Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
P.S. Ak budeš mať niekedy tú možnosť sa dostať do západných krajín, tak sa skús pozrieť na veľkosti kruháčov, a taktiež si všímaj aké sa tvoria zápchy na miestach, *KDE SEMAFOR JE *oprava
Reply on: skarpo #11446:
Preboha, myslíš si že ten kruhový objazd nerobili odborníci? A každý čo sa tomu aspoň trochu rozumie vie že kruhové objazdy sú omnoho výhodnejšie, majú oveľa vyššiu kapacitu ako semafóry. Už si bol niekedy vo Francúzsku? Určite nie, to mi je hneď jasné. Lebo keby si bol tak by si v živote nepovedal že malé kruháče majú nižšiu kapacitu ako semafór. Vo Francúzsku sú väčšinou malé kruháče, veľké sú len ojedinelé. A navyše KRUHOVé OBJAZDY NESMú BYť VEľKé lebo nútia ísť vodičov ísť rýchlo a tým nepustia vodičov odbočiť na kruháč. Poučili sa o tom obyvatelia Popradu, kde spravili veľký kruháč a pre tento problém tu nastal.
Ja som mal tú príležitosť zažiť 100-ky kruhových objazdov, 10% boli veľké, a to nie takých gigantických rozmerov. Kým na jednej ceste bol kruhový objazd veľkosti Carrefour, netvorili sa žiadne kolóny a za 3 km nasledoval na tej istej ceste semafór, kde sa tvorili kolóny vyše 1 km a čakali sme tam vyše 30 min.
Myslíš si že odborníci ktorí tento kruháč navrhli, že nerozmýšľali? To navrhovali vzdelaní ľudia, a neni to návrh robený z jedného dňa na druhý.
P.S. Ak budeš mať niekedy tú možnosť sa dostať do západných krajín, tak sa skús pozrieť na veľkosti kruháčov, a taktiež si všímaj aké sa tvoria zápchy na miestach, kde semafór nie je. A ked už sa do toho zahraničia nedostaneš, tak si skús pozrieť napr. cyklistické preteky TOUR DE FRANCE a všímaj si veľkosť kruhových objazdov. To neznamená že malý kruháč má nízku kapacitu. Všimni si semafór na Hlinách smerom do centra, ako sa tam už pomaly tvoria obrovské kolóny, to je rok 2007. A skús si predstaviť že by bol pri Carrefoure semafór, no coment. Cesta by bola takmer neprejazdná.
Reply on: marek231 #11449:
Nikto nikomu nebráni, aby si reklamu umiestnil na vozidlách DPMŽ. V Žiline je dostatok zazobaných spoločností a firiem, ktoré parazitujú v meste a nemajú záujem prejaviť vzťah k mestu formou reklamy pre MHD. Ak si môže dovoliť celovozidlovú reklamu Obchod s oblečením BENO, tak prečo by si to nemohla dovoliť viac reklám stavebná spoločnosť. Radšej sa poobzeraj po Žiline na zazobané spoločnosti, ktoré v meste skutočne ryžujú na obyvateľoch, majú nastavané paláce, a polož si otázku prečo nenájdu vo svojom rozpočte nejakých 80 až 150 tis. Sk na celoročnú reklamu.
Reply on: Kvacalova23 #11445:
Skarpo to napísal aj za mňa. A kto zaplatí náklady na tisíce prázdnych kilometrov cez celé mesto? Kruhový objazd ak nemá primerané rozmery tak je zbytočný. Pri Hypertescu býva veľa ťažkých nehôd aj keď sú tam semafory Tam by veľký kruhový objazd pomohol. Vtedy ešte plánovači nevedeli že vo svete sa stavajú kruhové objazdy??? Práve v Závodí musíme byť svetový? Aj pod Vlčincami mohol byť kludne kruháč.
Prave dnes som mal moznost si pozriet nove trakcne vedenie na krizovatke Zavodska! Pri tom pohlade mi to prislo luto ze sa naozaj setria peniaze vsade...a k tomu vcera pohlad na smutne zhasnutu L16 ktora sa musela ist otocit okolo centra aby sa dostala do DEPA.
Reply on: URBINO #11448:
Uz je to trosku prehnane s tymi reklamami od SSIM...ale tak musia asi z toho ryzovat ked sa tak rozmahaju...Ale potom neskôr ked skonci zmluva na sprostredkovanie reklami tak ostanu trolejbusy iba v modrej farbe a na nich len pekne pozostatky zo strhanych napisov a reklam..
klbak 210,ktory sa vratil z rosera,obdrzal modry lak,rovaky,ako vozy 234,235.Dalsia cvr-ka ssim?
Veď uvidíme, ako bude ten kruháčik fungovať v praxi.

Juraj, vitaj po čase na fóre ? Ako sa ti darí na novom mieste?

V tejto súvislosti musím pochváliť prejazd cez Považskú Bystricu po spustení toho ich inteligentného riadenia dopravy. Išiel som tade v piatok 30. marca poobede v čase, keď bývali kolóny skoro až od konca diaľnice a prešiel som plynule, bez zdržania! Takže aj semafóry dokážu riešiť prejazd preťaženou križovatkou.

