Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #11553:
dik za porozumenie, bol si trolejbusár, či autobusár, to len narýchlo mimo tému?
Reply on: Vladimír #11538:

1) A je problém spraviť interval 20 m inút?
2) Vyrovnávací čas za normálnych okolností určite až do posledného úseku, ale v prípade kváziokružnej linky sa mi páči ospikovo riešenie - vozidlá len mierne spomalia a nebudú nikde zdanlivo zbytočne postávať.
Reply on: Kvacalova23 #11533:
Obávam sa ,že je to presne naopak, ospik podáva veľmi dobre odborne podložený návrh a hrubé laické chgyby robíš Ty, keď svoje názory vydávaš automaticky za názory cestujúcej verejnosti a súčasne aj vodičov.
Neviem ako Ty, ale ja som toho vodiča nejakých 10 rokov robil a ako ja, tak aj moji kolegovia sme mali najradšej linky s čo najdlhšou jazdnou dobou.
Vzhľadom na vecné pripomienky by som návrh pozmenil takto
1-Carrefour-Štúrovo námestie-Žel. stanica-Carrefour
3-terajšia, bez zmeny
4/6 s úpravami v intervaloch
5 Solinky-Hliny-Štúr. nám-Nemocnica-Vlčince, Matice Sl a opačne
7 Hájik-Hliny-Solinky a opačne

úpravy v intervaloch 4/6
doba jazdy Fatranská-Fatranská-Hájik 72 minút+6minút prestávka na konečnej, vynásobíme 2krát a máme celkový obeh tam a spať za 156 minút. V diskusnom fóre zaznelo, že v špičke vo vozovni sú iba 2 kĺbaky, teda 26 je na ceste. Všetky priklepnime 4/6ke, vydelíme 156:26 a dostávame 6-minútový interval v špičke, teda ľahko zapamätateľný CP,
napr. 6 00 06 12 18 24 30 36 42 48 54
7 00 06 12 18 24 30 36 42 48 54
8 00 12 24 atď, resp. večer, aj niektoré 12 minútové rozpätia vynechať a pôjde až o 24 minút.
Rezervné minúty na dobehnutie meškania sú 2, prvú dáme na Veľký Diel, druhú je dobré dať medzi sv. Cyrila a Hypertesco.
Práve Hypertesco, lebo potom by bol bludný interval z CE na VL.
(To som prepočítaval.
na 3ke by jazdilo 4 krátke troleje, ktoré by to vďaka hustej 4/6ke v pohode zvládli ako krátke, na 1ke 2 krátke, na 5ke 2 krátke na 7ke 3 krátke.¨
SPOLU: 11 krátkych
26 dlhých v prev.
JE pravda, že je aj riziko poruchy troleja, ale keď sa stane na centralnom trolejbusovom mestskom okruhu, tak vyradí asi všetky terajšie hlavné linky, nie? Prečo sa báť dlhej trate, vo veľkých mestách ako KE, idú spoje z jedného konca mesta na druhý
Peter C: Jasné, že nádherne pravidelný interval na zlej linke bude nanič. Ale intervalovosť by nemal byť problém v meste veľkosti Žiliny dodržať pri akomkoľvek trasovaní. Preto si myslím, že načase by bolo vrátiť sa k intervalom aj na autobusových linkách.
Reply on: PeterC #11548:
Ja len toľko, dá sa to spraviť aj tak aj tak, môžeme mať aj pravidelný interval, aj priame spojenia, to určite nie je problém. Pozri môj návrh linkovania z 10.2.2007, alebo iné návrhy linkovania (prispevky od 6.2.2007 sme rozoberali linkovanie cca. 2 tyzdne) pri takomto poriadku by sa dal dodržať aj ľahký zapametateľný interval aj priame spojenia. Ale tiež sa prikláňam k tvojmu názoru, lebo určite ti musím dať za pravdu, že lepšie je keď sa dostanem tam kde chcem ako mať zapametateľný interval.
Reply on: Vladimír #11545:
Pani, so zaujmom sledujem Vasu odbornu debatu - klobuk dole. Dovolte mi prispiet do nej nazorom obycajneho cestujuceho, teda mna. Pre mna je ovela dolezitejsie, aby linka jazdila tam, kam chcem, nez to, ci v jej cestovnom poriadku su pekne dvojky a nulky pod sebou podpisane. Ak linky nebudu jazdit tam, kam chcu ist ludia, moze byt cestovny poriadok aj zlatom vykladany, vozidla budu stale prazdnejsie. Je to len moj osobny pohlad, som si vedomy, ze moze mat niekto aj opacny nazor.
Reply on: ospik #11546:
L.7, L,17 ako aj L 4/6 nie je dobrý nápad a do budúcnosti dosť nevýhodný vzhľadom na dľžku tratí, podľa mňa sú vhodné linky napr. 4,6 ktoré spájajú sídliska ale nie sú ako výhliadková jazda. Tieto linky by mohli mať budúcnosť. Radšej posilniť iné linky napr. 4,5,6,3 ako vymýšľať príležitostné linky 7,17
Reply on: Vladimír #11545:
Ale sú kratšie intervaly medzi spojmi.
Ver, že väčšina, hlavne Vlčinčiarov by privítala starú vylepšenú klasiku v podobe 4ky 6ky. Nakoniec, tech. pokrok ide dopredu, možno zanedlho by sa dalo aj v ZA stiahnúť cestovný poriadok cez WAP do mobilu. To čo uvádzaš, je pekné, ale ako som povedal, u mnohých liniek je to len 3 hodiny, potom 4 hodiny sú ináč, atď.
Reply on: ospik #11540:
Dovolím si odporovať poslednej vete. Ver tomu, že je kvalitatívne úplne o niečom inom CP:

5: 02 22 42
6: 02 22 42
7: 02 22 42

ako CP:

5: 02 20 38 56
6: 14 32 50
7: 08 26 44

Držme sa naozaj ľahko zapamätateľných intervalov. Som presvedčený, že množstvo cestujúcich si práve vďaka nim ušetrí nechcené minúty čakania na zastávke a tým aj stresy a odpor k MHD.
Reply on: Vladimír #11539:
Trencin by rad buduci stvrtok prisiel do Nitry.
Reply on: Vladimír #11535:
To mi je jasné že vodiči by to mohli vykonávať, ale určite by to robili s odporom. Pre vodiča trolejbusu nie je pozitívne že musia za vozidlom byť vyše hodiny bez prestávky, ale dajme tomu, že by vodiči nemali námietky. Vznikal by zasa ďalší problém s tým že by to bola dlhá linka, vznikali by tak v niektorých prípadoch veľké meškania, čo už je väčší problém a treba uvažovať do budúcnosti, že toto by určite nebolo vhodné riešenie. Ja by som bol určite za linku 6 ako pravidelný spoj s intervalom 10/20/ 20 vzhľadom že má obrovskú využiteľnosť čo sa týka viacerých silných prúdov cestujúcich: Vlčince - nemocnica, Vlčince-centrum + Hálkova, Hájik-nemocnica, obchodné centrum, Hájik-centrum, a taktiež žiadaný spoj Vlčince - Hájik.
A určite by som bol aj za linku 4, ale pozmenil by som ju takto: Matice Slovenskej-Predmestská-Žel. stanica-Solinky-VD-Matica a protismerná by bola L.14 : Matica-VD-Solinky-Žel. stanica-predmská-Matica. Taktiež 10/20/20 a ešte by som ponechal jednu silnú linku a to by bola súčasná L.3. Toto by boli nosné linky + doplnkové linky 5 stará, 7 Hájik-Solinky, klasická 6-tka, ktorá by sa prečíslovala na L.8 alebo prvá spomínaná linka by mala iné číslo.
Reply on: Vladimír #11539:
zabudol som na koho reagujem. Sorry
Uvádzam ju ako priame spojenie Hájika s Hypertescom, Štúr. nám. so Žilinskou univerzitou.Samozrejme, je to už možno zbytočné detailizovanie a ak by nebola potrebná, super si naznačil, stačí L. 7 a máme tu prehľadný zoznam trolejových liniek.

1
3
46
5
7
a dosť dobre prepojené mesto.
Reply on: Vladimír #11538:
je to len estetická nevýhoda, tu je to 180 minút, teda každé tri hodiny, pravidelnosť určitá tu je aj nie je. V ostatných mestách pravidelnosť v hodine můžeš mať, ale v ďalších 3-4 hodinách je to už zasa ináč, a pod. Skrátka, položil by som na váhu výhody aj nevýhody. Tie predlžovacie minútky by cestujúcich neodrádzali, radšej ich ďalej od seba ako na Fatranskú, minúta jedna neni moc citeľná, naopak dohnal by po trase nejaké meškanie, stačí dlhšie zdržanie na nejakej zastávke a už je tu užitočná minúta. Ináč som veľmi rád, že si načrtáš, riziká, je to určite len k dobru. Ver, že X ľudí, nedrží intervaly hodinové v hlave,
pozrú si na nete alebo zastávke, alebo prídu, a najradšej by boli, keby už sedeli v troleji.
Reply on: ospik #11504:
Ešte jedna pripomienka. Ak by čiste teoreticky existovala 4/6, načo by boli 7/17? Stačila by úplne súčasná L7.
Reply on: ospik #11534:
Problém bude asi v tom, že ja som doslova nasiaknutý bytostným presvedčením o tom, že "normálna" user-friendly MHD musí byť intervaly, ktoré sú deliteľom (alebo nebodaj násobkom) čísla 60. Keď si predstavím linku, ktorá má interval medzi spojmi 18 minút a časy sú tým pádom každú hodinu iné, no skrátka fuj...

Mimochodom, pokiaľ ide o strach z meškania, radšej by som videl celistvý vyrovnávací čas na Fatranskej 3 minúty ako brzdiť trolejbus na celej trase pridávaním minútok jednotlivo medzi jednotlivé zastávky.
Reply on: Kvacalova23 #11533:
Ak tú linku 1 chceš ,tak kľudne by mohla byť aj 8ka. Akurát ju navrhujem v inom smere, a to kvôli párnemu počtu vozidiel v oboch smeroch mestského centrálneho trolejbusového okruhu. Číslovanie som dal preto tak, aby to bolo trošku esteticky, čísla zaradom. No a 7, 17ka by boli len krátke troleje, ako doplnkové linky, to si dobre uviedol, mohli by byť napr. 3 na 7ke, 3 na 17ke a 1 by robila okružnú Dopr. podnik HL-SO-VL-Dopr. podnik. Tá 1 do Závodia by stačila hoc aj v jednom smere, teda -HL-SO-VL-, ak by to bolo bytostne potrebné, tak by to sem-tam vystriedala. To máme 7 krátkych vozov, 2 dáme ešte na 5ku a 2 na 1ku, resp. ak chceš 8ku. Teda max. počet vozov 11krátkych a 22 kĺbov(18 na 4/6ke a 4 na 3ke). No a samozrejme aj vodič je len človek, je pravda, že vzdialenostne 4/6ke je zrovnateľná s bývalou 7/17kou. A čo keby 1 deň robil vodič 4/6ku, potom by mu dali 3ku, 1ku, 5ku, kde by troška vydýchol? ?
Cestovný poriadok by si našiel povedzme na Dieli pod číslom 4, a vypísané všetky zastávky ako sú aj vrátane prechodu do 6ky.
Na žel. stanici by si mal poriadok 4ky aj 6ky osobitne, ale u obidvoch so všetkými vypísanými zástavkami (zhruba toľko, čo bývala 7/17ka). Cestujúci sa magorili aj pri NKTD, s tým nič nenarobíš, urobme preto jednu dlhodobú a poriadnu zmenu. ?
Zopár noviniek:
- počas Veľkonočného pondelka sa vo vozidlách MHD vyzbieralo 12 372,- Sk,
- zastávka Poľná v smere do centra je v rekonštrukcii (minimálne dostane nový "koberec"),
- po uzatvorení časti Rajeckej cesty sa vytvárajú kolóny, viaceré spoje meškajú; dopravu riadia policajti.
Reply on: Kvacalova23 #11533:

K linke 4/6:
- to, koľko by vodiči sedeli za volantom problém nie je, nakoľko zákonný limit je 4 hodiny (240 minút), kým táto dvojlinka by mala jedným smerom len 69 minút
- cestujúci by prečíslovaním linky určite zmagorení neboli, prečo by aj mali byť. Zvlášť keď to bude pravidelné a logické prečíslovanie (a nie ako napr. v Prešove, kde sa dnes prečíslováva prakticky skoro ktorákoľvek linka na ktorúkoľvek linku na ktorejkoľvek zastávke podľa CP). S CP by som problém vôbec nevidel, L4 by končila na zastávke Fatranská, tam by sa prečíslovala na L6, čo by na tom bolo komplikované?

Ako som už ale napísal, nie som veľmi zavádzaniu linky 4/6 naklonený, v príspevku #11529 som popísal iné riziká tejto linky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement