No dovolím si trošku nesúhlasiť. Viem, že to raz Vladimír navrhol, ale už vtedy mi to bolo trochu proti srsti, len som k tomu nezaujal stanovisko. Takýmito linkami by si v špičke zaplnil už beztak dosť plný centrálny okruh (mimochodom, ako často by asi premávala tá L5 a kto okrem zamestnancov DP by sa ňou vozil) a prestup by bol pre všetkých nutný. V súčasnosti máme ideálne spojené linky (L4) kde cestou cez centrum prebieha postupná výmena cestujúcich.
Re #1825 zoZA: No Žilina má liniek dosť, že inde ich majú veľa to je o inom. Však si porovnaj stav liniek z roku 1987 a 1989. Keby sa k takému kroku ako bolo zavedenie AVTD podujal napr. Martin, tak by im tam dnes tiež premávalo 10 liniek a boli by spokojný. V súčasnosti však dopravcovia skôr pristúpia k redukcii spojov ako k zmene linkového vedenia
Čo sa týka redukcie liniek, tak by som si vedel predstaviť spojenie kapacitne podobných liniek (napr. L29+L30 s určenými spojmi do Budatína) alebo zrušeniu (L28), v prípade zatrolejovania ďalších úsekov by sa tiež isto ešte dačo našlo.
Re #1828 Jozef: No Ikarusy nepatria zrovna k mojim najmilším vozidlám, asi preto, že ich mám v očiach len v stave v akom jazdia teraz v BA. Ale nemám pocit, že by (aspoň tie naše) strašne dymili a že by sa v nich sedelo ako vo válove. Ale zasa neviem v akom stave jazdili v ZA a ak boli stále narvaté, tak to zanechá len zlé spomienky. Navyše netreba zabúdať, že Ikarusy 280 sa vyrábali od 70tych rokov takmer bez zmien, takže taká B741tka sa s nimi nemôže porovnávať.
Re #1838 marek: To ma zaujalo, nevieš náhodou trasy všetkých tých liniek? Prípadne aspoň koľko ich bolo.
Re #1843 zoZA: Ikarusy 4xx v BA majú 1 2 D N R. Čísla určujú do akého prevodového stupňa ti to bude maximálne radiť. D je neobmedzene, to by mohlo byť to x. A nie je tam náhodou aj N? To by bol neutrál.
Re #1873 Jozef: Sa mi podarilo vo štvrtok spraviť foto 103ky s reklamou na Eurotel, len som si to ja blbec nechal doma, takže na nete to minimálne tento týždeň nebude.
Re #1874 galiyosha: Na Hájik by som nedal viac ako 2 linky (L7/17 považujem za jednu, lebo má v každom smere iné číslo), Vlčinciam by stačili 3-4, Solinkám 2-3. Ono vlasne pred zokruhovaním to bolo tak akurát.
To by praveze nestalo ZIADNU namahu! TERAZ ta stoji namahu zistovat si casy odchodov jednotlivych liniek, lebo nema inu moznost -- liniky su premnozene, chodia absolutne mimo taktu, o nejakej nadvaznosti mozes len snivat... Potom by si proste sadol na trolejbus (kedze by chodil rozumne casto, nepotreboval by si si vobec pamatat nejake odchody), ktory by siel do mesta a tam by si prestupil -- idealne este na hrane -- na dalsi trolejbus iduci z mesta tam, kam potrebujes. Kedze aj ten by siel dostatocne casto, cakacia doba by bola absolutne minimalna. V pripade prisne taktovej prepravy, ak by boli jasne prepravne smery, by sa dali spravit aj cestovne poriadky s nadvaznostou takou, aby si necakal skoro vobec.
Paneboze, obyvatelia Ziliny tej propagande s neprestupnou tarifou snad vazne veria a este si aj myslia, ze je to vyhodny a vhodny system. To je horsie, nez som si myslel.
DOST MALO?! To, ze na Hajik chodia 4 (slovom styri!) trolejbusove linky a na take Vlcince, ak dobre pocitam, SEDEM, to je podla teba DOST MALO? Zobud sa, TO JE UCHYLNE VELA!
Valec:
Fotografovať sa nedá, vozidlá sú zašpinené a fotky tmavé. Dnes je tu akosi prázdno, idem teda spracovávať fotografie do update, ktoré som nafotil cez leto.
x-spojka....:-D Jááááááááááááj. Prosím Vás pekne, skôr než tu začnete riešiť tajomstvá automatických prevodoviek, tak vedzte, že automobilové prevodovky automatické majú väčšinou tzv. hydromechanický princíp s kvapalinou spjkou. Výnimkou sú poloautomatické prevodovky Praga-Wilson a Mylius. Automatická prevodovka má názov odvodený od slova automatická, čiže samočinná, takže žiadne tlačidlo na spojku tam nie je a tlačidlá pre priamu voľbu rýchlostí sa používajú len výnimočne.
Bože, keby som si pri každom ZA príspevku nemusel prečítať, ako vlastne len a jedina primátor mesta a MZ zachránili žilinskú MHD, aký by som bol len šťastný... A tie nemoderné Ikarusy ste možno mali preto, že vtedy, keď vznikali Ikarusy radu 2x0, tak Karosa ešte ani nesnívala o tom ,že by vyrábala nejakú B741 či C744...
a inac mimochodom myslim ze by to pomohlo len obyvatelom Ziliny ktory byvaju v odlahlejsich castiach a ked idu autobusom, tak idu len na jednu dolezitu zastavku v centre , napr. Hurbanova, alebo Zel. stanica, ostatnym ani moc nie, nakolko idu trolejbusy z kazdej casti do kazdej,
napriklad keby zrusili L6 , vlastne nezrusili, len by jazdila z vlciniec cez nemocnicu a otocila by sa okolo centra a isla by naspet, potom z Hajika predpokladam, ze by jazdila castejsie L16, takze zaujimave by to bolo vtom, ze keby chcel ist niekto z Hajika do nemocnice, tak by musel ist dvoma linkami, ale tak, ze najskor by musel ist L16 na Stefanikovo alebo Sturovo namestie a potom cakat na trolejbus koli jednej zastavke aby sa dostal k nemocnici, myslim , ze by sa z toho ludia minimalne zblaznili a nadavali na zastavkach vsetkymi smermi, a potom stalo by to vela namahy aj pre ludi zistovat si case odchodov nielen pre jeden trolejbus ale uz pre dva.
vsak samozrejme ze odmieta, potom by im klesli prijmy, ale na druhej strane uz vobec nechapem ako by sa mohol znizit pocet liniek, ved uz aj tak ich je dost malo...
Valec: plna podpora! Neprestupna tarifa je brzdou kvalitnej MHD, pripadne celeho do buducna planovaneho IDS. Vedie k zbytocne hustej sieti liniek odvsadial vsade, na ktorej sa potom jazdi v sialene dlhych intervaloch a cely tento bordel sa pre cestujuceho stava neatraktivny. Tvoj navrh na zmenu siete na hviezdicovu je myslim uplne na mieste. Este by sa ho mozno dalo vylepsit zavedenim predplatnych casovych CL, ktore DPMZ tvrdohlavo odmieta a v inej dlzke platnosti ako 24 hodin.
Davno jsem nebyl v Ziline, a proto by sem se chtel zaptat: Ta nova komunikace k ti automobilce povede z Budatina popod Duben do Teplicky? Taky tam budou jezdit trolejbusy?
Zoza #1848: namaha vodica vobec nezavisi od dlzky. Aj pri 12 m vozidle si treba nadchadzat, pri dlhsich je to skoplikovane.
Okrem niektorych vrakov nie je problem riadit jednou rukou. Paka v Ikaruse ma este tu vyhodu ze sa o nu da opriet.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
zoZa
napriklad keby zrusili L6 , vlastne nezrusili, len by jazdila z vlciniec cez nemocnicu a otocila by sa okolo centra a isla by naspet, potom z Hajika predpokladam, ze by jazdila castejsie L16, takze zaujimave by to bolo vtom, ze keby chcel ist niekto z Hajika do nemocnice, tak by musel ist dvoma linkami, ale tak, ze najskor by musel ist L16 na Stefanikovo alebo Sturovo namestie a potom cakat na trolejbus koli jednej zastavke aby sa dostal k nemocnici, myslim , ze by sa z toho ludia minimalne zblaznili a nadavali na zastavkach vsetkymi smermi, a potom stalo by to vela namahy aj pre ludi zistovat si case odchodov nielen pre jeden trolejbus ale uz pre dva.