Ozaj, Kvacalova23, prečo v Považskej Bystrici neurobili kruhový objazd, keď je taký výborný v porovnaní so semaformi?
Reply on: Kvacalova23 #11445:
Hlavne že v špičke je pri Carrefoure kolaps denne a kolóny áut zo všetkých smerov. Ono totiž kruhový objazd potrebuje aj určité rozmery, aby mal potrebnú kapacitu. Na ulici Vysokoškolákov mohli byť postavené poriadne kruhové objazdy. Ale keďže neboli dopravné prieskumy, dopravný generel, ani vôľa, dopadlo to tak, ako to je.
Kruhový objazd potrebuje všeobecne väčší priestor ako svetelne riadená križovatka. V hustej mestskej zástavbe môžete získať potrebný priestor stavebnou úpravou, resp. asanáciou budov priľahlých ku križovatke. Ale to sa už dostávame do oblasti predvídania, projektovania, územných plánov atď. a to sa v Žiline nesmelo ? . Tak si užívajme dopravné zápchy, ktoré sú predsa symbolom prosperity. "Minikruháčiky" veľkosti päťkoruny ich nevyriešia a na poriadne riešenia chýbajú peniaze, odvaha, odbornosť a čo ja viem čo ešte. "Mesto dopravy" sa musí zahanbujúco poučiť inde, ako sa majú stavať poriadne "kruháče" (Trenčín, Hradec Králové...).
Reply on: petter #11437:
Kruhový objazd je veľmi výhodný, vzhľadom na to že cez kruhový objazd prejde omnoho viac áut narozdiel od semafóru. Prečo myslíš že v západných krajinách sa stavajú kruhové objazdy? Vieš si predstaviť že pri Carrefoure by bol semafór? To by znamenalo v špičke kolaps v doprave. A na takú frekventovanú križovatku dať semafór, to je sci-fi. Za 5 rokov by sa tam tak či tak musel spraviť kruhový objazd. Cesty sú rok čo rok plnšie, takže kruhové objazdy sú veľmi výhodné. A čo sa týka cenovo, je to aj výhodnejšie, kým pri semafóroch je potrebná rekonštrukcia, opravy, majú tiež určitú spotrebu elektrickej energie. Je oveľa výhodnejšie investovať do výstavby kruhového objazdu ako mať tam semafór.
Reply on: Miro #11443:
Bolo to potrebne prerabat. Aby sa zistilo, ci naozaj, zvolal som este v novembri cez jednu nedelu dopoludnia osobne projektantov tejto krizovatky fyzicky na miesto. Zobrali so sebou aj velke obrubniky z PVC a kuzele - a namodelovali malu kruhovu krizovatku priamo na ceste. Postupne ako chodili trolejbusy na a z Hajika sme tie obrubniky posuvali a ked to uz vyzeralo "definitivne", tak sme tade pustili nachystany mimoriadny klbovy trolejbus a klbovy autobus a skusali prejst 1/4, 1/2, 3/4 a cely kruh.

Smer Hajik-Depo s trolejom nevysiel, avsak ma z prevadzky Tb informovali, ze potrebu otocit sa do mesta bude mat za den len cca 3-4 vozy (dnes tvrdia zial ine, ze viac) a tak som vtedy dal suhlas na tie projekty a tie zmeny, ktore sa teraz robia.

Pocitalo sa od zaciatku s tym, ze toto bude len docasne riesenie na 6-7 mesiacov a potom sa to urobi definitivne a poriadne (co vsak bude trvat aj dlhsie a bude drahsie). Este pred volbami sa robili projekty komplexnej prestavby tejto krizovatky s moznymi odboceniami na vsetky smery (teda aj Hajik-Depo), posunom zast.MHD pri sklenarovi na Priemyselnej atd.
Reply on: Jozef #11442:
A bolo vôbec potrebné trakčné vedenie na tej križovatke prerábať? Veď je tak malá, že aj po zmene organizácie dopravy na kruhový objazdík nemôže mať trolejbus problém dočiahnuť ani na pôvodné vedenie troleja
Reply on: Valec #11438:
Zlá dopravná situácia v tomto priestore je už niekoľko rokov, najviac sa však vyhrotila pri budovaní diaľničného privádzača Lietavská Lúčka - Žilina, presnejšie na Rajeckej ceste. Doprava je presmerovaná do západnej priemyselnej zóny prevažne cez Rondel po Závodskej ceste. Navyše Závodská cesta je zaťažená dopravou zo sídliska Hájik, mestských častí Bánová a Závodie, ale aj prímestských obcí západne od mesta. V tomto priestore sa vytvára dopravný lievik. V pracovných dňoch nie je nezvyklé, že sú kolóny vozidiel dlhé až niekoľko sto metrov. Spomínaná križovatka Závodská je pre nás kritická hlavne preto, lebo k nej prichádza Priemyselná ulica od trolejbusového depa DPMŽ na Kvačalovej. Trolejbusy vychádzajúce z Priemyselnej ulice nemajú šancu zaradiť sa na linky MHD. Tento problém sa riešil už niekoľko rokov, ale bezúspešne, lebo Závodská cesta patrí pod VÚC a predchádzajúci predseda nemal záujem tento problém mesta riešiť. Istý čas bol prísľub zo strany Doprastavu - staviteľa diaľničného privádzača, že zapožičia prenosné semafory, aby aspoň čiastočne riešili tento problém. Situácia nebude vyriešená ani výstavbou kruhovej križovatky, lebo takú intenzitu vozidiel malá kruhová križovatka nemôže zvládnuť. Navyše bytová výstavba v meste sa bude uberať v budúcnosti západným smerom (za sídliskom Hájik) a tento dopravný lievik neumožní prepustiť takú intenzitu vozidiel. V minulom volebnom období bolo naplánované cestné prepojenie Rázusovej ulici pri Starom cintoríne ponad mestskú okruhovú komunikáciu, ale terajší na radnici ho v predvolebnej kampani zamietli, ale riešenie nenavrhli. Spomínam si, že Juraj plánoval aj druhé trolejbusové prepojenie z Hurbanovej cez Rázusovu rovno k DPMŽ.
Síce z projekčnej stránky neviem posúdiť či nemohlo zostať jestvujúce odbočenie z Hájika do trolejbusového depa, ale terajšie riešenie je z ekonomického ako aj z praktického hľadiska nevyhovujúce. V blízkosti sa síce nachádza aj priestranná kruhová križovatka Rondel, ale je otázne či by sa stavba pri terajšom na radnici realizovala.
Prestavba trakčnej časti križovatky prebiehala v dňoch 6.-7. 4. 2007, keď bola v celom meste výluka a premávali len autobusy. Myslel som si, že už sa naplnil sen toho čo sedí na radnici a nenávidí trolejbusovú dopravu v Žiline. Fotografie z trakčnej prestavby križovatky si môžete pozrieť na stránke Zilina Gallery do 31.5.2007:
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/3262/category/106
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/3264/category/106
a pôvodnú križovatku s odbočením do trolejbusového depa:
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/1001/category/106
Reply on: Vladimír #11440:
A už sme u toho: čo je na tom spravodlivé, že Brodno má priame spojenie so žel. stanicou a Zástranie nemá?
Reply on: Kvacalova23 #11426:
Tí, čo žiadajú prestupnú tarifu tu opakovane dali veľmi jasne možný model jej fungovania. Príkladom môže byť prešovská alebo bratislavská tarifa, kde to funguje úplne perfektne. Veľakrát som rozmýšľal nad vylepšeniami a nič lepšie ako je tam, som nevymyslel.

Ja nie som Žilinčan. Nebudem nikoho o žiadnych tarifných zmenách presviedčať, ak ich o nich sám nechce ani počuť (a dokonca iné ani len nevyskúšal). Osobne sa ale veľmi čudujem cestujúcej verejnosti, že sa nikdy proti tarife nepostavila.

Žilinská tarifa je v dopraváckych kruhoch legendárna tým, že sama seba nazýva "spravodlivou". Budem preto stručný a opýtam sa len jedno.

PREČO JE LÍSTOK ZO ZÁSTRANIA NA ŽELEZNIČNÚ STANICU DRAHŠÍ AKO ZO ZÁSTRANIA NA HURBANOVU, keď v oboch prípadoch cestujem rovnako ďaleko? Čo je tomto spravodlivého?
Reply on: MatusZA #11435:
Veď práve toto ľavé odpočenie sa teraz zrušilo. O tom sa predsa bavíme. Čítaj poriadne...
Reply on: petter #11437:
Kruhový objazd je tam plánovaný už dlhšiu dobu, navyše ho neplatí mesto, keďže jeho výstavba súvisí s výstavbou diaľničných privádzačov. Semafory by lacnejšie isto neboli, keďže musíš do budúcnosti rátať aj ich prevádzku a údržbu. Navyše výhodou kruhového objazdu je plynulá a bezpečnejšia premávka aj cez víkendy, kedy by semafoy boli vypnuté alebo by zdržovali dopravu. To ako bude výsledný kruháč vyzerať a že sa nevybudovala trolejová spojka Hájik-depo je už iná vec, ktorej dôvod mi tiež nie je jasný.
Rád by som vedel kto tú blbosť na Závodskej vymyslel Semafory by tam isto boli lacnejšie a ušetrili by kopu prázdnych kilometrov.
Reply on: Kami #11432:
Tým že sa trolejbusy budú musieť pri zjazde do depa otáčať na mestskom okruhu, tak sa zbytočne najazdia vozokilometre, nevieš náhodou z ktorých liniek sa budú spoje uberať? Žeby sme sa dočkali rozbitie intervalu na Hájiku?
Reply on: Mongolec #11433:
Nešlo by to smerom zo Závodského odbočiť doľava (zdá sa mi, že tam je tiež výhybka) cez zastávku Závodská pre bývalú L1?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement