Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Co to bol dnes bordel o 7,15h na krizovatke pri Policii? Nejaky Tbus strhol vedenie? alebo len cas? lebo ten moj Tbus tade presiel, i ked na vyhybke bol prehodit palice...

Akka stava tecie trolejom? kedze trolejari si pokojne pracovali na plosine a z kazdeho smeru Tbus?
Reply on: Vladimír #11931:


V MT sa stalo presne to co si napisal....

Asi po uzakoneni toho zakona alebo prichodom SIRS-u do SAD Zilina a naslednou zmenou na akciovku sa aj v MT vsetky biele linkove tabule s cervenym cislom prelepili na zlte s ciernymi cislami. ?
Reply on: marek231 #11928:
Otázka je, kto to bude hodnotiť? Tých 30 nickov tu asi nie je reprezentatívna vzorka.
Reply on: JJ #11923:
Nejde len o počet tabúľ, ale aj ich farebné vyhotovenie. Už vidím, ako vo všetkých DP hádžu do smetia všetky linkové tabule a dávajú si vyrábať žlté s čiernym textom.

Mimochodom, prečo práve žlté s čiernym textom? Lebo Bratislava má také...?
Reply on: dik1 #11926:
A nemohol by si nám, vnútorných pomerov "neznalých", prezradiť nejaké z tých pozitívnych krokov? ?
Reply on: marek231 #11928:
a to ty nevies ze optimista je len clovek s nedostatkom informacii..
Reply on: dik1 #11926:
Ja si myslim ze ti to "tux" dostatocne vysvetlil...Poobzeraj sa trosku okolo seba a skus sa zamysliet ci ziapes do spravnej studne...

P.S. Inak ten september....dobre tesim sa na hodnotenia...bodaj by boli len pozitivne..
Reply on: dik1 #11926:
prosim ťa, mestská doprav má slúžiť občanom.. ako by sa tebe páčilo keby ti bus chodil cez víkend okolo domu raz za 40 minút.. asi by sa nebol moc spokojný..

každý ma svoje chyby(Juraj taktiez).. ale Juraj aspoň robil zmeny prospešné občanom, teda pre tých, čo mhd využívajú... pretože mne ako "bežnému" cestujúcemu je úplne jedno aké dlhé pauzy majú vodiči, ako striedajú linky atp.. mne ide o to, aby som sa z miesta A dosal do miesta B.. a keď to skor obehnem peso, mozem na taku MHD zvysoka kaslat.. takze je na nich aby si rozmysleli ci chcu mat zarobky od cestujucej verejnosti alebo nie

a prosim nabuduce neplytvaj riadkom v databaze ne podobne prispevky.. dakujem
😉
marek231,tux:
chlapi,co sledujem tuto stranku popisali ste tu tolko hluúposti az ztoho nenapadol sneh.Novy riaditel spravil pre vodicov a thp pracovnikov tolko za 4.mesiace co nestihol stary za poslednych 5.rokov,problem je vtom,ze Juraj bol vase zlate tela,navrhujem pockat do septembra potom to spolocne zhodnotime.
Teda nie Gubala ale Popluhar to flakal preto DPMZ ide dole vodou.
Reply on: Jozef #11873:
Ešte doplním, že busboard Fernet Štock Citrus má aj Karosa B 952E #15.
Teraz trosku odbocím od temy....

Nedavno sa zacala vystavba obchodneho domu MAX na Solinkach. Z dôvodu vystavby sa zacinaju vytvarat rozhodne uz prve komplikacie a nespokojnosti. Caste vyjazdy vozidiel zo stavby spôsobuju niekedy zdrzanie, v oblasti vyjazdov a dlhych usekov od nich je casto velmi znecistena cestna komunikacia a necistoty z nej sa zlievaju aj na cestu prilahlej ulice Dubova. Stroje snaziace sa o udrziavanie cistoty cesty to nerobia na 100% a aj zdrzuju premavku. Ozyvaju sa namietky na tuto vystavbu v ramci nadmerneho hluku pri vystavbe aj v case víkendov a sviatkov. Tak ako aj autam tak aj vozidlam MHD sa prejazd po tejto casti okruznej ulice komplikuje. Cize je to nejake to varovanie, preoze rozhodne to bude este horsie.
Reply on: Vladimír #11920:
je otázkou, či zrušením takéhoto predpisu dosiahneš kvalitatívny rast v organizácii verejnej dopravy. Ja by som dokonca opatrenie o označení vozidla každých 15 metrov aplikoval aj na MAD. To že daný predpis nikto nedodržuje je nielen problém dopravcu, ale aj správneho orgánu. Ak by som mal tú možnosť vystupovať v pozícii správneho orgánu na úseku dráh, ver mi, že dopravca by dostal lehotu na odstránenie nedostatkov.
Co sa tyka oznacovania T Busov a A Busov v ZA tak by som v tom nevidel az taku pohromu vzhladom na chyby aj v inych mestach. No niekedy vidiet velke zavahania v tejto oblasti..Napr. A Bus stiahnuty s L25 prip L35 na L2...predny LEDkovy displej pochopitelne ukazuje L2, zadny taktiez...no bocne oznacenie je v duchu, predna cast L2 (iba cislo linky), zadna cast(vlek) neprehodene oznacenie L25 prip. L35, cize tato tabula tam ostala...Toto ked clovek vidi tak to je zrele na kuriozitu vo forme foto v MHD Zilina.
Pan primator aj s panom riaditelom Gubalom pocuvaju okolitu verejnost. Tak ja som Zilincan ako repa a neverim ze to co sa tu zatial podarilo (samozrejme negativne) nejaky obcan navrhol...Ono keby zacali nas pocuvat, ze pani z tohto fora, tak by ta MHD vyzerala....nie troska, ale uplne inak.
Reply on: JJ #11916:
Nuž, na zamyslenie je, či netreba zrušiť alebo aspoň zmeniť predpis, ktorý nedodržuje ale absolútne NIKTO (aspoň v rámci SR)
Reply on: VLK #11918:
ta a ty nevidíš tie pozitíva
-sú zrušené x-ky (čiže -8 hodín pre ~6 vodičov mesačne)
-dlhšie pauzy na obratiskách (už stíhaš aj 2 pivá)
-bordel v linkach (na 4ky pribudla 16ka a podobne)
😉
Reply on: Jozef #11917:
čiže predĺženie intervalov (a teda ich rozbitie) máme vnímať ako pozitívnu zmenu.... super... ? ?
Otázka pre primátora Žiliny Ivana Harmana

Žilinčanov príjemne prekvapilo cestovanie zadarmo počas Veľkonočného pondelka. Chystáte pre nich v oblasti mestskej hromadnej dopravy aj ďalšie prekvapenia?

MHD má nezastupiteľné miesto v dopravnom živote Žiliny. Využíva ju množstvo cestujúcich – 15 miliónov ročne. Je preto logické, že ju mesto podporuje. DPMŽ je spoločnosť, ktorá má slúžiť všetkým občanom a preto iniciujeme aktivity, ktoré by ju mali čo najviac priblížiť ľuďom.
Na Veľkonočný pondelok sme všetkých Žilinčanov prekvapili dobrovoľným cestovným, z ktorého výťažok putoval do detského krízového centra Náruč v Žiline-Zádubní. Cestujúci sa prepravovali netradičnou formou a zároveň prispievali na dobrú vec. To je samozrejme len tá povestná čerešnička na torte. Prvoradé je každodenné cestovanie do práce, do školy, na návštevu alebo k lekárovi. Tu je dôležité hľadať ideálne riešenia k všeobecnej spokojnosti. Vedenie mesta reaguje na podnety občanov a spolu s DP hľadá optimálne možnosti. Najčerstvejším príkladom takejto spolupráce sú zľavy, ktoré odsúhlasilo MZ 23. apríla 2007.

Dotknú sa predovšetkým darcov krvi, ŤZP a dôchodcov. Držitelia zlatej a diamantovej Jánskeho plakety za bezplatné darovanie krvi budú môcť cestovať na úrovni zľavnených lístkov. Držiteľom preukazov ŤZP a ŤZP-S sa v prípade lístkov za korunu pri používaní čipových kariet predlžuje platnosť na tieto lístky z 30 na 180 dní. Dôchodcom sa v časoch od 9 – 13 hod. a od 17 -23 hod. predlžuje prestupný lístok z 30 na 60 minút. Zľavy platia od 1. júla 2007 a pevne verím, že sa nájdu ďalšie spôsoby, ako zvýhodniť tých, ktorí si to naozaj zaslúžia.

Verejná diskusia je veľmi dôležitá. Nedávne vystúpenie riaditeľa DPMŽ Ing. Igora Gubalu v regionálnej televízii ukázalo, že Žilinčania majú veľký záujem využívať MHD a majú aj veľký záujem aktívne sa podieľať na procese jej skvalitnenia. Pôvodné 20 minútové vystúpenie bolo promtne predĺžené, ale aj tak pracovníci televízie nemohli uspokojiť všetkých telefonujúcich divákov a ich otázky. Na základe podnetov, a nielen tých v televízii, vyplýva, že cestujúci majú príliš veľa výhrad k minuloročnej zmene trasovania liniek. Pre kompetentných odborníkov je to nenahraditeľná spätná väzba. DP preto pripravuje na túto tému širšiu verejnú diskusiu. Prvá zmena, ktorá sa robí už teraz, a súvisí s jednotlivými linkami, je predĺženie intervalov medzi 6-tou a 8-mou hodinou. Som rád, že v Žiline začal takýto dialóg, pri ktorom ľudia otvorene vyjadrujú svoje názory a ponúkajú svoje riešenia. Myslím si, že je to ďalší signál a správa o tom, že sa problémy v našom meste riešia transparentne.

Zdroj: Žilinsko, č. 18, dátum vydania 4. 5. 2007
Reply on: Miro #11910:

požiadavky na označenie autobusu sú trochu iné. Autobus má byť označený konečnou zastávkou, prípadne nácestnými zastávkami a spravidla aj východiskovou a to všetko spolu s poradovým číslom linky v obci iba vpredu a na boku vozidla - koľkokrát má byť autobus označený na boku, vyhláška neupravuje ani vzhľadom na dĺžku vozidla, takže ak budeme brať do úvahy minimálne požiadavky, stačí bohužiaľ len raz. Vzadu musí byť označený aspoň číslom linky. Ten obrázok B961 je tiež príkladom nesprávneho označenia vozidla i keď z iného dôvodu, nakoľko na boku chýba informácia o konečnej a prípadných dôležitých nácestných zastávkach. A tiež ak nie je v autobuse použitá elektronická tabuľa, má mať tabuľka s označením autobusovej linky žltý podklad a čierne písmená v mestskej autobusovej doprave, ak obec v dopravnej licencii neurčila inú farebnú kombináciu.

Čo sa týka označenia vozidla každých 15 metrov, jedná sa len o vlak, resp. trolejbus v našom prípade. Ja som osobne toho názoru, že toto ustanovenie má namysli označenie číslom linky a názvom cieľovej zastávky každých začatých 15 metrov dĺžky.
Reply on: Vladimír #11913:
Ja myslím, že na každých 15 metrov dĺžky je pomerne jednoznačná definícia 😛. Každopádne si myslím, že v PO sa mal dať jeden bočný displej ale do normálnej polohy zadného, v mieste predného nechať klasickú tabuľu a neskôr druhý bočný transparent doplniť.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.