fatranskej – výstup a nástup smer Hliny, Solinky, Žilinská univerzita ...;
Ale pozor, ešte sa vráti z okružnej jazdy a skončí na južnej strane od Vlčincov III.
L15 trolejbus – len nástup na okruhovú linku smerom Fatranská, ŽU, SO, HL, VL ...;
Dúfam, že si to porozumel, lebo cudzí tomu ťažko porozumie.

Ul. Matice slovenskej a jednotlivé spoje som už podrobne vysvetlil v auguste. V dolnej časti "Hľadanie príspevkov podľa dátumu" zadaj dátum 5.8.2004 do oboch políčok a zobrazí sa Ti príspevok č. 774 "Autor Jozef".
Reply on: Jozef #1934:
veru, a este to plati aj pre linku c.2, inac je zaujimave, ze ked sa otacaju L7,17 okolo zast. Matice Slovenskej, tak idu na rovnaku zastavku, ale L5,15 ked sa otacaju okolo zast sv. Cyrila a Metoda, tak uz nestoja na rovnakej zastavke...
Reply on: Valec #1928:

To zachádzanie je aj na Ul. sv. Cyrila a Metoda pre L5/15 a L6. Kto nepozná miestne podmienky môže sa ľahko pomýliť na zastávkach nástupná/výstupná pri jednotlivých spojoch. Týka sa to oboch zastávok na Ul. Matici slovenskej a Ul. sv. Cyrila a Metoda.
Reply on: zoZa #1932:
boze, ako som mohol zabudnut, este tam zabaca linka c.4 (donedavna zilinske metro 🙂 ), ked ide aj z jedneho aj z druheho smeru...
Reply on: zoZa #1931:
a samozrejme este linka c.50, ktora ide z Obchodnej , otoci sa okolo Matice Slovenskej a znova po Obchodnej pokracuje dalej
Reply on: Valec #1928:
zabudol si este na linky c.7 a 17, ktore idu tiez na zastavku Matica Slovenska, zaujimavostou je, ze obidve linky stoja na tej istej zastavke, na zastavke, ktora je na strane Vlciniec 2
Reply on: Valec #1928:

Trošku si to zjednodušil, zachádzajú tam všetky trolejbusy. Na vysvetlenie L1 sa tam otáča a vracia sa späť na Kvačalovu a L5 tam má konečnú a po otočení na manipulačnej stope vychádza ako L15 späť. Takto sa točí na strednom okruhu stále. Autobus L2 zachádza na Ul. MS a autobus L28 nezachádza, ide priamo na Fatranskú a Rosinskú.
Reply on: ondrej38 #1927:

Ul. Matice slovenskej a jednotlivé spoje boli už podrobne vysvetlené v auguste. V dolnej časti "Hľadanie príspevkov podľa dátumu" zadaj dátum 5.8.2004 do oboch políčok a zobrazí sa Ti príspevok č. 774 "autor Jozef". Ak nebudeš rozumieť textu, tak sa spýtaj.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement