Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Valec:
Dávno Ťa nebolo počuť. Môžeš napísať informáciu v časti "Aktuálne výluky, zmeny a informácie", nasledovne:
Autobusy na linke č. 27 a 29 v Budatíne v smere do centra už premávajú popod diaľničný privádzač.
Reply on: Miro #1604:

Ja si myslím, že by to mohlo byť. Vybudovanie trolejbusovej dopravy malo v tom čase obrovský význam a na dlhé roky ovplynilo občanov-voličov v meste. Preto, ak je dobrý vťah mesto - občan - DPMŽ, tak by sa to malo využiť. Keď sa otvárala posledná trať, predpokladal som, že primátor povie nejakú výhľadovú stavbu do budúcnosti. Niečo načrtol Juraj s plánmi do budúcnosti, ktorá trasa sa upredností uvidíme.
V stredu, keď bude slávnostný deň, mám pripravené do textu linky, ktoré boli už medializované DPMŽ a návrhy ďalších o ktorých môžeme diskutovať.
Reply on: Miro #1605:

Ja súhlasím aj s vybudovaním trolejbusového vedenia do Bytčice. Od toho námestíčka prípadne z horného konca v Bytčici by bolo trošku ďaleko k železnici. Samozrejme, že Rajeckú železnicu treba vyťažiť naplno z Rajeckej doliny, ale aj vo vnútri mesta.
Z malého mestského okruhu sa trolejbusové linky vejárovite rozvetvujú do všetkých smerov. Len na sever nevedie nijaká odbočka. Ako hlavnú prekážku som pokladal podjazd popod železnicu. Pri nedávnych diskusiách som zistil, že tento problém by sa mohol prekonať. Bolo by potrebné, aby sa aj táto severná časť pripojila na trolejbusový systém. Predpokladám, že ukončenie vedenia v Budatíne by situáciu veľmi nevyriešilo. Z prímestkých častí kam by mohla trolejbusová linka pokračovať mi vychádza Považský Chlmec (priemysel, škola). Na tejto trase bude potrebné vybudovať aj odbočku na Športovú ulicu. O potrebe odbočky sme už písali.
Reply on: Jozef #1603:
A aký je tvoj názor na (ne)potrebu zatrolejovania Bytčice? Možno by bolo v súčasnosti zaujímavejšie napnúť sily smerom na Kysuckú cestu a do Budatína. Tak ma napadá, že potom by sa trolejbusy mohli v Budatíne veľmi elegantne otáčať tým podjazdom popri železnici.
Chýba mi tu Juraj, aby nám k týmto veciam tiež čosi povedal.
Reply on: Jozef #1602:
Že by v stredu prišli s nejakou bombou? ?
Reply on: Miro #1600:

S týmto názorom možno len súhlasiť. Poznáš moje názory na Rajeckú železnicu, škoda že nie je záujem ich riešiť. Len tú praobyčajnú zastávku Žilina-Solinky nie a nie dať do prevádzky.
Reply on: Miro #1601:

Všetko má svoj čas, uvidíme ako nás prekvapia z DPMŽ.
A ešte pripomínam jedno dôležité výročie! V stredu to bude 10 rokov od zahájenia pravidelnej trolejbusovej dopravy! Dúfam, že sa nemýlim, lebo nejaké jasanie som si nevšimol. Ako keby sme sa za toto okrúhle výročie hanbili?
Reply on: Jozef #1598:
Pripomeňme si, že do základného trolejbusového systému pôvodne patrila aj trať do Lietavskej Lúčky, kde mali jazdiť linky 1 a 2. Táto trať nebola zatiaľ vybudovaná preto, že sa má niekedy v budúcnosti stavať južný diaľničný privádzač (bohužiaľ termín je myslím zatiaľ neurčitý) a až potom bude možné ťahať troleje. Situácia sa však odvtedy radikálne zmenila, Lietavská Lúčka sa osamostatnila a podľa môjho názoru ani do Bytčice nie je taká frekvencia cestujúcich, aby bolo ekonomické túto linku budovať. Skôr by som navrhoval tento smer obsluhovať prednostne rajeckou železnicou, ktorá je spolu s MHD súčasťou ŽRIDS. Podľa môjho názoru by železnica mohla veľmi dobre zvládnuť prepravné potreby z tohto smeru a odľahčiť tak preťaženú cestu. Chcelo by to len zaviesť intervalový cestovný poriadok (stačilo by po Lietavskú Lúčku, nemusia všetky vlaky chodiť až do Rajca) a vybudovať dve či tri ďalšie zastávky v Žiline. A samozrejme, lepšie vymyslieť spoločnú tarifu, aby napríklad cestujúci mohol na ten istý lístok cestovať z Bytčice do Žiliny železnicou alebo autobusom.
Re zastavka ZU: Kvalita je zhorsena, lebo ked to nahravali, tak som mau vyzratuo a modlil som sa otcenas po madarsky tak, ako mojho stareho otca na tejto skole trstenicou ucili! No a ako som mau vyzratvo, tak sa mi neurobilo volno a musev som do poscelanu bliakat a stade to asi az do toho ceskeho trolejbururu rurou rusilo... Alebo to nahravali Madari? A mozno je ten empéhárom z Budapesti! No, ja si este jeden dam a pojdem to preverit boha jeho!
Dnes, 15.11.2004 si pripomíname druhé výročie otvorenia trolejbusovej dopravy na sídlisko Hájik. Bol vybudovaný 3,8 km dlhý úsek dvojstopého trolejbusového vedenia od Závodskej cesty cez Závodie až na terasu sídliska Hájik, vrátane obratiska trolejbusov. V rámci tejto stavby okrem trolejbusového vedenia bolo zrekonštruované v Závodí vonkajšie osvetlenie, miestny rozhlas, nové rozvody elektriny, telefónov a prekládky inžinierskych sietí. Boli opravené a rozšírené komunikácie a vybudované chodníky. Celkové náklady predstavovali 81.187 tis. Sk bez vozidiel. Stavbu financovalo mesto Žilina z vlastných prostriedkov. Ukončením tejto stavby bol za 8 rokov postavený základný trolejbusový systém v Žiline. Trolejbusová trať na terasu sídliska Hájik je považovaná za najkrajšiu na Slovensku s malebnými výhľadmi na mesto. Túto peknú a dôležitú trať otvoril primátor mesta Žiliny a riaditeľ DPMŽ.
Dnes si pripomíname tretie výročie otvorenia trolejbusovej dopravy k Nákupnému centru Dubeň. Táto síce krátka, ale konštrukčným riešením veľmi estetická trať odbočuje z kruhového objazdu na Ul. Vysokoškolákov. Má len jednu výstupnú a nástupnú zastávku „Carrefour“. Vybudovanie tejto trate umožnilo zaviesť trolejbusovú linku č. 8, ktorá prechádza centrálnym alebo malým trolejbusovým okruhom okolo centrálnej časti mesta a vracia sa späť. Premáva v pravidelných 30 minútových intervaloch. Stavbu slávnostne otvoril pre Žilinčanov a návštevníkov mesta primátor Žiliny Ing. Ján Slota dňa 15.11.2001.
Ak sa vozite cez zastavku Zilinska univerzita, mozno ste postrehli, ze ten zaznam zvuku hlasenia je menej kvalitny ako predchadzajuce zastavky po Fatransku. Ale su Tbusy, kde aj hlasenie zastavky ZU je rovnako kvalitne ako tie predchadzajuce. Cim to je?
Nemozu mat vsetky Tbusy rovnako kvalitne hlasenie tej zastavky?
Reply on: Miro #1594:
cena este zrejme nebola presne stanovena kedze let sa este neda booknut, ale asi budu ceny podobne ako na ostatnych linkach CSA zo SR. To znamena ze zalezi od toho ci planujes dalej prestupovat v Prahe alebo nie 😉
Reply on: Bon-Cu #1593:
Super, skočíme si do Prahy na večeru a pritom ešte do Soulu na vianočné nákupy ? koľkože to vyjde tam a späť?
Jozef: nebol si jediny kto zavedenie tejto linky ocakaval, osobne som cakal uz len na zverejnienie LP co sa uz stalo, ty padom je to uz jasna vec 😉
A ked sme uz pri tom, CSA chystaju aj zavedenie priamej linky PRG-TAT a KSC-LHR, vsetko od letneho LP (daily), mame sa na co tesit 😉
Reply on: Bon-Cu #1591:

Vďaka za informáciu. Vieme, že sa to pripravovalo, len sme čakali kedy. Súvisí to aj s výstavbou závodov Hyundai/Kia. České airolínie už uzatvorili zmluvu o priamej linke Soul - Praha a následne z toho je aj české spojenie do Žiliny. Samozrejme, nielen pre Kórejcov. A neschopní Bratislavčania sa len čudujú, prečo nemajú tržby.
zilincania, potesim vas, od konca marca 05 pravidelna letecka linka zilina - praha kazdy den okrem soboty 😉

LP u mna:-p
Reply on: Kubik #1589:
myslim, ze to potom vyroba noveho trva dlhsie ako oprava stareho
Reply on: zoZa #1572:
Počul som to tak,asi cca.1 rok.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.